Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

Denk dat ze vooral nog wat werk hebben aan die co-headliner voor de Strokes. Want kan me voorstellen dat dat de minst verkopende dag was, aangezien ook het kleinere BKS niet uitverkocht was.

BKS maakt ook op hun Facebookpagina bekend dat ze tijdens het weekend dat BKS normaal zou doorgaan de line voor 2021 in zijn geheel al gaan aankondigen. Ook zou hun ticketverkoop al van start gaan...

Zou dit voor RW2021 er ook in zitten of gaan wij moeten wachten tot na de zomer?

Michael Kiwanuka 's concert in Dublin is nu verplaatst naar 28 juni 2021. Special quest is Brittany Howard. Beiden kunnen we denken ook weer opschrijven voor RW.

Ik verwacht wel iets van communicatie over de 2021 editie vanuit Rock Werchter gedurende het weekend van de oorspronkelijke 2020-editie, al is het maar de definitieve datum van het festival in 2021. Zou mooi zijn als dan al namen bekend worden gemaakt, maar ik ga daar niet vanuit.
Kendrick is in te wisselen voor elke grote act natuurlijk. Kan me niet voorstellen dat zijn dag beter verkoopt dan wanneer Metallica, Foo Fighters, Radiohead en wellicht ook Red Hot Chili Peppers er zou hebben gestaan. Zou wel eerlijk zijn richting de tickethouders van de zaterdag, als ze iets gelijks neerzetten maar er is geen act in zijn genre die even groot is op Eminem na. Hoop dat hij er gewoon weer staat. Al vind ik de Strokes, de échte naam van de editie natuurlijk aangezien die nooit in de Benelux spelen en Kendrick wel, veel belangrijker.

Als ze Lamar niet kunnen boeken dan wellicht gewoon 2 kleinere hiphopacts die de slot delen. Malone / Tyler oid.
Al zijn die overal elders headliner.

Zou imo wat zuur zijn als dan ook op zaterdag nog een grote rockband komt.

Als ze Lamar niet kunnen boeken dan wellicht gewoon 2 kleinere hiphopacts die de slot delen. Malone / Tyler oid.

Ik denk dat er velen zo denken, maar als Malone en Tyler dan niet komen, zijn voor velen ook weer de rapen gaar, terwijl dat de enige opties zijn. Dan is het makkelijk om daarnaast te grijpen. Vervolgens gaan ze zuur doen dat er een rockband staat, terwijl het festival zelf op zich niks aan die afzeggingen kan doen/geen vervanging in hetzelfde genre van dezelfde grootte kan regelen.
Dat is pas zuur.

Tyler is geen headliner op RW, dat zal hij wel willen maar dat gebeurt niet (op dit moment). Post Malone valt wat voor te zeggen, maar doe er dan een iets meer pop-act bij zoals 21Pilots, of Imagine Dragons...
Of we houden het gewoon bij Kendrick, dat is toch het beste :wink:

Denk eerlijk gezegd dat ze eerder iets als The Weeknd zullen proberen boeken als Lamar niet lukt. Misschien niet dezelfde soort muziek, maar wel 'nieuw' en tamelijk wat overlap in fans. Tyler gaan ze niet durven en Malone roept bij de gemiddelde Werchterganger volgens mij nog meer weerzin op dan Kendrick.

Hoe dan ook toont de mindere verkoop van die dag dan wel aan dat RW niet echt aantrekkelijk is voor een jonger, meer hiphop-minded publiek. Er zullen vast nog wel andere factoren meespelen (veel herhalingen van RW18 en/of PKP19 die dag (zeker de acts die Kendrick-fans moesten 'overtuigen'), zwakke Barn-headliner, beide headliners zonder nieuwe muziek ...), maar ik vind het toch opvallend. Het is ten slotte toch een act die het Sportpaleis quasi onmiddellijk uitverkoopt.

Ik hoop persoonlijk dat ze RHCP gewoon voor The Strokes zetten en dat de zaterdag in dezelfde lijn zal liggen als dit jaar.

Ik gok dat de donderdag, zaterdag en zondag uiteindelijk wel zouden uitverkopen, en dat alleen die vrijdag (om de gekende redenen) achterbleef.

Timmetje wrote:

Ik denk dat er velen zo denken, maar als Malone en Tyler dan niet komen, zijn voor velen ook weer de rapen gaar, terwijl dat de enige opties zijn.

Waarom zouden dat de enige opties zijn? Zijn wel meer (middel)grote hiphopacts of anders acts die meer in hetzelfde straatje liggen.

Al zijn ze natuurlijk inderdaad afhankelijk van wie er tourt. Ik hoop gewoon dat Lamar nog komt. :)

Vraag me af of Malone nog in 2021 optie is.
Maar, dat baseer ik enkel er op dat alles van Malone als "cancelled" staat en niet als "postponed".
Ook bij festivals waar hij stond nog geen aanwijzingen op terugkeer.

Lijkt me allerminst zeker...

wenteldave wrote:

Timmetje wrote:

Ik denk dat er velen zo denken, maar als Malone en Tyler dan niet komen, zijn voor velen ook weer de rapen gaar, terwijl dat de enige opties zijn.

Waarom zouden dat de enige opties zijn? Zijn wel meer (middel)grote hiphopacts of anders acts die meer in hetzelfde straatje liggen.

Al zijn ze natuurlijk inderdaad afhankelijk van wie er tourt. Ik hoop gewoon dat Lamar nog komt.
1f642.svg
Die niet met z'n tweeën in de buurt komen van de status van Kendrick Lamar, alleen Eminem (en die zit er boven).

Timmetje wrote:

wenteldave wrote:

Timmetje wrote:

Al zijn ze natuurlijk inderdaad afhankelijk van wie er tourt. Ik hoop gewoon dat Lamar nog komt.
1f642.svg

Die niet met z’n tweeën in de buurt komen van de status van Kendrick Lamar, alleen Eminem (en die zit er boven).

Eminem zou overigens wel een optie kunnen zijn aangezien bevestigd is dat hij dit jaar zou touren alleen deze plannen heeft gecanceld o.a. door Covid-19. Kan natuurlijk zijn dat hij dan zijn tour verplaatst naar 2021. Maar hé hij komt elk jaar wel voorbij als gerucht even als Coldplay. Eerst maar is afwachten tot het weekend zelf, hopen dat ze met wat nieuws komen.

Ik gok dat de donderdag, zaterdag en zondag uiteindelijk wel zouden uitverkopen, en dat alleen die vrijdag (om de gekende redenen) achterbleef.
Ik denk niet dat die zaterdag uitverkocht zou geraken. Als je Kendrick Lamar wilde zien, kon je even goed naar woo hah. Ik denk dat daardoor de verkoop van de zaterdag ondermaats was, als hiphopfan heb je dan toch liever een hele dag muziek in jouw straatje ipv een Keane

21 Pilots net bevestigd voor PP. Schrijf die ook alvast maar op voor Werchter dan.

Ben het meest benieuwd naar SOAD en Volbeat, hoop dat deze beide terugkeren op het 2021 affiche

mattman wrote:

Ik denk niet dat die zaterdag uitverkocht zou geraken. Als je Kendrick Lamar wilde zien, kon je even goed naar woo hah. Ik denk dat daardoor de verkoop van de zaterdag ondermaats was, als hiphopfan heb je dan toch liever een hele dag muziek in jouw straatje ipv een Keane

Tja, dat kan je van elke act zeggen. Als je naar The Strokes wou, kon je naar BKS. SOAD kon je in Duitsland zien en Pearl Jam in de Ziggo Dome.

Kendrick is zodanig bekend dat hij ook redelijk breed publiek heeft (zonder overdrijving: m'n ma is fan). Dan zal zo'n dagje met hem, maar ook een Jorja Smith en Anderson Paak, ook wel moeten lukken.

Vind 'm op een dag als vandaag nog relevanter dan ooit... Echt benieuwd naar zijn nieuwe muziek.

theblackmadness wrote:

mattman wrote:

Tja, dat kan je van elke act zeggen. Als je naar The Strokes wou, kon je naar BKS. SOAD kon je in Duitsland zien en Pearl Jam in de Ziggo Dome.

Kendrick is zodanig bekend dat hij ook redelijk breed publiek heeft (zonder overdrijving: m’n ma is fan). Dan zal zo’n dagje met hem, maar ook een Jorja Smith en Anderson Paak, ook wel moeten lukken.

Vind ‘m op een dag als vandaag nog relevanter dan ooit… Echt benieuwd naar zijn nieuwe muziek.
Je snapt toch wel waarom die opmerking gemaakt wordt of doe je dit nou alleen maar om reacties uit te lokken? Woo Hah is toch een festival dat veel meer in het genre ligt van Lamar, terwijl Pearl Jam, SOAD en The Strokes (in mindere mate, maar nog steeds meer dan Lamar) prima passen op Rock Werchter en totaal niet op een festival als Woo Hah.
Als 'jij' naar Rock Werchter komt alleen om Lamar te zien, omdat 'je' zo'n grote fan van hip-hop bent, dan was het misschien handiger geweest om een ander festival uit te kiezen dat wel volledig in 'je' straatje valt.

Coldplay heeft net na het verschijnen van hun laatste plaat in november 2019 verklaard zo snel mogelijk een nieuwe plaat uit te brengen dat wat meer mainstream (helaas) zou zijn. Ook heeft Chris Martin in december in een interview met Q music voor corona gezegd dat ze over 18 maanden naar België zouden komen. Zodra klimaatvriendelijke touren kan, lijkt het mij een grote kans dat ze naar Rock Werchter komen. Zodra ze iets klimaat

Kan natuurlijk zijn dat ze terug het koning Boudewijn stadion of een los event verkiezen. Wat denken jullie?

Users who are viewing this thread