Volgens Eric van Eerdenburg liggen de eerste twee headliners vast en zijn ze met de derde in onderhandeling. Erg benieuwd wanneer er nieuws komt. Vorig jaar waren ze relatief vroeg met bekendmaken van de eerste namen. Misschien wel omdat ze wat tegengas wilden bieden aan BKS, die met Radiohead en Arcade Fire kwamen.
En ook heel benieuwd welke bands dit zijn. Wat zijn de opties?
* Gorillaz zouden perfect passen op Lowlands, maar staan in ieder geval op de festivals in de eerste helft van 2018. Of Lowlands er dan nog in zit?
* The War On Drugs: hetzelfde verhaal
* Killers. Lijkt mij aannemelijk.
* Arctic Monkeys zouden ook goed mogelijk zijn, al hebben ze er niet al te lang geleden ook nog gestaan als headliner.
* Queens Of The Stone Age: hetzelfde verhaal.
* LCD Soundystem: heel recent nog aanwezig op Lowlands, dus verwacht ik ze eerder in het voorjaar.
* Oscar And The Wolf: vorig jaar succesvol headliner DTRH, dit jaar nieuwe plaat en nieuwe spot op Lowlands?
* Kendrick Lamar: al twee keer eerder maar de grootst denkbare hiphopnaam?
* Chance The Rapper: vorig jaar al bijna gestrikt, nu dan echt?
* Arcade Fire? Zijn in april nog op tour, dit jaar geen Nederlandse data.
* Bon Iver & Frank Ocean: worden altijd genoemd, maar of er aanleiding is hen te verwachten?
* Justice: vorig jaar Nederland overgeslagen.
* Daft Punk: gerucht van een tour in 2018. In Nederland vind ik ze dan het best op Lowlands passen. Maar goed, die geruchten rondom Daft Punk lopen meestal op niets uit.
Mijn gok: drie uit het rijtje Killers / Arctic Monkeys / LCD Sounsystem / Kendrick Lamar / Oscar and the Wolf