Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

Hey mede Werchter-bezoekers,

Ik ben momenteel bezig met een rapport over bezoeker ervaringen binnen Rock Werchter. Hierdoor vraag ik mij dus af of een aantal van jullie bepaalde vervelende ervaringen hebben gehad, of zelfs suggesties hebben om Rock Werchter nog beter te maken voor haar bezoekers. Er is overigens een kans dat dit rapport ook zal worden verzonden naar de organisatie van de evenementen die op de Werchter weide plaats vinden. Heb jij dus een negatieve ervaring op Rock Werchter, en wil je dat de organisatie hier misschien ook iets mee kan doen? Stuur mij dan even een privé berichtje of quote deze post! Alvast bedankt!

Agnes Obel

Het concert van Agnes Obel in het Koninklijk Circus in Brussel, dat zou plaatsvinden op 23 maart 2020 en vervolgens uitgesteld werd naar 22 augustus 2020, wordt opnieuw verplaatst. De nieuwe datum is nu vastgelegd op donderdag 27 mei 2021.

Die komt denk ik niet meer op RW

Vrees er ook een beetje voor. Al is Agnes wel iemand die graag naar België komt en hier zeer populair is hè :wink:

Beck heeft vandaag zijn Europese zaalshows voor volgend jaar gedeeld. Daar zit nog een RW- vormig gat in.

Zou heel mooi zijn om onze favoriete Hansen terug op de lineup te zien. Was voor mij een van de fijnere namen. :-)

Verder nieuws: Lorde toont een teken van leven en zegt dat ze al heel wat werk heeft geleverd in de studio (weer samen met Jack Antonoff, ondertussen bijna een garantie op een goede plaat). Wat zou het fijn zijn om haar volgend jaar weer op de line-up te hebben met nieuw werk!

De zanger van Twenty One Pilots heeft trouwens laten weten dat hun volgende album sowieso 'vroeger dan origineel gepland' zal uitkomen. Er was hier en daar kritiek dat RW20 al hun 3de Belgische show ging zijn met hun laatste album, maar dat argument zou dus vervallen. Als ze niet kiezen voor eerst Amerikaanse festivals zie ik ze volgend jaar zeker terugkomen met nieuw werk.

Lorde erbij zou werkelijk fantastisch zijn!

Nu we toch in de flow zitten: Nine Inch Nails deelde gisteren dat ze normaal gezien van plan waren om dit najaar (in de VS weliswaar) een reeks shows te geven. En dat ze volgend jaar graag willen touren. Gecombineerd met de geruchten dat ze voor dit jaar al op o.a. All Points East en Primavera gepland waren, toch ook weer een vette kanshebber voor 2021.

En dan nog dit: Faith No More zou opnieuw op Tons Of Rock staan. Ofwel: die gaan ook touren. En oh wat heb ik Patton en de mannen er graag bij.

Thom Yorke, Nine Inch Nails, Faith No More, Lorde, Twenty One Pilots (?), The National, Liam Gallagher, FKA Twigs... De mooie geruchten stapelen zich de laatste tijd heerlijk op nu. Naast zekerheidjes als Pearl Jam en The Strokes natuurlijk. Nu koning Kendrick nog.

De kans zou wel heel nihil zijn want volgens mij was ze al niet zo van het touren maar van mij mag Fiona Apple de festivals volgend jaar ook wel aandoen. Die nieuwe plaats was echt fenomenaal.

En Malone en de RHCP gaan volgens het PP topic ook weer touren in 2021.... die mogen er van mij ook beide wel bij.

Verder nieuws: Lorde toont een teken van leven en zegt dat ze al heel wat werk heeft geleverd in de studio (weer samen met Jack Antonoff, ondertussen bijna een garantie op een goede plaat). Wat zou het fijn zijn om haar volgend jaar weer op de line-up te hebben met nieuw werk!

Zou heel mooi zijn, al zie ik ze misschien eerst Pukkelpop aandoen voor ze terugkomt.

De kans zou wel heel nihil zijn want volgens mij was ze al niet zo van het touren maar van mij mag Fiona Apple de festivals volgend jaar ook wel aandoen. Die nieuwe plaats was echt fenomenaal.

En Malone en de RHCP gaan volgens het PP topic ook weer touren in 2021…. die mogen er van mij ook beide wel bij.

Rhcp terug naar pinkpop, hopelijk breiden ze hun tour uit. Post malone mag dan weer wegblijven van mij, tien keer liever kendrick lamar dan

Sum41 naar ParkLive Moscow 11 juli 2021.
Denk dat ze ook terug zekerheidje zijn voor RW 2021?

Waar pluk jij die info toch steeds vandaan joh? :wink: Parklive Moscow.. nog nooit van gehoord.

My Chemical Romance en The Killers ook.... die mogen ze beide van mij ook wel op het Werchter affiche proberen te krijgen!!!!

Bert wrote:
Agnes Obel

Het concert van Agnes Obel in het Koninklijk Circus in Brussel, dat zou plaatsvinden op 23 maart 2020 en vervolgens uitgesteld werd naar 22 augustus 2020, wordt opnieuw verplaatst. De nieuwe datum is nu vastgelegd op donderdag 27 mei 2021.

Die komt denk ik niet meer op RW

Vrees er ook een beetje voor. Al is Agnes wel iemand die graag naar België komt en hier zeer populair is hè ?

Jawel, RW zal er terug bijzitten. Haar boekingsagent is een Vlaamse geloof ik, en kind aan huis bij live nation. Publiek geheim. Wat natuurlijk minder erg is bij een kwalitatieve act als Agnes.

guillaume wrote:
Sum41 heeft zonet bevestigd naar Werchter te gaan via hun facebook.

Als bezoekers hoop ik…
Maar even zonder grappen. Het event RW staat gewoon nog steeds op hun FB toch? Wat eerst het 2020 event was en nu is veranderd in het 2021 event? Heb dat ook al bij verschillende acts gezien die het BKS 2020 (en nu dus 2021) event nog op hun FB pagina had staan.

visdave34 wrote:

guillaume wrote:

Als bezoekers hoop ik…

Maar even zonder grappen. Het event RW staat gewoon nog steeds op hun FB toch? Wat eerst het 2020 event was en nu is veranderd in het 2021 event? Heb dat ook al bij verschillende acts gezien die het BKS 2020 (en nu dus 2021) event nog op hun FB pagina had staan.

Lijkt mij nieuw en echt aangepast. Zouden nu op vrijdag 2 juli spelen.

Ze deden natuurlijk Rock Werchter en Main Square Festival op één dag, logisch dat daar iets verandert.

visdave34 wrote:

visdave34 wrote:

guillaume wrote:

Als bezoekers hoop ik…

Lijkt mij nieuw en echt aangepast. Zouden nu op vrijdag 2 juli spelen.

Ze deden natuurlijk Rock Werchter en Main Square Festival op één dag, logisch dat daar iets verandert.
Maar de data zijn nog die van 2020, die zijn in het event nog niet eens aangepast. En daar gebruiken ze dus gewoon de eerste dag van het festival. Het is dus wel degelijk een overblijfsel van hun geplande bezoek in 2020.

Users who are viewing this thread