Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
IMG_4049_RW_diannedekievit-1320x990.jpg

Foto: Dianne de Kievit / Festileaks (Rock Werchter 2018)

Rock Werchter 2021

Datum: CANCELLED
Locatie:
Werchter
Genre(s): Alternatief, Pop, Rock, Elektronisch, Dance, Indie, Folk, Soul
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Denk dat we zowat alle aangekondigde namen van dit jaar wel als gerucht kunnen opschrijven.

Zie wel nog gebeuren dat SOAD alsnog op Graspop staat, zeker met oa Metallica en RATM op de geruchtenlijst. Of dat pakweg The Strokes/Kendrick Lamar op Pukkelpop belanden.

Ken haalde enkele dagen terug aan dat alle artiesten de intentie hebben om hun contract in te willigen. Maar dat dat evengoed over 2-3 jaar kan zijn, of op een ander LN event.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Wisten het al langer, maar doet toch pijn dat Pearl Jam officieel afzegt en RW spoedig zal annuleren.
Ik hoop dat de meeste namen gewoon blijven, maar mijn droomline-up voor 2021 ziet er dan zo uit:
Pearl Jam - Editors - Pixies
Tame Impala - The Strokes - Liam Gallagher
Kendrick Lamar - Dua Lipa - Anderson Paak
Rage Against The Machine - Faith No More - Placebo

Helaas geen plek voor RHCP, die zou ik toch zo graag zien met Frusciante erbij. RATM is meteen dé naam van de editie voor mij. Eindigen met Killing in the name, mooier kan niet. Verwacht Pearl Jam en The Strokes sowieso volgend jaar opnieuw als headliner, van Kendrick hoop ik het, maar ben ik minder zeker van. The Strokes willen ze al zo lang, daar regelen ze vast wel wat mee. SOAD zou ik ook prima vinden, maar RATM.. dat is toch een ander level.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Droomline-up headliners 2021 voor mij is grotendeels een mix van Werchter en TW en Boutique dit jaar:

Taylor Swift
Paul McCartney
Kendrick Lamar
RATM

Affiche dan grotendeels gelijk maar inc Dua Lipa, Tyler, Lana, Twigs en Eilish en ik ben happy.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Wisten het al langer, maar doet toch pijn dat Pearl Jam officieel afzegt en RW spoedig zal annuleren.
Ik hoop dat de meeste namen gewoon blijven, maar mijn droomline-up voor 2021 ziet er dan zo uit:
Pearl Jam – Editors – Pixies
Tame Impala – The Strokes – Liam Gallagher
Kendrick Lamar – Dua Lipa – Anderson Paak
Rage Against The Machine – Faith No More – Placebo

Helaas geen plek voor RHCP, die zou ik toch zo graag zien met Frusciante erbij. RATM is meteen dé naam van de editie voor mij. Eindigen met Killing in the name, mooier kan niet. Verwacht Pearl Jam en The Strokes sowieso volgend jaar opnieuw als headliner, van Kendrick hoop ik het, maar ben ik minder zeker van. The Strokes willen ze al zo lang, daar regelen ze vast wel wat mee. SOAD zou ik ook prima vinden, maar RATM.. dat is toch een ander level.

Ik vind het persoonlijk een pracht line up als ze dat voor mekaar kunnen boksen. Als ik toch iets zou mogen veranderen zou ik toch liever iets anders dan de Pixies zien en misschien iets anders voor FNM omdat ik daar maar een paar nummers leuk van vind.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
RubenFrusciante wrote:
Wisten het al langer, maar doet toch pijn dat Pearl Jam officieel afzegt en RW spoedig zal annuleren.
Ik hoop dat de meeste namen gewoon blijven, maar mijn droomline-up voor 2021 ziet er dan zo uit:
Pearl Jam – Editors – Pixies
Tame Impala – The Strokes – Liam Gallagher
Kendrick Lamar – Dua Lipa – Anderson Paak
Rage Against The Machine – Faith No More – Placebo

Helaas geen plek voor RHCP, die zou ik toch zo graag zien met Frusciante erbij. RATM is meteen dé naam van de editie voor mij. Eindigen met Killing in the name, mooier kan niet. Verwacht Pearl Jam en The Strokes sowieso volgend jaar opnieuw als headliner, van Kendrick hoop ik het, maar ben ik minder zeker van. The Strokes willen ze al zo lang, daar regelen ze vast wel wat mee. SOAD zou ik ook prima vinden, maar RATM.. dat is toch een ander level.

Ik vind het persoonlijk een pracht line up als ze dat voor mekaar kunnen boksen. Als ik toch iets zou mogen veranderen zou ik toch liever iets anders dan de Pixies zien en misschien iets anders voor FNM omdat ik daar maar een paar nummers leuk van vind.
Ik hoef zelf Pixies, en Dua Lipa, ook niet per sé te zien. Hopen dat BEck blijft en ze die tijdens Pixies programmeren. Faith No More moet wel blijven, die schijnen live geweldig te zijn.
Heb de line-up niet totaal omgegooid omdat ik hoop/verwacht dat de affiches van festivals veel hetzelfde zullen blijven. Dus heb twee grote acts per dag hetzelfde gelaten, en de rest ingevuld met eigen wensen. Hoe kijken jullie hier tegenaan? Verwachten jullie dat de line-ups zoals ze nu waren heel veel zullen veranderen als het in 2021 gewoon doorgaat?
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Aaran wrote:

RubenFrusciante wrote:
Wisten het al langer, maar doet toch pijn dat Pearl Jam officieel afzegt en RW spoedig zal annuleren.
Ik hoop dat de meeste namen gewoon blijven, maar mijn droomline-up voor 2021 ziet er dan zo uit:
Pearl Jam – Editors – Pixies
Tame Impala – The Strokes – Liam Gallagher
Kendrick Lamar – Dua Lipa – Anderson Paak
Rage Against The Machine – Faith No More – Placebo

Helaas geen plek voor RHCP, die zou ik toch zo graag zien met Frusciante erbij. RATM is meteen dé naam van de editie voor mij. Eindigen met Killing in the name, mooier kan niet. Verwacht Pearl Jam en The Strokes sowieso volgend jaar opnieuw als headliner, van Kendrick hoop ik het, maar ben ik minder zeker van. The Strokes willen ze al zo lang, daar regelen ze vast wel wat mee. SOAD zou ik ook prima vinden, maar RATM.. dat is toch een ander level.


Ik vind het persoonlijk een pracht line up als ze dat voor mekaar kunnen boksen. Als ik toch iets zou mogen veranderen zou ik toch liever iets anders dan de Pixies zien en misschien iets anders voor FNM omdat ik daar maar een paar nummers leuk van vind.

Ik hoef zelf Pixies, en Dua Lipa, ook niet per sé te zien. Hopen dat BEck blijft en ze die tijdens Pixies programmeren. Faith No More moet wel blijven, die schijnen live geweldig te zijn.
Heb de line-up niet totaal omgegooid omdat ik hoop/verwacht dat de affiches van festivals veel hetzelfde zullen blijven. Dus heb twee grote acts per dag hetzelfde gelaten, en de rest ingevuld met eigen wensen. Hoe kijken jullie hier tegenaan? Verwachten jullie dat de line-ups zoals ze nu waren heel veel zullen veranderen als het in 2021 gewoon doorgaat?

Ik verwacht dat er indien alles mogelijk is tegen die tijd, laten we dat echt hopen; er veel meer aanbod zal zijn qua artiesten dus dat er meer mogelijkheden zullen zijn dus namen zoals inderdaad misschien een Kendrick op PkP zal staan. Ene kant denk ik dat dit heel fijn is en biedt dus kansen op uitbreiding van het programma andere kant denk ik dat het voor veel concurrentie zal zorgen en er nu dan al contracten zal zijn afgesloten voor volgend jaar.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Tame Impala – The Strokes – Liam Gallagher
Kendrick Lamar – Dua Lipa – Anderson Paak
Rage Against The Machine – Faith No More – Placebo

Heerlijk voorstel, Ruben. Ja. Zie ook veel liever RATM komen dan SOAD idd.

Ik denk dat van het viertal PJ, Strokes, KL en SOAD uit 2020, Kendrick Lamar naast Pearl Jam het meeste kans maakt om op de lineup te belanden. Want ook Kendrick had (naast PJ dus) een grote Hyde Park show klaarstaan. Daarnaast is het één van de 3 headliners van Glastonbury, dus die verwacht ik daar ook wel. RW ligt daar dus perfect tussenin.

Maar zoals velen, denk en hoop ik dat ze zeker bovenaan zoveel mogelijk gaan overnemen ja.


 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Wat vinden jullie eigenlijk van het album van the Strokes? Krijgt nogal wisselende recensies. Ga het zelf dit weekend even beluisteren.

Gigaton was helaas een beetje een tegenvaller. De singles waren tof maar het album zelf niet echt. Hoop dat als PJ komt ze niet teveel van het nieuwe album spelen.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.152
2.915
Ondertussen zijn Lollapalooza Stockholm en Parijs gecancelled met het bericht dat Pearl Jam al bevestigd is voor volgend jaar. Die gaan dus zeker weer op RW belanden!

Verder zie ik The Strokes en Kendrick Lamar sowieso terugkomen. SOAD en FNM betwijfel ik met een mogelijk overaanbod aan headliners, die laatste bv. moet dan niet op 2 Belgische festivals staan. Ik denk dat o.a. RHCP en Tame Impala bovenaan zullen aanvullen aangezien die waarschijnlijk op een bepaald moment al half vastlagen voor deze zomer.
 

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Ken haalde enkele dagen terug aan dat alle artiesten de intentie hebben om hun contract in te willigen. Maar dat dat evengoed over 2-3 jaar kan zijn, of op een ander LN event.
Goh, wat een gewaagde uitspraak. Als we het orakel Ken toch niet hadden!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Do:
Pearl Jam - Volbeat - Pixies
Disclosure - Beck

Vr:
Tame Impala - The Strokes - Liam Gallagher
Tyler, the Creator - Archive

Za:
Kendrick Lamar - Taylor Swift - Anderson. Paak
FKA Twigs - The Steets

Zo:
System of a Down - Faith No More - Placebo
Thom Yorke Michael Kiwanuka

Zoals ik ook al poste in het oude werchter topic.
Mag dromen toch.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
DO Pearl Jam - Royal Blood - Pixies
Disclosure - Beck
Vrij The Strokes - RHCP - Liam Gallagher
Zat Kendrick Lamar - Arctic Monkeys - Faith No More
Zon RATM - SOAD - Volbeat
Metallica naar GMM en dan zal daarvan ook minder reclamatie komen
Dromen mag idd ;)
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
DO Pearl Jam – Royal Blood – Pixies
Disclosure – Beck
Vrij The Strokes – RHCP – Liam Gallagher
Zat Kendrick Lamar – Arctic Monkeys – Faith No More
Zon RATM – SOAD – Volbeat
Metallica naar GMM en dan zal daarvan ook minder reclamatie komen
Dromen mag idd ?

Oef dat is wel een enorm sterke lineup! Hopen mag natuurlijk ;) Zelf zie ik SOAD naar GMM gaan en Kendrick misschien naar Pukkelpop? Enige dag die er voor mij realistisch uit ziet is de donderdag.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Zelf zie ik SOAD naar GMM gaan en Kendrick misschien naar Pukkelpop?

Kendrick zie ik wel naar Glasto gaan volgend jaar, dan is RW natuurlijk ook voor de hand liggend. Na PJ volgens mij de grootste kanshebber voor een terugkerend headlineslot.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Aaran wrote:
Zelf zie ik SOAD naar GMM gaan en Kendrick misschien naar Pukkelpop?

Kendrick zie ik wel naar Glasto gaan volgend jaar, dan is RW natuurlijk ook voor de hand liggend. Na PJ volgens mij de grootste kanshebber voor een terugkerend headlineslot.
PJ vrijwel zeker. Hadden toch ook de Europese Lolla's al toegezegd.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
539
490
Ik zie nou al heel vaak Tame Impala terugkomen als potentieel headliner. Ook toen ze naar RW2016 kwamen waren er velen die er onwijs naar uitkeken. Ik heb ze nu al zovaak geprobeerd om te luisteren, Currents, het nieuwe album The Slow Rush. Ik kom er gewoon niet doorheen, ik vind het allemaal maar suf en heb oprecht de hype nooit begrepen rondom deze band.

Nou heb ik inmiddels geaccepteerd dat het gewoon écht niet voor mij is weggelegd, maar zou iemand mij uit kunnen leggen waarom deze band als zo bijzonder wordt gezien? Ik kan van veel artiesten het wel begrijpen maar hier kan ik met mijn gedachten oprecht gewoon niet bij ...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken