Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
49A5405-1024x683.jpg


Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten


Datum: 16 t/m 18 augustus (+ pre-party op 15 augustus)
Locatie: Biddinghuizen (NL)
Genre(s): Alternatief, Rock, Pop, dance, elektronisch, hiphop, R&B, metal, indie, punk, folk.

Alle informatie rondom line-up & kaartverkoop: http://festileaks.com/lowlands
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.311
1.741
Wie verwachten we komend jaar als headliners? Ik hoop heel erg op Tame Impala in ieder geval. Mits er een nieuw album komt.

Wat zijn andere potentiële headliners met een nieuw album?

Onder het mom van: je kunt niet vroeg genoeg beginnen met voorpret ;-)
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
524
169
Wie verwachten we komend jaar als headliners? Ik hoop heel erg op Tame Impala in ieder geval. Mits er een nieuw album komt.

Wat zijn andere potentiële headliners met een nieuw album?

Onder het mom van: je kunt niet vroeg genoeg beginnen met voorpret
1f609.svg

Tame Impala hoop ik te zien op DTRH. Festivaldirecteur heeft in een interview laten vallen dat dit voor hem de absolute droomheadliner is.
 

brawljeff

Campingartiest
2 feb 2018
72
2
Ik verwacht Florence + The Machine wel op Lowlands of BKS. Twenty One Pilots verwacht ik ook wel, maar geen idee of zij er inmiddels als headliner voor door kunnen. Ze staan wel in de Ziggo Dome komend jaar. Hopelijk regelt EvE, ook al stonden ze al op BKS vorig jaar, Arctic Monkeys voor Lowlands. Die zou ik erg graag willen zien.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
Pukkelpop heeft de data aangepast en zit vanaf volgend jaar ook op de zondag. Wellicht kunnen ze samen een grotere headliner strikken.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Die ene dag verschil maakte natuurlijk niet zoveel uit @Dennis1808.

Anyway ik zou Arctic Monkeys ook te gek vinden. Hopelijk doen ze niet te veel van hun wat minder interessante nieuwe album dan. Verder echt nog geen idee wat er zou kunnen komen maar het zou mooi zijn als er wat meer toffe rockbandjes komen!
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.311
1.741
En Sziget komt volgende maand al met de eerste naam. Benieuwd welke naam het waard is om zo vroeg aan te kondigen. Kan natuurlijk ook interessante naam zijn voor zowel Lowlands als Pukkelpop.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Nou, wat verzoekjes van mijn kant:
Travis Scott, Chance The Rapper, The National, Frank Ocean, Vampire Weekend, Foster The People, Cage The Elephant, Childish Gambino, Moses Sumney, Beach House, serpentwithfeet, Boy Azooga, Lewsberg, MGMT, Eels, Royal Blood, Jorja Smith, Fever Ray en Damien Jurado. Allemaal genoemd bij wijze van 'hopen op'. En het is nu eenmaal leuk om de geruchten weer op gang te krijgen (duurt nog megalang natuurlijk, maar voorpret kan nooit vroeg genoeg beginnen).
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Pukkelpop heeft de data aangepast en zit vanaf volgend jaar ook op de zondag. Wellicht kunnen ze samen een grotere headliner strikken.

Ik denk dat dit juist eerder negatief kan uitpakken voor Lowlands aangezien ze nu 3 dagen namen delen ipv 2.

Florence zie ik ook hier net zoals voor BKS een voor de grootste kanshebbers.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
Ik ga even in het wilde weg gokken:

- Arctic Monkeys, Alpha
- Justice, Alpha
- Florence + the Machine, Alpha
- Damien Rice, Bravo
- Run the Jewels, album 4 op komst, headlinen Bravo
- Balthazar, terugkeer, album 4 op komst, Alpha
- Iglooghost, 's nachts in de X-ray
- Father John Misty, Heineken
- Snail Mail, India
- Idles, X-Ray
- Charlie & The Lesbians, X-Ray
- CHVRCHES, Alpha
- Skepta, Bravo
- Danny Brown, Bravo
- The Black Madonna, Bravo
- Passenger, Alpha
- Twenty One Pilots/Imagine Dragons/30STM/P!ATD - iets van die meuk
- Goose/Dr.Lektroluv - Bravo in de nacht
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.311
1.741
Zou dat Coldplay dan kunnen zijn, gezien het gerucht deze week?

Coldplay verwacht ik eigenlijk niet op Lowlands, meer iets voor Pinkpop.

Al valt natuurlijk niet uit te sluiten dat Coldplay misschien wel de Szigetnaam is van volgende maand.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik ga even in het wilde weg gokken:

- AM en Florence zijn twee mooie headliners waar Lowlands zekers zijn tent mee kan vullen terwijl het ook weer niet de grootste zijn (zie verkoop AM pinkpop)
- Damien Rice blijft een moeilijke. Tuurlijk wil EvE die hebben met een nieuwe plaat maar mijn beste maat heeft wel een voorkeur voor zijn eigen shows.
- Snail Mail, ja! Geen idee of die dit jaar op BKS stonden want dan zijn zij ook zeker in de running voor 2019.
- Idles in de x-ray? Gaat niet meer gebeuren. Zelfs op DTRH kregen zij al grotere tent. Met dat nieuwe album op zak gaan die toch wel een maatje groter.
- Goose en Dr Lektroluv zijn niet echt nachtelijke Bravo nacht namen.
- Imagine Dragons als matige headliner keur ik nog wel goed. Geen fan maar wel een puike act in hun genre. Prima songs en energieke liveshows. Ik zie het alleen niet zo snel gebeuren, een grote popheadliner op Lowlands.

Ik hoop met je mee voor Danny Brown en CHVRCHES!
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.311
1.741
Ik hoop echt op Tame Impala als gedroomde alternatieve headliner. Florence & The Machine zou in dat kader ook zeker kunnen, al hou ik er zelf niet zo van. Weet niet of ze jaar na BKS met Arctic Monkeys op de proppen willen komen. Persoonlijk zou ik The Cure ook zo vet vinden, maar die krijgen de Alpha niet vol ben ik bang. En voor kleiner zal dat te duur zijn.

Atoms For Peace gaat komend jaar met album komen, meende ik gehoord te hebben. Zou ik fantastisch vinden, al is dat geen alphaheadliner.

Bon Iver, Sufjan Stevens en Frank Ocean noem ik altijd, wetende dat ze toch niet komen. Ook geen acts om alpha vol te krijgen. Maar god wat zou ik dat mooi vinden.

Elbow is natuurlijk ook kanshebber voor hoge spot. Interpol wellicht met nieuw album? Massive Attack?

Chance the Rapper, Danny Brown of een andere mooie hiphopheadliner. Run The Jewels wellicht?

Ook afwachten wat Disclosure doet. Die komen er weer aan. Zou zomaar de derde (dance)headliner kunnen zijn. Al hoop ik het niet.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Dennis1808 wrote:
Ik ga even in het wilde weg gokken:

– AM en Florence zijn twee mooie headliners waar Lowlands zekers zijn tent mee kan vullen terwijl het ook weer niet de grootste zijn (zie verkoop AM pinkpop)
Dat is inmiddels wel zo'n vier jaar geleden he. Daarnaast denk ik dat het Pinkpop publiek niet zo geïnteresseerd is in de Monkeys zoals het Lowlands publiek. Van mij mogen ze op zich best komen, mits ze een meer knallende setlist dan dit jaar spelen. Florence kan ik zelf niet zoveel mee. We gaan het zien! Heel benieuwd in elk geval naar de Sziget-headliner.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Persoonlijk zou ik The Cure ook zo vet vinden, maar die krijgen de Alpha niet vol ben ik bang. En voor kleiner zal dat te duur zijn.

Natuurlijk krijgen die de Alpha vol! Ik denk alleen niet dat the Cure voor Lowlands gaat kiezen omdat ik denk dat ze daar veel fans niet zo blij mee maken.
 

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
415
371
Ga voor een deel met Marc mee
Gok op
Coldplay Zondag als afsluiter 2uur hits en feest
TOOL Zaterdag voor de liefhebbers?
21 Pilots Vrijdag om in te Komen.
Verder nog
The Cure nog in de aanbieding en Radiohead.
Zal toch niet waar zijn??

 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.369
1.052
Ga voor een deel met Marc mee
Gok op
Coldplay Zondag als afsluiter 2uur hits en feest
TOOL Zaterdag voor de liefhebbers
1f644.svg

21 Pilots Vrijdag om in te Komen.
Verder nog
The Cure nog in de aanbieding en Radiohead.
Zal toch niet waar zijn?
1f924.svg
Dit zou wel heel mooi zijn allemaal. Kan ik me wel in vinden ?
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
393
243
EVE, een paar van de volgende namen zou ik wel toejuichen; Tool, 21 Pilots, FATM, The Black Keys, Atmosphere/Brother Ali,. Stereo MC's, Public Enemy, Jamiroquai, The Gaslight Anthem ,Royal Blood, ,Rico & Sticks, Herman van Veen, ,Super organism, The Eels, Funkadelic, Pendulum, Damien Rice, Bon Iver.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken