Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
419
374
Nog maar een paar dan
The National
Starsailor
Foo Fighters
Royal Blood
White Lies
Angus and Julia Stone
Nou meer voorzetten geef ik niet meer ?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Ok, daar zitten veel grote namen tussen...... zelf hoop ik op 21 Pilots en Tool qua grote acts.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Zou LCD Soundsystem dit jaar al weer op Lowlands staan? Aangezien ze daar in 2016 ook nog stonden? Mag van mij hoor, maar ik kan me ook zo voorstellen dat ze dit jaar misschien eerder op BKS staan. Zelfde geldt wellicht voor the National, al regelmatig op Lowlands gestaan natuurlijk.

The War on Drugs zou wel prima headliner zijn. Hebben er nog nooit gestaan. Tenzij Pinkpop met hen aan de haal gaat. Gorillaz vind ik ook een typische act die perfect is voor Lowlands.

Kendrick Lamar zou zeker kunnen als afsluiter in de Alpha. Run the Jewels misschien ook wel, al zijn die momenteel net aan de kleine kant in mijn ogen. Want AFAS met Danny Brown is nog steeds niet uitverkocht toch?

In het kader van dromen mag: Depeche Mode werd hierboven al door iemand genoemd, dat zou ik ook wel eens een mooie headliner vinden. Tool zou ook prachtig zijn, maar de kans daarop is waarschijnlijk niet zo groot ben ik bang.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
LCD zou kunnen, maar ik verwacht het niet. Is overigens nergens op gebaseerd.

The war in drugs, zijn die groot genoeg voor een headline positie?

Gorillaz mee eens, al heb ik er zelf niet zoveel mee.

Kendrick Lamar zou kunnen. Maar zou dan niet Chance of Frank Ocean komen? Run the Jewels ken ik niet qua muziek, kan dat ook niet inschatten.

DM heb ik ook niet zoveel mee, maar ik denk dat als ik het live zie ik het toch wel erg mooi ga vinden.

Waarom geen Tool?

Ik zou graag Moby op LL willen zien. Maar ik weet niet of hij überhaupt nog festivals doet. Halestorm zou ik ook graag zien. Ik verwacht Highly Suspect ook wel weer.
 
1 mei 2017
289
0
The xx was afsluiter Lowlands nadat ze eenmalig in AFAS Live stonden, terwijl The War on Drugs twee keer in de AFAS Live zal staan. Dus Alpha headlinen kunnen ze zeker.

Depeche Mode is te groot voor Lowlands, en zal gestopt zijn met de Global Spirit tour tegen die tijd.

Tool past helaas niet meer bij de Lowlands doelgroep. Krijg je een matige opkomst zoals bij Nick Cave en Nine Inch Nails.

Moby doet volgens mij alleen nog maar DJ sets. Zou een prima middag act zijn voor in de Alpha.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Ook meer gebaseerd op gevoel dan op wat anders hoor, maar ik denk ook niet dat Tool op Lowlands zal verschijnen. Ze zijn sowieso al in geen jaren meer in Nederland geweest; het is überhaupt afwachten of ze zelfs naar Europa komen. En als ze komen denk ik dat ze eerder op een Fortarock (maar dat gaat niet meer gebeuren) of Pinkpop staan.

Wat de niet gevulde Alpha bij Nine Inch Nails op Lowlands betreft: tegelijkertijd met Nine Inch Nails speelde Slayer in de Bravo (meen ik). Dat was wel ongelukkig geprogrammeerd; denk dat het drukker zou zijn geweest als Slayer op een ander moment had gespeeld. Nu moesten de liefhebbers van het stevigere werk kiezen.

Maar ik ben het wel eens dat Tool bij een steeds kleiner deel van het publiek op Lowlands past.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Ook meer gebaseerd op gevoel dan op wat anders hoor, maar ik denk ook niet dat Tool op Lowlands zal verschijnen. Ze zijn sowieso al in geen jaren meer in Nederland geweest; het is überhaupt afwachten of ze zelfs naar Europa komen. En als ze komen denk ik dat ze eerder op een Fortarock (maar dat gaat niet meer gebeuren) of Pinkpop staan.

Wat de niet gevulde Alpha bij Nine Inch Nails op Lowlands betreft: tegelijkertijd met Nine Inch Nails speelde Slayer in de Bravo (meen ik). Dat was wel ongelukkig geprogrammeerd; denk dat het drukker zou zijn geweest als Slayer op een ander moment had gespeeld. Nu moesten de liefhebbers van het stevigere werk kiezen.

Maar ik ben het wel eens dat Tool bij een steeds kleiner deel van het publiek op Lowlands past.

Ik denk dat Tool niet metal genoeg is voor FR. Bovendien hebben die al 2 headliners.

Waarom Tool wel op PP en niet op LL? Qua belangstelling, ik denk dat Tool wel genoeg cultstatus heeft. Verder is het erg afhankelijk van wat er verder komt. Benieuwd of ze doorgaan op de hiphop tour. En het was inderdaad Slayer en NIN dat overlapte. In de Alpha aangekomen was het niet sfeerbevorderend.

Verder hoop ik erg op 21 Pilots, of ook al te groot voor LL?

Btw War on Drugs, ik wist niet dat ze het zo goed deden. Dus aannemelijk en passen goed op LL als BKS ze niet eerder heeft.....
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Volgens Eric van Eerdenburg liggen de eerste twee headliners vast en zijn ze met de derde in onderhandeling. Erg benieuwd wanneer er nieuws komt. Vorig jaar waren ze relatief vroeg met bekendmaken van de eerste namen. Misschien wel omdat ze wat tegengas wilden bieden aan BKS, die met Radiohead en Arcade Fire kwamen.

En ook heel benieuwd welke bands dit zijn. Wat zijn de opties?

* Gorillaz zouden perfect passen op Lowlands, maar staan in ieder geval op de festivals in de eerste helft van 2018. Of Lowlands er dan nog in zit?
* The War On Drugs: hetzelfde verhaal
* Killers. Lijkt mij aannemelijk.
* Arctic Monkeys zouden ook goed mogelijk zijn, al hebben ze er niet al te lang geleden ook nog gestaan als headliner.
* Queens Of The Stone Age: hetzelfde verhaal.
* LCD Soundystem: heel recent nog aanwezig op Lowlands, dus verwacht ik ze eerder in het voorjaar.
* Oscar And The Wolf: vorig jaar succesvol headliner DTRH, dit jaar nieuwe plaat en nieuwe spot op Lowlands?
* Kendrick Lamar: al twee keer eerder maar de grootst denkbare hiphopnaam?
* Chance The Rapper: vorig jaar al bijna gestrikt, nu dan echt?
* Arcade Fire? Zijn in april nog op tour, dit jaar geen Nederlandse data.
* Bon Iver & Frank Ocean: worden altijd genoemd, maar of er aanleiding is hen te verwachten?
* Justice: vorig jaar Nederland overgeslagen.
* Daft Punk: gerucht van een tour in 2018. In Nederland vind ik ze dan het best op Lowlands passen. Maar goed, die geruchten rondom Daft Punk lopen meestal op niets uit.

Mijn gok: drie uit het rijtje Killers / Arctic Monkeys / LCD Sounsystem / Kendrick Lamar / Oscar and the Wolf
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.543
833
Er staat een filmpje op Facebook met in de hoek een platenspeler. Lijkt op een hint... zullen we op korte termijn al nieuws kunnen verwachten?

& raskolnikov
Dat is inderdaad zoon beetje de lijst. Ik denk dat je daar the national en Nick cave nog aan toe kan voegen.

Dit zouden mijn drie ultieme headliners zijn voor lowlands 2018
QOTSA, gorillaz en kendrick lamar
Dat zou toch een partij gruwelijk zijn! Of niet dan?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
Er staat een filmpje op Facebook met in de hoek een platenspeler. Lijkt op een hint… zullen we op korte termijn al nieuws kunnen verwachten?
kon zo snel geen album bedenken dat er op ligt?
 

Koen1617899558

Playlistbediener
26 sep 2016
33
0
We hebben even research gedaan met betrekking tot de platenspeler.

Het is een LP met een afbeelding van Jimi Hendrix erop als wij het goed zien. Als je de rest bekijkt zie je wierrook en een groene achtergrond. Wij denken dat dit verwijst naar de tijd van Woodstock. Als we de line ups van vroeger bekijken zien wij twee bands die redelijk op leeftijd zijn en kans hebber zijn. Dit zijn namelijk Creedence Clearwater Revival en anders eventueel Santana?

Hoor graag hoe jullie erover denken! :)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.985
We hebben even research gedaan met betrekking tot de platenspeler.

Het is een LP met een afbeelding van Jimi Hendrix erop als wij het goed zien. Als je de rest bekijkt zie je wierrook en een groene achtergrond. Wij denken dat dit verwijst naar de tijd van Woodstock. Als we de line ups van vroeger bekijken zien wij twee bands die redelijk op leeftijd zijn en kans hebber zijn. Dit zijn namelijk Creedence Clearwater Revival en anders eventueel Santana?

Hoor graag hoe jullie erover denken!
1f642.svg
The The?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Volgens Eric van Eerdenburg liggen de eerste twee headliners vast en zijn ze met de derde in onderhandeling. Erg benieuwd wanneer er nieuws komt. Vorig jaar waren ze relatief vroeg met bekendmaken van de eerste namen. Misschien wel omdat ze wat tegengas wilden bieden aan BKS, die met Radiohead en Arcade Fire kwamen.

En ook heel benieuwd welke bands dit zijn. Wat zijn de opties?

* Gorillaz zouden perfect passen op Lowlands, maar staan in ieder geval op de festivals in de eerste helft van 2018. Of Lowlands er dan nog in zit?
* The War On Drugs: hetzelfde verhaal
* Killers. Lijkt mij aannemelijk.
* Arctic Monkeys zouden ook goed mogelijk zijn, al hebben ze er niet al te lang geleden ook nog gestaan als headliner.
* Queens Of The Stone Age: hetzelfde verhaal.
* LCD Soundystem: heel recent nog aanwezig op Lowlands, dus verwacht ik ze eerder in het voorjaar.
* Oscar And The Wolf: vorig jaar succesvol headliner DTRH, dit jaar nieuwe plaat en nieuwe spot op Lowlands?
* Kendrick Lamar: al twee keer eerder maar de grootst denkbare hiphopnaam?
* Chance The Rapper: vorig jaar al bijna gestrikt, nu dan echt?
* Arcade Fire? Zijn in april nog op tour, dit jaar geen Nederlandse data.
* Bon Iver & Frank Ocean: worden altijd genoemd, maar of er aanleiding is hen te verwachten?
* Justice: vorig jaar Nederland overgeslagen.
* Daft Punk: gerucht van een tour in 2018. In Nederland vind ik ze dan het best op Lowlands passen. Maar goed, die geruchten rondom Daft Punk lopen meestal op niets uit.

Mijn gok: drie uit het rijtje Killers / Arctic Monkeys / LCD Sounsystem / Kendrick Lamar / Oscar and the Wolf

Voor mij geen headliners waar ik direct blij van word. Beel op herhaling. Ik zou ook zo niet wat anders kunnen noemen dan wat ik eerder al aangaf. Tool. Wellicht APC, maar dan niet als headliner. Daar zijn ze niet groot genoeg voor. Verder hoop ik zelf op 21 Pilots en Royal Blood.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Tool lijkt me uitgesloten nu A Perfect Circle op tour is komende zomer. En zoals je zelf al zegt zal A Perfect Circle ook geen headliner zijn.

Denk dat Royal Blood wel een goede mogelijkheid is. Niet als headliner dan. Maar die zullen toch op zijn minst een Nederlands festival doen.

21 Pilots volg ik totaal niet, dus geen idee. Kunnen die headlinen op Lowlands?

 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.543
833
Kwalitatief zou ik Royal blood best nog wel trekken als headliner. Maar denk dat ze nog net te klein zijn. Duurde best even voordat de afas was uitverkocht.

Twente one pilots verkocht hier wel in een poep en een zucht de afas uit. Ik heb ze in 2015 gezien. Vond het wel echt heel tof.

Ik denk dat dit soort bands wel kunnen headliner maar dan moet er net als vorig jaar bij the xx wat groters naast staan.

Maar er tourt wel echt veel goeds aankomende zomer als ik dat lijstje van raskolnikov zo eens bekijk.

Ik ben wel echt blij dat er op dit forum wat verder word gekeken dan alleen maar guns n rosés - u2 - pearl jam. Alhoewel pearl jam in de alpha natuurlijk wel echt heel tof zou zijn ?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Kwalitatief zou ik Royal blood best nog wel trekken als headliner. Maar denk dat ze nog net te klein zijn. Duurde best even voordat de afas was uitverkocht.

Twente one pilots verkocht hier wel in een poep en een zucht de afas uit. Ik heb ze in 2015 gezien. Vond het wel echt heel tof.

Ik denk dat dit soort bands wel kunnen headliner maar dan moet er net als vorig jaar bij the xx wat groters naast staan.

Maar er tourt wel echt veel goeds aankomende zomer als ik dat lijstje van raskolnikov zo eens bekijk.

Ik ben wel echt blij dat er op dit forum wat verder word gekeken dan alleen maar guns n rosés – u2 – pearl jam. Alhoewel pearl jam in de alpha natuurlijk wel echt heel tof zou zijn ?

Ik denk juist dat LL een act als Royal Blood kan boeken als hoofdact. Dat was met the XX vorig jaar ook zo. Daar dacht men ook van dat ze te klein waren.

Tja de grote namen zie je hier niet voorbij komen ha, ha.... PJ in de Alpha zou zeer tof zijn, maar niet haalbaar en / of te groot als act. Hoewel FF en Muse ook erg groot zijn, zo niet nog groter.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.790
1.702
Royal Blood is toch echt veel kleiner als the xx. The xx stond al op meerdere festivals als headliner, dat zie ik Royal Blood echt niet doen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken