Pinkpop 2014

Dit onderwerp bevat 3283 reacties, heeft 122 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  DennisvdBr 4 jaren, 3 maanden geleden.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 3284)
  • Auteur

Black Lies

Rock am Ring valt in hetzelfde weekend dit jaar? Dan vrees ik dat we weer weinig gitaren gaan zien. Bands zoals Volbeat, The Killers, Muse, Foo Fighters, Green Day etc zijn genoeg namen die net zo goed op Rock am Ring staan als op Pinkpop.

@bramarts wow goede namen, heb er nog nooit van gehoord.

0

TheNational

@Black Lies
    Festival is volgens mij ook op een klein, gezellig druk terrein. Tot en met 2013 had het ook maar 2 dagen, in 2014 voor het eerst 3 dagen. Inderdaad mooie namen en afstand is ook nog goed te overbruggen.

Pinkpop '12 // Rock Werchter '13 '14 '15 // Best Kept Secret '13 '14 '15 '16 '17 '18 '19 // Melt! Festival '15 '17 // Pukkelpop '14 '15 '16 '17 '18 // Le Guess Who? '18 // Sziget '19

0

DennisvdBr
    Moderator

@ Bramarts THNX, Rock-a-Field was ik idd helemaal vergeten. Ze hebben een smakelijk weekend te pakken, veel bands in de buurt op GMM, Glasto en Roskilde. Daar kan PP2014 ook zomaar 4 a 5 bands mee overeenkomstig hebben. Zit wel zo’n 4 weken tussen, maar het kan.

@Black Lies, je hebt nog nooit van die namen gehoord?? Of je maakt een grapje of je moet heeeuuul snel op youtube ff alles checken… Overigens omdat Pinkpop gelijktijdig valt met RaR is WEL een goed teken voor de gitaren, kunnen zomaar 1 a 2 headliners en nog 5 a 6 bands overeenkomen tussen beide festivals.

Ik verwacht een goed festival seizoen, ook op Pinkpop…

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

0

Black Lies

Neen ik kende dat festival, Rock A Field, nog niet ;). Die namen ken ik zeker.

Het kan een goed teken zijn als, bijvoorbeeld Muse, op de vrijdag Pinkpop doet en zondag RaR. Ik noem maar wat. Maar dan moet die ruimte wel geboden worden door beide festivals. Zeker naarmate de line-up steeds meer gevuld wordt, wordt dat moeilijk.

0

DennisvdBr
    Moderator

Muse zou leuk zijn, maar zij doen maar 1 Europees festival. Waarschijnlijk Roskilde gok ik zo, misschien Glasto. Maar ik denk dat Pearl Jam een band is die we op een aantal festivals gaan terug zien als headliner in 2014. Dus ik blijf nog ff duimen…

0

Black Lies

Ik gok op een Muse 20th anniversary Tour volgend jaar en ik verwacht dat ze daar ook concerten bij doen. Waarom denk je dat er maar 1 europees festival komt?

0

Kereltje

Muse heeft zelf de concrete plannen voor een 20th anniversary concertenreeks al bevestigd in een interview, en daarbij zeiden ze ook dat er mogelijk 1 of 2 festivals aangedaan worden (Werchter zal wel de grootste kanshebber zijn, gezien de speciale band die die twee hebben).

Metallica gaat volgens NME pas in de lente van 2014 de studio in, lijkt me weinig waarschijnlijk dat ze dan in juni al aan het touren zijn?

0

Black Lies

Metallica vind ik persoonlijk geen band voor Pinkpop. Die zie ik eerder op RaR/Werchter staan eigenlijk.

Ik zie net inderdaad het filmpje waarin ze aangeven maar één Europees concert te doen. Jammer, zou het een mooie headliner vinden voor Pinkpop, maar het zal wel een UK-festival worden denk ik.

0

DennisvdBr
    Moderator

@Black Lies “Metallica vind ik persoonlijk geen band voor Pinkpop”? Dat zou ik niet zeggen, inmiddels zijn ze er eens geweest (bijna zelfs een 2de keer, Boutique-akkefietje). En inmiddels weten we over Pinkpop-headliners : zeg nooit nooit! (alhoewel ik wel blij ben dat One Direction in de Arena staat, ik zag de hipster-bui al hangen.)
    Metallica gaat idd aankomend jaar de studio in, zoals ik al verwachte zijn de momenteel te druk met de film.

0

DennisvdBr
    Moderator

In het kader van: zeg nooit nooit. Ik ga ze nu toch noemen als serieuze kandidaat, lach me maar alvast uit, veroordeel het maar, maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat ze op een paar festivals staan in 2014. Al een tijdje bekend dat het nieuw album komt begin 2014 en misschien zijn zij wel die mysterieuze klassieke rock act waar gesprekken mee zijn en waar nog e.e.a. van bekend moet worden gemaakt, misschien ook zelfs de 3de headliner op Soundwave Australië, want die bekendmaking zal de bal aan het rollen brengen : U2!

0

Black Lies

Zou leuk zijn voor de zondagavond, maar U2 gaat echt niet komen ;). Die gasten touren volgens mij amper meer en doen al helemaal weinig concerten.

0

Kereltje

Hipsterbui bij One Direction? Je bedoelt zeker pubers die hun eerste menstruatie nog moeten meemaken?

En U2 komt nooit of te nimmer naar festivals. Ze hebben al vaak gezegd dat Glastonbury de enige uitzondering was, en bovendien beseffen ze zelf meer dan genoeg dat hun show het sterk moet hebben van die gigantische klauwen en 360° podia.

0

DennisvdBr
    Moderator

Nog ff wat hout op het vuur. Naast Glastonbury laat ook Reading/Leeds festival (23-24-25 augustus) doorschemeren 2 van 3 headliners in de pocket te hebben, ze hebben 1 uit Amerika en 1 uit UK.
    http://www.nme.com/news/various-artists/72966

0

DennisvdBr
    Moderator

…Deze week Pinkpop-nieuws?…
    of moeten we nog 4 weken wachten?

0

Rikkie

Ik denk dat we nog een paar weekjes moeten wachten. Of er moet nu een festival zoals RaR, Southside, Roskilde of Werchter komen met een grote naam met als gevolg dat elk festival er een (paar) bekend maakt.

0

Kereltje

Wat betreft die Leeds/Reading, de UK band waarvan sprake is Arctic Monkeys, dat is al impliciet bevestigd door hun entourage.

En zoals Rikkie zegt: het lijkt me sterk dat Pinkpop met de primeurs in het Europese festivalland gaat afkomen. Aangezien de organisatie van Werchter vorige week nog zei dat namen niet voor meteen zouden zijn, Download volgens insiders nog met die headlinerperikelen zit, RaR sowieso nooit zo vroeg op het jaar aankondigt, … verwacht ik dat de namenstromen pas gaan beginnen in november.

0

DennisvdBr
    Moderator

Er zijn nog een paar festivals met headliner-perikelen, naast bv Download ook Southside/Hurricane bijvoorbeeld. Lijkt mij dezelfde band voor meerdere festivals, vraag is welke band (Van Halen heb ik oa gelezen). Daarentegen duiken namen als Pearl Jam, Franz Ferdinand en RHCP op steeds meer plekken op, lijken zekerheidjes aankomend festivalseizoen. PP-nieuws laat dan ook nog op zich wachten…

0

Kereltje

Van Halen geloof ik nooit, Hurricane/Southside is quasi een kopie van Werchter, en die zouden nooit achter zo’n uitgerangeerde band aan zitten. Zal wel gewoon RATM zijn: past binnen het profiel van vele grote festivals in juni/juli, en ik kan me inbeelden dat ze niet de makkelijkst te overtuigen band zijn.

Vanwaar komt dat RHCP toch? Het enige dat ik daarvan gehoord heb is die anonieme bron (waarvan we betrouwbaarheid niet kennen) die vermeldde dat ze met RHCP gepraat hebben. Bij geen enkel ander festival zie ik de naam opduiken, en bovendien is Flea nog aan het touren met Atoms for Peace op dit moment, dus de kans dat een nieuwe plaat af is tegen de zomer is niet bijzonder groot.

0

yumyum

– Sigur Ros zou wel vet zijn (misschien headliner)
    Het zou wel vet zijn als Jake Bugg, Boxer Rebellion, half moon run, chvrches, haim, ms mr zouden komen.

0

yumyum

Als er dan toch singersong-writer acts komen dan mag London Grammar wel komen en als deejay act Disclosure?

0

DennisvdBr
    Moderator

Klopt idd dat nieuws van RHCP moeilijk te vinden is, daarbij zorgt Thom Yorke idd ervoor dat het Peppers-album vertraging oplopen. Maar goed, ik twijfel niet dat het nieuwe album er voor de zomer 2014 is, dat komt wel in orde volgen mij. Overigens Van Halen is slechts o.a. 1 naam die ik gelezen heb, meerdere namen zoemen rond bij een aantal festivals als potentiële headliner, ook idd RATM, maar ook bijvoorbeeld KISS of Avenged Sevenfold enz. enz… Het zijn eigenlijk te veel namen om allemaal op te sommen. Als ik hier en daar rond kijk, zal de grote namenstroom begin november beginnen idd, jammer, ik had gehoopt eerder als vorig jaar. Vorig jaar was Green Day op 10 oktober wel vroeg als aankondiging. Volgens de organisator zal november Soundwave Australië met nieuwe namen komt (incl 3de headliner) en ook RaR met de eerste namen, dan zal hoogst waarschijnlijk Pinkpop volgen, mijn vermoeden is dat het gaat over 1 overeenkomstige headliner. (Dat zal volgens mij niet Pearl Jam zijn, zij staan al op Big Day Out Australië.)

0

DennisvdBr
    Moderator

Er begint langzaam beweging te komen op de festivalmarkt. Minder interessant voor Pinkpop (misschien) is Galsto, maar daar kunnen we inmiddels toch wel stellen dat daar Fleetwood Mac en Metallica komen. Meer interessant is Isle of Wight, daar werd door de organisator de volgende tweet verzonden: “Right ?@KingsOfLeon ?@blurofficial ?@depechemode let’s get them all …” adding that he would also like Travis to make another appearance, “P.S ?@franhealy come back…?@IsleOfWightFest.” Met deze namen kan ik toch wel stellen dat Blur en Depeche Mode misschien toch wel eens zouden kunnen op Pinkpop2014?? Als aankondigingen uitgesteld worden tot eind november valt dat overigens samen met het uitkomen van de CD (met gast optreden van Chris Martin) van U2 😉 (maar da’s natuurlijk wishful thinking voor PP)

0

Kereltje

Dennis, soms trek je wel erg snel conclusies op basis van 1 nieuwsartikel hoor:

Metallica heeft inderdaad in de pers gezegd dat ze graag op Glasto zouden staan, maar Glasto staat op zijn beurt weigerachtig tegenover hardrock en metal acts (quasi geen op een affiche met 200+ act). Volgens betrouwbare bronnen moeten we het zo interpreteren: Metallica heeft gehoord dat ze daar 3 ‘wereldacts’ aan het boeken zijn maar is zelf niet eens gecontacteerd, en probeert nu op deze manier de aandacht van het festival te trekken.

De organisator van IOW die zegt welke zijn droomacts zouden zijn is zoals Jan Smeets die in de pers roept dat hij heel graag Pearl Jam/Neil Young eens zou willen hebben. Allemaal heel leuk, maar daarom hoeft het nog niet echt te gebeuren, zelfs al staan de acts in de buurt.

Ik vind dat we hier net iets te veel naar de dino’s van de muziekgeschiedenis kijken, en te weinig aandacht hebben voor (meer realistische) namen als Arctic Monkeys, Editors, Snow Patrol, Placebo, …

0

DennisvdBr
    Moderator

@joske, dat komt omdat ik me richt op datgene wat mij het meest interesseert. Dat dat “dino’s van de muziekgeschiedenis” zijn, dan is dat zo. Een paar headliners op Pinkpop zijn dat ook misschien wel in afgelopen jaren, maar ik juich dat alleen maar toe. Van mij mogen bands als Iron Maiden, Deep Purple, KISS, AC/DC, Fleetwood Mac, McCartney, Led Zeppelin, Metallica, The Cure, Foo Fighters, Red Hot Chili Peppers, Rammstein, Pearl Jam, U2, The Rolling Stones of Prince met alle genoegen headlinen op Pinkpop, maar of dat realistisch is, weet je pas als ze ook echt op het podium staan. Namen als Black Keys, Arctic Monkeys, Editors, Snow Patrol, Placebo, Keane, The Killers, Sigur Ros, Elbow bijvoorbeeld vindt ik persoonlijk geen headliners voor Pinkpop, mainstage oke dat dan wel. Maar hoe dat Pinkpop e.e.a. programmeert is een andere discussie, zoals missers tussen 3fm-stage en main, of nieuwkomers te hoog op het affiche met 1 a 2 hits.
    Zolang niet anders bewezen is zet ik hoog in op een te gekke headliner, of dat op basis is van 1 nieuwartikel of niet. Het is in ieder geval genoeg stof om over na te denken, te delen, te fantaseren en belangrijker nog om te discussiëren. (En wat Glasto betreft, een grote band die openlijk flirt met een headlinespot kan je meestal wel noteren.) Of ik het bij het rechte eind heb dat zien we later wel.

0

Kereltje

Glastonbury heeft zijn headliners al lang vast liggen, werd gezegd na de ticketverkoop, dus als de band nu roept dat ze nog geen telefoontje gekregen hebben is dat eerder wanhopig nog de aandacht trekken van Glasto dan openlijk flirten. Maar goed, dit neemt niet weg dat Metallica een kanshebber is voor de festivals in 2014.

Wat betreft die oudere namen, ik ontzeg je het niet om hen als kanshebbers te beschouwen. Bij sommige moderne headliners (Editors bvb) snap ik ook niet waar ze die positie vandaan halen. Maar ik vind wel dat er nog steeds een scheidingslijn kan bestaan tussen realistische en minder realistische opties. Fleetwood Max, Neil Young, Paul mcCartney, Pearl Jam, oke. Maar je noemt daarnaast ook bands die zowel qua vraagprijs als qua reputatie van Pinkpop echt wel te hoog gegrepen zijn (U2, AC/DC, Rolling Stones). Bovendien is het ook zo dat pakweg een Editors minstens evenveel volk lokt als zo’n rocklegende, en meestal voor een lagere gage. Die commerciele instelling van festivals mag je ook niet uit het oog verliezen.

0
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 3284)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.