Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
mattman wrote:

jimmywe wrote:
Noteer The Lumineers ook maar terug


Vond dat die wel enorm hoog stonden, en ook wat fout neergezet zo op de main. Bloedde volledig door in 2017 daar… Misschien nu beter in een tent?

Denk dat die dat zelf vragen hoor? Maar als we Jazebel moeten geloven moest daar nog Chem Brs bij. Waardoor je: Lumineers – Pixies – PJ – Chem Brs kreeg, dat voelt toch anders aan. En ergens onderweg is Chem Brs, waarschijnlijk door tekort aan grote namen, naar Pkp verhuist en heeft de Liam de omgekeerde beweging gemaakt.
Op zich was dat rijtje ook niet slecht, allemaal bands met aanhang en bekende nummers. De beste openden zelfs. Maar dat is mijn mening. Wat een band is Fontaines DC toch, die hun droomspot momenteel is toch de Slope afsluiten
.
Tame Impala op de plek van Chemical Brothers in dat schema dan maar? Op die manier gun je Tame Impala de best mogelijke positie, maar hoeven ze toch niet echt te headlinen, want daar zijn ze in principe toch net te klein voor.
Het duidt er alleszins op dat PJ wel een act na hen duldt.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Ik denk dat het verleden heeft bewezen dat Pearl Jam niet de moeilijkste zijn. Maar zoals wij het vaak wensen, zo gaat het toch vaak niet in realiteit. Zou mooi zijn, maar reken er helemaal niet op.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
Ben ik de enige die het een beetje gek vind dat de 2020- lineup nog op de website van Rock Werchter staat?

https://www.rockwerchter.be/nl/

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
Net te laat zie ik. Placebo in het Rock Werchter weekend. Ook Loyle Carner trouwens. Die namen lijken me dus ook in the bag. :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Roskilde kondigt Tyler, The Creator, Thom Yorke, FKA Twigs, Moses Sumney, TLC etc. aan. Mooi hoor.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
Roskilde kondigt Tyler, The Creator, Thom Yorke, FKA Twigs, Moses Sumney, TLC etc. aan. Mooi hoor.

Heerlijke namen. Hoe graag zie ik dit allemaal naar RW komen...

Opvallend: alleen Tyler, The Creator en Thom Yorke zijn aangekondigd als headliners. FKA Twigs is doorgepusht naar een blokje daaronder. Kan er misschien te veel naar zoeken, maar dat wil zeggen dat ze nog wel wat in petto hebben. The Strokes en Faith No More zullen er daar ook nog bijkomen, maar hun twee grootste headliners, Kendrick en Taylor, zijn dus twijfelachtig. Het is vooral uitkijken naar wat op die plekken komen. En ook de plek die Twigs dus had.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.693
2.358
Opvallend: alleen Tyler, The Creator en Thom Yorke zijn aangekondigd als headliners. FKA Twigs is doorgepusht naar een blokje daaronder. Kan er misschien te veel naar zoeken, maar dat wil zeggen dat ze nog wel wat in petto hebben.

Metallica?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
mattman wrote:
Opvallend: alleen Tyler, The Creator en Thom Yorke zijn aangekondigd als headliners. FKA Twigs is doorgepusht naar een blokje daaronder. Kan er misschien te veel naar zoeken, maar dat wil zeggen dat ze nog wel wat in petto hebben.

Metallica?

"Sorry mensen, jullie hebben bijna allemaal je ticket overgezet naar 2021, Kendrick en Swift komen niet meer, maar hier is Metallica!" Nee, ik snap wel dat je acts niet 1 op 1 kan vervangen qua genre, maar dat is wel een hele stretch. Weet het niet goed, had Metallica dan eigenlijk zeker op een Rock Am Ring verwacht.

En dan heb je natuurlijk ook nog maar 1 vervanger. Kenny en Swifty staan ook op Glasto. Zie het wel gebeuren dat die vervangers ook daar staan.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
warriorandweirdo wrote:

mattman wrote:
Opvallend: alleen Tyler, The Creator en Thom Yorke zijn aangekondigd als headliners. FKA Twigs is doorgepusht naar een blokje daaronder. Kan er misschien te veel naar zoeken, maar dat wil zeggen dat ze nog wel wat in petto hebben.


