Lowlands 2018 - Nieuws en geruchten

Gorillaz & War on drugs zou ik echt hele fijne headliners vinden :-) En dan bij een mindere 3e headliner , Brockhampton laten afsluiten in de bravo.
Ik ben voor :-)

Daarnaast wat betreft Kygo, kan me bijna niet voorstellen dat die op LL staat. Al moet ik zeggen dat ik hem ooit 1x gezien heb op een koninginnedag , en het echt wel heel tof was. 100% tegen mijn verwachting in..

Ik zet mn geld voorlopig ook in op Gorillaz en The War on Drugs, twee namen waar ik erg blij van word! Zullen twijfels zijn over TWOD als headliner, het is niet de meest toegankelijke muziek natuurlijk. Qua populariteit zal het in ieder geval wel goed zitten.

Als derde headliner gok ik op Florence and The Machine, als het tegenzit Macklemore..

Gorillaz & War on drugs zou ik echt hele fijne headliners vinden
1f642.svg
En dan bij een mindere 3e headliner , Brockhampton laten afsluiten in de bravo.
Ik ben voor
1f642.svg

Daarnaast wat betreft Kygo, kan me bijna niet voorstellen dat die op LL staat. Al moet ik zeggen dat ik hem ooit 1x gezien heb op een koninginnedag , en het echt wel heel tof was. 100% tegen mijn verwachting in..

Headliners mogen doorkomen van mij! Bravo misschien wel nog een maatje te groot voor Brockhampton denk ik, eerder India toch? Mogen van mij ook doorkomen.

What about Chance The Rapper die vorig jaar eigenlijk zou komen? (was uiteindelijk niet aangekondigd maar stond wel op een uitgelekte poster o.i.d.)

Ik vind The National een uitstekende band, maar ik ga ze niet missen op Lowlands. Heb ze daar al twee keer eerder gezien en twee jaar geleden nog op Down The Rabbit Hole. Dan hoop ik toch altijd liever op acts die ik nog niet eerder heb gezien (zoals War On Drugs en Gorillaz). Maar was natuurlijk objectief gezien ook voor Lowlands een uitstekende boeking geweest.

Sowieso veel BKS-namen dit jaar die ik al eerder op Lowlands heb gezien, viel me op.

Frequency Oostenrijk komt straks om 12 uur, 16-18 augustus St Polten, met volgende namen :

Gorillaz, Macklemore, Kygo, Kaleo, Casper, Mando Diao, RAF Camora & Bonez MC, Left Boy, Yung Hurn, Trailerpark, Timmy Trumpet, Lost Frequencies, Käpt’n, Peng & Die Tentakel von Delphi, Rin, Jamie Lawson, UFO 361, Faber
Dimension, Drunken Masters, DJ Hype b2b Hazard, Jauz, Krewella, Kungs, Macky Gee, Netsky, Steven Lions und Sigala

Zitten wel een aantal in die niet mis kunnen voor Lowlands toch, Gorillaz naar Lowlands 2018??
is nu bekend gemaakt ook

Zou Lowlands nog voor de kerst met namen komen eigenlijk? Want inmiddels beginnen de andere festivals in augustus toch al aardig wat namen te lossen. De contouren van wat er mogelijk is in die periode beginnen zichtbaar te worden.

Bovendien: als ze al een mooi lijstje hebben vastgelegd (en dat valt te verwachten aangezien EvE een tijd geleden al zei dat de headliners voor 2018 al vastlagen), zou het vanuit marketingoogpunt toch niet gek zijn om nu snel met nieuws te komen. Aangezien BKS (toch directe concurrent) net de eerste lichting heeft bekend gemaakt en met de voorverkoop gaat beginnen. Als je daar overheen kunt gaan qua namen, zullen ze dat toch niet laten lijkt me? Zeker als daar namen tussen staan die men ook graag op BKS had willen zien staan (bijvoorbeeld Bjork, War On Drugs, Gorillaz). Met ook nog in het achterhoofd dat DTRH (ook Mojo) een behoorlijke goede eerste slag heeft geslagen met de eerste aankondigingen (en met een goede start van de voorverkoop).

Werkt het zo? Of zijn de Nederlandse concurrerende festivals liever ten opzichte van elkaar dan ik hier schets? Iemand een idee?

Tenzij er natuurlijk acts zijn die nog niet bekend gemaakt mogen worden natuurlijk (Arcade Fire bijvoorbeeld vanwege hun Ahoyshow). Dan begrijp ik dat ze daarmee moeten wachten.

Ik hoop echt nog voor de kerst. Maar geloof er niet echt meer in.

Ik zou ook echt niet durven zeggen hoe dat zit qua concurrentie. Lowlands gooit meestal wel in 1 keer alle headliners de wereld in.

En daarnaast weet ik niet of er ook echt een mooi lijstje namen komt. Er tourt voor mijn gevoel te weinig moois in augustus. Of er moeten ergens nog wat verassingen in een hoge hoed zitten.

