Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

Foo Fighters zijn ook in de buurt.
https://twitter.com/foofighters/status/1254772673982328833?s=21

Denk dat Radiohead doorschuiven naar 2022/2023. Goeie nieuws voor Mattman dat Thom Yorke in 2021 wel weer op het affiche staat (goeie kans).

De data in Europa zijn t/m 19 juni.
Ik weet niet of ze de 2 weken weten op te vullen,
er van uitgaande dat Werchter begin juli is.

De data in Europa zijn t/m 19 juni.
Ik weet niet of ze de 2 weken weten op te vullen,
er van uitgaande dat Werchter begin juli is.

Dit zijn ook dezelfde data als die van dit jaar, die verplaatst zijn. Het ziet er meer en meer naar uit dat de 2021 lineups een copy/paste van de 2020 lineups gaan worden.

Ik vraag me af hoelang het duurd voordat er ergens een eerste headliner bekend gaat worden. Normaal barst het geweld los rond november.

Edit.
En dan bedoel ik dus een festival in BE of NL

The National speelt ook die dag. Blijf erbij dat dit een ideale cohead is voor de Strokes dag. ?

Vrees dat dit het eeuwige probleem met Eaux Claires zal blijven.

Wat Foo Fighters betreft: Voorlopig inderdaad een copy-paste van de tour van 2020. Maar anderzijds zei Ken ook dat ze in '21 gingen terugkeren voor een langere tour met nieuwe plaat. Kan dus goed zijn dat ze die 2 tours aan elkaar plakken en gewoon een maand in Europa blijven zitten.

Rond de jaarwisseling klonk de editie 2021 voor Werchter redelijk indrukwekkend qua geruchten
(RATM, FF, RHCP, apart dagje Metallica, ...)
Wat er van die plannen nog overblijft, only god knows....

Rond de jaarwisseling klonk de editie 2021 voor Werchter redelijk indrukwekkend qua geruchten
(RATM, FF, RHCP, apart dagje Metallica, …)
Wat er van die plannen nog overblijft, only god knows….

Allemaal mooi voor 2022. Hoop echt dat ze zoveel mogelijk van de 2020 lineup kunnen overzetten. Heb me vandaag nog eens zitten vergapen op die mooie lineup.

Rage Against the Machine kunnen we voor 2021 afstrepen.

https://twitter.com/loudwire/status/1256326600771043328?s=21

He dat vind ik zuur van Ratm. Was toch nummer 1 op mijn wishlist voor 2021, onder normale omstandigheden was dat vast gelukt. Europese arena tour eind 2021? Ik verwacht dat ze de tour in Amerika zullen willen aftrappen dus verwacht ze niet eerder hier.

Vond ik persoonlijk wel een van de interessantere rocknamen in de geruchtenlijst voor volgend jaar, maar echt heel rouwig ben ik hier nu ook niet om. Er lijkt me wel nog voldoende ruimte om hun dit jaar geplande Europese tour (deels) in te halen in september.

Joe wrote:
Dan lijkt een 5-daagse voor mij ook meteen overbodig.

Nou Ja, Foo Fighters, Metallica, RHCP, Rammstein, NIN en vast nog wel meer voor een extra dag te headliner over…

Waar haal je Rammstein uit? Die hebben nog een stadiumtour (met een show in Oostende) in te halen.

Breinaard wrote:

Joe wrote:
Dan lijkt een 5-daagse voor mij ook meteen overbodig.

Nou Ja, Foo Fighters, Metallica, RHCP, Rammstein, NIN en vast nog wel meer voor een extra dag te headliner over…

Waar haal je Rammstein uit? Die hebben nog een stadiumtour (met een show in Oostende) in te halen.

En zitten niet bij Live Nation, dus moet je de eerstvolgende jaren niet verwachten denk ik.

Het lijkt er wel op dat veel artiesten snel hun 2021 tour willen aankondigen (wat ik ook wel snap).

Grotere namen die al Europese festivalshows voor 2021 bevestigd hebben: Foo Fighters, The National, Chemical Brothers, Foals, Liam Gallagher, FKA Twigs, Dermot Kennedy, Metronomy en dan Nick Cave, Bon Iver, Dua Lipa in de zalen. (Naast de bandsintown dingen zoals die van RHCP, Post Malone en Volbeat.) En The Strokes en Rage Against The Machine hebben in de VS al dingen bevestigd.

Ik denk dat we niet tot pakweg oktober zullen moeten wachten vooraleer grote kleppers als Pearl Jam, Red Hot Chili Peppers, Kendrick Lamar, The Strokes, Post Malone, Taylor Swift en Iron Maiden hun plannen voor 2021 gaan delen.

Het lijkt er wel op dat veel artiesten snel hun 2021 tour willen aankondigen (wat ik ook wel snap).

Grotere namen die al Europese shows voor 2021 bevestigd hebben: Foo Fighters, The National, Chemical Brothers, Foals, Liam Gallagher, FKA Twigs, Dermot Kennedy, Metronomy en dan Nick Cave, Bon Iver, Dua Lipa in de zalen. (Naast de bandsintown dingen zoals die van RHCP, Post Malone en Volbeat.) En The Strokes en Rage Against The Machine hebben in de VS al dingen bevestigd.

Ik denk dat we niet tot pakweg oktober zullen moeten wachten vooraleer grote kleppers als Pearl Jam, Red Hot Chili Peppers, Kendrick Lamar, The Strokes, Post Malone, Taylor Swift en Iron Maiden hun plannen voor 2021 gaan delen.

PJ liet bij de annulering al weten dat ze volgende zomer een quasi exacte kopie van hun tour gingen inplannen. Daarnaast zijn verschillende festivals (oa Novarock) van plan om reeds voor de zomer een deel van de affiche voor '21 te lossen. Ik denk dat een pak artiesten reeds toegezegd hebben voor 2021 en we in de eerste plaats gewoon wachten op het puzzelwerk achter de schermen.

Zou ook fijn zijn als we een eerste lading namen krijgen aan het einde van juni, om zo het gemis van de geannuleerde editie lichtjes te compenseren.

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread