Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Er word momenteel zoveel geboekt voor de festivals in juni en juli. Dat ik echt benieuwd ben wat er overblijft voor in augustus. Meestal krijgen we nieuws in januari. Na de hele mooie line up van vorig jaar ben ik echt heel benieuwd waar lowlands mee gaat komen.

 

Maurice Koster

Playlistbediener
17 okt 2014
27
0
Bonobo staat begin september in Kroatië op het Outlook festival, lijkt me een grote kanshebber voor Lowlands.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.347
1.801
The Chemical Brothers naar Lowlands? Graag!

Die hebben er vrij recent nog gestaan als headliner. Zou me verbazen als die weer komen.

Ik gok op Arctic Monkeys/ Killers / Gorillaz voor Lowlands. Persoonlijk zou ik Depeche Mode of The Cure ook grandioos vinden. Maar ergens vind ik die niet zo passen bij Lowlands.

Libertines zou ik ook wel wat vinden ja.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.976
550
roy-hekkens wrote:
The Chemical Brothers naar Lowlands? Graag!

Die hebben er vrij recent nog gestaan als headliner. Zou me verbazen als die weer komen.

Ik gok op Arctic Monkeys/ Killers / Gorillaz voor Lowlands.

Libertines zou ik ook wel wat vinden ja.
Verwacht niet dat Gorillaz zo lang door Europa blijft touren... Vervang ze misschien eens door Arcade Fire. Hoe vet zou dat zijn...
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.347
1.801
Raskolnikov wrote:

roy-hekkens wrote:
The Chemical Brothers naar Lowlands? Graag!


Die hebben er vrij recent nog gestaan als headliner. Zou me verbazen als die weer komen.

Ik gok op Arctic Monkeys/ Killers / Gorillaz voor Lowlands.

Libertines zou ik ook wel wat vinden ja.

Verwacht niet dat Gorillaz zo lang door Europa blijft touren… Vervang ze misschien eens door Arcade Fire. Hoe vet zou dat zijn…

Arcade Fire zou ik ook mee kunnen leven. Al heb ik die al wel heel vaak gezien; Gorillaz nog nooit. En volgens mij staan Gorillaz half juli nog wel op festivals. Dus wei weet.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
NERD komt natuurlijk ook met een album. Zou dat nog een mogelijkheid zijn.

Volgens mij is het zolang er geen festival acts bekend worden gemaakt voor augustus een grote gok show.

En ik ben heel bang voor de line up van lowlands er is al zoveel weggesnoept door juni en juli
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.301
6.500
Ik denk dat er genoeg moois voor de late festivals overblijft, alleen is die geruchtenmolen nog niet echt op gang gekomen. Arcade Fire zou ik tof vinden. Zag ze dit jaar op Werchter en vond het redelijk goed maar ik had het idee dat er meer inzat. Stuur the Libertines ook maar door. Kaiser Chiefs daarintegen vond ik vorig jaar erg zwak.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.347
1.801
Brockhampton naar OYA. Dat zou voor Lowlands ook een mooie toevoeging zijn. Justice is vorig jaar nergens in Nederland geweest dacht ik. Dus dat zou ook zomaar kunnen.

Verder is er inderdaad nog weinig zinnigs te voorspellen op dit moment. Een maand geleden gaf Erik van Eerdenburg wel al aan dat de headliners voor komende editie al vast liggen. Dat zouden dan toch wel al redelijk goede namen moeten zijn. Want waarom zou je ze anders al zo vroeg vastleggen.

Daarom denk ik dat Gorillaz een van de drie is. Ligt ook in lijn met de aanwezigheid van EvE laatst in de ziggodome.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Brockhampton naar OYA. Dat zou voor Lowlands ook een mooie toevoeging zijn. Justice is vorig jaar nergens in Nederland geweest dacht ik. Dus dat zou ook zomaar kunnen.

Verder is er inderdaad nog weinig zinnigs te voorspellen op dit moment. Een maand geleden gaf Erik van Eerdenburg wel al aan dat de headliners voor komende editie al vast liggen. Dat zouden dan toch wel al redelijk goede namen moeten zijn. Want waarom zou je ze anders al zo vroeg vastleggen.

Daarom denk ik dat Gorillaz een van de drie is. Ligt ook in lijn met de aanwezigheid van EvE laatst in de ziggodome.
Het zou me niet verbazen, maar een EvE is zelf natuurlijk ook gewoon een muziekliefhebber, en die gaat natuurlijk in zijn vrije tijd ook naar concerten. Dat hoeft dus ook niet zo veel te betekenen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.045
Ik denk van niet.. die zijn heel dik aan het touren in Juni/Juli. En ze staan op Rock Werchter. Dus als ze in NL zouden staan hadden ze denk ik moeten dubbelen met Pukkelpop. Daarom zie ik het niet gebeuren.

Snow Patrol zou me ook niet verbazen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.347
1.801
Ik denk van niet.. die zijn heel dik aan het touren in Juni/Juli. En ze staan op Rock Werchter. Dus als ze in NL zouden staan hadden ze denk ik moeten dubbelen met Pukkelpop. Daarom zie ik het niet gebeuren.

Snow Patrol zou me ook niet verbazen.

Snow Patrol is meer iets voor Pinkpop toch?
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Half juli justice en snowpatrol op mad cool. Half augustus op lowlands? Zou ik voor beide echt voorstander van zijn!
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Waarom zou snowpatrol niet op lowlands kunnen? Als ben howard en mumford met zijn zonen kunnen, kan snowpatrol toch ook? Dat ligt niet zoveel uit elkaar.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.301
6.500
Ik zie Snow Patrol juist op LL staan. Vallen bij pinkpop tussen wal en schip (qua headliner, sub dan) en zullen hier gewoon de afsluitende act zijn. Veel hits, lang niet getourd en net spannend genoeg. Ik zou er iig wel blij van worden.
 

Maurice Koster

Playlistbediener
17 okt 2014
27
0
Snow Patrol zou zomaar eens op Lowlands kunnen staan als headliner, ik ben benieuwd of EvE daar aandurft omdat ze al zeker 5/6 jaar niet/amper op de planken hebben gestaan. Nadat QOTSA en Nick Cave (was niet echt serieuze kanshebber voor LL headliner though) zijn afgevallen, zijn onderstaande bands mogelijk als headliner denk ik zo:

Florence + The Machine: EvE heeft eerder aangegeven haar graag een keer op Lowlands te hebben. Ze is geboekt voor Melt Festival in juli en zou zomaar eens op Lowlands kunnen staan.
Snow Patrol: Terug van weggeweest en zeker geschikt voor Lowlands. Zou een aangename band zijn als afsluiter.
Radiohead: De 'little tour' waar een van de bandleden het over had blijkt een Zuid-Amerikaanse tour te zijn. Europese festivals eind augustus zou echter nog zomaar kunnen, al acht ik de kans voorlopig nog niet groot.
The War on Drugs: EvE durft dit denk ik wel aan als headliner, al denk ik dat BKS Lowlands voor is dit jaar.
The Prodigy: Zijn weer aan het touren en is altijd een goede afsluiter voor festivals.
Gorillaz: Met Pearl Jam als headliner maakt dit de weg vrij voor Gorillaz als afsluiter op Lowlands. Ik denk dat Gorillaz te groot is voor afsluiter BKS/DTRH. En sub-headliner positie op Pinkpop zou opzich nog wel kunnen.

Nog meer suggesties? :D
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken