Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

DennisvdBr wrote:
Concert FNM in Zürich verplaatst 1 jaar, naar 7.7.2021
https://www.ticketcorner.ch/tickets.html?fun=erdetail&affiliate=TCS&doc=erdetaila&erid=2687221
Lijkt me goed nieuws voor oa RW?

Dan is nog steeds de vraag of ze naar RW én Graspop komen of alleen naar één van de twee. Maar zeker is dus dat ze weer naar België komen.

Tja, als het aan mij ligt, dan wordt het Rock Werchter. Heerlijke liveband. Heb ook het gevoel dat Graspoppers (wat een woord) niet massaal liepen te springen voor deze crossover act.

wenteldave wrote:

DennisvdBr wrote:
Concert FNM in Zürich verplaatst 1 jaar, naar 7.7.2021
https://www.ticketcorner.ch/tickets.html?fun=erdetail&affiliate=TCS&doc=erdetaila&erid=2687221
Lijkt me goed nieuws voor oa RW?

Dan is nog steeds de vraag of ze naar RW én Graspop komen of alleen naar één van de twee. Maar zeker is dus dat ze weer naar België komen.

Tja, als het aan mij ligt, dan wordt het Rock Werchter. Heerlijke liveband. Heb ook het gevoel dat Graspoppers (wat een woord) niet massaal liepen te springen voor deze crossover act.
Op Rock Werchter zou ik het logischer vinden, maar ik zou ze op Graspop ook wel willen zien. Totaal geen straf. Maar ja, ga ze ook al met een losse show zien, dus hoeft niet per se op Graspop te staan, dus RW komt dan als winnaar uit de bus. Ik hoop met je mee!

Ja, echt hopen dat Faith No More, zulke fantastische live-groep, weer op Rock Werchter staat!

En Red Hot Chili Peppers op Pinkpop... Die gaat Rock Werchter niet laten schieten denk ik, zeker niet nu Frusciante er weer bij is. Telkens ik ze zag was dat wel redelijk tegenvallend :) Te lange jams, matige zang, te traag tempo, soms slordig spel... 2016 vond ik nog de beste keer eigenlijk, die show met het 'be fresh like a fish" t-shirt. En eerlijk... In 2006 vond ik het niet beter hoor, en dat was met John Frusciante... Het blijft echter een groep met enorm, enorm goede nummers en vooral met een unieke sound. Bovendien hebben ze nog steeds podiumuitstraling vind ik. Dus: áls ze op Rock Werchter staan geef ik ze waarschijnlijk weer een kans hoor (tegen beter weten in?).

Ja, echt hopen dat Faith No More, zulke fantastische live-groep, weer op Rock Werchter staat!

En Red Hot Chili Peppers op Pinkpop… Die gaat Rock Werchter niet laten schieten denk ik, zeker niet nu Frusciante er weer bij is. Telkens ik ze zag was dat wel redelijk tegenvallend
1f642.svg
Te lange jams, matige zang, te traag tempo, soms slordig spel… 2016 vond ik nog de beste keer eigenlijk, die show met het ‘be fresh like a fish” t-shirt. En eerlijk… In 2006 vond ik het niet beter hoor, en dat was met John Frusciante… Het blijft echter een groep met enorm, enorm goede nummers en vooral met een unieke sound. Bovendien hebben ze nog steeds podiumuitstraling vind ik. Dus: áls ze op Rock Werchter staan geef ik ze waarschijnlijk weer een kans hoor (tegen beter weten in?).
Tja, dat lange jammen is natuurlijk ook een eigenschap van de Peppers. Daar moet je van houden. En ja, Kiedis is ook niet de beste zanger, maar dat wordt, althans voor mij, ook gecompenseerd door de energie van de mannen (wat zich ook uit in van die lange jams, die ik prachtig vind).

Everyknight wrote:

En Red Hot Chili Peppers op Pinkpop… Die gaat Rock Werchter niet laten schieten denk ik, zeker niet nu Frusciante er weer bij is. Telkens ik ze zag was dat wel redelijk tegenvallend
1f642.svg
Te lange jams, matige zang, te traag tempo, soms slordig spel… 2016 vond ik nog de beste keer eigenlijk, die show met het ‘be fresh like a fish” t-shirt. En eerlijk… In 2006 vond ik het niet beter hoor, en dat was met John Frusciante… Het blijft echter een groep met enorm, enorm goede nummers en vooral met een unieke sound. Bovendien hebben ze nog steeds podiumuitstraling vind ik. Dus: áls ze op Rock Werchter staan geef ik ze waarschijnlijk weer een kans hoor (tegen beter weten in?).

Tja, dat lange jammen is natuurlijk ook een eigenschap van de Peppers. Daar moet je van houden. En ja, Kiedis is ook niet de beste zanger, maar dat wordt, althans voor mij, ook gecompenseerd door de energie van de mannen (wat zich ook uit in van die lange jams, die ik prachtig vind).
Als je niet van jammen houd, moet je de albums inderdaad maar aan zetten, want daar kun je bij RHCP natuurlijk niet omheen. Is net wat ik zo geweldig vind aan hun shows, en dat ze nooit dezelfde set spelen. Maar ieder z'n mening natuurlijk.
Enige reden om jams weg te laten zou voor mij zijn zodat er meer nummers gespeeld kunnen worden uit die prachtige catalogus. :lol:

Everyknight wrote:

1f642.svg

Die energie vind ik nou eigenlijk best tegenvallen bij die mannen. Ze (de drummer uitgezonderd) staan er soms bij of ze alleen maar hun uitkering komen opstrijken. Ik heb ze toch al best vaak gezien, maar het is behoorlijk wisselvallig. Ook tijdens een optreden zelf: sterk beginnen, volledig inkakken, met afentoe een opleving.

wenteldave wrote:

Everyknight wrote:

1f642.svg

Die energie vind ik nou eigenlijk best tegenvallen bij die mannen. Ze (de drummer uitgezonderd) staan er soms bij of ze alleen maar hun uitkering komen opstrijken. Ik heb ze toch al best vaak gezien, maar het is behoorlijk wisselvallig. Ook tijdens een optreden zelf: sterk beginnen, volledig inkakken, met afentoe een opleving.
Ik doe het eigenlijk alleen met YouTube en verhalen van mensen die ze (al) wel hebben gezien. Die zijn telkens vol lof over hoe enthousiast ze juist zijn. Oftewel, misschien is het het enige concert wel en het andere niet... Keine Ahnung.

Review van 2016 vat het wel aardig samen: https://www.demorgen.be/tv-cultuur/red-hot-chili-peppers-hadden-meer-fut-kunnen-gebruiken-op-rock-werchter~b612eba2/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

Of 2012 https://www.festivalinfo.nl/review/2149/4/Rock-Werchter-2012/

Of uit 2006 http://www.kindamuzik.net/live/rock-werchter/rock-werchter-dag-1/13327/

In 2004 in de Amsterdam arena begonnen ze goed, maar de 2e helft was dan weer erg sloom (in combi met mijn jetlag niet heel erg lekker).

Die recensies verwoorden het inderdaad goed. Vooral die van 2006 is erg fijn om eens te lezen, is echt een ander tijdperk eigenlijk. :-D

Vond het ook leuk om de reacties van deze forumleden eens terug te lezen, uit 2016: https://forum.festileaks.com/forums/topic/rock-werchter-2016-geruchten/page/166/.

Daar zie je RHCP ook amper terug in de 'toppers'- lijstjes (grappig genoeg bijna alleen in die van mezelf, maar dan wel onderaan). Voor de duidelijkheid: ik ben niet per se anti- RHCP, vind dat ze echt veel toffe muziek hebben, maar live zijn ze een beetje als Kings Of Leon. Degelijk, niet erg spannend, ook niet echt rotslecht. Maar als ze er ooit weer staan, moet er wel iets heel belabberds in de tenten staan wil ik me weer naar de main begeven.

Heb ze nog nooit op een festival gezien, de show van 2006 op Werchter vaak op youtube gezien en kan me niet in die recensie vinden. Komt steeds terug op "te lange jams", "vreemde songkeuze" en dan nota bene uit het hele concert die solo uitvoering van de Bee-Gee's als hoogtepunt noemen... Sorry maar dat komt op mij over alsof iemand die niks met de RHCP heeft het schrijft. Ja de setlist verschilt altijd en ja ze jammen, als je dat niet leuk vind, moet je vooral niet naar de Red Hot Chili Peppers live gaan, dat lijkt me redelijk logisch.
De keer dat ik ze zag waren ze enorm energievol en kwamen over alsof ze er echt zin in hadden, maar zoals ik zei, nog nooit op RW gezien.
Laat dat dan maar komende editie zijn, sta ik vooraan. 8-)

Wie weet slaat het vuur weer in de pan met John erbij.

Denk dat RHCP ook pas een optie wordt wanneer een andere rock headliner wegvalt (rekening houdende met dat RW eenzelfde soort lineup zal wille brengen, met eenzelfde samenstelling qua genres). De 2020 lineup zo goed mogelijk overbrengen naar volgend jaar zal wel het allerbelangrijkste op de agenda zijn, daar al die acts een show in te halen hebben (en om de ticketkopers tegemoet te komen). Bedenk me eigenlijk dat RHCP ook een prima kandidaat is voor TW Classic.

Ik ben/ was altijd al groot RHCP fan, vooral de eerste 5 platen.
Echter heb ik ze zo`n 15 keer gezien en buiten het eerste optreden wat ik zag (pkp94) vond ik ze nergens echt indrukwekkend.
Een keer op RW dat het wel goed overkwam op het veld, de enige keer dat ook mijn kameraden echt enthousiast waren, vond ik nog de setlist tegenvallen.
Weet niet meer welk jaar dat was.
Maar ik geef ze altijd weer de voordeel van de twijfel en zal ze altijd gaan bekijken op een festival.
Setlists zijn vaak niet in mijn straatje en het enthousiasme en de duur van het optreden wisselen heel erg.
1x in Den Haag waren ze na een uur al weg, er kon nog net dankjewel vanaf...

Buiten alles blijft het fantastische muziek en hoop ik ze volgend jaar weer een kans te mogen geven ;-)

Wie weet slaat het vuur weer in de pan met John erbij.

Denk dat RHCP ook pas een optie wordt wanneer een andere rock headliner wegvalt (rekening houdende met dat RW eenzelfde soort lineup zal wille brengen, met eenzelfde samenstelling qua genres). De 2020 lineup zo goed mogelijk overbrengen naar volgend jaar zal wel het allerbelangrijkste op de agenda zijn, daar al die acts een show in te halen hebben (en om de ticketkopers tegemoet te komen). Bedenk me eigenlijk dat RHCP ook een prima kandidaat is voor TW Classic.
Tgoh wegvallen. Die vrijdag kon nog wel iets gebruiken, die zondag eventueel mocht daar nog iets gebeuren. En ze schikken zich, zie 2016 met Editors erbij. De Peppers als vervanger zijn ok, maar in mijn ogen ook als extra, doe is zot :P

Inderdaad.
De Peppers er op de vrijdag bij is een ideaal scenario.

Doe mij maar een Tame Impala of Arcade Fire (komen dit najaar met muziek) bij The Strokes, en maak er een indiedagje van. :-)

Doe mij maar een Tame Impala of Arcade Fire (komen dit najaar met muziek) bij The Strokes, en maak er een indiedagje van.
1f642.svg
Ook goed, Peppers erbij ipv 21 pilots dan, mochten ze toch niet meer touren? FNM-Peppers-Kendrick.

mattman wrote:
Doe mij maar een Tame Impala of Arcade Fire (komen dit najaar met muziek) bij The Strokes, en maak er een indiedagje van.
1f642.svg

Ook goed, Peppers erbij ipv 21 pilots dan, mochten ze toch niet meer touren? FNM-Peppers-Kendrick.
Dat zou én vrijdag én zaterdag een pak interessanter maken.

Ook prima dus.

Dan liever FNM-Malone-Kendrick of, droomscenario, FNM -Tyler -Kendrick.
1f609.svg

Een Tyler en Kendrick combo, yes please. Ook weer eens iets helemaal anders. Vind Tyler ook echt een pak interessanter dan 21P, maar dat is persoonlijk. En eerst Mike Patton en de mannen om ons op te warmen. (En daarvoor Paak om ons op de warmen voor FNM).

Users who are viewing this thread