Even bijgelezen ?
Tja veel namen voor andere festivals komen voorbij. De hierboven genoemde headliners lijken me allemaal prachtig, maar zijn niet direct favorieten, maar lijken me allemaal interessant. Zou ook niet weten wat wel van de acts die nu op pad zijn of gaan.

BKS namen leuk maar een zeer hoog LL gehalte. Zeker als ze ook nog The XX gaan neerzetten. Verder ook niet erg onder de indruk. Ik denk dat LL vorig jaar snel met namen kwam omdat BKS toen al snel 2 zeer sterke headliners kon presenteren. Dus ik hoop het wel dat ze snel met namen komen, maar gezien de eerste namen BKS geen reden tot paniek bij LL.

DTRH wel meer namen die me raken. Ik baal vooral dat ze Nick Cave hebben omdat ik daar pas de laatste tijd helemaal in zit.

Als de headliners al vastliggen, waarom dan nu al niet naar buiten brengen. Verder is het toch ook zo dat er veel geboekt wordt naar aanleiding van SXSW?

Ik hoop zelf op 21 Pilots, Tool/APC en Royal Blood.

Tool zou ook echt een hele mooie naam zijn maar zie ik niet zo snel gebeuren. Is in Europa voor dit jaar ook nog niet geboekt toch?

Wat is dat toch hier dat iedereen Royal Blood en Twenty One Pilots als headliners willen zijn. 2 redelijke bands imo, maar lang geen headliner. Ook heb ik mijn twijfels over The War On Drugs wat dat betreft.

Ik denk nu wel dat Gorillaz een zekerheidje is (al blijf ik het raar vinden dat ze dan op Werchter staan en niet op Pukkelpop). Maar dat gaat een heel toffe eerste headliner zijn. Op Graz schreef iemand dat Björk afgesnoept zou zijn van BKS door Mojo voor de augustus periode (= Lowlands?). En dat ze Arcade Fire hadden kunnen krijgen, maar toch neergezet hebben een dag na BKS om deze dwarts te zitten. Ik zou het keihard toejuichen, al zie ik Björk geen Lowlands headlinen, en ik denk niet dat ze voor minder komt. En zeker niet dat ze daar Arcade Fire voor zouden laten schieten?

Verder mag Richie Hawtin met zijn CLOSE zet wel eens langskomen. Bonobo (staat op MS Dockville hetzelfde weekend) lijkt me ook wel een zekerheidje. Ook zie ik nog steeds Snow Patrol ook als optie om een dag af te sluiten.

Twenty one pilots is niet helemaal mijn muziek. Maar het ging een paar jaar geleden helemaal los op lowlands in de heineken!! Dus dat zou de reden kunnen zijn.

Ik zelf vind royal blood echt een kwaliteits act. Spelen live echt rete strak! En ik hou van de muziek. Dus dat is mijn reden.

Ik weet niet hoe groot arcade fire nou echt is in Nederland. Maar dat weten we morgen na de start van de vvk. Björk en twod vind ik veel te mellow als afsluiter. Je wilt toch een beetje knallend de nacht in. Mochten dat headliners zijn hoop ik op mooie bravo headliners.

Wat mij betreft mag TAME IMPALA ook wel op LL komen. Dan spring ik in ieder geval een gat in de lucht :-)

Twenty one pilots is zo'n band die me vriendin helemaal geweldig vind. Maar headlinewaardig ? Nee lijkt mij niet..
Royal blood daarintegen vind ik persoonlijk wel echt headline waardig, maar objectief gezien zou ik zeggen, een perfecte sub :-)

Op Facebook:
Het duurt nog even tot we de eerste LL18 namen bekendmaken en de kaartverkoop start, maar omdat 3FM's Serious Request al voor de deur staat, kun je bij de Serious Request Veiling wel alvast bieden op een LL18 VIP-arrangement voor twee personen!

Zal geen 2017 meer zijn gok ik.

Arcade fire zijn gewoon nog staanplaatsen te krijgen nu bijna 2 uur na de start van de vvk. Is dus blijkbaar niet een enorme publiekstrekker. Misschien is dat de reden dat lowlands ze laat schieten.

Arcade fire zijn gewoon nog staanplaatsen te krijgen nu bijna 2 uur na de start van de vvk. Is dus blijkbaar niet een enorme publiekstrekker. Misschien is dat de reden dat lowlands ze laat schieten.
Hmm, dat verbaast me toch wel een beetje... Hoop dat ik mijn Antwerpen kaartjes wel kwijt raak, straks! :)

Björk op Paredes De Coura in augustus. Dus lijkt steeds dichter bij in de buurt te komen.
Heb dus echt helemaal niks met Björk, probeer het al een paar x maar trekt me echt niet. Maar heb zo'n vermoeden dat ze wel op LL komen.
Hoop niet als headliner.

Users who are viewing this thread