TettenVogel wrote:
Een gokje: 21 Pilots, Tame Impala, Arctic Monkeys, Netsky.
Ben benieuwd hoe Pukkelpop er volgend jaar gaat uitzien. Met de tegenvallende verkoop van dit jaar hebben ze toch zwaar financieel verlies geleden denk ik. 2019 wordt, alweer, een bepalend jaar voor Pukkelpop vermoed ik.
Kan je op 2 manieren bekijken: Ze hebben dit jaar door tegenvallende verkoop minder inkomsten, maar qua line-up zullen ze toch ook wel n pak minder uitgegeven hebben. Zetten ze de koerswijziging verder en programmeren nog meer jeugdgericht, en (nog) minder rock, (nog) goedkope(re) main stage en marquee of kiezen ze voor n duurdere line-up met meer rock, sterkere marquee-invulling en proberen het oudere publiek weer aan te spreken/lokken. Niet enkel de ticketverkoop maar ook het spenderen is van belang en laat ons eerlijk zijn, de oudere garde waaronder mezelf geeft toch gemakkelijk / meer uit. 2 jaar geleden waren we nog met n groep van 11, dit jaar slechts met 4!
Ik ben ook benieuwd want draag het festival een warm hart toe en zou graag terug gaan, maar het moet beter/meer zijn dan dit jaar! 21 pilots als headliner, liever niet. Tame Impale, laat maar komen! Tame…euhm ..Arctic Monkeys zou ik n paar jaar geleden toegejuicht hebben maar hun performance op werchter vond ik niet echt overtuigend. Netsky als party-afsluiter lijkt me wel mogelijk.