Countdown to Rock Werchter 2017

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
14:10-15:00 Cigarettes After Sex (The Barn) : Meer om de tijd te doen voorbij gaan in afwachting van betere muziek dan echt uit interesse. Ook lichtjes saaie muziek, al kan het live misschien nog meevallen.

Jezus maat, zet eventjes hun gehele oeuvre aan net voor je gaat slapen of diep in de nacht. Ik weet zeker dat die gasten weten te overtuigen als je ze de kans geeft. Een van de heetste bands van het moment, zonder twijfel.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=PDJPpG8e4n4[/video]

Deze klassieke song is toch echt wel briljant naar hun eigen gebracht. Hopelijk weet ik je nog een beetje te overtuigen ;)
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.985
565
Jezus maat, zet eventjes hun gehele oeuvre aan net voor je gaat slapen of diep in de nacht. Ik weet zeker dat die gasten weten te overtuigen als je ze de kans geeft. Een van de heetste bands van het moment, zonder twijfel.
Dat is wel een beetje het punt: zeker één van de hotste bands van het moment, met heerlijk zwoele tracks, maar als één van de eerste op de openingsdag geprogrammeerd is wel wat zonde. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik zit dan vol energie dat het grote feest weer gaat beginnen. Niet echt het soort act waar ik op dat moment op zit te wachten.

Had ze liever op de zondagmiddag gezien, als je zelf ook al lekker loom bent van drie dagen festival.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik zit dan vol energie dat het grote feest weer gaat beginnen. Niet echt het soort act waar ik op dat moment op zit te wachten.

Dat heb ik altijd met acts van zulke grootte op diverse festivals.

Op BKS hebben ze nog wel de kans om zulke kleine bands een mooi plekje te geven op een geschikt tijdstip maar zelfs daar belanden die ook vaak te vroeg op de dag. Eigenlijk ook wel begrijpelijk maar erg jammer...
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.985
565
visdave34 wrote:
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik zit dan vol energie dat het grote feest weer gaat beginnen. Niet echt het soort act waar ik op dat moment op zit te wachten.

Dat heb ik altijd met acts van zulke grootte op diverse festivals.

Op BKS hebben ze nog wel de kans om zulke kleine bands een mooi plekje te geven op een geschikt tijdstip maar zelfs daar belanden die ook vaak te vroeg op de dag. Eigenlijk ook wel begrijpelijk maar erg jammer…
Dat tijdstip hoeft voor mij niet zo'n probleem te zijn, maar niet op de eerste dag (wat CAS betreft)... Als ik er een dagje drinken op heb zitten, lijkt het me de volgende dag een heerlijke binnenkomer. En wij trekken helaas niet al op woensdag richting Werchter.
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Jezus maat, zet eventjes hun gehele oeuvre aan net voor je gaat slapen of diep in de nacht. Ik weet zeker dat die gasten weten te overtuigen als je ze de kans geeft. Een van de heetste bands van het moment, zonder twijfel.

Ik wil niet zeggen dat wat ze maken slecht is, maar het is gewoon niet mijn ding. Zoals @visdave34 ook zegt, die staan niet goed geprogrammeerd daar. Dit is het soort muziek waar ik even zou bij gaan neerzitten als ik volledig kapot ben, en niet wat ik wil horen op de eerste uren van de eerste dag.
Eigenlijk geef je het zelf al aan: "zet eventjes hun gehele oeuvre aan net voor je gaat slapen of diep in de nacht", kortom, perfect om na een minuutje of twee in slaap te vallen. ;)
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
576
424
Toch ook maar even mijn spoorboekje voor de donderdag in elkaar proberen te puzzelen:
13:40 - 14.10 Declan Mckenna ( gewoon tof)
14:10 - 15:00 Cigarettes After sex (of ff een kijkje nemen op het terrein. Tis toffe muziek, maar ik vind het eerlijk gezegd nog al veel van hetzelfde, denk dat ik na 3 nummers wel ben uitgekeken)
15:00 - 16:45 savages/whitney/mark lanegan band (allemaal wel tof, wordt een keuze in het moment denk, misschien een stukje van 2 acts meepakken)
17:00 - 18:00 Prophets of rage (Tof feestje toch wel)
18:00 - 18 :35 Agnes Obel ( Toch proberen om een stukkie van mee te pakken, kende het eigenlijk nog niet, maar wat een mooie muziek en ook wel een lekker rustmomentje, zo na Prophets of rage)
18:45 - 20:45 Imagine dragons/ Lorde ( Zit er dik in dat het Imagine dragons wordt, maar wat zijn die nieuwe singles van lorde goed, misschien toch van beide een stukje meepakken
20:50 - 22:20 Arcade Fire ( Ik ben zeeer benieuwd, geen groot fan eigenlijk, ook nog te weinig geluisterd, maar mn verwachtingen zijn toch hooggespannen, na alles wat ik heb gelezen op het forum hier)
23:10 - 00:40 Kings of Leon (In 2014 ook al gezien, toen vond ik het wel oke opzich, maar niet heel bijzonder. Mocht het nou echt tegen vallen kunnen we altijd nog een kijkje nemen bij Mura masa)

Stiekem toch wel een druk dagje
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.677
Toch ook maar even mijn spoorboekje voor de donderdag in elkaar proberen te puzzelen:
20:50 – 22:20 Arcade Fire ( Ik ben zeeer benieuwd, geen groot fan eigenlijk, ook nog te weinig geluisterd, maar mn verwachtingen zijn toch hooggespannen, na alles wat ik heb gelezen op het forum hier)

Het vette aan Arcade Fire is dat ze je helemaal 'opzuigen' als je ze live aan het werk ziet. Misschien omdat ze met zoveel zijn en daarom zo groots klinken (een beetje zoals die E Street Band van the Boss). Youtubefilmpjes van hen vallen ook altijd in het niet tegenover de live ervaring. Gewoon een heel energieke, grootse show warbij ogen te kort komen. Kings Of Leon zie ik als een rustig dessertje. Maar ook wel lekker.

Maar ik zou wel een beetje inluisteren op voorhand. Altijd leuker als je de band (goed) kent.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
visdave34 wrote:
CAS

Oeff, die afkorting doet mij nog meteen denken aan Concert At Sea….

Moet je minder vaak naar Zeeland afreizen..

Mijn spoorboekie voor de eerste dag:

14:10 - 15:00: Cigarettes After Sex: ik snap iedereens punt wel over iets te rustig begin, maar geef het nou maar zeker een kansje. Is heerlijke muziek om bij wegtedromen.
15:45 - 16:45; Mark Lanegan Band: misschien dat ik nog een stukje van Savages ondertussen meepak op main maar geen must. Mark Lanega daarentegen wel, niet heel bekend met al zijn werk, maar heb zijn album Phantom Radio helemaal kapot gedraaid. Wordt zeker een interessant optreden.
16:45 - 18:00: Prophets of Rage: en gelijk door. combinatie tussen RATM en hiphop waar ik wel heel erg fan van ben. De old-school. Bijeengekomen om een krachtige boodschap naar de mensheid te geven, Wordt één van de hoogtepuntjes van het weekend
18:45 - 20:00: Imagine Dragons: zou heel graag nog wel wat van Agnes Obel meepakken, maar zit er denk ik jammer genoeg niet in. En bij gebrek aan beter, ben absoluut geen Beth Ditto fan, maar een leuk setje van Imagine Dragons meepakken.
20:50 - 23:00: Arcade Fire/The Chainsmokers: Dit ligt echt aan mijn gemoedstoestand en wat mijn vrienden willen. Zoals een aantal mensen weten ben ik niet de grootste fan van de muziek van Arcade Fire en is daarom geen must-see voor mij.
23:10 - 0:40: Kings of Leon: Ach, voor de 6de keer deze band maar weer meepakken. Vriend van mij die meegaat is grote KOL fan dus wordt zeker wel vermakelijk samen al die nummers meebrullen. Ben wel te vinden vlakbij de bar dan.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.311
6.509
Waar ik mij ontzettend op kan verheugen zijn bepaalde nummers waarvan je op voorhand weet dat het hele veld of de hele tent mee springt/zingt/feest of intens geniet. Welke zijn dat bij jullie? Op de donderdag is qua dat eerste bij mij vooral radioactive - ID en reflektor - AF. Dat intens genieten hoop ik heel erg op bij keep on loving you - CAS .
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.677
Toch ook een beetje zielig voor SIgarettes After Sex, dat iedereen die ene cover hun beste nummer vindt.

Hun nieuwe single (eerste van het debuut) wordt vaak op de radio gedraaid. Sterke song. Voor de rest vind ik inderdaad dat veel van hun muziek nog niet zo onderling onderscheidend is.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.311
6.509
Toch ook een beetje zielig voor SIgarettes After Sex, dat iedereen die ene cover hun beste nummer vindt.

Hun nieuwe single (eerste van het debuut) wordt vaak op de radio gedraaid. Sterke song. Voor de rest vind ik inderdaad dat veel van hun muziek nog niet zo onderling onderscheidend is.

Kan er niks aan doen. Maar vind k en affection ook zeer mooie nummers.

Welk nummer wordt er veel op de radio gedraaid dan? Dat heb ik namelijk gemist.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.182
4.326
Waar ik mij ontzettend op kan verheugen zijn bepaalde nummers waarvan je op voorhand weet dat het hele veld of de hele tent mee springt/zingt/feest of intens geniet. Welke zijn dat bij jullie? Op de donderdag is qua dat eerste bij mij vooral radioactive – ID en reflektor – AF. Dat intens genieten hoop ik heel erg op bij keep on loving you – CAS .

??? Killing in the name ???

http://loudwire.com/prophets-of-rage-killing-in-the-name-live-video-tease-the-partys-over-recording/
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Toch ook een beetje zielig voor SIgarettes After Sex, dat iedereen die ene cover hun beste nummer vindt.

Hun nieuwe single (eerste van het debuut) wordt vaak op de radio gedraaid. Sterke song. Voor de rest vind ik inderdaad dat veel van hun muziek nog niet zo onderling onderscheidend is.

Die nieuwe 'Apocalypse' is prachtig in zeker weer iets anders dan wat we voorheen hadden. Die songs klinken inderdaad behoorlijk hetzelfde.
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
576
424
Brian wrote:
Waar ik mij ontzettend op kan verheugen zijn bepaalde nummers waarvan je op voorhand weet dat het hele veld of de hele tent mee springt/zingt/feest of intens geniet. Welke zijn dat bij jullie? Op de donderdag is qua dat eerste bij mij vooral radioactive – ID en reflektor – AF. Dat intens genieten hoop ik heel erg op bij keep on loving you – CAS .


1f44a.svg
1f44a.svg
1f44a.svg
Killing in the name
1f918.svg
1f918.svg
1f918.svg


http://loudwire.com/prophets-of-rage-killing-in-the-name-live-video-tease-the-partys-over-recording/

Het doet wel echt flink onder voor het origineel, als ik het zo hoor...
Desalniettemin als nog een dik feestje
 

thomke

Playlistbediener
16 mrt 2015
34
2
Rock Werchter

Nog
78 
DAYS

Op maandag 17 April gaan we verder met aftellen. We laten de donderdag achter ons en focussen ons vervolgens op het programma van vrijdag 30 juni. Als je nog iets belangrijks kwijt wilt over de donderdag, laat van je horen.





[video]https://www.youtube.com/watch?v=4u6bWs-ZG0o[/video]
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.193
10.565
Nou, nog 1 opmerking over de donderdag als het mag. Ik ben zeer positief verrast over de twee nieuwe singles van Lorde. Had niet superveel met haar maar die singles vind ik sterk. Hierdoor wel aan het twijfelen geslagen of ik toch niet afsla naar de Barn. Mis hierdoor een stuk IM maar erger zou het missen van een goede plek bij AF zijn. Dilemma..
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.677
Deze thread is de beste creatie sinds gesneden brood. Echt leuk. :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken