Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.231
744
ik wil graag
Tool of Smashing pumpkins als 1 van de 3 headlners op LL 2019
dan ben ik tevreden
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Van mij mogen zowel Tool als de Smashing Pumpkins komen. Graag zelfs. Maar kan het bijna niet voorstellen. Een rock/metalheadliner op Lowlands lijkt me niet meer vanzelfsprekend tegenover. En of de Pumpkins nog aantrekkelijk genoeg zijn als naam helemaal bovenaan het affiche?

Denk dat Pinkpop meer kans maakt.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.406
1.085
Van mij mogen zowel Tool als de Smashing Pumpkins komen. Graag zelfs. Maar kan het bijna niet voorstellen. Een rock/metalheadliner op Lowlands lijkt me niet meer vanzelfsprekend tegenover. En of de Pumpkins nog aantrekkelijk genoeg zijn als naam helemaal bovenaan het affiche?

Denk dat Pinkpop meer kans maakt.

Van mij ook, maar beide zal wel niet gebeuren. Stonden wel beide op de eerste editie van LL in 93.
Maar Smashing Pumpkins op PP zie ik ook niet zo snel gebeuren. Te klein voor een headline spot daar en ik de k dat ze zichzelf te groot vinden als sub headliner zoals Snow Patrol de afgelopen editie.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.021
8.664
ik wil graag
Tool of Smashing pumpkins als 1 van de 3 headlners op LL 2019
dan ben ik tevreden

Deze 2 stonden toevallig beide op Pukkelpop te headlinen... in 2007. Met nog Nine Inch Nails, Neon Bible era Arcade Fire, Iggy And The Stooges, Sonic Youth en een headlinende Kaiser Chiefs (!) op de poster. Deze poster: https://cds.stubru.be/sites/default/files/styles/scale1200/public/article/fotoreeks/2017_03/pukkelpop_2007.jpg?itok=EmV4YxEr

Helaas is Pukkelpop en het muzieklandschap erg veranderd sindsdien. En Lowlands dus ook. Maar één van deze acts moet wel kunnen toch?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Ik denk dat wanneer Tool zoveel mogelijk eigen fans wil bereiken, ze beter voor een ander festival kunnen kiezen. Maar ja, het zou wel bizar gaaf zijn: Tool op LL.

Van de Pumpkins kan ik slecht inschatten met wat voor spot zij tegenwoordig genoegen nemen. Zouden zij enkel voor headlinespots komen?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.406
1.085
Ik denk dat wanneer Tool zoveel mogelijk eigen fans wil bereiken, ze beter voor een ander festival kunnen kiezen. Maar ja, het zou wel bizar gaaf zijn: Tool op LL.

Van de Pumpkins kan ik slecht inschatten met wat voor spot zij tegenwoordig genoegen nemen. Zouden zij enkel voor headlinespots komen?

Welk festival zou dan beter bij Tool passen in NL? Volgens mij hebben ze alleen 2 x op LL en PP gestaan. En die laatste lijkt me echt te mainstream geworden voor Tool.

En Smashing Pumpkins, tja als je al kijkt wat voor acts al headliner zijn geweest op LL, dan denk ik dat zij ook wel een headliner spot willen.
 

hanskazan

Randprogramma
11 jan 2018
149
24
Dus, Foo Fighters, Florence + The Machine, en Tame Impala headliner. Subs met, Vampire Weekend, Disclosure, en 21 Pilots. Best realistisch toch?! ;P

Ik ben heel benieuwd want het gaat worden. Hopelijk in ieder geval iets van dit lijstje, dan ben ik alweer blij.

Wanneer kwamen de eerste namen vorig jaar ook alweer?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Raskolnikov wrote:
Ik denk dat wanneer Tool zoveel mogelijk eigen fans wil bereiken, ze beter voor een ander festival kunnen kiezen. Maar ja, het zou wel bizar gaaf zijn: Tool op LL.

Van de Pumpkins kan ik slecht inschatten met wat voor spot zij tegenwoordig genoegen nemen. Zouden zij enkel voor headlinespots komen?

Welk festival zou dan beter bij Tool passen in NL? Volgens mij hebben ze alleen 2 x op LL en PP gestaan. En die laatste lijkt me echt te mainstream geworden voor Tool.

En Smashing Pumpkins, tja als je al kijkt wat voor acts al headliner zijn geweest op LL, dan denk ik dat zij ook wel een headliner spot willen.

Fortarock wellicht? Als ik dan toch moet kiezen tussen Pinkpop en Lowlands voor Tool: Ik denk dan toch Pinkpop. Al zeg ik er eerlijk bij: daar ben ik ook al tien jaar niet meer geweest. Maar daar was de categorie bezoekers die van harder houden voor mijn gevoel altijd groter dan tegenwoordig op Lowlands. Daar staan ook nog wel eens grote acts als Metallica en System of a Down.

De afgelopen 10 jaar had Lowlands toch ook nauwelijks grotere metalheadliners. Ik kan me Slayer herinneren, maar verder?

Bovendien stond James Maynard Keenan met zijn muzikale projecten de laatste jaren ook telkens op Pinkpop.

Ik hoop echt dat Lowlands Tool een keer zou boeken (ik sta mee vooraan hoor), maar ik verwacht het niet.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
912
761
Dus, Foo Fighters, Florence + The Machine, en Tame Impala headliner. Subs met, Vampire Weekend, Disclosure, en 21 Pilots. Best realistisch toch?! ;P

Ik ben heel benieuwd want het gaat worden. Hopelijk in ieder geval iets van dit lijstje, dan ben ik alweer blij.

Wanneer kwamen de eerste namen vorig jaar ook alweer?

Disclosure en Twenty one pilots als sub zie ik niet gebeuren. De rest klopt wel, maar dat rijtje headliners word ik niet echt warm van. Tame impala wel.

31 januari waren de eerste namen bekend gemaakt. Dat is nog wel heeeeel erg lang wachten..
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Duurt inderdaad nog wel even ja, voordat er echt namen komen. En zal ook nog wel even duren eer er concrete geruchten komen.

Al komt Sziget deze maand al met de eerste headliner.

Ik verwacht sowieso FATM of Tame Impala en een grote hiphopnaam. De derde headliner kan nog alle kanten op.

Echt hele grote commerciëlere namen als Coldplay, Muse, Foo Fighters of Ed Sheeran zie ik niet zo snel komen. Maar dat is enkel gevoelsmatig.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Als in ieder geval Tame Impala komt, ben ik al hartstikke blij , dan maakt de rest niet zoveel uit ;-)
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
912
761
Ik ga er gewoon voor en ga proberen een early headliner voorspelling te doen;
Band; Tame impala/Arctic monkeys
Electronisch; Disclosure
Hiphop; The Weeknd/Childish Gambino
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
The Weeknd zie ik niet gebeuren.
Denk dat Lowlands wel door heeft dat hij als headliner toch echt wat kwaliteit te kort komt. Overige festivals willen hem eerder hebben. Grote naam pinkpop/headliner woohah.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
912
761
The Weeknd zie ik niet gebeuren.
Denk dat Lowlands wel door heeft dat hij als headliner toch echt wat kwaliteit te kort komt. Overige festivals willen hem eerder hebben. Grote naam pinkpop/headliner woohah.

Het zou ook niet mijn voorkeur hebben nee, wel een grote hiphop naam. Welke hiphop namen zie jij Lowlands headlinen? Naast Kendrick vind ik het moeilijk te bedenken welke hiphop act momenteel groot genoeg is om Lowlands te headlinen (en wie in het sfeertje van Lowlands past).
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Het zou ook niet mijn voorkeur hebben nee, wel een grote hiphop naam. Welke hiphop namen zie jij Lowlands headlinen? Naast Kendrick vind ik het moeilijk te bedenken welke hiphop act momenteel groot genoeg is om Lowlands te headlinen (en wie in het sfeertje van Lowlands past).

Maw gaan ze dus geen hiphop headliner plaatsen.

Plaats een leuke grote pop, indie, of rocknaam en ga de diepte in met wat meer obscuurdere hiphop.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Ik vraag me af hoe groot Run the Jewels is ten tijde van Lowlands 2019, hun nieuwe album zou dan intussen uit moeten komen en op BKS hebben ze zich wel redelijk bewezen toch?
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Het zou ook niet mijn voorkeur hebben nee, wel een grote hiphop naam. Welke hiphop namen zie jij Lowlands headlinen? Naast Kendrick vind ik het moeilijk te bedenken welke hiphop act momenteel groot genoeg is om Lowlands te headlinen (en wie in het sfeertje van Lowlands past).

J.Cole , Post Malone , Eminem of misschien wel Travis Scott of Drake .
Categorie eronder is inderdaad een stuk makkelijker.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Kendrick zie ik als een van de weinige hiphop acts die Lowlands echt los kon headlinen. Gorillaz is ook wel echt een bandje en NERD was een kleine inpassing die je kunt maken als je alleen maar weekendtickets verkoopt.
Drake is te groot voor Lowlands. Dan gaat er teveel budget naar een niet popact. J Cole is te straight up hiphop om een avond af te sluiten. Daar gaat echt niet een hele Lowlands tent op springen. Je moet bedenken dat Kendrick de afgelopen jaren de enige hiphop act is geweest die binnen de Lowlands aderen heeft kunnen uitgroeien als headliner. Het publiek wat vooal tussen de 25-35 zit was wel volledig bekent met alle hits van NERD.

Eminem is een moeilijkere. Recent al een grote show gedaan dus een festivalshow is mogelijk. Ik heb er zelf niks mee maar hij heeft wel gezorgd voor waves dit jaar. Maar, enkele jaren geleden stond ie wel op Pukkelpop en Lowlands liet 'm misschien lopen?

Dan blijft Kanye over als andere gigantische act. Samen met Kids see Ghosts zeker een kanshebber maar die zie ik ook bovenaan het lijstje van WooHah staan.

Een Travis Scott in de Alpha? Ik weet niet of Nederland daar klaar voor is. Namen als Posty, Chance en Gambino passen perfect in datzelfde rijtje. co-headlinen samen met een grotere afsluitende act. Daar zet ik mijn geld op voor 2019. RTJ kan ook eenzelfde positie innamen maar daar heeft Nederland mee zin in over enkele jaren met een nieuwe plaat op zak (zie verkoop AFAS).
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.406
1.085
@Marc wrote:

Raskolnikov wrote:
Ik denk dat wanneer Tool zoveel mogelijk eigen fans wil bereiken, ze beter voor een ander festival kunnen kiezen. Maar ja, het zou wel bizar gaaf zijn: Tool op LL.

Van de Pumpkins kan ik slecht inschatten met wat voor spot zij tegenwoordig genoegen nemen. Zouden zij enkel voor headlinespots komen?


Welk festival zou dan beter bij Tool passen in NL? Volgens mij hebben ze alleen 2 x op LL en PP gestaan. En die laatste lijkt me echt te mainstream geworden voor Tool.

En Smashing Pumpkins, tja als je al kijkt wat voor acts al headliner zijn geweest op LL, dan denk ik dat zij ook wel een headliner spot willen.

Fortarock wellicht? Als ik dan toch moet kiezen tussen Pinkpop en Lowlands voor Tool: Ik denk dan toch Pinkpop. Al zeg ik er eerlijk bij: daar ben ik ook al tien jaar niet meer geweest. Maar daar was de categorie bezoekers die van harder houden voor mijn gevoel altijd groter dan tegenwoordig op Lowlands. Daar staan ook nog wel eens grote acts als Metallica en System of a Down.

De afgelopen 10 jaar had Lowlands toch ook nauwelijks grotere metalheadliners. Ik kan me Slayer herinneren, maar verder?

Bovendien stond James Maynard Keenan met zijn muzikale projecten de laatste jaren ook telkens op Pinkpop.

Ik hoop echt dat Lowlands Tool een keer zou boeken (ik sta mee vooraan hoor), maar ik verwacht het niet.

Ik denk dat Tool niet metal genoeg is om Fortarock te headlinen. Daar zijn ze een te vreemde eend voor in de bijt.

Je hebt een punt dat James Maynard Keenan de laatste tijd alleen maar op PP heeft gestaan.

Qua metalheadliners, heb je ook een punt. Parkway Drive heeft nog 3 jaar terug de Heineken afgesloten.

Ik haal mijn hoop er maar uit qua metal / hardere genre dat drum ‘n bass ook heel veel op LL stond net als hiphop dit jaar dat het uiteindelijk wel wat meer in balans komt.....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken