Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

Blur is ook welkom! Gorillaz trouwens ook!

In ander nieuws: Volgens Ken wilde Gwen Stefani dit jaar alleen als headliner komen. Dat gerucht lijkt me wel heel sterk. Wat jullie. :-P

Ik denk dat Gwen niet echt een optie was eerlijk gezegd...

Wat wel plots weer een optie is voor volgend jaar: Tyler The Creator! Orange Warsaw Festival heeft 'm daarnet aangekondigd voor volgend jaar. :-)

Damn. Nu FKA Twigs nog en we hebben straks misschien zowat de perfecte lineup!

Wat wel plots weer een optie is voor volgend jaar: Tyler The Creator! Orange Warsaw Festival heeft ‘m daarnet aangekondigd voor volgend jaar.
1f642.svg
Ik zou Tyler doodgraag op Werchter zien, maar Werchter gaat dat echt nooit aandurven als die een Main Stage wil headlinen (hoewel ik ervan overtuigd ben dat een combo Kendrick - Tyler niet per se slechter zou verkopen dan Kendrick - 21P). Wel goed om te zien dat die in 2021 gewoon tourt, hopelijk kan ik hem toch nog meepikken ergens.

Tyler wilde alleen komen als hij mocht headlinen toch? Laat hem dan maar mooi wegblijven, de hype rond dat nieuwe album ook nooit gesnapt, niet doorheen te komen voor mij, en kan dingen als Frank Ocean, Childisch Gambino echt wel waarderen, maar Tyler doet me niks.
Als afsluiter van een tent zou ik wel zien zitten. FKA Twigs daar net vóór, prima rijtje.
The Weeknd óf Dua Lipa als co-headliner als vervanging van 21Pilots zou ideaal zijn, maar hoef ze zeker niet allebei op het festival, waar zou je ze dan voor moeten inruilen?
Als The Strokes, Kendrick, Pearl Jam en Liam maar blijven!

Van mij mogen Dua Lipa / The Weeknd dan op de spot van SOAD / Volbeat. SOAD en Volbeat kunnen dan naar Graspop. En Tyler dan voor Kendrick.

Tyler is nog zo'n niet te missen naam volgend (en eigenlijk ook dit) jaar maar vrij onvoorspelbaar hoe goed hij kan verkopen (beetje zoals The Strokes) alhoewel hij natuurlijk al 's op Dour stond, dacht ik (of had ie toen gecanceled?).

Van mij mogen ze SOAD en Volbeat wel swappen met Dua Lipa / The Weeknd. SOAD en Volbeat kunnen dan naar Graspop. En Tyler dan voor Kendrick.
Haha zodat Pearl Jam de enige rockheadliner op Rock Werchter is of zullen we die ook meteen swappen voor Taylor Swift :lol: .
Zoals ik eigenlijk al zei, geen plaats in deze line up voor beiden. The Weeknd in plaats van 21Pilots zou ik geweldig vinden, maar dat zal wel niet dat die en Kendrick op 1 dag spelen.
En Tyler voor Kendrick.. , moet er niet aan denken. Hou dan maar gewoon de line up zoals deze was.

Met Pearl Jam en The Strokes heb je twee rockheadliners toch? Met daarbij grote rockact FNM die overal elders headlinen als grote rockband op de zaterdag. Royal Blood dan nog voor the Strokes en Liam daar weer voor em dan staan er imo genoeg grote rockbands/acts aan de bovenkant van het affiche.

Tyler voor Kendrick zou voor mij juist echt de ideale combo zijn.

Joe wrote:
Tgoh Dua Lipa zie ik niet echt in wat we daar aan hebben, The Weekend zou nog wel als co én feest act na The Strokes kunnen.

Die heeft al wekenlang drie top 10 singles in onze hitlijsten staan en haar vorige passage op Pukkelpop bracht een enorme massa met zich mee. The Weeknd is groter dan The Strokes en zo eerst headlinen en The Strokes pas afsluiten (beetje zoals The Cure-Tool).

Ik zie een Taylor Swift wel gewoon Boutique inpalmen, dus die hoeven we denk ik niet meteen te verwachten. Metallica, Foo Fighters en Rammstein zullen of staan ook wel apart. Misschien kan Werchter nu wél Billie Eilish strikken (iets wat ze volgens mij zeer graag wilden doen overigens) en met een nieuwe plaat. Misschien kan RHCP met Frusciante daar wel nog ergens tussen.. (voor SOAD?)

Royal Blood – Pearl Jam
Dua Lipa – The Weeknd
The National – Tame Impala – The Strokes
Volbeat – SOAD

Over de bovenkant van jouw post: Pukkelpop heeft een ander publiek dan Rock Werchter. Bij Dua Lipa gaat er op Werchter ook een groot deel bewust de mainstage gaan vermijden dan. Ze kan geprogrammeerd worden, zeker. Maar daar nog een act als The Weeknd of Twenty One Pilots bij... Dat vind ik persoonlijk te veel en dan mogen ze voor mij, om dat te compenseren, er terug een Faith No More voor programmeren!

Is wel een mooi evenwichtig programma aan de top dan (onderkant van jouw post).

Met Pearl Jam en The Strokes heb je twee rockheadliners toch? Met daarbij grote rockact FNM die overal elders headlinen als grote rockband op de zaterdag.
Zou The Strokes niet echt labelen als rock, maar als indie, zeker met dat laatste album.
FNM is geen headliner denk ik met 21Pilots en Kendrick al als headliners. Maar die mogen ook zeker blijven ja.
Lijkt me in ieder geval dat Dua Lipa, The Weeknd, 21Pilots én Tyler iets te veel van het 'goede' wordt. Zie dit gelukkig ook echt niet gebeuren.

Yannick wrote:

Joe wrote:
Tgoh Dua Lipa zie ik niet echt in wat we daar aan hebben, The Weekend zou nog wel als co én feest act na The Strokes kunnen.

Die heeft al wekenlang drie top 10 singles in onze hitlijsten staan en haar vorige passage op Pukkelpop bracht een enorme massa met zich mee. The Weeknd is groter dan The Strokes en zo eerst headlinen en The Strokes pas afsluiten (beetje zoals The Cure-Tool).

Ik zie een Taylor Swift wel gewoon Boutique inpalmen, dus die hoeven we denk ik niet meteen te verwachten. Metallica, Foo Fighters en Rammstein zullen of staan ook wel apart. Misschien kan Werchter nu wél Billie Eilish strikken (iets wat ze volgens mij zeer graag wilden doen overigens) en met een nieuwe plaat. Misschien kan RHCP met Frusciante daar wel nog ergens tussen.. (voor SOAD?)

Royal Blood – Pearl Jam
Dua Lipa – The Weeknd
The National – Tame Impala – The Strokes
Volbeat – SOAD

Over de bovenkant van jouw post: Pukkelpop heeft een ander publiek dan Rock Werchter. Bij Dua Lipa gaat er op Werchter ook een groot deel bewust de mainstage gaan vermijden dan. Ze kan geprogrammeerd worden, zeker. Maar daar nog een act als The Weeknd of Twenty One Pilots bij… Dat vind ik persoonlijk te veel en dan mogen ze voor mij, om dat te compenseren, er terug een Faith No More voor programmeren!

Is wel een mooi evenwichtig programma aan de top dan (onderkant van jouw post).
Ik voelde al stiekeme pitchforks priemen moest ik Dua Lipa als sub hebben gezet voor Pearl Jam hehe. Maar hé switch Royal Blood en haar en je hebt je tegengewicht. :p

Iron Maiden volgend jaar niet naar Graspop en dat was nu net hun grootste naam voor deze editie. Aangezien ze al gecommuniceerd hebben volgend jaar voor 4 dagen te gaan, vraag ik met toch echt af (again): SOAD en/of Volbeat naar GMM?

Iron Maiden volgend jaar niet naar Graspop en dat was nu net hun grootste naam voor deze editie. Aangezien ze al gecommuniceerd hebben volgend jaar voor 4 dagen te gaan, vraag ik met toch echt af (again): SOAD en/of Volbeat naar GMM?

Guns N Roses he

Blur is ook welkom! Gorillaz trouwens ook!

In ander nieuws: Volgens Ken wilde Gwen Stefani dit jaar alleen als headliner komen. Dat gerucht lijkt me wel heel sterk. Wat jullie. ?

Barnheadliner is toch mooi voor haar?

Soad, the strokes en pearl jam, de drie headliners van deze editie, die ik absoluut wilde zien. Fantastisch nieuws dus! The black keys zou ik graag op tafel gooien. Zijn ze in 2021 wel een mogelijkheid?

Dat zou jij wel willen, maar dat doen we dus niet.

mattman wrote:

Dat zou jij wel willen, maar dat doen we dus niet.

Ik wil eigenlijk het liefst de 2020 lineup in z'n geheel gecopy-paste. Iedereen tevreden.

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread