wenteldave wrote:
Everyknight wrote:
Ja, echt hopen dat Faith No More, zulke fantastische live-groep, weer op Rock Werchter staat!
En Red Hot Chili Peppers op Pinkpop… Die gaat Rock Werchter niet laten schieten denk ik, zeker niet nu Frusciante er weer bij is. Telkens ik ze zag was dat wel redelijk tegenvallend
Te lange jams, matige zang, te traag tempo, soms slordig spel… 2016 vond ik nog de beste keer eigenlijk, die show met het ‘be fresh like a fish” t-shirt. En eerlijk… In 2006 vond ik het niet beter hoor, en dat was met John Frusciante… Het blijft echter een groep met enorm, enorm goede nummers en vooral met een unieke sound. Bovendien hebben ze nog steeds podiumuitstraling vind ik. Dus: áls ze op Rock Werchter staan geef ik ze waarschijnlijk weer een kans hoor (tegen beter weten in?).
Tja, dat lange jammen is natuurlijk ook een eigenschap van de Peppers. Daar moet je van houden. En ja, Kiedis is ook niet de beste zanger, maar dat wordt, althans voor mij, ook gecompenseerd door de energie van de mannen (wat zich ook uit in van die lange jams, die ik prachtig vind).
Die energie vind ik nou eigenlijk best tegenvallen bij die mannen. Ze (de drummer uitgezonderd) staan er soms bij of ze alleen maar hun uitkering komen opstrijken. Ik heb ze toch al best vaak gezien, maar het is behoorlijk wisselvallig. Ook tijdens een optreden zelf: sterk beginnen, volledig inkakken, met afentoe een opleving.