Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

jarne

Support act
14 feb 2013
969
291
ChiquitaChaser wrote:

mattman wrote:
Live2020 is niet alleen Livenation natuurlijk – verre van- maar omvat zowat de gehele Belgische livemuzieksector. Op http://www.live2020.be zie je zowat de hele lijst.


Klopt, GMM, TW classic, teleticketservice, Sportpaleis, werchter Boutique, …
Laten we zeggen dat ze wel het grootste graantje zullen meepikken hoor.

Een grotere boom heeft meer water nodig dan een klein plantje natuurlijk. ?

Denk dat het net deze organisaties zijn die zelf het meeste geld gingen binnenbrengen en dan de opbrengst dus voornamelijk naar andere zal gaan. De acties die gedaan worden zijn voornamelijk ook door de grootste namen (RW, Graspop,...) dus als ze het doen om hunzelf te spekken kunnen ze beter gewoon apart geld inzamelen.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
969
291
Trouwens: De formule van de zomerbar gaat mogelijks herhaald worden de overige weekends van juli (elke week van donderdag tot zater/zondag. Er gaat een mail rond naar vrijwilligers van vorige jaren die zich kunnen aanmelden als ze geïnteresseerd zijn om er te werken. Het is wel echt nog niet zeker dus alles is nog onder voorbehoud.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
445
60
Nou, Deftones is volgens jaar weer in Europa, tot half juli, kleine hoop dat ze op RW21 verschijnen. Al zal Graspop meer kans maken...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.673
Trouwens: De formule van de zomerbar gaat mogelijks herhaald worden de overige weekends van juli (elke week van donderdag tot zater/zondag. Er gaat een mail rond naar vrijwilligers van vorige jaren die zich kunnen aanmelden als ze geïnteresseerd zijn om er te werken. Het is wel echt nog niet zeker dus alles is nog onder voorbehoud.

En nu verhogen ze de capaciteit naar 400.

Ik heb het gevoel dat we ook dan geen namen krijgen, maar dat het ook helemaal rond deze shows draait...
 

jarne

Support act
14 feb 2013
969
291
jarne wrote:
Trouwens: De formule van de zomerbar gaat mogelijks herhaald worden de overige weekends van juli (elke week van donderdag tot zater/zondag. Er gaat een mail rond naar vrijwilligers van vorige jaren die zich kunnen aanmelden als ze geïnteresseerd zijn om er te werken. Het is wel echt nog niet zeker dus alles is nog onder voorbehoud.

En nu verhogen ze de capaciteit naar 400.

Ik heb het gevoel dat we ook dan geen namen krijgen, maar dat het ook helemaal rond deze shows draait…

Denk dat Brihang de secret set voor Proximus klanten gaat spelen. Hij likte zowel op instagram als facebook de post hierover. Wel mooi dat de capaciteit nu verdubbeld. Kosten zullen niet echt veel hoger worden maar wel dubbel zoveel inkomsten. + dubbel zoveel mensen die ze blij kunnen maken!
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.993
2.043
Nou, Deftones is volgens jaar weer in Europa, tot half juli, kleine hoop dat ze op RW21 verschijnen. Al zal Graspop meer kans maken…
Die zouden normaal op Graspop staan, laat ze daar maar staan hoor.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.177
4.321
Breinaard wrote:
Nou, Deftones is volgens jaar weer in Europa, tot half juli, kleine hoop dat ze op RW21 verschijnen. Al zal Graspop meer kans maken…

Die zouden normaal op Graspop staan, laat ze daar maar staan hoor.

Kans groot dat ze op GMM staan, maar zou ik een erg leuke toevoeging voor RW vinden.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.692
2.355
Na Graspop enkele weken geleden, hebben vandaag ook Couleur Café en Dour al enkele namen gelost voor de editie van volgend jaar. Zie Werchter dus misschien ook wel iets aankondigen in de loop van de volgende weken. :)
 

Yann

Randprogramma
5 jan 2016
136
0
Zondag 28/06 zou er Rock Werchter 2021 nieuws zijn. Naar aanleiding van hun zomerbar enz zouden ze van het momentum ook willen gebruik maken om eerste aankondiging te doen.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.985
565
Zondag 28/06 zou er Rock Werchter 2021 nieuws zijn. Naar aanleiding van hun zomerbar enz zouden ze van het momentum ook willen gebruik maken om eerste aankondiging te doen.
Dat is een opvallende datum... Waar heb je dat nieuws vandaan?
 

jarne

Support act
14 feb 2013
969
291
Die nieuwe single van BMTH doet me wel heimwee hebben naar de festivalweide! Ik weet dat hier niet veel BMTH-fans zitten en zelf was ik ook wel teleurgesteld in 'Amo' maar met dit nieuwe nummer en het vorige 'Ludens' lijken ze wel eindelijk een goei mix gevonden tussen het té mainstream zijn en gewoon lekkere stevige rock maken. Met dit soort nummers zie ik ze wel doorgroeien naar headliner Pukkelpop en een jaar of twee later sub of wie weet zelfs ooit headliner Rock Werchter.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
In een artikel op de site van Stubru over het nieuwe album van Khruangbin staat dat ze dit jaar opnieuw op Werchter hadden moeten spelen. Benieuwd op welke positie dat zou geweest zijn. Ikzelf zou denken in de Barn op vrijdag.

Heel leuk dat nieuw album trouwens (en die EP van begin dit jaar).
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.607
11.235
In een artikel op de site van Stubru over het nieuwe album van Khruangbin staat dat ze dit jaar opnieuw op Werchter hadden moeten spelen. Benieuwd op welke positie dat zou geweest zijn. Ikzelf zou denken in de Barn op vrijdag.

Heel leuk dat nieuw album trouwens (en die EP van begin dit jaar).
Die EP met Leon Bridges (toch?) vond ik ontzettend goed te pruimen, ja. Texas Sun is echt een ontzettend heerlijk nummer. Barn lijkt me het meest logische, geen idee welke dag.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.692
2.355
In een artikel op de site van Stubru over het nieuwe album van Khruangbin staat dat ze dit jaar opnieuw op Werchter hadden moeten spelen. Benieuwd op welke positie dat zou geweest zijn. Ikzelf zou denken in de Barn op vrijdag.

Heel leuk dat nieuw album trouwens (en die EP van begin dit jaar).

De donderdag in de Barn voor Wilco kan ook volgens mij. Niet meteen een band waar ik op zat te wachten om nog eens te zien, maar, met de hype rond de band, wel een herhaling die te begrijpen valt.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.673
Op donderdag voor Wilco in de Barn was een perfecte spot geweest voor deze band. Dan was die dag (vooral in de tenten) mog meer stacked geweest.

Heerlijke plaat ook, dat Mordechai. <3
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Op donderdag voor Wilco in de Barn was een perfecte spot geweest voor deze band. Dan was die dag (vooral in de tenten) mog meer stacked geweest.

Heerlijke plaat ook, dat Mordechai. <3

Op die spot stond Apparat.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.673
Ik hoop dat we volgende week, tijdens het RW weekend (auw...), eens wat nieuws krijgen over de toekomst. Ze zijn zowat het enige grote Europese festival zonder datum....
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
jimmywe wrote:

mattman wrote:
Op donderdag voor Wilco in de Barn was een perfecte spot geweest voor deze band. Dan was die dag (vooral in de tenten) mog meer stacked geweest.

Heerlijke plaat ook, dat Mordechai. <3


Op die spot stond Apparat.

Apparat stond toch op de vrijdag??
Nee, donderdag. Je kan de line-up van dit jaar ook nog gewoon raadplegen op de website hoor :wink:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken