Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
mattman wrote:
Zoals het er nu naar uit ziet, kan zowel de Boutique- als de TW Classcic headliner volgend jaar wegvallen…

ik denk dat Swift, McCartney en Billie Eilish alle 3 niet te verwachten zijn.
misschien The Killers als TW headliner doorschuiven?
maar de Boutique Popup met Eilish en de Boutique met Swift verwacht ik geen goed nieuws van.
Die pop-up bestaat al lang niet meer. Maar Billie heeft nog geen enkel concert herbevestigd. Ik zie haar wel in het gat springen van Taylor Swift moest zij inderdaad haar tour uitstellen tot 2022 en dus Open'er, Roskilde ... (en misschien dan ook Werchter en Glastonbury) headlinen.

En The Killers als TW headliner zou uiteraard een lachertje zijn. Daar gaan de tickethouders niet tevreden mee zijn hoor.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
jimmywe wrote:
Mijn gok momenteel. Geen Graspop voor Soad, ook geen RW in 2021. Wel in 2022.
Volgens mij doen ze enkel shows begin juni. Er zal wel een reden zijn. En de mensen met een voucher zijn volgend jaar al content want kunnen het innen bij Metallica.

Metallica waarschijnlijk op een los Werchterevenement dan?

Ja, kunnen ze die voucher perfect voor gebruiken. Maar ik denk dat beide opties mogelijk zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.067
6.113
En waarom denk je dat Billie Eilish niet meer komt?
Nog niets herbevestigd. Volgens mij alles gecanceld.
En iDays Italië is van 5 dagen terug naar 4 dagen.
Aerosmith, Foo Fighters en Vasco Rossi al bevestigd, de vierde zal SOAD worden. Dus ook daar geen terugkeer verwacht ik dan.

Misschien nog te vroeg om conclusies uit te trekken, maar vond ik wel opvallend.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Mijn gok momenteel. Geen Graspop voor Soad, ook geen RW in 2021. Wel in 2022.
Volgens mij doen ze enkel shows begin juni. Er zal wel een reden zijn. En de mensen met een voucher zijn volgend jaar al content want kunnen het innen bij Metallica.

Denk niet dat SOAD ook in 2022 Europese festivals doet. En van 8 juni tot Werchter is nog geen 4 weken in Europa. Een aantal hier wil (?) SOAD naar Graspop duwen, maar meest logisch is dat ze gewoon op Werchter staan. Daar hebben ze een overeenkomst mee, ze komen naar Europa voor festivals. 1+1=2

En dat nieuwe album gaat er voorlopig niet meer komen.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
mattman wrote:
En waarom denk je dat Billie Eilish niet meer komt?

Nog niets herbevestigd. Volgens mij alles gecanceld.
En iDays Italië is van 5 dagen terug naar 4 dagen.
Aerosmith, Foo Fighters en Vasco Rossi al bevestigd, de vierde zal SOAD worden. Dus ook daar geen terugkeer verwacht ik dan.

Misschien nog te vroeg om conclusies uit te trekken, maar vond ik wel opvallend.
Concert van Billie is alleszins niet gecanceld,maar staat gewoon op postponed. Haar datum in Milaan lag ook een maand verwijderd van die andere dagen en had dus eigenlijk weinig te zien met de rest van dat festival.

Die gaat haar headlineposities echt niet laten liggen hoor in 2021.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.067
6.113
idd staat "Postponed", oh...

dan is de kans weer een flink stuk groter ja.
ik dacht dat eea als cancelt stond, zoals bij het bericht van i-days 20 mei waar letterlijk over gecanceld geschreven werd
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
System Of A Down schrijft duidelijk dat festivals in juni worden aangedaan. Als Rock Werchter in hetzelfde weekend als 2020 gaat zitten, zou dat neerkomen op 1-4 juli. Een weekend te laat dus. Ik zie het wel gebeuren dat er een volgende indeling ontstaat:

Rock Werchter:
Pearl Jam - The Strokes - Lamar (als die komt) - Metallica

Graspop:
System Of A Down - Faith No More - Judas Priest - Aerosmith

Misschien dat we morgen al meer weten, er zullen dan in elk geval drie festivals met System Of A Down komen (Rock Am Ring, Rock Im Park en Nova Rock) en misschien ook wel meer. De voorpret kan beginnen!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.713
System of a Down gaat echter de komende jaren niet met een nieuw album komen, de vraag is of er ooit nog een SOAD album komt maar ik betwijfel het.
Er is veel te lezen online over dat het ze niet lukt om een album te maken om diverse redenen.

Wat ik me dan afvraag, wat doen die mannen zo jaar in jaar uit, naast af en toe eens touren/incashen? Zie dat het laatste album al 15 jaar oud is.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.713
Wel vet trouwens: Rock Werchter verkoopt 2020 merch ten voordele van de Belgische muzieksector (onder LIVE2020).

Heb meteen zo'n 2020 bandje gekocht, hoe tof is dat.

https://shop.rockwerchter.be/

 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.719
2.386
Wel vet trouwens: Rock Werchter verkoopt 2020 merch ten voordele van de Belgische muzieksector (onder LIVE2020).

Heb meteen zo’n 2020 bandje gekocht, hoe tof is dat.

https://shop.rockwerchter.be/

Hetzelfde hier, al vind ik de shippingkosten (5.95 euro) wel wat aan de hoge kant. Nu, ben zelf ook wat actief in de sector, dus ondersteun het initiatief met plezier. :)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.236
10.675
SOAD in ieder geval al voor NovaRock https://systemofadown.com/tour/

Nice. Er zit natuurlijk een eigen belang bij (ik zou SOAD erg graag op Graspop zien), maar ik denk ook echt dat dit een realistisch verhaal is. Van het eerste weekend van juni tot aan RW duurde de tour in 2020. Ze geven zelf aan nu minder tijd te hebben voor een Europese tour (het is mij ook een raadsel waar die lui voor de rest hun tijd aan besteden, al heeft de gitarist wel een toffe eigen band met Scars on Broadway). De tour zal daarom korter zijn en ze beginnen wederom in het eerste weekend van juni. Tenzij RW dit jaar een weekend eerder is, is de kans gewoon klein dat ze weer op RW staan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken