Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.562
4.483
Als dat klopt is dat goed nieuws.

Dan nu nog RATM die de plek van SOAD innemen omdat die Graspop versterken en dan gaan we al ver richting het ideale scenario.

soad voor ratm graag, ik zou soad graag zien en kan bijna sws niet naar graspop ?. Daarbij vraag ik me af of ratm opeens wel in juli naar Europa zou komen, aangezien ze dit jaar en augustus kwamen en dus mss gwn die data herdoen.
The strokes (en wss ook Pearl Jam), als het waar is trek ik mijn vorige post al terug in en ben ik er zeker bij volgend jaar.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.562
4.483
Vandaag in een artikel van het nieuwsblad:
De ticketverkoop voor Rock Werchter 2021 start later dit jaar. De organisatie houdt de bezoekers op de hoogte via de officiële website, een nieuwsbrief en sociale media. Tegen 15 september hoopt de organisatie de nieuwe festivaldate te kennen, net als de eerste namen van de affiche. De festivals van Werchter kondigden al aan zo veel mogelijk geboekte artiesten van dit jaar opnieuw uit te nodigen in 2021. Zo zat de organisatie al aan tafel met headliner Pearl Jam, die al aangaf graag volgend jaar terug te keren.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.015
8.659
Vandaag in een artikel van het nieuwsblad:
De ticketverkoop voor Rock Werchter 2021 start later dit jaar. De organisatie houdt de bezoekers op de hoogte via de officiële website, een nieuwsbrief en sociale media. Tegen 15 september hoopt de organisatie de nieuwe festivaldate te kennen, net als de eerste namen van de affiche. De festivals van Werchter kondigden al aan zo veel mogelijk geboekte artiesten van dit jaar opnieuw uit te nodigen in 2021. Zo zat de organisatie al aan tafel met headliner Pearl Jam, die al aangaf graag volgend jaar terug te keren.

Heel mooi nieuws. Lijkt echt 5 dagen te worden.

Hoop dat we op 15 september Pearl Jam, The Strokes, Kendrick Lamar, Volbeat en Thom Yorke alvast krijgen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.162
Ik vraag me af wat er uiteindelijk is geworden van 'Belgische artiesten en publiek only'-idee. Van de kaart?

Ik verwacht eerlijk gezegd dat een Billie Eilish en Taylor Swift ook gewoon mee aanschuiven dan, mag ook wel. Metallica kan dan een aparte dag invullen ihkv TW Classic ofzo tenzij ze graag in het KB stadion willen staan zoals Rammstein.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.015
8.659
Ik vraag me af wat er uiteindelijk is geworden van ‘Belgische artiesten en publiek only’-idee. Van de kaart?

Ik verwacht eerlijk gezegd dat een Billie Eilish en Taylor Swift ook gewoon mee aanschuiven dan, mag ook wel. Metallica kan dan een aparte dag invullen ihkv TW Classic ofzo tenzij ze graag in het KB stadion willen staan zoals Rammstein.

Ik denk dat die Belgische editie een plan was om dit jaar te redden. Verwacht daar niets meer van eigenlijk.

Nu is het uitkijken naar 15 september.

Wat zou dit een goddelijk rijtje zijn:

WOE: Taylor Swift, FKA Twigs
DO: Pearl Jam, Volbeat, Pixies, Beck, Wilco
VRIJ: The Strokes, Liam Gallagher, The National, Royal Blood
ZAT: Kendrick Lamar, Tame Impala, The War On Drugs
ZON: Rage Against The Machine, Faith No More, Thom Yorke
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.992
2.040
Als ze die woensdag dan aanbieden als een XL combi ticket zodat ik daar niet extra voor hoef te betalen zou dat wel heel mooi zijn, zelfs die zaterdag.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.179
Yannick wrote:
Ik vraag me af wat er uiteindelijk is geworden van ‘Belgische artiesten en publiek only’-idee. Van de kaart?

Ik verwacht eerlijk gezegd dat een Billie Eilish en Taylor Swift ook gewoon mee aanschuiven dan, mag ook wel. Metallica kan dan een aparte dag invullen ihkv TW Classic ofzo tenzij ze graag in het KB stadion willen staan zoals Rammstein.

Ik denk dat die Belgische editie een plan was om dit jaar te redden. Verwacht daar niets meer van eigenlijk.

Nu is het uitkijken naar 15 september.

Wat zou dit een goddelijk rijtje zijn:

WOE: Taylor Swift, FKA Twigs
DO: Pearl Jam, Volbeat, Pixies, Beck, Wilco
VRIJ: The Strokes, Liam Gallagher, The National, Royal Blood
ZAT: Kendrick Lamar, Tame Impala, The War On Drugs
ZON: Rage Against The Machine, Faith No More, Thom Yorke

Mooi lijstje inderdaad. Ik hoop op:

WOE: Swift, Lana, Twigs
DO: Pearl Jam, The Strokes, Pixies, Beck, Rex Orange County
VR: Paul McCartney, The Killers, Gallagher
ZAT: Lamar, Gwen Stefani, Tyler the Creator, Streets
ZO: RATM, FNM, Volbeat, Yorke, SUM41

Belgische editie lijkt me nog steeds een fabel.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.179
Yannick wrote:
Ik vraag me af wat er uiteindelijk is geworden van ‘Belgische artiesten en publiek only’-idee. Van de kaart?

Ik verwacht eerlijk gezegd dat een Billie Eilish en Taylor Swift ook gewoon mee aanschuiven dan, mag ook wel. Metallica kan dan een aparte dag invullen ihkv TW Classic ofzo tenzij ze graag in het KB stadion willen staan zoals Rammstein.

Ik denk dat die Belgische editie een plan was om dit jaar te redden. Verwacht daar niets meer van eigenlijk.

Nu is het uitkijken naar 15 september.

Wat zou dit een goddelijk rijtje zijn:

WOE: Taylor Swift, FKA Twigs
DO: Pearl Jam, Volbeat, Pixies, Beck, Wilco
VRIJ: The Strokes, Liam Gallagher, The National, Royal Blood
ZAT: Kendrick Lamar, Tame Impala, The War On Drugs
ZON: Rage Against The Machine, Faith No More, Thom Yorke

Mooi lijstje inderdaad. Ik hoop op:

WOE: Swift, Lana, Twigs
DO: Pearl Jam, The Strokes, Pixies, Beck, Rex Orange County
VR: Paul McCartney, The Killers, Gallagher
ZAT: Lamar, Gwen Stefani, Tyler the Creator, Streets
ZO: RATM, FNM, Volbeat, Yorke, SUM41

Metallica ipv RATM mag ook.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.689
2.346
Ik vraag me af wat er uiteindelijk is geworden van ‘Belgische artiesten en publiek only’-idee. Van de kaart?

Is wel degelijk over nagedacht, en niet enkel bij Werchter, maar zelfs 40 000 Belgen op een weide is nu gewoon niet iets dat tot de mogelijkheden behoort jammer genoeg.

Over de editie van 2021 ook maar eens een gokje wagen.

Wo: Lana Del Rey + The Weeknd
Do: Pixies + Pearl Jam
Vr: Tame Impala - The Strokes
Za: Dua Lipa + Kendrick Lamar
Zo: Royal Blood + Rage Against The Machine

Boutique: Volbeat + Metallica
TW: Paul McCartney
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Als ze die woensdag dan aanbieden als een XL combi ticket zodat ik daar niet extra voor hoef te betalen zou dat wel heel mooi zijn, zelfs die zaterdag.

Zou dat niet de reden zijn dat Werchter niet het 'save your ticket' principe hanteert?
Een vijfde dag aanbieden voor hetzelfde geld, dat gaat natuurlijk niet. Er moet geld verdiend worden.
Dus dan tegoed geven en eventueel een extra bedrag betalen voor een xl ticket.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.983
560
Yannick wrote:
Ik vraag me af wat er uiteindelijk is geworden van ‘Belgische artiesten en publiek only’-idee. Van de kaart?

Over de editie van 2021 ook maar eens een gokje wagen.

Wo: Lana Del Rey + The Weeknd
Do: Pixies + Pearl Jam
Vr: Tame Impala – The Strokes
Za: Dua Lipa + Kendrick Lamar
Zo: Royal Blood + Rage Against the Machine
Goeiendag, als ze dit voor elkaar krijgen, wil ik nog wel flink extra bijbetalen voor mijn 2021 kaartje...
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Nu, als de woensdag of maandag erbij komen (liefst dat laatste voor iedereen uit het onderwijs!), dan zal dat niet voor The Weeknd of Swift zijn hoor. Dan is dat voor iets groter (met alle respect hoor) genre Metallica, Foo Fighters, Coldplay, Pearl Jam. Of zelfs Billie Eilish. Verkoopt meer tickets dan The Weeknd of Swift (in Europa) hoor.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Ik denk dat de kaartverkoop voor Taylor Swift niet heel slecht was, maar het kan beter.
Zet een Metallica of Coldplay op Werchter Boutique en je weet dat er minimaal 60.000 kaarten verkocht worden.

Taylor Swift naar de woensdag met misschien een sterke rocknaam in the Barn.
Die dag niet volledig bezetten, zodat je de prijs voor een dagticket onder de 100 euro kunt houden
zodat de Taylor Swift fans de overstap maken van Boutique 2020 naar de eerste Rock Werchterdag 2021.

En ik moet zeggen dat ik onder de indruk was van het akoestische optreden van Swift bij Global Citizin.

https://www.youtube.com/watch?v=2P-uLAQ9FCI
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.689
2.346
Nu, als de woensdag of maandag erbij komen (liefst dat laatste voor iedereen uit het onderwijs!), dan zal dat niet voor The Weeknd of Swift zijn hoor. Dan is dat voor iets groter (met alle respect hoor) genre Metallica, Foo Fighters, Coldplay, Pearl Jam. Of zelfs Billie Eilish. Verkoopt meer tickets dan The Weeknd of Swift (in Europa) hoor.

Nu ja, denk dat ze bij Werchter gewoon naar het totaalpakketje kijken. Als het verschil in ticketprijzen tussen 4 dagen dit jaar en 5 dagen volgend jaar, zoals Ken19 beweert, geen enorme verhoging met zich meebrengt, denk ik niet dat het persé een mega-naam moet zijn op de extra dag hoor. Anders kan je in mijn voorspelling ook gewoon de woensdag en donderdag omwisselen natuurlijk. :wink:

PS: denk niet dat Eilish en Foo Fighters zoveel groter zijn dan een Swift of The Weekend hoor, als je ziet dat die laatste zijn sportpaleis op enkele minuten was uitverkocht.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.015
8.659
Nu, als de woensdag of maandag erbij komen (liefst dat laatste voor iedereen uit het onderwijs!), dan zal dat niet voor The Weeknd of Swift zijn hoor. Dan is dat voor iets groter (met alle respect hoor) genre Metallica, Foo Fighters, Coldplay, Pearl Jam. Of zelfs Billie Eilish. Verkoopt meer tickets dan The Weeknd of Swift (in Europa) hoor.

Het was toch de dag van Billie Eilish die aan banden werd gelegd door tegenvallende kaartenverkoop, en niet die rondom Taylor Swift? Ze sluit (nuja, normaal gezien dan) ook een 50-jarig Glastonbury af, veel groter kan je niet zijn denk ik dan.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
theblackmadness wrote:
Vandaag in een artikel van het nieuwsblad:
De ticketverkoop voor Rock Werchter 2021 start later dit jaar. De organisatie houdt de bezoekers op de hoogte via de officiële website, een nieuwsbrief en sociale media. Tegen 15 september hoopt de organisatie de nieuwe festivaldate te kennen, net als de eerste namen van de affiche. De festivals van Werchter kondigden al aan zo veel mogelijk geboekte artiesten van dit jaar opnieuw uit te nodigen in 2021. Zo zat de organisatie al aan tafel met headliner Pearl Jam, die al aangaf graag volgend jaar terug te keren.

Heel mooi nieuws. Lijkt echt 5 dagen te worden.

Hoop dat we op 15 september Pearl Jam, The Strokes, Kendrick Lamar, Volbeat en Thom Yorke alvast krijgen.

Waar komt dat 5 dagen gerucht vandaan? Want dat lijkt nergens op gebaseerd, behalve dan wensdenken.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.179
Nu, als de woensdag of maandag erbij komen (liefst dat laatste voor iedereen uit het onderwijs!), dan zal dat niet voor The Weeknd of Swift zijn hoor. Dan is dat voor iets groter (met alle respect hoor) genre Metallica, Foo Fighters, Coldplay, Pearl Jam. Of zelfs Billie Eilish. Verkoopt meer tickets dan The Weeknd of Swift (in Europa) hoor.

Swift is toch groter dan de Foo Fighters?
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.382
Everyknight wrote:
Nu, als de woensdag of maandag erbij komen (liefst dat laatste voor iedereen uit het onderwijs!), dan zal dat niet voor The Weeknd of Swift zijn hoor. Dan is dat voor iets groter (met alle respect hoor) genre Metallica, Foo Fighters, Coldplay, Pearl Jam. Of zelfs Billie Eilish. Verkoopt meer tickets dan The Weeknd of Swift (in Europa) hoor.

Swift is toch groter dan de Foo Fighters?
Niet voor een festival als RW. Dat ze Glastonbury headlinet zegt ook niet alles, Stormzy deed dat ook vorig jaar, die is ook geen headliner op RW. Dat gezegd zou ze natuurlijk wel headliner op RW zijn maar zeker niet groter dan Foo Fighters.
The Strokes zijn ook geen sub voor Pearl Jam.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.382
RubenFrusciante wrote:
The Strokes zijn ook geen sub voor Pearl Jam.

En waarom eigenlijk niet? Pearl Jam is ook veel groter dan The Strokes.
Of interpreteer ik je nu verkeerd?
Het was specifiek op Timmetje z'n voorstel. Maar The Strokes zijn überhaupt geen sub, want ze komen niet als ze geen headliner zijn. Overal ter wereld zijn ze headliner. Zeldzaamheid speelt natuurlijk ook wel een rol.
Pearl Jam is groter dan elke andere band voor RW, maar daar ga je ook geen Muse voor zetten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken