Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
419
374
Helemaal eens . FF was in 2012 Fantastich en Dave heeft toen beloofd om terug te komen. Maar goed persoonlijk heb ik ze nu al een keer of 3 gezien mag van mij ook Tool worden met een set van een uur of 2 want dat hebben ze wel nodig om er lekker in te komen. Toch hoop ik dat Coldplay de afsluiter van het festival wordt met 2uur aan hits. Denk dat echt een feestje wordt.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.081
Helemaal eens . FF was in 2012 Fantastich en Dave heeft toen beloofd om terug te komen. Maar goed persoonlijk heb ik ze nu al een keer of 3 gezien mag van mij ook Tool worden met een set van een uur of 2 want dat hebben ze wel nodig om er lekker in te komen. Toch hoop ik dat Coldplay de afsluiter van het festival wordt met 2uur aan hits. Denk dat echt een feestje wordt.
Heb ik ook geen moeite mee hoor ?
 

Jet1617899824

Randprogramma
31 jul 2017
192
0
WhatTheF… wrote:
Helemaal eens . FF was in 2012 Fantastich en Dave heeft toen beloofd om terug te komen. Maar goed persoonlijk heb ik ze nu al een keer of 3 gezien mag van mij ook Tool worden met een set van een uur of 2 want dat hebben ze wel nodig om er lekker in te komen. Toch hoop ik dat Coldplay de afsluiter van het festival wordt met 2uur aan hits. Denk dat echt een feestje wordt.

Heb ik ook geen moeite mee hoor
1f604.svg

Ik ook niet, ik zal beide bands met liefde mijden :lol:
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.081
@Marc wrote:

WhatTheF… wrote:
Helemaal eens . FF was in 2012 Fantastich en Dave heeft toen beloofd om terug te komen. Maar goed persoonlijk heb ik ze nu al een keer of 3 gezien mag van mij ook Tool worden met een set van een uur of 2 want dat hebben ze wel nodig om er lekker in te komen. Toch hoop ik dat Coldplay de afsluiter van het festival wordt met 2uur aan hits. Denk dat echt een feestje wordt.


Heb ik ook geen moeite mee hoor
1f604.svg


Ik ook niet, ik zal beide bands met liefde mijden
1f606.svg
Oh echt, vertel, wat hebben ze misdaan?
 

Jet1617899824

Randprogramma
31 jul 2017
192
0
Oh echt, vertel, wat hebben ze misdaan?
Misdaan? Niks :lol: maar ik zou er niet naartoe gaan. Sowieso beiden al eerder gezien. Ik vind FF "best ok" maar niet meer dan dat... en Coldplay is muzikaal vast briljant, maar Chris Martin kan niet zingen. Die man heeft echt de meest verschrikkelijke iele zangstem die ik ken. Dus nee, als die bands op LL19 komen, ga ik liever iets onbekends ontdekken :)
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
Dus de drie headliners voor Lowlands volgend jaar.. ik vind het moeilijk in te schatten.
Doe mij maar iets van de volgende namen;
Qua " bands": Arctic monkeys, Tame impala, The Killers, The Strokes
Meer hiphop/R&B gerichte namen; FRANK OCEAN, Childish Gambino, Chance the rapper (alhoewel ik niet weet of de laatste twee zouden headlinen, zouden het wel kunnen naar mijn idee).
Andere acts die ik zou waarderen als headliner (of subs, iets in die richting); Disclosure, Vampire weekend, Foals, Twenty one pilots, Royal blood, Anderson. Paak, Kanye west, Bloc party (met silent alarm tour), ga zo maar door :)

Ben nu al te hyped voor de eerste namen van Lowlands 2019... oeps.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
Dus de drie headliners voor Lowlands volgend jaar.. ik vind het moeilijk in te schatten.
Doe mij maar iets van de volgende namen;
Qua ” bands”: Arctic monkeys, Tame impala, The Killers, The Strokes
Meer hiphop/R&B gerichte namen; FRANK OCEAN, Childish Gambino, Chance the rapper (alhoewel ik niet weet of de laatste twee zouden headlinen, zouden het wel kunnen naar mijn idee).
Andere acts die ik zou waarderen als headliner (of subs, iets in die richting); Disclosure, Vampire weekend, Foals, Twenty one pilots, Royal blood, Anderson. Paak, Kanye west, Bloc party (met silent alarm tour), ga zo maar door
1f642.svg


Ben nu al te hyped voor de eerste namen van Lowlands 2019… oeps.

En voeg Bon Iver/Big red machine daar nog maar aan toe.
 

chiem

Randprogramma
13 jul 2018
176
0
Dus de drie headliners voor Lowlands volgend jaar.. ik vind het moeilijk in te schatten.
Doe mij maar iets van de volgende namen;
Qua ” bands”: Arctic monkeys, Tame impala, The Killers, The Strokes
Meer hiphop/R&B gerichte namen; FRANK OCEAN, Childish Gambino, Chance the rapper (alhoewel ik niet weet of de laatste twee zouden headlinen, zouden het wel kunnen naar mijn idee).
Andere acts die ik zou waarderen als headliner (of subs, iets in die richting); Disclosure, Vampire weekend, Foals, Twenty one pilots, Royal blood, Anderson. Paak, Kanye west, Bloc party (met silent alarm tour), ga zo maar door
1f642.svg


Ben nu al te hyped voor de eerste namen van Lowlands 2019… oeps.

Childish Gambino staat zeker ook hoog op mijn verlanglijstje, maar lijkt mij zeker voor Lowlands geen hoofdact. Disclosure hoop ik niet als headliner, die is afgelopen jaren al veels te vaak langs geweest en al 2x als headliner in de afgelopen 4 jaar.

Waar ik ongeveer op hoop en enigszins realistisch is (?)

Arctic Monkeys, Tame Impala, Arcade Fire. Alt-J (headliner?), Radiohead, The Black Keys, Daftpunk, Editors, Fatboy Slim, Foo Fighters, Jack White, The XX, Jack White, Massive Attack, MGMT, Nothing But Thieves, The Prodigy, Kasabian, Balthazar-iets, Lana del Rey, Wolf Alice, Jungle, M83, Eels, The Naked and Famous, Portishead, The Kills, Lykke Li, Royal Blood, deamau5, Elbow, London Grammar, Angus & Julia Stone, The Avalanches, Sigur Ros, Q-tip/A Tribe Called Quest, Unknown Mortal Orchestra, Metronomy, Kevin Morby, Kate Tempest, Grandaddy, Petite Noir
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
Ik hoop niet dat ze Alt-j boeken, omdat ik idd denk dat ze het als headliner zouden neerzetten. Daarnaast vind ik Alt-j live erg matig, ondanks alle praise die ze krijgen. Ik snap het niet zo goed (Onwijs fan van de eerste 2 studio albums btw, dus ik haat niet de sound zelf, maar ik vind ze gewoon erg matig live).
Voor de rest heb je ook een groot aantal namen die ik wel kan waarderen. Laten we maar hopen op het beste van het beste.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Meer hiphop/R&B gerichte namen; FRANK OCEAN, Childish Gambino, Chance the rapper (alhoewel ik niet weet of de laatste twee zouden headlinen, zouden het wel kunnen naar mijn idee).

Gambino en Chance kan ik ook moeilijk inschatten als headliners. Ik denk dat je nog een maatje te klein zijn en perfect passen als een hele mooie sub, maar NERD was dit jaar ook headliner.... Lowlands heeft ten aanzien van PKP het voordeel dat ze de namen mooi over de drie kunnen verdelen zonder dat dit negatieve invloed heeft op de verkoop van een bepaalde dag.

Alt-J als headliner zie ik niet als een voorkeur voor Lowlands. Dat past liever op BKS/DTRH + de timing is ook niet geweldig of verwachten we volgend jaar een nieuwe plaat?

Ik zie Tame Impale als een geweldige headliner voor Lowlands 2019. Arctic Monkeys past ook perfect maar ik hoop het echt van niet.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.081
@Marc wrote:
Oh echt, vertel, wat hebben ze misdaan?

Misdaan? Niks
1f606.svg
maar ik zou er niet naartoe gaan. Sowieso beiden al eerder gezien. Ik vind FF “best ok” maar niet meer dan dat… en Coldplay is muzikaal vast briljant, maar Chris Martin kan niet zingen. Die man heeft echt de meest verschrikkelijke iele zangstem die ik ken. Dus nee, als die bands op LL19 komen, ga ik liever iets onbekends ontdekken
1f642.svg

Ok helder. Kon zijn dat je wel eens een afknapmoment hebt gehad bij één van deze bands. Ik heb dat wel eens. Dat ik een band op plaat echt fantastisch vind, maar dat het live zo tegenvalt of dat er een bepaalde actie is richting het publiek dat ik dan helemaal klaar ben met de betreffende band. Ik luister dan de muziek ook niet meer. Is dit herkenbaar voor sommigen hier of ben ik hier een aparte in ??
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Jet wrote:

https://forum.festileaks.com/forums/topic/lowlands-2019-nieuws-en-geruchten/page/2/#post-167083@marc wrote:
Oh echt, vertel, wat hebben ze misdaan?


Misdaan? Niks
1f606.svg
maar ik zou er niet naartoe gaan. Sowieso beiden al eerder gezien. Ik vind FF “best ok” maar niet meer dan dat… en Coldplay is muzikaal vast briljant, maar Chris Martin kan niet zingen. Die man heeft echt de meest verschrikkelijke iele zangstem die ik ken. Dus nee, als die bands op LL19 komen, ga ik liever iets onbekends ontdekken
1f642.svg


Ok helder. Kon zijn dat je wel eens een afknapmoment hebt gehad bij één van deze bands. Ik heb dat wel eens. Dat ik een band op plaat echt fantastisch vind, maar dat het live zo tegenvalt of dat er een bepaalde actie is richting het publiek dat ik dan helemaal klaar ben met de betreffende band. Ik luister dan de muziek ook niet meer. Is dit herkenbaar voor sommigen hier of ben ik hier een aparte in
1f62c.svg
?

Zeer herkenbaar! Foo Fighters hierin voor mij grootste en recenste voorbeeld. Op PP 2011 een legendarisch optreden van gezien, was echt goed (vond ik toen). Maar vorig jaar op RW zo op afgeknapt door het vele gelul en tijdrekken dat ik er niets meer van luister nu en hoop op een goed alternatief in een tent als ze weer ergens als headliner staan.

Andersom werkt dit trouwens evengoed met fenomenale optredens. Radiohead altijd goed gevondeb maar snapte veel muziek ook niet goed. Tot RW vorig jaar, een van de meest ibtense shows ooit gezien. Nu valt Radiohead volledig op zijn plaats.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik stem voor.
Ik ben nog meer hyped over die band dan ever. Bijna nieuwe album!!
Volgende passage dan maar in de 013 of AFAS?

USA tour eind 2018. Dan begin next year Aussie met grote zalen in europa daarna?
 

Jet1617899824

Randprogramma
31 jul 2017
192
0
Ok helder. Kon zijn dat je wel eens een afknapmoment hebt gehad bij één van deze bands. Ik heb dat wel eens. Dat ik een band op plaat echt fantastisch vind, maar dat het live zo tegenvalt of dat er een bepaalde actie is richting het publiek dat ik dan helemaal klaar ben met de betreffende band. Ik luister dan de muziek ook niet meer. Is dit herkenbaar voor sommigen hier of ben ik hier een aparte in
1f62c.svg
?
HEEEL herkenbaar zelfs! Een band of een zanger kan met "iets fouts" in het nieuws komen, waardoor ze voor mij dan opeens afgedaan hebben (zoals U2 met hun belastingtrucjes - maar dat is maar één voorbeeld). Ik vind mezelf dan vaak wel overdreven principieel haha... maar ach, het is maar muziek, ik ga mezelf niet dwingen om er dan toch naar te luisteren. Ik kan mijn oordeel dan niet meer opzij zetten, het werpt dan voor mij ècht een smet op de muziek. Dan besteed ik mijn tijd liever aan nieuwe muziek :cool:
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Als ze dan nog bij elkaar zijn.

Ik denk echt dat de gasten redelijk goed doorhebben dat ze samen nog flink kunnen doorgroeien. De hoeveelheid egotjes valt ook echt mee.
Van de week een interview bij BBC radio 1 en daar zijn het gewoon allemaal verlegen mannetjes. Ook tijdens de show stelen ze niet elkaars spotlight.
Dat ze op een gegeven moment uit elkaar gaan of 2/3 jaar solo dat gaat uiteraard wel komen maar binnen 2 jaar verwacht ik nog niet.

Ik zie een Bearface wel niet mee touren omdat hij enkel een paar keer een stukje mag zingen en niet tijdens elk nummer een verse heeft zoals elk ander lid.

Tijdens dat interview noemen ze ook dat de vraag voor features wel meevalt. Tyler, Earl en Frank jumpte destijds ook niet ook elke track maar gingen wel relatief snel uit elkaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken