@Marc wrote:
Raskolnikov wrote:
Ik denk dat wanneer Tool zoveel mogelijk eigen fans wil bereiken, ze beter voor een ander festival kunnen kiezen. Maar ja, het zou wel bizar gaaf zijn: Tool op LL.
Van de Pumpkins kan ik slecht inschatten met wat voor spot zij tegenwoordig genoegen nemen. Zouden zij enkel voor headlinespots komen?
Welk festival zou dan beter bij Tool passen in NL? Volgens mij hebben ze alleen 2 x op LL en PP gestaan. En die laatste lijkt me echt te mainstream geworden voor Tool.
En Smashing Pumpkins, tja als je al kijkt wat voor acts al headliner zijn geweest op LL, dan denk ik dat zij ook wel een headliner spot willen.
Fortarock wellicht? Als ik dan toch moet kiezen tussen Pinkpop en Lowlands voor Tool: Ik denk dan toch Pinkpop. Al zeg ik er eerlijk bij: daar ben ik ook al tien jaar niet meer geweest. Maar daar was de categorie bezoekers die van harder houden voor mijn gevoel altijd groter dan tegenwoordig op Lowlands. Daar staan ook nog wel eens grote acts als Metallica en System of a Down.
De afgelopen 10 jaar had Lowlands toch ook nauwelijks grotere metalheadliners. Ik kan me Slayer herinneren, maar verder?
Bovendien stond James Maynard Keenan met zijn muzikale projecten de laatste jaren ook telkens op Pinkpop.
Ik hoop echt dat Lowlands Tool een keer zou boeken (ik sta mee vooraan hoor), maar ik verwacht het niet.