Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.868
1.808
The Prodigy: Zijn weer aan het touren en is altijd een goede afsluiter voor festivals.

Maar echt headliner is dit niet meer toch? Stond in 2016 nog op Paaspop...
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Florence And The Machine was bij mij niet opgekomen. Het is niet mijn kopje thee, maar het zou voor Lowlands begrippen een meer dan uitstekende headliner zijn.

Ik vind Snow Patrol ook een prima band, ook headlinerwaardig op de festivals net onder de majors, maar het is wel categorie extreem veilig. In 2010 waren ze op de top van hun populariteit. Snow Patrol leek dit decennium als een nachtkaars uitgegaan. Daarom vind ik ze minder bij het huidige Lowlands passen. En kan ik me echt niet voorstellen dat zij nu door Lowlands geprogrammeerd worden. Maar misschien zit ik er naast hoor, blijkbaar zijn er genoeg anderen die Snow Patrol wel bij Lowlands vinden passen. Vergeleken met LCD Soundsystem: daar zat meteen een enorme hype op. Terecht of niet. Dat zie ik bij Snow Patrol niet gebeuren.
 

Thijsvdn

Campingartiest
7 feb 2017
65
7
Vorig jaar kwam LL op 14 december met de eerste namen, waarin praktisch alle grote acts zaten. Ben benieuwd of ze binnen nu en 2 weken ook weer zoveel bekend maken.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.410
1.914
The War on Drugs heeft gisteren in een belgisch praatprogramma gezegd dat ze terug naar België komen maar in augustus pas. Grote kans op PKP en dus ook LL toch?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Als The War On Drugs op pukkelpop, dan lijkt het me uitgemaakte zaak dat ze ook naar Lowlands komen.

Zou dat een headliner zijn? Vast wel toch?

War On Drugs / Gorillaz / Arctic Monkeys?

Voor deze headliners zou ik de alpha wel weer eens weten te vinden. De afgelopen twee jaar heb ik ze volgens mij allemaal overgeslagen. Laatste jaar dat ik alle headliners heb gezien was met Cave/ NIN / Editors.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Snow Patrol kan gewoon op Lowlands. Hebben in 2010 ook al gestaan als headliner, en dat was erg goed destijds.

The War On Drugs vind ik een prima album, maar die ik zie dan eerder als Bravo afsluiter of sub.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Het gaat bij lowlands ook niet alleen om de headliners. want vaak staat er vlak voor de headliner nog een hele toffe act in de bravo. En de hele dag langs de verschillende podia struinen is wat voor mij lowlands het leukste festival van allemaal maakt.

vorig jaar stond er met Nicolas Jaar nog een headliner van dtrh op lowlands. Het is dus prima mogelijk dat lowlands en dtrh namen delen.

the killers blijft ook een mogelijkheid als headliner.
 

Maurice Koster

Playlistbediener
17 okt 2014
27
0
The War on Drugs op Lowlands zou echt fantastisch zijn! Kan zeker wel eens een headliner worden (2x AFAS live ruim van de voren uitverkocht)

Lijkt mij een prachtboeking in ieder geval!
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Vorig jaar waren de eerste namen om 16 december. Maar normaal worden de eerste namen toch bekend in de loop van januari. Of zit mijn gevoel voor tijd helemaal verkeerd?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Nee je hebt gelijk hoor. Tot en met 2015 kwamen de eerste namen in de laatste week van januari ongeveer. In het najaar van 2015 werd Sigur Ros al aangekondigd voor 2016. En vorig jaar werde een fors deel van het programma medio december bekend gemaakt.

Ik sluit níet uit dat we binnen nu en twee weken ook de eerste namen voor Lowlands krijgen.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Ik hoop het.

De eerste namen van dtrh zijn wel heel mooi. Zou zomaar kunnen dat ik daar eens ga kijken. Maar wacht wel graag de eerste worp van lowlands even af.

Het zou ook nog kunnen dat ik bij de vrouw probeer of ik dit jaar 2 keer een weekend weg mag.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.985
565
Haven festival (10-11/8 in Kopenhagen) komt donderdag met nieuws en hint in een filmpje wel heel erg duidelijk naar Arcade Fire. Hoe vet zou het zijn als Lowlands die ook heeft weten te strikken...
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Dat zou heel erg vet zijn. Met War on Drugs en Arcade Fire plots twee onverwachte headliners mogelijk.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Haven festival (10-11/8 in Kopenhagen) komt donderdag met nieuws en hint in een filmpje wel heel erg duidelijk naar Arcade Fire. Hoe vet zou het zijn als Lowlands die ook heeft weten te strikken…
Vind AF enorm tof, en ga er zeker blij mee zijn als ze komen. Maar ergens toch beetje jammer dat ze precies 1 jaar na BKS al weer komen mocht het waar zijn.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Lowlands pakt in dat geval voor het derde jaar op rij een grote headliner van een ander festival door. 2 jaar geleden muse van pinkpop en vorig jaar editors van bks. En dan zou het dit jaar AF van Bks zijn.

Ikzelf vind dat niet zoon probleem. Maar voor mensen die veel meer festivals bezoeken kan ik me voorstellen dat je dan veel dubbele acts ziet.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
Arcade Fire vaker zien is geeeen probleem, beste optreden van vorig jaar gezien op BKS!
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Lowlands pakt in dat geval voor het derde jaar op rij een grote headliner van een ander festival door. 2 jaar geleden muse van pinkpop en vorig jaar editors van bks. En dan zou het dit jaar AF van Bks zijn.

Ikzelf vind dat niet zoon probleem. Maar voor mensen die veel meer festivals bezoeken kan ik me voorstellen dat je dan veel dubbele acts ziet.

Dat heb je natuurlijk toch al snel een beetje. De pool van bands die kan headlinen is relatief klein. Als je regelmatig festivals bezoekt, kom je redelijk vaak dezelfde namen tegen bovenaan de affiches.

Voordeel is wel dat je makkelijker headliners kunt skippen en iets anders interessants kunt gaan kijken. Met name op Lowlands is dat de moeite, omdat er altijd verschillende acts tegelijkertijd zijn.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Ben ik helemaal met je eens raskolnikov. De bravo headliners zijn vaak ook hele mooie namen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Ik weet niet of er doorgaans veel overlap is tussen Lowlands en Highfields, maar ik hoop het toch niet zeg op basis van de eerste namen daar. Editors en Billy Talent als grootste namen. De eerste stond vorig jaar nog op Lowlands, de tweede vind ik werkelijk verschrikkelijk. En van de overige twintig namen vind ik enkel The Hives en Maximo Park wel aardig. Vooral op basis van hun eerste albums dan. Eigenlijk geen idee wat die tegenwoordig nog doen.

Hopelijk snel meer nieuws van de augustusfestivals, zodat we indicatie krijgen wat er nog meer zoal op tour is.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.593
597
Ik weet niet of er doorgaans veel overlap is tussen Lowlands en Highfields, maar ik hoop het toch niet zeg op basis van de eerste namen daar. Editors en Billy Talent als grootste namen. De eerste stond vorig jaar nog op Lowlands, de tweede vind ik werkelijk verschrikkelijk. En van de overige twintig namen vind ik enkel The Hives en Maximo Park wel aardig. Vooral op basis van hun eerste albums dan. Eigenlijk geen idee wat die tegenwoordig nog doen.

Hopelijk snel meer nieuws van de augustusfestivals, zodat we indicatie krijgen wat er nog meer zoal op tour is.

Billy Talent stond er dit jaar ook nog. Dus lijkt me dat beide komend jaar er niet bij zullen zijn. Gelukkig. Rest van die Highfield affiche is bagger. Echt die Duitse festivals worden met het jaar slechter.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken