Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

Of zal ik is even leuk een naampje droppen die elk jaar lang komt als gerucht
1f61b.svg
Misschien komt Coldplay dit jaar wel?

Dacht dat die eind vorig jaar aankondigde te stoppen met touren voor onbepaalde tijd?

Vind deze 21P ook een kleine domper. Hun afwezigheid was een mooie optie voor een Gorillaz ofzo. Maar anderszijds: mooi voor de fans die een ticket hadden natuurlijk.

1f61b.svg
Heb gehoord dat Daft Punk weer een eigen lied gaat maken voor een film
Schrijf maar met watervaste stift op.

Aaran wrote:
1f61b.svg

Dacht dat die eind vorig jaar aankondigde te stoppen met touren voor onbepaalde tijd?

Vind deze 21P ook een kleine domper. Hun afwezigheid was een mooie optie voor een Gorillaz ofzo. Maar anderszijds: mooi voor de fans die een ticket hadden natuurlijk.

Persoonlijk blij dat 21 Pilots weer komt. Zijn ook met nieuwe muziek bezig. Hoop dat ze de sterke lijn doorzetten.

Ik hoop dat de Gorillaz ook komen en ze Gorillaz voor The Strokes zetten. :)
En Twigs (en Tyler mits niet te hoog) zijn ook zeker welkom.

Aaran wrote:
1f61b.svg

Ja alleen wordt ook gezegd dat ze een manier hebben gevonden op sustainable te touren ;) nee grapje grapje, ik houd erover op hahah :)

Aaran wrote:
1f61b.svg

Heb gehoord dat Daft Punk weer een eigen lied gaat maken voor een film
Schrijf maar met watervaste stift op.

Oeh goeie komt erbij! Misschien Oasis nog? of Led Zep?

mattman wrote:

Aaran wrote:
1f61b.svg

Persoonlijk blij dat 21 Pilots weer komt. Zijn ook met nieuwe muziek bezig. Hoop dat ze de sterke lijn doorzetten.

Ik hoop dat de Gorillaz ook komen en ze Gorillaz voor The Strokes zetten. ?
Sluit ik mij zeker bij aan andere kant klink Gorillaz - Pearl jam ook wel lekker hoor en dan Tame Impala - The Strokes...

Timmetje wrote:

mattman wrote:

Aaran wrote:
1f61b.svg

Sluit ik mij zeker bij aan andere kant klink Gorillaz – Pearl jam ook wel lekker hoor en dan Tame Impala – The Strokes…
Ik zou toch realistisch proberen blijven. Gorillaz en PJ waren twee afsluitende headliners in 2018. Ik zie die nu niet samen op één dag staan. En daarbij moet Gorillaz altijd een dag afsluiten met hun visuals.

Laat Gorillaz maar naar PKP gaan. Ik ben een enorme fan van deze band en hun performance, maar het zou toch opnieuw een herhalende headliner zijn.

Aaran wrote:

Timmetje wrote:

mattman wrote:

Aaran wrote:
1f61b.svg

Sluit ik mij zeker bij aan andere kant klink Gorillaz – Pearl jam ook wel lekker hoor en dan Tame Impala – The Strokes…

Ik zou toch realistisch proberen blijven. Gorillaz en PJ waren twee afsluitende headliners in 2018. Ik zie die nu niet samen op één dag staan. En daarbij moet Gorillaz altijd een dag afsluiten met hun visuals.

Laat Gorillaz maar naar PKP gaan. Ik ben een enorme fan van deze band en hun performance, maar het zou toch opnieuw een herhalende headliner zijn.
Hmm kan mij daar enigzins wel in vinden, zal PKP ook wel goed doen denk ik zo.

Ik ben nog steeds voorzichtig met verwachtingen (het is nog lang tot zomer 2021) maar de berichten van de laatste dagen maken mij wel warm. Die Primavera lineup met nieuwe interessante namen, Twenty One Pilots op Open'er, Ken die zegt dat er misschien al iets van Werchter nieuws komt in het normale weekend, The Strokes op BKS, het begint er goed uit te zien!

Btw, zonet een eerste line-up van Bilbao BBK aangekondigd, het weekend na Werchter. O.a. The Killers, Pet Shop Boys, Caribou, FKA Twigs, Bicep,... aangekondigd. De grote afwezige: Kendrick Lamar.

Btw, zonet een eerste line-up van Bilbao BBK aangekondigd, het weekend na Werchter. O.a. The Killers, Pet Shop Boys, Caribou, FKA Twigs, Bicep,… aangekondigd. De grote afwezige: Kendrick Lamar.

Een triestig zicht nu, die lineup van BBK. Ook Placebo ontbreekt daar. Wel beweren ze "alle acts van 2020 naar 2021 t willen halen". Eens zien of dat zal lukken...

Mocht Kendrick wegvallen van de RW lineup, zijn ze ook meteen hun interessantste en meest unieke headliner kwijt. Wil daar nog niet aan denken, want weet niet hoe je Kendrick waardig kan vervangen.

Btw, zonet een eerste line-up van Bilbao BBK aangekondigd, het weekend na Werchter. O.a. The Killers, Pet Shop Boys, Caribou, FKA Twigs, Bicep,… aangekondigd. De grote afwezige: Kendrick Lamar.
Naast Kendrick vind ik ook Big Thief daar voorlopig de grote afwezige. Met ook Kacey Musgraves en Brittany Howard die niet opnieuw bevestig werden voor Primavera, zijn er toch al een aantal zeer mooie namen waar op zijn minst twijfel bij is of ze volgend jaar nog zullen langskomen.
Wat betreft Kendrick, zie ik de organisatie in één van de reacties op Facebook wel zeggen dat ze 'daar in de komende dagen of weken hopelijk goed nieuws over hebben'.

Acts van Rock Werchter die wel bevestigd werden voor Bilbao: Bicep live, Fontaines D.C. en Meute

Kendrick vervangen is niet zo moeilijk, je neemt gewoon elke andere gewaardeerde groep die er wel in slaagt om op tijd te komen ;-)

Kendrick vervangen is niet zo moeilijk, je neemt gewoon elke andere gewaardeerde groep die er wel in slaagt om op tijd te komen
1f609.svg

Pearl Jam dus alvast niet. Heb daar in 2014 een kleine 40min op staan wachten. ;-)

Vind het oprecht moeilijk om iets te verzinnen binnen het genre dat qua muziekwaardering en commercieel zo succesvol is. Maar ALS hij er niet staat, zal RW wel iets goed hebben als B-plan. Heb ik wel vertrouwen in.

Heb me vooral afgevraagd, Pearl Jam was niet iedereen zo happy over toen ze aangekondigd werden. al zo vaak in heel kort tijd! (2010,2012,2014, 2018, normaal 2020).
Das ni slecht 5 keer in 10 jaar. In November kondigde Rage Against The Machine hun Reünie aan en ver elke organisator leek hen wel te willen. Denk ook wel qua publiek ze bij veel mensen hoog op hun lijstje staan. Toch zeker bij mij :-)

Las ik onlangs dat ze grotendeels dezelfde crew delen als Pearl Jam. Aangezien veel mensen niet zitten te wachten op Pearl Jam en wel op RATM waarom zegt er daar dan niemand in de entourage, 'Yow RATM jullie treden op in 2021 de wereld heeft 10 jaar op jullie gewacht, wordt een succes' en 'dudes van Pearl Jam Jullie hebben de laatste 10 jaar 5 tours afgewerkt iedereen heeft wel is de kans gehad om jullie te zien, jullie treden pas op in 2022 dan zit er tussen dan jullie vorige passage toch ook wel 4 jaar tussen' is dat geen leuke deal mannen?

Heb me vooral afgevraagd, Pearl Jam was niet iedereen zo happy over toen ze aangekondigd werden. al zo vaak in heel kort tijd! (2010,2012,2014, 2018, normaal 2020).
Das ni slecht 5 keer in 10 jaar. In November kondigde Rage Against The Machine hun Reünie aan en ver elke organisator leek hen wel te willen. Denk ook wel qua publiek ze bij veel mensen hoog op hun lijstje staan. Toch zeker bij mij ?

Las ik onlangs dat ze grotendeels dezelfde crew delen als Pearl Jam. Aangezien veel mensen niet zitten te wachten op Pearl Jam en wel op RATM waarom zegt er daar dan niemand in de entourage, ‘Yow RATM jullie treden op in 2021 de wereld heeft 10 jaar op jullie gewacht, wordt een succes’ en ‘dudes van Pearl Jam Jullie hebben de laatste 10 jaar 5 tours afgewerkt iedereen heeft wel is de kans gehad om jullie te zien, jullie treden pas op in 2022 dan zit er tussen dan jullie vorige passage toch ook wel 4 jaar tussen’ is dat geen leuke deal mannen?

Voornamelijk aangezien RATM tijdens RW in Amerika staat...

Ik ben nog steeds voorzichtig met verwachtingen (het is nog lang tot zomer 2021) maar de berichten van de laatste dagen maken mij wel warm. Die Primavera lineup met nieuwe interessante namen, Twenty One Pilots op Open’er, Ken die zegt dat er misschien al iets van Werchter nieuws komt in het normale weekend, The Strokes op BKS, het begint er goed uit te zien!

Oof. Dus misschien geen Kendrick op Werchter? Dat zou me een partij zuur zijn.

Is er dan een kans dat Tyler The Creator alsnog die zaterdag afsluit (of op die zaterdag wordt geboekt als grote hiphopnaam)? Of is de kans van Tyler op Werchter nihil?

Blijf hoop houden dat ze Lamar hebben weten te boeken. Anders gaat het wellicht toch de RHCP of GnR ofzo worden. Dan is die zaterdag voor mij persoonlijk ineens toch een pak minder interessant.

Blijf hoop houden dat ze Lamar hebben weten te boeken. Anders gaat het wellicht toch de RHCP of GnR ofzo worden. Dan is die zaterdag voor mij persoonlijk ineens toch een pak minder interessant.

Ze (Rock Werchter zelf) hebben al aangegeven in ieder geval een soortgelijke lineup te willen presenteren. Kendrick ruilen voor weer een rockband is niet echt een faire ruil naar de kaartenkopers. Dus dat komt wel goed.

BBK Bilbao zegt inderdaad op Facebook dat ze hopen Kendrick in de volgende weken aan te kondigen.

Timmetje wrote:

Ze (Rock Werchter zelf) hebben al aangegeven in ieder geval een soortgelijke lineup te willen presenteren. Kendrick ruilen voor weer een rockband is niet echt een faire ruil naar de kaartenkopers. Dus dat komt wel goed.

BBK Bilbao zegt inderdaad op Facebook dat ze hopen Kendrick in de volgende weken aan te kondigen.

Volgens Ken (voor wat het waard is) op eFestivals viel vooral de verkoop van zaterdag (dag van Twenty One Pilots en Kendrick Lamar als grootste namen) tegen... Ik weet niet of dit ook een rol zal spelen om een 'soortgelijke' line-up te willen hebben. Hij praat ook over een 'big seller' die erbij zou komen. Daar hebben ze er inderdaad doorgaans twee van. In 2020 was dat er slechts één. Ik verwacht dus nog Red Hot Chili Peppers (maar behoren deze nog tot de 'big sellers'?) en/of Foo Fighters.

Ben benieuwd wat ze van de TW Classic lineup mee gaan nemen nu daar McCartney is weggevallen .. die dag was daar immers toch omheen gebouwd. Of ze moeten The Stones, Elton John of Springsteen in zijn plaats kunnen wegzetten. Anders zie ik ze nog gerust Crowded house en The Killers naar Rock Werchter 2021 halen.

Users who are viewing this thread