Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

mattman wrote:

theblackmadness wrote:

mattman wrote:
Ik gok dat de donderdag, zaterdag en zondag uiteindelijk wel zouden uitverkopen, en dat alleen die vrijdag (om de gekende redenen) achterbleef.

Ik denk niet dat die zaterdag uitverkocht zou geraken. Als je Kendrick Lamar wilde zien, kon je even goed naar woo hah. Ik denk dat daardoor de verkoop van de zaterdag ondermaats was, als hiphopfan heb je dan toch liever een hele dag muziek in jouw straatje ipv een Keane

Tja, dat kan je van elke act zeggen. Als je naar The Strokes wou, kon je naar BKS. SOAD kon je in Duitsland zien en Pearl Jam in de Ziggo Dome.

Kendrick is zodanig bekend dat hij ook redelijk breed publiek heeft (zonder overdrijving: m’n ma is fan). Dan zal zo’n dagje met hem, maar ook een Jorja Smith en Anderson Paak, ook wel moeten lukken.

Vind ‘m op een dag als vandaag nog relevanter dan ooit… Echt benieuwd naar zijn nieuwe muziek.

Je snapt toch wel waarom die opmerking gemaakt wordt of doe je dit nou alleen maar om reacties uit te lokken? Woo Hah is toch een festival dat veel meer in het genre ligt van Lamar, terwijl Pearl Jam, SOAD en The Strokes (in mindere mate, maar nog steeds meer dan Lamar) prima passen op Rock Werchter en totaal niet op een festival als Woo Hah.
Als ‘jij’ naar Rock Werchter komt alleen om Lamar te zien, omdat ‘je’ zo’n grote fan van hip-hop bent, dan was het misschien handiger geweest om een ander festival uit te kiezen dat wel volledig in ‘je’ straatje valt.

Had het ook niet over mij hoor. Maar omdat je er mij nu toch in betrekt: ga naar Rock Werchter omdat ze daar altijd kwaliteit boeken in verschillende genres.

Verschil is dat Kendrick Lamar het genre hip-hop overstijgt en daardoor ook uitstekend op een groot mainstreamfestival als Rock Werchter past. De man spreekt een groot en divers publiek aan en heeft bovendien een audiovisuele show die niet-fans en twijfelaars over de streep kan trekken. Daarnaast is het 2020, hiphop is populair en allang niet meer exclusief voor hiphopfestivals (als het dat ooit al was).

wenteldave wrote:

mattman wrote:

theblackmadness wrote:

mattman wrote:
Ik gok dat de donderdag, zaterdag en zondag uiteindelijk wel zouden uitverkopen, en dat alleen die vrijdag (om de gekende redenen) achterbleef.

Ik denk niet dat die zaterdag uitverkocht zou geraken. Als je Kendrick Lamar wilde zien, kon je even goed naar woo hah. Ik denk dat daardoor de verkoop van de zaterdag ondermaats was, als hiphopfan heb je dan toch liever een hele dag muziek in jouw straatje ipv een Keane

Tja, dat kan je van elke act zeggen. Als je naar The Strokes wou, kon je naar BKS. SOAD kon je in Duitsland zien en Pearl Jam in de Ziggo Dome.

Kendrick is zodanig bekend dat hij ook redelijk breed publiek heeft (zonder overdrijving: m’n ma is fan). Dan zal zo’n dagje met hem, maar ook een Jorja Smith en Anderson Paak, ook wel moeten lukken.

Vind ‘m op een dag als vandaag nog relevanter dan ooit… Echt benieuwd naar zijn nieuwe muziek.

Je snapt toch wel waarom die opmerking gemaakt wordt of doe je dit nou alleen maar om reacties uit te lokken? Woo Hah is toch een festival dat veel meer in het genre ligt van Lamar, terwijl Pearl Jam, SOAD en The Strokes (in mindere mate, maar nog steeds meer dan Lamar) prima passen op Rock Werchter en totaal niet op een festival als Woo Hah.
Als ‘jij’ naar Rock Werchter komt alleen om Lamar te zien, omdat ‘je’ zo’n grote fan van hip-hop bent, dan was het misschien handiger geweest om een ander festival uit te kiezen dat wel volledig in ‘je’ straatje valt.

Had het ook niet over mij hoor. Maar omdat je er mij nu toch in betrekt: ga naar Rock Werchter omdat ze daar altijd kwaliteit boeken in verschillende genres.
Ik betrek je er niet in, hoor. Ik doel op 'jij' in het algemeen, vandaar die aanhalingstekens. Snappen we dat nu nog steeds niet na die discussie van een paar weken terug?

P.S. : Fijn dat je ook inhoudelijk reageert.

Dat heb ik met de zaterdag. En ook met de donderdag eigenlijk.

Man, wat hoop ik dat dat 2020 programma kwa headliners gewoon een op een kan worden overgetild!!!!

BICEP lijkt ook stilletjes aan bij de zekerheden te zitten voor herhaling :) Net ook bevestigd voor Primavera sound. Denk dat ik naar hen het meeste uitkeek deze editie!
Girl in Red ook opnieuw aangekondigd daar.

BICEP lijkt ook stilletjes aan bij de zekerheden te zitten voor herhaling
1f642.svg
Net ook bevestigd voor Primavera sound. Denk dat ik naar hen het meeste uitkeek deze editie!
Girl in Red ook opnieuw aangekondigd daar.
Bicep was voor mij ook een van de beste namen van de line-up. Enkel jammer van die quasi zekere clash met The Strokes. Van mij mogen die wel van dag wisselen en clashen met SOAD of Pearl Jam!
Ook Girl in Red mag er weer bij. Was toch een van de sterkste Slope boekingen dit jaar.

Maandag maakt System of a Down de nieuwe datums bekend. Hopen dat daar rock werchter en ziggo dome al bij zitten.

Maandag maakt System of a Down de nieuwe datums bekend. Hopen dat daar rock werchter en ziggo dome al bij zitten.
Zou fijn zijn idd, dan kunnen de aankondigingen hopelijk echt beginnen en weten we welke data vrij te maken volgend jaar

Zou een bom van een naam zijn als eerste officiële bevestiging.

Of heb ik 1tje gemist?

Goed nieuws! Ben etg benieuwd waar de Ziggo datum heen verplaatst wordt. Mag best in het weekend vallen dit keer :)

Nog geen nieuws over de show van System of a Down op rock werchter maar helaas ziggo dome gecanceld. De show waar ik het meest naar uit keek dit jaar. Balen.

Nog geen nieuws over de show van System of a Down op rock werchter maar helaas ziggo dome gecanceld. De show waar ik het meest naar uit keek dit jaar. Balen.
Au. Dan moet ik ze heel gauw op een festival zien, wil ik ze nog meemaken, denk ik.

Vind wel opvallend dat er maar 1 van de 7 zaalshows wordt verplaatst. Misschien al gepland voor andere festivals zoals Pinkpop?

Vind het vooral ook opvallend dat ze spreken over festivals in juni 2021. Zouden ze RW hebben ingeruild voor Graspop?

Zouden ze dan eindelijk naar Graspop komen? Opvallende uitspraak inderdaad.

Hoewel ik het graspop ten zeerste gun, zou ik ze toch erg graag weer zien op werchter. Wat was dat een show zeg in 2017

mattman wrote:

Hoewel ik het graspop ten zeerste gun, zou ik ze toch erg graag weer zien op werchter. Wat was dat een show zeg in 2017

Ik hoef ze echt niet opnieuw te zien, zeker zonder nieuwe nummers, en ben sowieso in de Barn als zij spelen. Maar ik gun het de fans met een RW-ticket helemaal dat ze er gewoon weer staan.

Het zou me wel verbazen als ze niet op Pinkpop staan nu.

Users who are viewing this thread