Bospop 2020 – Nieuws en Geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Festivals in Nederland Bospop 2020 – Nieuws en Geruchten

25 berichten aan het bekijken - 726 tot 750 (van in totaal 791)
  • Auteur
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

JUANES, BLACK PUMAS, ALLEN STONE EN MEER BEVESTIGD

Vandaag worden er acht nieuwe namen aan het programma toegevoegd. Ook Juanes, Black Pumas, Allen Stone, The Struts, Sloper, Inge van Calkar, Goodbye June en The Gary Moore Tribute Band zijn bevestigd voor het veertigjarig jubileum van Bospop. De 40ste editie van het festival vindt plaats op vrijdag 10, zaterdag 11 en zondag 12 juli 2020 op Evenemententerrein A2 Weert Noord. De kaartverkoop is reeds van start via http://www.bospop.nl en http://www.ticketmaster.nl.

Juanes
    We kennen Juanes natuurlijk vooral van de megahit La Camisa Negra uit 2004, maar de Colombiaan heeft nog veel meer in zijn mars. De zanger/multi-instrumentalist is nog steeds een van de grootste Latinpop-artiesten: hij heeft inmiddels acht albums, twintig Latin Grammy Awards en talloze andere prijzen op zijn naam staan. Zijn meest recente plaat Más Futuro Que Pasado is erg goed ontvangen door zowel critici als fans. Met die toevoeging aan zijn repertoire mag er geen twijfel meer over bestaan: Juanes maakt er een zonnig feestje van op de festivalweide.

Black Pumas
    Dit kersverse soulduo uit Texas zorgde in 2019 voor een sensatie in muziekland. De band, die bestaat uit zanger/gitarist Eric Burton en gitarist/producer Adrian Quesada, bracht vorige zomer zijn titelloze debuutplaat uit en toen ging het heel rap. De mannen wonnen een prijs voor ‘beste nieuwe band’ bij de Austin Music Awards, werden genomineerd voor een Grammy Award als ‘beste nieuwe artiest’ en de krant The Guardian schreef over de band: “Black Pumas is het antwoord op de spannende vraag hoe het zou klinken als Sam Cooke of Neil Young zich aansloot bij Wu-Tang Clan.” Een seventies-soulexplosie met een vleugje rock & roll, wie lust dat nou niet?

Allen Stone
    Deze dertiger met blonde lokken is een grote soulsensatie in Amerika. Toen hij als kleine Allen Stone r&b uit de jaren zestig en zeventig hoorde, wist hij het zeker: dat wil ik ook kunnen. Zijn titelloze debuut vol Stevie Wonder-achtige nummers uit 2011 schoot direct de top 40 in van de r&b/hiphop-albumlijsten en Stone’s nieuwste plaat Building Balance (2019, met producer Jamie Lidell) bewijst wederom dat huidskleur niets met muziek te maken heeft. Stone schrijft sociaal-politieke soulsongs en probeert de wereld een stukje beter te maken met z’n gitaar. Zing zo hard als je kunt mee met nummer als Sunny Days en Unaware, want dat Stone wel van een beetje samenzang houdt, bewees hij afgelopen najaar met zijn Karaoke Extravaganza Tour.

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 2019
    PP Classic - 2007, 08, 09, 10, 12, 2013 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018, 2019

0
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

HEEL BLIJ!!!!

Black Pumas er bij op zaterdag. Net die dag dat ik er ben, heeel heeel heeeeel blij mee…..

PP Classic - 2007, 08, 09, 10, 12, 2013 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018, 2019

1+
    Indiaantje89
    Bijdrager

Matig jaartje imo.

0
    Indiaantje89
    Bijdrager

En ik ben ik de enige die me nooit het volgende heeft afgevraagd: Hoe zou het zijn als Neil Young zich aansloot bij Wu-Tang Clan?

0
    bas2204
    Bijdrager

Zag ze net ook toch nog voorbij komen. Black Pumas en The Struts zijn erg leuke toevoegingen. Verder zullen Sloper en Goodbye June ook wel op mijn aandacht kunnen rekenen. Geen enorme naam die erbij komt wel en het programma is hiermee nog niet compleet…

2+
    wenteldave
    Bijdrager

Hoe kan het programma het ene jaar zo ontzettend goed zijn en het jaar daarop dan weer redelijk matig (qua grote namen dan)? In de breedte is het weer te doen.

"Ein Mensch bleibt immer ein Mensch und wahrscheinlich bleibt ein Schwein immer ein Schwein."
    Concertgeschiedenis

2+
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

Tot nu toe bevestigd:
    Vrijdag:
    Sting, Melissa Etheridge, The Revolution, White Lies, Jett Rebel, Allen Stone, The Struts, The Record Company, The Gary Moore Tribute Band

Zaterdag:
    Lionel Richie, Joe Bonamassa, De Dijk, Black Pumas, Heather Nova, Natasha Bedingfield, Stahlzeit, Tim Montana, Sloper, Inge van Calkar, Gin Lady

Zondag:
    Kensington, Beth Hart, Passenger, BLØF, Juanes, Seasick Steve, Walter Trout Band, Allman Betts Band, Yola, Larkin Poe, The Steel Woods, Goodbye June, Robert Jon & The Wreck

0
    PJ
    Bijdrager

Hoe kan het programma het ene jaar zo ontzettend goed zijn en het jaar daarop dan weer redelijk matig (qua grote namen dan)? In de breedte is het weer te doen.

Helemaal mee eens. Een paar goede namen maar ik loop nou niet over van enthousiasme….. Ben er overigens wel weer te vinden maar toch, heb wel eens een beter programma meegemaakt.

2+
    PJ
    Bijdrager

Hoeveel namen nog voor het programma compleet is, iemand een idee??

0
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

Verdomme, ook Sloper op zaterdag!!!

Ben ik helemaal happy mee. De beste drummer van de wereld op Bospop 😉 Cesar!!!

0
    bas2204
    Bijdrager

Gokje is nog hooguit een handjevol

• Deze reactie is gewijzigd 7 maanden, 2 weken geleden door bas2204.
    0
    PJ
    Bijdrager

Tot nu toe bevestigd:
    Vrijdag:
    Sting, Melissa Etheridge, The Revolution, White Lies, Jett Rebel, Allen Stone, The Struts, The Record Company, The Gary Moore Tribute Band

Zaterdag:
    Lionel Richie, Joe Bonamassa, De Dijk, Black Pumas, Heather Nova, Natasha Bedingfield, Stahlzeit, Tim Montana, Sloper, Inge van Calkar, Gin Lady

Zondag:
    Kensington, Beth Hart, Passenger, BLØF, Juanes, Seasick Steve, Walter Trout Band, Allman Betts Band, Yola, Larkin Poe, The Steel Woods, Goodbye June, Robert Jon & The Wreck

Jammer dat Beth Hart niet op de zaterdag staat. Dat had die dag wel helemaal top gemaakt. De zondag loop ik verder niet echt warm voor. De vrijdag vind ik wel weer beter met Sting Melissa Etheridge White Lies en The Struts.

0
    bas2204
    Bijdrager

Nee, Beth Hart staat juist perfect op de zondag. Dat is de blues zondag met verder Walter Trout, Seasick Steve en Larkin Poe. Juist jammer dat Joe Bonamassa daar niet ook staat, want dan was het blues feestje op een dag compleet geweest. Maar aangezien ik het hele weekend ga, maakt me dat wat minder uit. Heb op elke dag toch wel een naam of 4-5 die ik wel wil zien

3+
    wenteldave
    Bijdrager

Kan me nog wel vermaken op de zondag, hoor, maar Kensington, Bløf en Passenger hoef ik zeker niet te zien. Hetzelfde geldt voor Seasick Steve en Juanes, maar om nou ’s avonds te wachten op Beth Hart is ook zo wat.

"Ein Mensch bleibt immer ein Mensch und wahrscheinlich bleibt ein Schwein immer ein Schwein."
    Concertgeschiedenis

0
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

…Heb op elke dag toch wel een naam of 4-5 die ik wel wil zien

ik moet me nog een beetje verdiepen in Tim Montana, Inge van Calkar en Gin lady.
    De rest is wel must see… Dus qua must see’s zit die dag wel dik in orde.
    Lionel sowieso feest. Joe Bonamassa, zeker weten flinke gitarist.
    De Dijk nog niet gezien, stond op bucketlist.
    Black Pumas, is een wens-act voor aankomende zomerseizoen.
    Heather Nova en Natasha Bedingfield, best prima zangeresjes.
    Sloper, fantastische supergroep met Cesar Zuiderwijk en Mario Goossens. Ben best fan van Golden Earring en erg groot liefhebber van Cesar’s drumpartijen.
    Stahlzeit is in mijn ogen 1 van de beste Rammstein tribute acts, kan ik niet vaak genoeg zien.
    Dus eigenlijk wel 8 must see’s die dag.

0
    PJ
    Bijdrager

De Dijk en Heather Nova vind ik live erg goed. Sloper is ook niet slecht. Lionel Richie loop ik niet echt warm voor. Hits genoeg dat dan weer wel dus ik laat me maar verrassen. Joe Bonamassa is sowieso uitstekend natuurlijk. Die zaterdag kom ik wel door….

0
    Benjamin
    Bijdrager

Nee, Beth Hart staat juist perfect op de zondag. Dat is de blues zondag met verder Walter Trout, Seasick Steve en Larkin Poe. Juist jammer dat Joe Bonamassa daar niet ook staat, want dan was het blues feestje op een dag compleet geweest. Maar aangezien ik het hele weekend ga, maakt me dat wat minder uit. Heb op elke dag toch wel een naam of 4-5 die ik wel wil zien

Hier ben ik het helemaal mee eens, gooi Joe Bonamassa en Black Pumas op zondag en Passenger & Juanes op zaterdag en die zondag was echt schitterend geweest.
    Dan was ik zeker gegaan, ook al heb ik al een kaart voor Grolloo !
    Alle andere namen vind ik toch wat matig, helaas.

Muziek en ritme vinden hun weg tot in de geheime plaatsen van de ziel.

1+
    Cootje
    Bijdrager

Als ik het vergelijk met afgelopen jaar:
    Vrijdag: nu 9 / 8
    Zaterdag: 11 / 13
    Zondag: 13 / 13
    Lijkt erop dat ze vrijdag eerder beginnen (1 act meer), dat er zaterdag nog 2 bijkomen en dat de zondag compleet is…
    Maar dit is dus in vergelijking met 2019.

Ben dit jaar ws op zondag en maandag als vrijwilliger in de 24-uurstent aan het werk en hoop vrijdag en zaterdag het festival zelf mee te pakken.

Werchter 92 / Pinkpop 93 94 97 98 99 00 01 03 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 19 / Lowlands 98 99 00 06 / Nirwana Tuinfeest 02 15 16 17 18 19 / Bospop 16 17 18 19 / DTRH 18 / Misty Fields 19

0
    bas2204
    Bijdrager

Vrijdag:

Zaterdag:

Zondag:

Maar eens even dikgedrukt gemaakt waar ik dat weekend wel even langs wil. Zijn er nog wel een aantal waar ik uiteindelijk waarschijnlijk ook wel bij ga staan, maar dit is wel redelijk het minimale waar ik langs wil

0
    Fireball
    Bijdrager

Mwaaaah… niet erg onder de indruk van deze toevoegingen… sloper en The Struts zijn welkom, de Garry Moore tribute moet ik maar eens gaan bekijken… is al eens eerder geweest op de vrijdagavond… heb ik gemist toen…. al met al had ik wel een grotere naam verwacht eigenlijk….

0
    Joslittel
    Bijdrager

Precies mijn gevoel. Vorig jaar een mooie line-up, zelfs nog met de afzeggingen. Nu maar een paar namen waar ik echt blij van wordt en een iets te groot CAS gehalte. Jammer. Misschien in 2021 weer.

Rock Werchter 16-17-18 / Graspop 17-18-19-21 / Pukkelpop 13-14-15-17-21 / Rock am Ring 14-19 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Fortarock 18-19 / Bospop 19 / Alcatraz 21

0
    tom93
    Bijdrager

De artiest die ik het liefst zou zien, Sting, staat op een zeer matige dag, dus dat wordt ‘m sowieso niet.

Misschien dat ik een kaartje ga kopen voor de zaterdag. Met Lionel Richie, Joe Bonamassa, De Dijk, Natasha Bedingfield en Sloper zou ik me iig erg goed vermaken. De rest van die line-up die dag, o.a. Black Pumas ken ik niet heel goed, dus daar ga ik me eens in verdiepen.

0
    Fireball
    Bijdrager

Zojuist even Goodbye June beluisterd, klinkt echt niet verkeerd… gaan we dus ook even meepikken die dag !

0
    wenteldave
    Bijdrager

Zal ik ook maar even mijn programma aangeven (als ik was gegaan, dat dan weer wel).
    Vrijdag:

Zaterdag:

Zondag:

Niet dusdanig veel dus om een kaartje voor te kopen.

Concertgeschiedenis

0
    tom93
    Bijdrager

Zondag is maar een aparte dag. Geen idee wat Kensington, Blof en Passenger daar te zoeken hebben, die bands kun je op ieder festival zien en passen wat mij betreft totaal niet bij Bospop.

0
25 berichten aan het bekijken - 726 tot 750 (van in totaal 791)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.