Metallica?

“Sorry mensen, jullie hebben bijna allemaal je ticket overgezet naar 2021, Kendrick en Swift komen niet meer, maar hier is Metallica!” Nee, ik snap wel dat je acts niet 1 op 1 kan vervangen qua genre, maar dat is wel een hele stretch. Weet het niet goed, had Metallica dan eigenlijk zeker op een Rock Am Ring verwacht.

En dan heb je natuurlijk ook nog maar 1 vervanger. Kenny en Swifty staan ook op Glasto. Zie het wel gebeuren dat die vervangers ook daar staan.
En bovendien staat er dat het een mix wordt van 2020 en nieuwe, relevante namen. Vierde jaar op rij met hetzelfde album lijkt me nu niet bepaald 'relevant'. Tenzij ze natuurlijk een nieuw album uitbrengen ...

Kan zijn dat ik me vergis maar The Whitest Boy Alive was in 2020 aangekondigd als exclusief voor hun festival. Nu staat er enkel dat het hun enige optreden in Scandinavië wordt. Dit lijkt me nog wel een kanshebber op een tentpositie (al hoeft het van mij niet).
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.995
2.043
Metallica altijd welkom natuurlijk.
Is al een eeuwigheid geleden zelfs.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.693
2.358
warriorandweirdo wrote:

mattman wrote:
Opvallend: alleen Tyler, The Creator en Thom Yorke zijn aangekondigd als headliners. FKA Twigs is doorgepusht naar een blokje daaronder. Kan er misschien te veel naar zoeken, maar dat wil zeggen dat ze nog wel wat in petto hebben.


Metallica?

“Sorry mensen, jullie hebben bijna allemaal je ticket overgezet naar 2021, Kendrick en Swift komen niet meer, maar hier is Metallica!” Nee, ik snap wel dat je acts niet 1 op 1 kan vervangen qua genre, maar dat is wel een hele stretch. Weet het niet goed, had Metallica dan eigenlijk zeker op een Rock Am Ring verwacht.

En dan heb je natuurlijk ook nog maar 1 vervanger. Kenny en Swifty staan ook op Glasto. Zie het wel gebeuren dat die vervangers ook daar staan.

Geef je bij elk ander festival gelijk hoor, maar de meerderheid van de mensen die naar Roskilde gaan, gaan naar daar voor die speciale 'Orange feeling', dus of daar nu Metallica staat of Kendrick/Swift, maakt bij dat festival niet zo heel veel uit heb ik het gevoel. Metallica heeft trouwens enkele jaren geleden al eens Europe exclusive op Roskilde gestaan, als ik mij niet vergis, dus zie het wel gebeuren, zeker als ze dan ook nog Werchter kunnen doen en enkele andere festivals.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.693
2.358
Nu bij Roskilde kunnen ze ook gewoon een Gorillaz, Tame Impala of iets kleiner alternatiefs gaan boeken natuurlijk, altijd een verrassing daar. Schitterend festival :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
mattman wrote:

warriorandweirdo wrote:

mattman wrote:
Opvallend: alleen Tyler, The Creator en Thom Yorke zijn aangekondigd als headliners. FKA Twigs is doorgepusht naar een blokje daaronder. Kan er misschien te veel naar zoeken, maar dat wil zeggen dat ze nog wel wat in petto hebben.


Metallica?


“Sorry mensen, jullie hebben bijna allemaal je ticket overgezet naar 2021, Kendrick en Swift komen niet meer, maar hier is Metallica!” Nee, ik snap wel dat je acts niet 1 op 1 kan vervangen qua genre, maar dat is wel een hele stretch. Weet het niet goed, had Metallica dan eigenlijk zeker op een Rock Am Ring verwacht.

En dan heb je natuurlijk ook nog maar 1 vervanger. Kenny en Swifty staan ook op Glasto. Zie het wel gebeuren dat die vervangers ook daar staan.

Geef je bij elk ander festival gelijk hoor, maar de meerderheid van de mensen die naar Roskilde gaan, gaan naar daar voor die speciale ‘Orange feeling’, dus of daar nu Metallica staat of Kendrick/Swift, maakt bij dat festival niet zo heel veel uit heb ik het gevoel. Metallica heeft trouwens enkele jaren geleden al eens Europe exclusive op Roskilde gestaan, als ik mij niet vergis, dus zie het wel gebeuren, zeker als ze dan ook nog Werchter kunnen doen en enkele andere festivals.

Kan. En mag. ;-) Zie veel liever Metallica nog eens dan die sufferds van een RHCP of FF. In 2014 viel Metallica nog tegen, in 2009 echt wel een heel indrukwekkende show van gezien. De volgende Metallica tour mag er wel eentje met een nieuwe plaat zijn. De vorige komt uit godbetert 2016.

Edit: een Tame Impala zie ik ook nog voor mij ja. Of Gorillaz, Afrika Express speelt er dus Damon is in de buurt. :) Of misschien nog curveballs Arcade Fire (zou muziek uitbrengen dit jaar) of Arctic Monkeys (zouden 2 grote Sheffield shows aankondigen in 2021 en zie ik ook wel Glasto doen). Of een act a la The Weeknd, die er toch wat festivals bijneemt.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Net te laat zie ik. Placebo in het Rock Werchter weekend. Ook Loyle Carner trouwens. Die namen lijken me dus ook in the bag.
1f642.svg

Open Air St Gallen heeft 21 Pilots niet meer door hun verhuis van weekend. Gaat toch praktisch 1 van de eerste namen worden die Werchter gaat aankondigen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
mattman wrote:
Zie veel liever Metallica nog eens dan die sufferds van een RHCP of FF.

Ik voel me een soort van aangevallen. Waarom zijn dat ‘sufferds’?

Twee bands die voor mij live erg teleurstellend waren (RHCP zelfs 3 op 3 keer). Ga er niet (meer) te diep op ingaan. ;-)

Waarom vind je dat een persoonlijke aanval? Is het zeker niet Dave. <3
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.610
11.252
wenteldave wrote:

mattman wrote:
Zie veel liever Metallica nog eens dan die sufferds van een RHCP of FF.


Ik voel me een soort van aangevallen. Waarom zijn dat ‘sufferds’?

Twee bands die voor mij live erg teleurstellend waren (RHCP zelfs 3 op 3 keer). Ga er niet (meer) te diep op ingaan. ?

Waarom vind je dat een persoonlijke aanval? Is het zeker niet Dave. <3
Niet persoonlijk, hoor, maar gewoon omdat ik die bands een warm hart toedraag.
RHCP zou ik meer snappen dan FF, maar over die laatste heb ik nog nooit iemand negatief gehoord, dus vandaar.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.189
10.552
mattman wrote:

wenteldave wrote:

mattman wrote:
Zie veel liever Metallica nog eens dan die sufferds van een RHCP of FF.


Ik voel me een soort van aangevallen. Waarom zijn dat ‘sufferds’?


Twee bands die voor mij live erg teleurstellend waren (RHCP zelfs 3 op 3 keer). Ga er niet (meer) te diep op ingaan. ?

Waarom vind je dat een persoonlijke aanval? Is het zeker niet Dave. <3

Niet persoonlijk, hoor, maar gewoon omdat ik die bands een warm hart toedraag.
RHCP zou ik meer snappen dan FF, maar over die laatste heb ik nog nooit iemand negatief gehoord, dus vandaar.

Breek me de bek niet open over FF. Daar is op dit forum al aardig op ingehakt hoor. Ook door mij. Op Pinkpop 2009 een briljante show gexien en laatste keer RW enorm teleurstellend. Veel te veel geouwehoer en energieloos uitrekken van nummers.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken