Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
mattman wrote:

wenteldave wrote:

mattman wrote:
Zie veel liever Metallica nog eens dan die sufferds van een RHCP of FF.


Ik voel me een soort van aangevallen. Waarom zijn dat ‘sufferds’?


Twee bands die voor mij live erg teleurstellend waren (RHCP zelfs 3 op 3 keer). Ga er niet (meer) te diep op ingaan.
1f609.svg


Waarom vind je dat een persoonlijke aanval? Is het zeker niet Dave. <3

Niet persoonlijk, hoor, maar gewoon omdat ik die bands een warm hart toedraag.
RHCP zou ik meer snappen dan FF, maar over die laatste heb ik nog nooit iemand negatief gehoord, dus vandaar.

Meen me te herinneren dat hun vorige show heel verdeeld onthaald werd. (Hier wat reacties van de mensen op dit eigenste forum: https://forum.festileaks.com/forums/topic/rock-werchter-2017-geruchten/page/219/). Had ze daarvoor nog nooit gezien, en hoewel ik de muziek op wat nummers maar matig vind, keer ik daar best naar uit door de hype vooraf (ook met dat gebroken been enzo). De teleurstelling was des te groot dat het dit maar was. Vond Grohl heel onoprecht en gemaakt overkomen. Veel lullen. Veel schreeuwen. Veel rekken. Weer wat lullen. 'Are you ready to RAAAAWK!'. Weer een flauwe jam. Weer een preek hier. Een blokje van heel matige covers. En nog eens rekken en lullen. Het publiek was ook niet echt enthousiast (heeft ook veel te maken met dat het de zondag is natuurlijk, zie ook Muse vorig jaar). Ik heb het in ieder geval niet volgehouden tot het einde van de set. Maar goed, ik dwaal weer af. :)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.610
11.252
wenteldave wrote:

mattman wrote:

wenteldave wrote:

mattman wrote:
Zie veel liever Metallica nog eens dan die sufferds van een RHCP of FF.


Ik voel me een soort van aangevallen. Waarom zijn dat ‘sufferds’?


Twee bands die voor mij live erg teleurstellend waren (RHCP zelfs 3 op 3 keer). Ga er niet (meer) te diep op ingaan. ?

Waarom vind je dat een persoonlijke aanval? Is het zeker niet Dave. <3


Niet persoonlijk, hoor, maar gewoon omdat ik die bands een warm hart toedraag.
RHCP zou ik meer snappen dan FF, maar over die laatste heb ik nog nooit iemand negatief gehoord, dus vandaar.

Breek me de bek niet open over FF. Daar is op dit forum al aardig op ingehakt hoor. Ook door mij. Op Pinkpop 2009 een briljante show gexien en laatste keer RW enorm teleurstellend. Veel te veel geouwehoer en energieloos uitrekken van nummers.
Excuus, doelde op mijn omgeving. Geouwehoer kan ik inkomen, maar het van uitrekken van nummers moet je houden of niet.
Maar even iets anders, betekent dat dat ik twee hele slechte keuzes heb gemaakt voor die draft? :-|
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.610
11.252
wenteldave wrote:

mattman wrote:

wenteldave wrote:

mattman wrote:
Zie veel liever Metallica nog eens dan die sufferds van een RHCP of FF.


Ik voel me een soort van aangevallen. Waarom zijn dat ‘sufferds’?


Twee bands die voor mij live erg teleurstellend waren (RHCP zelfs 3 op 3 keer). Ga er niet (meer) te diep op ingaan.
1f609.svg


Waarom vind je dat een persoonlijke aanval? Is het zeker niet Dave. <3


Niet persoonlijk, hoor, maar gewoon omdat ik die bands een warm hart toedraag.
RHCP zou ik meer snappen dan FF, maar over die laatste heb ik nog nooit iemand negatief gehoord, dus vandaar.

Meen me te herinneren dat hun vorige show heel verdeeld onthaald werd. (Hier wat reacties van de mensen op dit eigenste forum: https://forum.festileaks.com/forums/topic/rock-werchter-2017-geruchten/page/219/). Had ze daarvoor nog nooit gezien, en hoewel ik de muziek op wat nummers maar matig vind, keer ik daar best naar uit door de hype vooraf (ook met dat gebroken been enzo). De teleurstelling was des te groot dat het dit maar was. Vond Grohl heel onoprecht en gemaakt overkomen. Veel lullen. Veel schreeuwen. Veel rekken. Weer wat lullen. ‘Are you ready to RAAAAWK!’. Weer een flauwe jam. Weer een preek hier. Een blokje van heel matige covers. En nog eens rekken en lullen. Het publiek was ook niet echt enthousiast (heeft ook veel te maken met dat het de zondag is natuurlijk, zie ook Muse vorig jaar). Ik heb het in ieder geval niet volgehouden tot het einde van de set. Maar goed, ik dwaal weer af. ?
Ga er nou niet zo op in...
Onoprecht en gemaakt overkomen zijn zowat de twee stereotypes van een Amerikaan, dus wat dat betreft.
Dat het publiek niet enthousiast, daar kan de band weinig aan doen, natuurlijk, maar ik begrijp je punt wel, ook wat Jos zegt. Veek geouwehoer dus.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.189
10.552
Joslittel wrote:

wenteldave wrote:

mattman wrote:

wenteldave wrote:

mattman wrote:
Zie veel liever Metallica nog eens dan die sufferds van een RHCP of FF.


Ik voel me een soort van aangevallen. Waarom zijn dat ‘sufferds’?


Twee bands die voor mij live erg teleurstellend waren (RHCP zelfs 3 op 3 keer). Ga er niet (meer) te diep op ingaan. ?

Waarom vind je dat een persoonlijke aanval? Is het zeker niet Dave. <3


Niet persoonlijk, hoor, maar gewoon omdat ik die bands een warm hart toedraag.
RHCP zou ik meer snappen dan FF, maar over die laatste heb ik nog nooit iemand negatief gehoord, dus vandaar.


Breek me de bek niet open over FF. Daar is op dit forum al aardig op ingehakt hoor. Ook door mij. Op Pinkpop 2009 een briljante show gexien en laatste keer RW enorm teleurstellend. Veel te veel geouwehoer en energieloos uitrekken van nummers.

Excuus, doelde op mijn omgeving. Geouwehoer kan ik inkomen, maar het van uitrekken van nummers moet je houden of niet.
Maar even iets anders, betekent dat dat ik twee hele slechte keuzes heb gemaakt voor die draft? ?

Ach. Je verkoopt er wel kaarten mee.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.413
1.914
Uitrekken van nummers daar stoor ik me weinig aan, dat is de vrijheid van de band/muzikant. Zo moet het voorstellen van de band toch gepaard gaan met een leuke jam door het genoemde bandlid?
Constant lullen is niet bevorderlijk voor de sfeer en mood in een optreden, ja Dave Grohl, etc ik kijk naar jullie. Even storend als smiddags de 'How are you guys doing, is it hot/wet out there, we have a lot of songs to play, are you up for it, yeah?Doesn't seem like it, are you ready, scream for me Belgium.' Van bands die misschien maar een uurtje of minder mogen opdraven en dit er tussen rammen. Jaja tis goed spelen die nummers. (En toch bij het typen van dit ontstaat een soort van gemis :p )
En bands met tal van albums die een rondje covers spelen, vind ik ook maar niks (FF en Green Day om er 2 te noemen).
Als FF fan was ik zeer teleurgesteld over de 2017 show(3 keer gezien, met afstand de zwakste prestatie) , waarom in godsnaam 10 minuten in de PA toren klimmen?
Ik hou oprecht van bands als onder andere FF en RHCP, die songs het doet me telkens wel iets. En van mij mogen ze er beide staan ondanks hun mindere live reputatie van de laatste jaren. Everlong of Californication op de wei, ja daar teken ik voor.
Dat is ook het leuke aan Werchter, ze zullen ja altijd deze 'sufferds ;) ' geven maar daar krijg je ook Arcade Fire, Tame Impala, FNM, TOP, Kendrick, Lodon Grammar, QOTSA, Gorillaz, Nick Cave,... bij.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
Dat is ook het leuke aan Werchter, ze zullen ja altijd deze ‘sufferds
1f609.svg
‘ geven maar daar krijg je ook Arcade Fire, Tame Impala, FNM, TOP, Kendrick, Lodon Grammar, QOTSA, Gorillaz, Nick Cave,… bij.

Amen.

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
Rock Werchter wenste Kendrick Lamar net een gelukkige verjaardag op Facebook.

Is zal er maar niet te veel achter zoeken zeker...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.508
6.183
Ik blijf met je mee hopen Matt! Zou zonde zijn als de (imo) gaafste headliner van Werchter 2020 uiteindelijk afvalt voor 2021.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
The Strokes komt toch wel!?
1f609.svg

Dat mag ik hopen ja. :) Maar eerlijk: Kendrick die RW afsluit sprak nog meer tot de verbeelding. ;-).

Los van RW: vind dat Kendrick ook heel stil is gebleven in de Black Lives Matter storm. Geen post, geen zwart vlak. Terwijl je dat net van hem wel zou verwachten. To Pimp A Butterfly was al een plaat waarin hij dit heel goed aankaartte. En Alright was al een BLM- anthem. Ben echt benieuwd waarmee hij dit najaar (ga ik van uit) mee komt. Deze tijden gaan een toekomstige Kendrick (maar ook een RATM) show een extra lading geven, sowieso.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
HollandiaFCB wrote:
The Strokes komt toch wel!?
1f609.svg


Dat mag ik hopen ja. ? Maar eerlijk: Kendrick die RW afsluit sprak nog meer tot de verbeelding. ;-).

Los van RW: vind dat Kendrick ook heel stil is gebleven in de Black Lives Matter storm. Geen post, geen zwart vlak. Terwijl je dat net van hem wel zou verwachten. To Pimp A Butterfly was al een plaat waarin hij dit heel goed aankaartte. En Alright was al een BLM- anthem. Ben echt benieuwd waarmee hij dit najaar (ga ik van uit) mee komt. Deze tijden gaan een toekomstige Kendrick (maar ook een RATM) show een extra lading geven, sowieso.

En zich ook krachtig gezet achter Black Panther. Film die deze cultuur in de verf zet. Ik denk dat zijn kracht achter de schermen enorm is. Hoeft niet de Bono voor de BLM beweging te worden.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Los van RW: vind dat Kendrick ook heel stil is gebleven in de Black Lives Matter storm. Geen post, geen zwart vlak.
Wat ne zever. Kendrick ging mee protesteren (nog artiesten trouwens) maar hangt daar ook de grote Jan niet mee uit, nooit gedaan trouwens. Alsof Kendrick zich moet verantwoorden of moet uitspreken en de talloze nummers die hij over raciale issues opeens teniet worden gedaan omdat hij 'stil' is. Dave Chapelle omvatte het in zijn eerste show sinds de lockdown-restricties perfect; niemand zit te wachten op celebrities om zich daarover uit te spreken, the streets speak for themselves.

Linkjes;
https://www.revolt.tv/2020/6/8/21283799/kendrick-lamar-protest
https://www.youtube.com/watch?v=3tR6mKcBbT4
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
Was ook zeker geen kritiek naar hem toe hoor. Ik wil niet per se dat hij de Bono loopt uit te hangen. Maar ik vind het wel opvallend, aangezien de helft van de muziekwereld (ook bands als Foo Fighters, Radiohead, Gorillaz, QOTSA en Arcade Fire pakweg) er op zijn minst een mention over deden. Ergens verwachtte ik wel iets vanuit zijn kamp. Maar nogmaals: goed dat hij het niet deed hé.

Run The Jewels deed het trouwens wel goed, door hun album wat vroeger uit te brengen. Vette plaat ook.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
https://www.rockwerchter.be/nl/blog/rock-werchter-for-live2020-part-2

"Geen Rock Werchter? Toch Rock Werchter. Anders dan anders. Dat wel. Rock Werchter voor LIVE2020 zal het zijn. Van 2 tot 5 juli opent de Rock Werchter een zomerbar in het Festivalpark, op de North West Walls site. En ook de live muziek keert terug naar het Festivalpark. Op donderdag 2 juli treedt Selah Sue op in de zomerbar, op vrijdag 3 juli Tourist LeMC, op zaterdag 4 juli Bazart. Op zondagavond 5 juli wordt er rechtstreeks vanuit het Festivalpark uitgezonden op Canvas, Proximus Pickx en rockwerchter.be. Een show met live muziek van Emma Bale, Glints, SONS, Eefje de Visser en Arno."

Zal met maximum 200 personen per dag zijn.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.006
268
optredens , klopt
De 200personen is een beslissing/goedkeuring van hoger hand natuurlijk. ze zijn klaar op eventueel meer volk te mogen ontvangen, daar mag je zeker van zijn...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken