Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.360
1.813
Was Billy Talent ook afgelopen jaar? Dan kunnen we die inderdaad met een gerust hart afschrijven ;-)

Andere namen die in juli/augustus op tour zijn, die wel interessant zijn wat mij betreft:

Lykke Li
Patti Smith
Sleaford Mods
Grizzly Bear
Brockhampton
...And You Will Know Us By The Trail Of Death
Ziggy Marley
Cigarettes After Sex

Verder kom ik eigenlijk niet op dit moment.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.992
565
Oeh, interessant! Gorillaz headliner op Boomtown Fair, 9-12 augustus in de UK. Dat zet ze ineens weer op de kaart voor een mogelijke plek op Lowlands. En Pukkelpop. En Sziget.

Op zich slim, als die gewoon in één keer het volledige Europese festivalseizoen doen. Kunnen Damon en z’n gevolg daarna weer met iets anders verder.
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Hoop toch echt op The War On Drugs en The National, die vallen namelijk zo goed als zeker af voor Werchter, waar ik ook heen ga. Staan beiden hoog op mijn lijstje.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.549
837
Gorillaz is wat mij betreft de nummer 1 headliner voor lowlands dit jaar!

Maar ik verwacht toch ook nog een iets meer elektronische headliner. Maar kan niet echt bedenken wie dat dan moet zijn. Misschien justice.
 

Maurice Koster

Playlistbediener
17 okt 2014
27
0
Oeh, interessant! Gorillaz headliner op Boomtown Fair, 9-12 augustus in de UK. Dat zet ze ineens weer op de kaart voor een mogelijke plek op Lowlands. En Pukkelpop. En Sziget.

Op zich slim, als die gewoon in één keer het volledige Europese festivalseizoen doen. Kunnen Damon en z’n gevolg daarna weer met iets anders verder.

Gorillaz is voor Lowlands de ideale headliner dit jaar, zou echt awesome zijn als ze komen!
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.391
5.086
Gorillaz en Arcade Fire en nog een 3e zou al top zin (al blijf ik er bij, liever geen The War On Drugs als headliner). Maar het zou me ook niet verbazen dan dit gewoon een losse Gorillaz was in die tijd. Het is nou ook niet echt een Reading/Leeds waar ze staan. En ik heb altijd gedacht dat Gorillaz alleen maar gehaald kan worden in combi met Pukkelpop. En dat gaat niet gebeuren aangezien die op Werchter staan.

Haven heeft net het volgende lijstje gedropt:
Arcade Fire
Ariel Pink
Big Thief
Brockhampton
Cancer
Einstürzende Neubauten
Kamasi Washington
Kevin Morby
Moses Sumney
The Royal Danish Orchestra X Dessner
Trästrüm
Unknown Mortal Orchestra

Hiervan zie ik Arcade Fire, Kevin Morby, Kamasi Washington en UNknown Mortal Orchestra en Brockhampton best als opties. Ariel Pink is een twijfel geval.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.549
837
Ik vind the Amazons en cartiez 2 typische lowlands boekingen. Verder nog niks over bekend.
The Amazons vind ik ook echt een leuk bandje!
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.918
1.860
Volgens de Festileaks homepage hebben we de eerste bevestiging binnen: Naaz

 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.549
837
Die gaf gister best een leuk en enthousiast optreden weg in Tivoli. Met een prima band achter zich. Ze gaf aan dat ze eigenlijk ziek was. Maar klonk heel prima.
 

Maurice Koster

Playlistbediener
17 okt 2014
27
0
Arcade Fire staat in Ahoy werd vanochtend (blijkbaar) vermeld op Radio 2. 3voor12 en Leo Blokhuis hebben dit ook getweet, maar deze tweets zijn reeds alweer verwijderd. Dit zou de kans voor Lowlands behoorlijk verkleinen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.224
10.649
Arcade Fire staat in Ahoy werd vanochtend (blijkbaar) vermeld op Radio 2. 3voor12 en Leo Blokhuis hebben dit ook getweet, maar deze tweets zijn reeds alweer verwijderd. Dit zou de kans voor Lowlands behoorlijk verkleinen.

Dat zou de eerste deftige act in Ahoy zijn sinds jaren. Ik juich dit zeer toe, op de fiets naar Arcade Fire!
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.599
606
Gorillaz nu grote kanshebber als headliner LL. Staan op Boomtown Fair in de UK. Dat festival vind plaats van 9-12 augustus.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.549
837
Vandaag namen voor bks. Met een beetje mazzel komen die gelijk met 2 of 3 headliners. Dan weten we ook gelijk wat er overblijft voor lowlands.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.053
6.097
Frequency Oostenrijk komt straks om 12 uur, 16-18 augustus St Polten, met volgende namen :
Gorillaz, Macklemore, Kygo, Kaleo, Casper, Mando Diao, RAF Camora & Bonez MC, Left Boy, Yung Hurn, Trailerpark, Timmy Trumpet, Lost Frequencies, Käpt'n, Peng & Die Tentakel von Delphi, Rin, Jamie Lawson, UFO 361, Faber
Dimension, Drunken Masters, DJ Hype b2b Hazard, Jauz, Krewella, Kungs, Macky Gee, Netsky, Steven Lions und Sigala
Zitten wel een aantal in die niet mis kunnen voor Lowlands toch, Gorillaz naar Lowlands 2018??
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.360
1.813
Frequency Oostenrijk komt straks om 12 uur, 16-18 augustus St Polten, met volgende namen :

Gorillaz, Macklemore, Kygo, Kaleo, Casper, Mando Diao, RAF Camora & Bonez MC, Left Boy, Yung Hurn, Trailerpark, Timmy Trumpet, Lost Frequencies, Käpt’n, Peng & Die Tentakel von Delphi, Rin, Jamie Lawson, UFO 361, Faber
Dimension, Drunken Masters, DJ Hype b2b Hazard, Jauz, Krewella, Kungs, Macky Gee, Netsky, Steven Lions und Sigala

Zitten wel een aantal in die niet mis kunnen voor Lowlands toch, Gorillaz naar Lowlands 2018??

Je zou denken dat het niet meer kan missen nee.

Met de rest van de namen (Macklemore, Kygo, Mando Diao, Lost Frequencies) heb ik overigens of niet zoveel, of ik ken het niet.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.549
837
Bks komt met the national en lcd soundsystem. Die kunnen we dus wegstrepen.

Kygo of macklemore zou met een beetje pech ook headliner kunnen zijn op Lowlands. Daar word ik niet echt gelukkig van.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.360
1.813
Mijn gok op dit moment als headliners voor Lowlands: War on Drugs en Gorillaz. Derde naam zou Arctic Monkeys of Florence And The Machine kunnen zijn. Of een populaire dancenaam natuurlijk.

Met Arcade Fire overigens ook nog als mogelijkheid, al belooft dat optreden in Ahoy niet veel goeds.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken