Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

mattman wrote:
Het lijkt er wel op dat veel artiesten snel hun 2021 tour willen aankondigen (wat ik ook wel snap).

Grotere namen die al Europese shows voor 2021 bevestigd hebben: Foo Fighters, The National, Chemical Brothers, Foals, Liam Gallagher, FKA Twigs, Dermot Kennedy, Metronomy en dan Nick Cave, Bon Iver, Dua Lipa in de zalen. (Naast de bandsintown dingen zoals die van RHCP, Post Malone en Volbeat.) En The Strokes en Rage Against The Machine hebben in de VS al dingen bevestigd.

Ik denk dat we niet tot pakweg oktober zullen moeten wachten vooraleer grote kleppers als Pearl Jam, Red Hot Chili Peppers, Kendrick Lamar, The Strokes, Post Malone, Taylor Swift en Iron Maiden hun plannen voor 2021 gaan delen.

PJ liet bij de annulering al weten dat ze volgende zomer een quasi exacte kopie van hun tour gingen inplannen. Daarnaast zijn verschillende festivals (oa Novarock) van plan om reeds voor de zomer een deel van de affiche voor ’21 te lossen. Ik denk dat een pak artiesten reeds toegezegd hebben voor 2021 en we in de eerste plaats gewoon wachten op het puzzelwerk achter de schermen.

Zou ook fijn zijn als we een eerste lading namen krijgen aan het einde van juni, om zo het gemis van de geannuleerde editie lichtjes te compenseren.

Zo zit Herman helaas niet in mekaar vrees ik. Dat gaat nog even duren bij ons.

Hurricane maakt zonet deel van de affiche voor 2021 bekend dat ook op 2020 stond.

Namen die opnieuw komen die ook op RW20 stonden: Dermot Kennedy, LP, Fontaines D.C, Jimmy Eat world, Tones and I en Sum 41.

Namen die nog niet opnieuw zijn bevestigd: Twenty One Pilots, The Lumineers, Oh Wonder en PUP.

Hurricane maakt zonet deel van de affiche voor 2021 bekend dat ook op 2020 stond.

Namen die opnieuw komen die ook op RW20 stonden: Dermot Kennedy, LP, Fontaines D.C, Jimmy Eat world, Tones and I en Sum 41.

Namen die nog niet opnieuw zijn bevestigd: Twenty One Pilots, The Lumineers, Oh Wonder en PUP.
Vooral opvallend dat 21P de enige headliner is die niet herbevestigd werd! Ik zie hen wel 2021 overslaan en in 2022 terugkomen als afsluitende headliner met een nieuw album.

Daar missen we voorlopig nog niet veel van dus.
Op Pup misschien een klein beetje na ook niets om mij zorgen om te maken.

jarne wrote:

Vooral opvallend dat 21P de enige headliner is die niet herbevestigd werd! Ik zie hen wel 2021 overslaan en in 2022 terugkomen als afsluitende headliner met een nieuw album.
21 Pilots als afsluiter op Werchter?

werchter12 wrote:

jarne wrote:

21 Pilots als afsluiter op Werchter?
Ben zelf geen fan, maar ik denk dat ze tegen 2022 een kanshebber zijn om een dag af te sluiten ja. Dit jaar leek me dat niet van toepassing omdat het hun derde show met hetzelfde album zou zijn, maar met een nieuw album lijkt me dat zeker niet onmogelijk.

Maar goed,kan ook gewoon zijn dat de deal nog niet volledig rond is met Hurricane/Southside en dat ze later nog worden toegevoegd.

Nuja, Hurricane geeft zelf aan dat ze nog bezig zijn met overige 2020 acts op de 2021 lineup te krijgen. Dus de kans zit er ook in dat een 21 Pilots nog bezig zijn met het uitstippelen van die tour en in een volgende aankondiging zitten. Zou me zelfs niet verbazen.

Ken op eFest vertelde ons zojuist dat de kans op SOAD die terug keert op 2021 groter is dan Kendrick op dit moment en dat The Weeknd kanshebber is/was voor 2021 maar alles hoogstwaarschijnlijk zal uitstellen. Ook zal Gwen Stefani niet spelen aangezien zij alleen als Headliner wilt spelen...

Dus zoals het er nu uit ziet keren Pearl Jam, The Strokes en SOAD terug volgend jaar en de rest is nog erg onzeker.

Ken op eFest vertelde ons zojuist dat de kans op SOAD die terug keert op 2021 groter is dan Kendrick op dit moment en dat The Weeknd kanshebber is/was voor 2021 maar alles hoogstwaarschijnlijk zal uitstellen. Ook zal Gwen Stefani niet spelen aangezien zij alleen als Headliner wilt spelen…

Dus zoals het er nu uit ziet keren Pearl Jam, The Strokes en SOAD terug volgend jaar en de rest is nog erg onzeker.

Dat van Soad werd ook door iemand anders bevestigd erna btw. De rest is afwachten denk ik.

Ken op eFest vertelde ons zojuist dat de kans op SOAD die terug keert op 2021 groter is dan Kendrick op dit moment en dat The Weeknd kanshebber is/was voor 2021 maar alles hoogstwaarschijnlijk zal uitstellen. Ook zal Gwen Stefani niet spelen aangezien zij alleen als Headliner wilt spelen…

Stuk voor stuk geweldig nieuws.
En laat die Kendrick dan ook maar komen. Liever hem dan een van die 2 Boutiques die ze gepland hadden.

The Weeknd en Dua Lipa zijn twee (co)headliners die je komend seizoen als major gewoon moét hebben. Beide hebben twee goeie en goedverkopende platen uitgebracht. De plaatsjes zullen er komende zomer om spannen, denk ik..

Is Rage trouwens uitgesloten?

Tgoh Dua Lipa zie ik niet echt in wat we daar aan hebben, The Weekend zou nog wel als co én feest act na The Strokes kunnen.

The Weeknd en Dua Lipa zijn twee (co)headliners die je komend seizoen als major gewoon moét hebben. Beide hebben twee goeie en goedverkopende platen uitgebracht. De plaatsjes zullen er komende zomer om spannen, denk ik..

Denk niet dat de vaste Werchtergangers er ook zo over denken, maar ik ben het er wel mee eens. Dua Lipa is voor mij de laatste jaren uitgegroeid van een standaard popact naar eentje die er toch in positieve zin uitspringt. Ik denk wel dat The Weeknd net iets belangrijker is om te hebben dan Dua Lipa aangezien die toch zijn Sportpaleis in een vingerknip uitverkocht aan behoorlijk stevige prijzen. Dua Lipa slaagde daar eigenlijk toch niet echt in en komt ook gewoon vaker naar België natuurlijk.

Maar goed, ik kan me een line-up met Kendrick en The Weeknd als twee afsluitende headliners eigenlijk niet voorstellen. Dat zou te veel slikken worden voor sommigen.

Rage zit gedurende het hele weekend in USA, dus volledig uitgesloten ja.

Tgoh Dua Lipa zie ik niet echt in wat we daar aan hebben, The Weekend zou nog wel als co én feest act na The Strokes kunnen.
Die heeft al wekenlang drie top 10 singles in onze hitlijsten staan en haar vorige passage op Pukkelpop bracht een enorme massa met zich mee. The Weeknd is groter dan The Strokes en zo eerst headlinen en The Strokes pas afsluiten (beetje zoals The Cure-Tool).

Ik zie een Taylor Swift wel gewoon Boutique inpalmen, dus die hoeven we denk ik niet meteen te verwachten. Metallica, Foo Fighters en Rammstein zullen of staan ook wel apart. Misschien kan Werchter nu wél Billie Eilish strikken (iets wat ze volgens mij zeer graag wilden doen overigens) en met een nieuwe plaat. Misschien kan RHCP met Frusciante daar wel nog ergens tussen.. (voor SOAD?)

Royal Blood - Pearl Jam
Dua Lipa - The Weeknd
The National - Tame Impala - The Strokes
Volbeat - SOAD

En laat die Kendrick dan ook maar komen.

Hey, goed plan! Heb m'n combi gekocht nadat hij werd aangekondigd.

The Weeknd is ook erg fijn denk ik, maar staat toch niet zo hoog aangeschreven bij mij als Lamar. Verre van zelfs. Niemand in de hiphop hoek trouwens, anno nu. Wanneer we kijken naar headlinewaardige namen natuurlijk. Maar ben daar ook wel benieuwd naar een liveshow van The Weeknd. Blinding Lights is een van de tofste nummers van het jaar. Van Dua Lipa heb ik de hype nooit zo gesnapt maar zou objectief gezien wel een mooie pop 'vervanger' zijn voor pakweg TOP.

Ook die machtig mooie Barn lineup op die zondag mogen ze van mijn part wel copy/pasten: Joep Beving, Big Thief, Kacey Musgraves, Richard Hawley, Michael Kiwanuka en Thommy Yorke.

Rage is 99% zeker uitgesloten helaas...

Stiekeme hoop dat Yorke zn soloprojectjes even laat voor wat ze zijn en we volgend jaar Radiohead mogen verwelkomen.

En hopelijk zien we Damon Albarn zijn show van dit jaar volgend jaar op Werchter brengen.

Stiekeme hoop dat Yorke zn soloprojectjes even laat voor wat ze zijn en we volgend jaar Radiohead mogen verwelkomen.

En hopelijk zien we Damon Albarn zijn show van dit jaar volgend jaar op Werchter brengen.

Alhoewel ik 88 gaten in de lucht zou springen voor Radiohead, wil ik 'm toch nog even die soloshow naar RW zien brengen.

Want die is echt waanzinnig sterk. En dat als alsuitende Barn act, heerlijk. Wat een prachtspot hebben ze toch aan Thom gegeven.

Over Damon: doemijBlurdanmaar. :-)

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread