Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

Wat ern bijzonder verrassende en vooral ronduit kl*te aankondiging van Soad. Eindelijk kaarten voor een zaalshow van hun en nu zonder duidelijke reden gecanceld. Ik juich het van harte toe dat ze naar Graspop komen maar dat is tevens weer nare streek voor de RW gangers. Lijkt wat rommelig daar achter de schermen.

Wat ern bijzonder verrassende en vooral ronduit kl*te aankondiging van Soad. Eindelijk kaarten voor een zaalshow van hun en nu zonder duidelijke reden gecanceld. Ik juich het van harte toe dat ze naar Graspop komen maar dat is tevens weer nare streek voor de RW gangers. Lijkt wat rommelig daar achter de schermen.
Precies dat! Ik baal hier echt stevig van. Zou voor Graspop wel een mooie vervanger zijn voor Iron Maiden, maar om dit te maken richting Rock Werchter... Dat zou wel een vervelende zet zijn, om het zacht uit te drukken.

Inderdaad heel rommelig dit. Balen dat je concert nu van de baan is man. :(

Wat een klote actie van SOAD zeg. 1 van de 7 zaalshows verplaatsen. Ik had er super erg naar uitgekeken ze vorige week te gaan zien voor de tweede keer. Ik mag hopen dat ze nu op Graspop staan komend jaar. Heel egoïstisch van me, maar ik heb combi tickets voor 3 festivals en had graag ook nog betaald voor een zaalshow van SOAD maar om nu voor 1 band ook nog een dagkaart voor Werchter te moeten halen is een beetje veel van het goeie. Damn wat baal ik hiervan zeg :(

Vooral omdat ze het als groot nieuws aankondigden, maar slechts 1 show herbevestigen. Hopelijk verandert er in de festivals niets, want soad is de band, die ik wil zien en ik kan sowieso niet naar GMM, dus dat zou dan dubbel zo pijnlijk zijn als ze niet op RW zouden staan

Mij maakt het eerlijk gezegd niet uit of SOAD nu op Werchter of Graspop staat. ik doe ze alle twee.

Zolang we als metal fan op Werchter maar een headliner van hetzelfde genre krijgen. Al was het pak weg Metallica, hetgeen toch ook al 7 jaar geleden zal zijn.

Joslittel wrote:

Vooral omdat ze het als groot nieuws aankondigden, maar slechts 1 show herbevestigen. Hopelijk verandert er in de festivals niets, want soad is de band, die ik wil zien en ik kan sowieso niet naar GMM, dus dat zou dan dubbel zo pijnlijk zijn als ze niet op RW zouden staan

Ja vooral dat. Ik zat er de hele dag al klaar voor. Eerst groots aankondigen dat er een nieuwe touraankondiging komt en wat volgt er dan? 1 verplaatste show en zes worden er gecanceld zonder duidelijke reden. Ik snap goed dat de festivals dit zelf willen aankondigen maar het management van SOAD snapt toch ook wel dat je hiermee alleen maar chagrijn krijgt..

theblackmadness wrote:

Joslittel wrote:

Ja vooral dat. Ik zat er de hele dag al klaar voor. Eerst groots aankondigen dat er een nieuwe touraankondiging komt en wat volgt er dan? 1 verplaatste show en zes worden er gecanceld zonder duidelijke reden. Ik snap goed dat de festivals dit zelf willen aankondigen maar het management van SOAD snapt toch ook wel dat je hiermee alleen maar chagrijn krijgt..

Ik had net hetzelfde, ben zeker 5 keer naar hun insta-pagina gegaan om zeker te zijn, dat ik het niet had gemist. Domper op de feestvreugde toen ik het bericht las, maar er is natuurlijk nog niets beslist. Wie weet staan ze er gewoon weer.

Het zou ook ergens logisch zijn dat System of a Down de vervanger worden voor Iron Maiden op Graspop. (Of Volbeat of Nightwish of Guns N' Roses).

Rock Werchter heeft er met Red Hot Chili Peppers en Foo Fighters mogelijks twee kanshebbers inzake zeer grote namen bij om dat SOAD-gat op te vullen en dus het festival af te sluiten.

Het zou ook ergens logisch zijn dat System of a Down de vervanger worden voor Iron Maiden op Graspop. (Of Volbeat of Nightwish of Guns N’ Roses).

Rock Werchter heeft er met Red Hot Chili Peppers en Foo Fighters mogelijks twee kanshebbers inzake zeer grote namen bij om dat SOAD-gat op te vullen en dus het festival af te sluiten.

Zo eenvoudig ligt dat niet hoor... Ze weten bij RW ook dat er 20000 mensen zijn met een dagticket voor SOAD dit jaar, en je gaat die niet kunnen blij maken met een voucher voor 21 of 22 als SOAD niet meer verschijnt. Bovendien kan je voor een grote band niet zomaar een contract afschuiven. Zeker omdat de band zelf RW verkiest boven Graspop.

Everyknight wrote:
Het zou ook ergens logisch zijn dat System of a Down de vervanger worden voor Iron Maiden op Graspop. (Of Volbeat of Nightwish of Guns N’ Roses).

Zo eenvoudig ligt dat niet hoor… Ze weten bij RW ook dat er 20000 mensen zijn met een dagticket voor SOAD dit jaar, en je gaat die niet kunnen blij maken met een voucher voor 21 of 22 als SOAD niet meer verschijnt. Bovendien kan je voor een grote band niet zomaar een contract afschuiven. Zeker omdat de band zelf RW verkiest boven Graspop.

OK. Maar dat eerst deel van jouw antwoord geldt voor elke headliner natuurlijk. Dat laatste wist ik niet, maar niet verrassend na hun triomftocht in 2017 en het grotere publiek dat ze op RW kunnen bereiken.

Everyknight wrote:

Zo eenvoudig ligt dat niet hoor… Ze weten bij RW ook dat er 20000 mensen zijn met een dagticket voor SOAD dit jaar, en je gaat die niet kunnen blij maken met een voucher voor 21 of 22 als SOAD niet meer verschijnt. Bovendien kan je voor een grote band niet zomaar een contract afschuiven. Zeker omdat de band zelf RW verkiest boven Graspop.

Toch denk ik dat ze ernaast grijpen. De band geeft zelf aan minder tijd te hebben om shows in te halen dan in 2020 (staat in het statement) en er wordt alleen over juni gesproken. 8 juni staat de eerste show. Misschien dat ze een weekje of drie tot 4 in Europa blijven dan wordt RW bijzonder krap. De overstap naar Graspop is dan meer een pragmatische afweging vanwege het gebrek aan tijd om Europa plat te spelen.

Everyknight wrote:

Lijkt me wel mogelijk dat het contract voor RW gewoon wordt opgeschoven naar 2022. Dus Graspop in 2021 en RW in 2022 (met nieuw album?), zou voor (bijna) iedereen een goede zaak zijn, lijkt me.

jimmywe wrote:

Everyknight wrote:

Lijkt me wel mogelijk dat het contract voor RW gewoon wordt opgeschoven naar 2022. Dus Graspop in 2021 en RW in 2022 (met nieuw album?), zou voor (bijna) iedereen een goede zaak zijn, lijkt me.
System of a Down gaat echter de komende jaren niet met een nieuw album komen, de vraag is of er ooit nog een SOAD album komt maar ik betwijfel het.
Er is veel te lezen online over dat het ze niet lukt om een album te maken om diverse redenen.

EDIT: Voor de geïnteresseerden, onderstaande video (van 21min) legt het redelijk uit:
https://www.youtube.com/watch?v=_cTx2ySGB2U&feature=youtu.be

Mijn gok momenteel. Geen Graspop voor Soad, ook geen RW in 2021. Wel in 2022.
Volgens mij doen ze enkel shows begin juni. Er zal wel een reden zijn. En de mensen met een voucher zijn volgend jaar al content want kunnen het innen bij Metallica.

Volgens mij doen ze enkel shows begin juni. Er zal wel een reden zijn. En de mensen met een voucher zijn volgend jaar al content want kunnen het innen bij Metallica.

Metallica waarschijnlijk op een los Werchterevenement dan?

jimmywe wrote:

Metallica waarschijnlijk op een los Werchterevenement dan?

Zoals het er nu naar uit ziet, kan zowel de Boutique- als de TW Classcic headliner volgend jaar wegvallen...

Zoals het er nu naar uit ziet, kan zowel de Boutique- als de TW Classcic headliner volgend jaar wegvallen…
ik denk dat Swift, McCartney en Billie Eilish alle 3 niet te verwachten zijn.
misschien The Killers als TW headliner doorschuiven?
maar de Boutique Popup met Eilish en de Boutique met Swift verwacht ik geen goed nieuws van.

misschien The Killers als TW headliner doorschuiven?

Die zouden eerst een uurtje opwarmen voor McCarney. Denk niet dat je nu kan verantwoorden dat dit plots de headliner is. ;-)

En waarom denk je dat Billie Eilish niet meer komt?

Users who are viewing this thread