Lowlands 2018 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Festivals in Nederland Lowlands 2018 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 2735 reacties, heeft 139 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  mdekens 1 maand, 1 week geleden.

25 berichten aan het bekijken - 1626 tot 1650 (van in totaal 2736)
  • Auteur

Indiaantje89

Erg matig

1+

djessnl

Wordt er ook niet warm of koud van, wil nog wel n showtje van De Staat meepakken en een paar namen heb ik volgens mij ooit in mn leven eerder gehoord maar dat is het ook wel.

0

Indiaantje89

DMA’s en De La Soui gaat nog wel. Ezra Furman en The Lemon Twigs ook nog wel.

• Deze reactie is gewijzigd 5 maanden, 3 weken geleden door  Indiaantje89.
    1+

roluf

Dat word is goed luisteren. We weten ook gelijk dat we niet iets groots meer hoeven te verwachten. Hopelijk een paar mooie verborgen pareltjes. Bazart en de staat 2 jaar geleden al gehad. Toch een beetje teleurgesteld.

Gelukkig is het toch altijd weer een top weekend. Na een fantastische line up vorig jaar is dit toch allemaal met iets minder.

1+

mattman
    Moderator

De poel van mooie vissen is gewoon erg karig in die periode. Zie ook pakweg Pukkelpop en Rock En Seine. En daarom dus namen als De Staat en Bazart aan de bovenkant…

Een Lemon Twigs of De La Soul is wel leuk, maar het mocht wel wat meer zijn ja. Het voelt gewoon wat vroeg aan om nu al met dergelijke namen te komen.

0

Lenny

Prima opvulnamen, zolang ze binnenkort nog maar even 1/2 grote namen droppen

0

Baas

Op de hele poster staan al deze namen ook laag, een groep wat kleinere namen dus. Hopelijk komen er dus nog wat grote namen bij…

Pinkpop '10 '11 '12 '13 '14 '15 '16. Rock en Seine '13 '16. Best Kept Secret '17 '18. Lowlands '17 '18.

0

Indiaantje89

De poel van mooie vissen is gewoon erg karig in die periode. Zie ook pakweg Pukkelpop en Rock En Seine. En daarom dus namen als De Staat en Bazart aan de bovenkant…

Een Lemon Twigs of De La Soul is wel leuk, maar het mocht wel wat meer zijn ja. Het voelt gewoon wat vroeg aan om nu al met dergelijke namen te komen.

Niet helemaal mee eens.. Ik vind acts De Staat, Bazart, De Jeugd van Tegenwoordig etc. allemaal zo makkelijk scoren. Dan Borns alweer, zo lang is dat nog niet geleden. En De La Soul komt ook een beetje cheap ass over omdat die natuurlijk in het Gorillaz pakketje zit (net als Little Simz).

0

Lenny

Er komen sowieso nog “grote honden” hier gaan ze niet mee afsluiten qua bekendmakingen van de artiesten denk ik.
    + ze staan ook op de website allemaal niet al te hoog

• Deze reactie is gewijzigd 5 maanden, 3 weken geleden door  Lenny.
    1+

EddieVerder

Tussen de regels door nog enkele leuke namen. Degene die zaten te wachten op Royal Blood krijgen nu Death From Above, bijna hetzelfde. Cabbage ook mooi naampje. Maar totaalpakketje matig.

• Deze reactie is gewijzigd 5 maanden, 3 weken geleden door  EddieVerder.
    0

roluf

Iedereen die nog iets groots verwacht verwijs ik graag naar het pinkpop forum. Daar blijven ze ook eindeloos dromen. Misschien zitten er een paar hele mooie pareltjes tussen maar we hoeven geen hele grote namen meer te verwachten

0

Sjoerd

Tja, na het lange wachten word ik hier niet echt warm van. Inderdaad, er zitten hier geen grote vissen tussen. De Staat vind ik echt ontzettend tof hoor, maar vind het ergens ook een beetje een zwaktebod om ze er alweer neer te zetten.

Death From Above, Bazart (op de een of andere manier heb ik ze nog nooit live gezien, dus ben toch wel benieuwd), Ezra Furman en DMA’s wil ik wel gaan checken als het uitkomt. Maar er zitten geen must sees tussen voor mij vooralsnog.

Hopelijk komt er nog een wat grotere naam bij, en anders nog wat kleinere, toffe namen 🙂

PP 2013 / 2014 / 2015 / 2016
    LL 2013 / 2015 / 2016 / 2017 / 2018
    BKS 2017 / 2018
    RW 2018

1+

Floating

Blij met Chase Atlantic. Voor de pop/punk en rock liefhebbers een leuk bandje:)

0

Indiaantje89

Iedereen die nog iets groots verwacht verwijs ik graag naar het pinkpop forum. Daar blijven ze ook eindeloos dromen. Misschien zitten er een paar hele mooie pareltjes tussen maar we hoeven geen hele grote namen meer te verwachten

Dat is natuurlijk onzin. De headliners zitten vaak in lichting 1 idd (en anders zeker in lichting 2). Maar LL komt regelmatig ook in hun latere lichting nog regelmatig met een grote act.

Vorig jaar Sean Paul in de laatste lichting, het jaar daarvoor hadden ze nog Die Antwoord in de laatste lichting.

4+

roluf

Dat Zijn toch geen grote namen?die verkopen beide de afas niet uit.

• Deze reactie is gewijzigd 5 maanden, 3 weken geleden door  roluf.
    0

Indiaantje89

Dat Zijn toch geen grote namen?

Sean Paul was 3FM stage afsluiter op Pinkpop. Die Antwoord headlinde Melt Festival.

Geen idee wat je dan wel onder grote namen verstaat. Maar dat zijn gewoon grote namen hoor.

2+

roluf

Het is in ieder geval niet van de grote waar we nog op hoopte. Maar als ze echt iets moois hadden gehad hadden ze er nu wel mee gekomen.

Na een beginnetje luisteren vind ik de dma’s Heel tof. Die heb ik 2 jaar geleden gemist. En death from above lijkt inderdaad een beetje op royal blood maar kende ik nog niet. Dus dat zijn al twee namen die ik graag wil zien.

0

Raskolnikov

Een groot pak opvulling lijkt deze lichting. Jammer dat de wat grotere namen in deze lichting niet erg origineel zijn. Het rijtje gitaaracts is nu wel prompt aardig uitgebreid met De Staat, DMA’s, Death From Above, Dewolff onder andere. Persoonlijk niet extreem boeiend, hooguit aardig. Geen bands die ik koste wat kost wil zien in deze worp.

Wel veel onbekende namen, daar zitten bij Lowlands vaak kleine pareltjes tussen. Dus eerst maar eens goed inluisteren.

Bazart zal wel laat ergens in de alpha staan, want trekt veel volk. Net als bijvoorbeeld de DJVT.

Lowlands 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19 / Werchter 94-95-96 / Pinkpop 93-94-95-97-99-07-09 / DTRH 16-17-18-19 / Rockin Park 05-10-12

0

roy-hekkens

Wederom tegenvallend. Voor mij de bevestiging waarom ik dit jaar niet ga. Wel jammer natuurlijk.
    Toch wil ik er 1 naam uit halen die zeker de moeite waard is, Trixie Whitley. Echt heel goed en live zeer sterk. Voor iedereen die wel gaan een zekere aanrader.

1+

Indiaantje89

Het is in ieder geval niet van de grote waar we nog op hoopte. Maar als ze echt iets moois hadden gehad hadden ze er nu wel mee gekomen.

Na een beginnetje luisteren vind ik de dma’s Heel tof. Die heb ik 2 jaar geleden gemist. En death from above lijkt inderdaad een beetje op royal blood maar kende ik nog niet. Dus dat zijn al twee namen die ik graag wil zien.

Nja een Royal Blood kan kwa formaat nog steeds denk ik. Maar een acts als Incubus of zoiets zou toch makkelijk moeten kunnen, maar dat zet Mojo weer in Tivoli weg.

0

Joris

Even een beetje sneel door de nieuwe namen heen geklikt, het lijkt er op dat er een hoop Lima bandjes tussen staan, ik vond dit nog wel grappig klinken:

0

Raskolnikov

Royal Blood kan echt nog wel hoor. Headliners hoeven we denk ik niet meer te verwachten.

Al met al toch een mooie rij mustsees: Gorillaz, Kendrick, War On Drugs, Nils Frahm, Patti Smith, Bicep, Brockhampton en Protomartyr met name.

En een flinke rij acts die ik gewoon tof vind: Bonobo, Grizzly Bear, Stormzy, Fatima Yamaha, Max Cooper, MaribounState, Rolling Coastal Black-out Fever, Richie Hawtin, Suïcide Boys, HO99o9, David August, Luwten, Dewolff.

En leuk maar meer voor de opvulling onder andere DMA’s, De La Soul, Protoje, NERD, Warhaus, Wombats, Efhe de Visser, Kamaal, King Gizzard.

Ik vind het altijd lastig om jaren met elkaar te vergelijken en doe dat daarom dus ook maar niet. Maar heb niet de indruk dat het minder is dan andere jaren wat ik graag wil zien.

Lowlands 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19 / Werchter 94-95-96 / Pinkpop 93-94-95-97-99-07-09 / DTRH 16-17-18-19 / Rockin Park 05-10-12

0

mattman
    Moderator

Ik wil Trixie Whitley hier toch even aanraden. Is live echt de moeite. Voor mij zou dit misschien de beste toevoeging zijn uit het nieuwe namenlijstje.

1+

Wijdje

THE FEVER 333 klinkt ook zeker niet verkeerd

0

Benjamin

Lijkt erop dat de onderkant aardig aangevuld is. Ik ben zelf erg blij met Death from above, de la soul , Trixie Whitley & Tshegue. Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik nooit te beroerd ben om De staat ook te gaan kijken.

Wat me verder opvalt is dat er veel om gitaren gevraagd werd, nou daar heb je nu toch wel een heel aantal van gekregen in verschillende Subgenres.
    Namen zoals. : Chase Atlantic , DMA’s , Lemon Twigs , Death From Above, Cabbage , Dewolff & The fever 333

Verder natuurlijk wat Lima namen: 47Soul , Kumbia Boruka , La inedita & The mauskovic dance band.

Ik vind het redelijk oké 🙂 Op naar de volgende drop.

Muziek en ritme vinden hun weg tot in de geheime plaatsen van de ziel.

0
25 berichten aan het bekijken - 1626 tot 1650 (van in totaal 2736)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.