Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
419
374
Denk dat de kaartverkoop maar moet beginnen? Durf wel een gok te wagen.?Want als deze verzoeken wel uitkomen is het met 10 minuten uitverkocht en dat hoop ik voor niemand
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.081
Denk dat de kaartverkoop maar moet beginnen? Durf wel een gok te wagen.
1f601.svg
Want als deze verzoeken wel uitkomen is het met 10 minuten uitverkocht en dat hoop ik voor niemand
Als de vvk nu zou beginnen, dan verwacht ik dat het zo weer uitverkocht is. Man, man wat heb ik weer genoten. Zeker na gisteren met de uitzending op NPO3. Ik erger me wel aan die presentatrice. Ook Willie W mag wel wat positiever zijn over gitaren (instrumenten) anders denken straks alle kinderen dat muziek uit een laptop komt...
Het grappige als je zo’n uitzending ziet, dat je ook geconfronteerd wordt met wat je allemaal gemist hebt. Helaas mis je bij LL meer dan dat je ziet ?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Raskolnikov wrote:
Persoonlijk zou ik The Cure ook zo vet vinden, maar die krijgen de Alpha niet vol ben ik bang. En voor kleiner zal dat te duur zijn.

Natuurlijk krijgen die de Alpha vol! Ik denk alleen niet dat the Cure voor Lowlands gaat kiezen omdat ik denk dat ze daar veel fans niet zo blij mee maken.

Uiteraard krijgt The Cure zalen van 20000 vol. Maar denk je dat van het huidige Lowlandspubliek 1/3 van alle bezoekers richting alpha gaat als The Cure optreedt? Want dat wordt op Lowlands wel verwacht van een headliner. Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen. Zeker als je bedenkt hoe weinig volk er was de laatste jaren bij alternatieve acts als Nick Cave en Sigur Ros. Maar misschien schat ik het helemaal verkeerd in.

Overigens denk ik ook dat The Cure zelf eerder voor een ander Nederlands festival of een eigen optreden zal kiezen.

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Ja, maar is The Cure zo alternatief dan? Die hebben, in tegenstelling tot die 2 die je noemt, wel bekende hits natuurlijk. Veel hits, zelfs. Dus ik denk wel dat The Cure veel meer volk trekt dan een Sigur Ros of Nick Cave anno 2013 (want dat is ook nog een verschilletje met nu).

Mij lijkt het wel een droomheadliner voor Lowlands. Weet alleen niet wat het kostenplaatje is van deze band.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Ja, maar is The Cure zo alternatief dan? Die hebben, in tegenstelling tot die 2 die je noemt, wel bekende hits natuurlijk. Veel hits, zelfs. Dus ik denk wel dat The Cure veel meer volk trekt dan een Sigur Ros of Nick Cave anno 2013 (want dat is ook nog een verschilletje met nu).

Mee eens hoor, veel toegankelijker dan de andere twee die ik noemde. Maar voor een groot deel van het huidige publiek van Lowlands desondanks behoorlijk alternatief en grotendeels onbekend. Zeker gezien de huidige programmering waarin steeds minder gitaarbands voorkomen, valt het niet echt te verwachten dat The Cure een volle Alpha trekt mijn inziens. Op Pinkpop en Werchter zou The Cure wel bekijks trekken. Ook op DTRH zouden ze perfect passen (want een ouder publiek), al denk ik dat ze veel te duur zullen zijn.

Maar ik zou het wel fantastisch vinden als ze geboekt worden op Lowlands; dan mogen ze van mij het tegendeel bewijzen.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Ik ben zelf ook een groot voorstander van The cure, maar als headliner heb ook ik wel me twijfels hoor.
Laatste keer dat ik ze gezien heb, was het niet top.

Als ik een beetje kijk naar de mensen waar ik mee naar Lowlands ga (25 man) , denk ik dat er 5 hier heel blij mee zouden zijn.
Durf zelfs te zeggen dat de jonkies (die met ons meegaan) het niet eens kennen.

Ik zou zelf graag (nog steeds) Tame Impala , Run the jewels., St vincent , Metalica en Albarosie zien. Lijken me 5 perfecte acts voor LL 2019 :)
Hoe Reeël dit is, geen flauw idee ;-)
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
Arctic monkeys zou ik heerlijk vinden, altijd goed.
Verder zou ik Disclosure en Tame impala als headliner ook zeker niet vervelend vinden, heel dope.
Ik zie dit jaar in Chance the rapper eigenlijk wel een zekerheidje tbh (mocht hij dan touren). In 2017 stond hij per ongelijk al op de festivalposter die gedeeld was door een band en ik denk dat hij de gene is waar EvE het over had. Volgens mij spreekt hij in het interview ook over een "hem". Heb het idee dat hij hem al een paar jaar wilt hebben.
Ieder festival wat Bon Iver en/of Frank Ocean kan regelen, ga ik 100% heen (vooral Frank).
Andere namen die ik heel chill zou vinden; Jorja smith, Tom misch, Lorde, Scarlxrd, Amine, Brockhampton (mag altijd van mij, zeker na dit jaar :D ), Loyle carner, Vampire weekend, Royal blood, etc, etc. :)
 

brawljeff

Campingartiest
2 feb 2018
72
2
Foo Fighters is nu ook wel een grote kanshebber voor Lowlands.

Wat betreft Vampire Weekend hoop ik eigenlijk dat ze ergens overdag in de Alpha staan. Die muziek werkt veel beter met een biertje in de zon dan 's avonds in het donker met een lasershow.
 

Jet1617899824

Randprogramma
31 jul 2017
192
0
Mijn verlanglijstje... hmmm... even denken.

Kraftwerk
New Order
Nina Hagen
Moderat (dromen mag best)
Gesaffelstein
Nero
Black Sun Empire
Richie Hawtin
Nicolas Jaar
Skrillex
Soulwax
Air
Fatboy Slim
Underworld
Agent Side Grinder
Public Service Broadcasting

... en er komt vast nog wel meer in me op :lol:
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
IK zie New Order en Gesaffelstein graag komen!
Underworld mag elk jaar eigenlijk wel.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.081
Foo Fighters is nu ook wel een grote kanshebber voor Lowlands.

Wat betreft Vampire Weekend hoop ik eigenlijk dat ze ergens overdag in de Alpha staan. Die muziek werkt veel beter met een biertje in de zon dan ’s avonds in het donker met een lasershow.

Misschien mis ik iets, maar hoezo zou FF een kanshebber zijn voor LL in 2019?
 

brawljeff

Campingartiest
2 feb 2018
72
2
Omdat de verwachting is dat FF in hetzelfde weekend als Lowlands op Reading staan. Dat hebben EvE en zijn team vast ook gelezen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.784
Tja FF zou kunnen, ze hebben er natuurlijk een keer eerder gestaan. Maar normaal gesproken zijn dat soort grote stadionacts een brug te ver voor Lowlands.

En ik vind het ook wel iets voor Lowlands om zo'n buitenkansje een keer te strikken, maar geen tweede keer. Maar dat is gevoelsmatig.

Voor mij hoeft het ook niet. Liever wat kleinere headliners die een minder grote hap uit het budget nemen. Dat komt de rest van het programma alleen maar ten goede.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
EvE had wel aangegeven vorig jaar dat ze toch stiekem een beetje naar grotere headliners zijn grijpen (Kendrick + Gorillaz). En Foo Fighters is gewoon aantrekkelijk voor de verkoop, er was ook veel kritiek dat er te weinig gitaar headliners waren dit jaar. Dus dat killen ze daar ook gelijk mee. Het zou me niet verbazen dat ze er gewoon voor gaan als het mogelijk is.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
EvE had wel aangegeven vorig jaar dat ze toch stiekem een beetje naar grotere headliners zijn grijpen (Kendrick + Gorillaz). En Foo Fighters is gewoon aantrekkelijk voor de verkoop, er was ook veel kritiek dat er te weinig gitaar headliners waren dit jaar. Dus dat killen ze daar ook gelijk mee. Het zou me niet verbazen dat ze er gewoon voor gaan als het mogelijk is.

Maar er zijn toch zoveel betere stadionrockbands dan de FF? Als ik lees dat ze op Pinkpop (en andere festivals) een halfuurtje covers spelen dan is dat toch belachelijk voor een headliner? Ik ben best voor een mainstream stadionrockband als headliner, maar de FF zijn wat mij betreft iets teveel een vergane-glorieband. Zou denk ik met de huidige programmering ook niet meer passen.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
Enigsinds mee eens. Na Wasting light geen project meer gemaakt wat mij kon boeien. Maar het blijft wel een van de betere stationrockbands. Ik zou zelf niet per se heel veel betere kunnen noemen! Blijven een van de beste en grootste bands imo.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Indiaantje89 wrote:
EvE had wel aangegeven vorig jaar dat ze toch stiekem een beetje naar grotere headliners zijn grijpen (Kendrick + Gorillaz). En Foo Fighters is gewoon aantrekkelijk voor de verkoop, er was ook veel kritiek dat er te weinig gitaar headliners waren dit jaar. Dus dat killen ze daar ook gelijk mee. Het zou me niet verbazen dat ze er gewoon voor gaan als het mogelijk is.

Maar er zijn toch zoveel betere stadionrockbands dan de FF? Als ik lees dat ze op Pinkpop (en andere festivals) een halfuurtje covers spelen dan is dat toch belachelijk voor een headliner? Ik ben best voor een mainstream stadionrockband als headliner, maar de FF zijn wat mij betreft iets teveel een vergane-glorieband. Zou denk ik met de huidige programmering ook niet meer passen.
Eens wat betreft die covers ja... maar het is en blijft een band wat gewoon verkoopt. Dus als ze FF zo kunnen oprapen dan heb je bijna gegarandeerd een uitverkocht festival. En genoeg mensen die er wel blij mee zouden zijn.

Voor mij hoeft het ook niet echt @ Lowlands. Al kan FF het wel, dat hebben ze bewezen op Pinkpop 2011 wat voor mij nog steeds een van de betere concerten ooit is geweest die ik heb meegemaakt.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.081
Dennis1808 wrote:

Indiaantje89 wrote:
EvE had wel aangegeven vorig jaar dat ze toch stiekem een beetje naar grotere headliners zijn grijpen (Kendrick + Gorillaz). En Foo Fighters is gewoon aantrekkelijk voor de verkoop, er was ook veel kritiek dat er te weinig gitaar headliners waren dit jaar. Dus dat killen ze daar ook gelijk mee. Het zou me niet verbazen dat ze er gewoon voor gaan als het mogelijk is.


Maar er zijn toch zoveel betere stadionrockbands dan de FF? Als ik lees dat ze op Pinkpop (en andere festivals) een halfuurtje covers spelen dan is dat toch belachelijk voor een headliner? Ik ben best voor een mainstream stadionrockband als headliner, maar de FF zijn wat mij betreft iets teveel een vergane-glorieband. Zou denk ik met de huidige programmering ook niet meer passen.

Eens wat betreft die covers ja… maar het is en blijft een band wat gewoon verkoopt. Dus als ze FF zo kunnen oprapen dan heb je bijna gegarandeerd een uitverkocht festival. En genoeg mensen die er wel blij mee zouden zijn.

Voor mij hoeft het ook niet echt @ Lowlands. Al kan FF het wel, dat hebben ze bewezen op Pinkpop 2011 wat voor mij nog steeds een van de betere concerten ooit is geweest die ik heb meegemaakt.

Maarre ben wel benieuwd welke acts je betere stadionrockacts vindt dan FF? Voor mij van harte welkom. Laatste keer op LL was echt fantastisch! En ik denk dat acts als Kendrick Lamar en Gorillaz ook aardig wat kosten......
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken