Countdown to Rock Werchter 2017

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Voor mij een beter gevulde dag dan de donderdag.

Kaleo, ook pas ontdekt na de bekendmaking voor RW. Klinkt op YouTube erg lekker. Biertje erbij, hopelijk een zonnetje, ja dit wordt een lekker begin van de dag.

Rateliff, vond ik de vorige keer wat tegen vallen. Had iets meer leven mogen brengen. Gaan we waarschijnlijk toch wel checken.

White Lies, zal ook afhangen van de stemming op dat moment (weer, honger), maar best leuke nummers om zo mee te pakken.
Birdy is ook nog een optie, maar waarschijnlijk niet.

Royal Blood, is de volgende. Hetzelfde gevoel wat Mattman al aangaf, lekkere muziek maar iets meer variatie mag.

Waarschijnlijk gaan we dan een lange eetpauze houden om uitgerust bij Radiohead te staan (papa's worden oud). Al zou ik the pretenders op zich wel willen zien.

Radiohead ook benieuwd naar. Vond ik in 2008 wat tegen vallen, maar tegenwoordig spelen ze toch ook wat meer 'mijn' nummers. Beetje afgehaakt na ok computer. Al is burn the witch ook niet verkeerd.

Mooi dagje zo.



 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.552
Ben benieuwd wat er nog bij komt. Hoop op nog een leuke mainstage opener. Afsluitende klubc act is alleen interessant als het een naam is die ik heel graag wil zien, als Frank turner, father John misty oid.

Voorlopig schema:

13.00 - 13.30 Tamino
Mocht ik op tijd mijn tent uitrollen

14.00 - 14.50 kaleo
Eigenlijk mijn favoriete naam deze dag. Helemaal vooraan staan.

15.25 - 16.25 nathaniel rateliff / future islands
Grote clash

16.25 - 17.15 Jain
Leuke en unieke pop nummers. Wel benieuwd hoe dat uitpakt

17.15 - 18.00 white lies
Onder wat eten van een afstandje bekijken. Nog nooit gezien, maar spreekt me ook niet zo aan

18.40 - 19.40 royal blood
Verstand op 0, lekker dom raggen

20.30 - 21.30 the pretenders
Zie ze 2 maal deze zomer, maar vind james blake niks.

22.30 - 01.00 radiohead
Ik laat me verassen en hopelijk overdonderen

Genoeg te doen, maar zou het van veel niet erg vinden om wat te missen. Mijn minst favoriete dag.


 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.713
Yorke was in ieder geval alweer in vorm gisteren.

https://www.facebook.com/354674551413/videos/10155358680386414/
 

NiekBBQ

Randprogramma
21 nov 2016
168
88
Warhaus / Kaleo is voor mij de grootste clash van het weekend. Beide albums erg vaak geluisterd.
Echter is bij mij de keuze op Warhaus gevallen. Geweldige sound!

Onderstaande opname heeft me ook geholpen bij de keuze:

[video]https://youtu.be/9LDg5RkXq30[/video]
 

marsupilami

Campingartiest
27 jan 2017
57
0
Afsluitende klubc act is alleen interessant als het een naam is die ik heel graag wil zien, als Frank turner, father John misty oid.

Die komt idd nog, helemaal vergeten. Aangezien Radiohead niet helemaal mijn smaak is, zit de kans er nog in dat ik daar eerst langsloop voordat ik de dag afsluit met een uur Radiohead.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.236
10.674
De laatste verschuivingen zorgen voor een iets andere looproute. Vrijdag is een bijzondere dag. Ogenschijnlijk weinig grote namen maar ik vermaak me de gehele dag meer dan goed.

- 14.00 Kaleo. Kijk ik erg naar uit. Nog nooit van gehoord voor Werchter maar ben erg enthousiast geworden over hun muziek. Goede manier om de dag te openen. De rest wat ervoor staat doet me niets.
- Warhaus/ Maggie Rogers/ Nathaniel. Even bekijken waar we dan zin in hebben.
- 15.55 Future Islands. Goede nummers en schijnt live erg te kunnen verrassen. Ik ben benieuwd.
- Waarschijnlijk blijven hangen bij Jain. Als ze wat voorstelt in FRankrijk kan dit nog verrassend zijn.
- 17.40 Birdy. Misschien gek voor iemand die gisteren nog bij Iron Maiden stond, maar deze wil ik graag zien. Enkele prachtige nummers. Mooi plekje in de Barn zoeken.
- 18.40 Royal Blood. En gelijk door naar Mainstage. Band nog nooit gezien, verwacht ik veel van. Stevige eigen sound, misschien wat eentonig maar wel krachtig.
- eten/ uitrusten voor de uitsmijter van de dag.
- 20.55 Pretenders. Leuke boeking, uurtje meezingen.
- 22.30 Radiohead. Een van de hoogtepunten van het weekend, erg veel zin in. Mooi plekje met zicht in de buurt van een geluidbox en ik ben tevreden.
 

Tess1617899685

Nieuw lid
17 apr 2017
3
0
Hai hai !

Ik ga dit jaar naar Werchter en ik ga alleen haha.
Ik weet niet precies hoe het is om daar alleen heen te gaan en ik ga ook het liefste naar festivals met een groepje:)

Ken of zit je in een groep waar ik misschien bij kan aansluiten dan laat even iets van je horen hierrr:)

Byeee
 

marsupilami

Campingartiest
27 jan 2017
57
0
Hai hai !

Ik ga dit jaar naar Werchter en ik ga alleen haha.
Ik weet niet precies hoe het is om daar alleen heen te gaan en ik ga ook het liefste naar festivals met een groepje:)

Ken of zit je in een groep waar ik misschien bij kan aansluiten dan laat even iets van je horen hierrr:)

Byeee

Je zult hier genoeg mensen vinden waar je her en der kan aansluiten, dan gaat vast goedkomen! Zorg er in ieder geval wel voor dat je weet wat jouw must see acts zijn en laat je verder verrassen door de groep waar je bij komt :)



Verder zag in inderdaad verschuivingen in tijden, maar volgens mij zonder grote gevolgen. Kan niet wachten!
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Gek dat sommigen niet tevreden zijn over het programma van vrijdag. Ik ben een hele dag druk bezig. Misschien zijn het niet dé grootste namen op Radiohead na, maar ik zal mij geen moment vervelen in ieder geval.

Nu de laatste toevoegingen aan het programma zijn gebeurd en de podiumindeling definitief is, kan ik ook mijn traject uitstippelen. :)

(vet = must-see)

13:00-13:30 LANY (KluB C) : Best een leuk bandje voor wat ik er al van gehoord heb. Oorspronkelijk zou ik begonnen zijn met Tamino, maar ik ben er niet rouwig om dat ik dit als alternatief heb.

14:00-14:50 Kaleo (Mainstage) : Hun radiohitje (Way Down We Go) was ik zo stilaan beu gehoord, maar ik ben eens wat verder gaan kijken in hun muziekcatalogus, en na ook een deel van hun set op Coachella bekeken te hebben, heb ik wel echt zin om hun show op Werchter mee te pikken. Niet gewoon popmuziek, maar behoorlijk rauwe rock, lekker.

15:25-16:25 Nathaniel Rateliff & The Night Sweats (Mainstage) : Héérlijke muziek! Vorig jaar heb ik hen gemist, dus ik ben zeer blij dat ik dit jaar een herkansing krijg. Dit zou eigenlijk een no-brainer moeten zijn, maar dit is ook weer de lastigste clash van heel het weekend voor mij. Kiezen tussen Nathaniel Rateliff en Future Islands is niet makkelijk, maar Nathaniel heeft toch nog een streepje voor. Gelukkig is Future Islands met een half uurtje opgeschoven, waardoor ik daar met wat geluk ook nog een stukje van kan meepikken. Daarnaast speelt Future Islands ook nog een keer in de AB later dit jaar, dus daar kan ik ook nog heen.

15:55-16:55 Future Islands (The Barn) : Opgezocht na de aankondiging dat ze kwamen en meteen verkocht. Misschien lijkt hun muziek wat te veel op elkaar, maar wat een performance en dansbare sound. Normaal niet mijn soort muziek, maar dit kan ik best appreciëren. Na Nathaniel Rateliff zal ik dus waarschijnlijk een spurtje inzetten om nog een deel van hun show te kunnen meepikken.

17:00-18:00 White Lies (Mainstage) : Klinkt wel goed. Misschien kijk ik hier nog een stukje van, in afwachting van Birdy.

17:40-18:40 Birdy (The Barn) : Prachtige stem en genoeg talent om die tent te vullen. Gaat fijn worden, zeer zeker. Rustige muziek, zonder dat het saai wordt, dat mag ook al eens.

18:40-19:40 Royal Blood (Mainstage) : Alweer een spurtje trekken om hier geen seconde van te missen. Hoe je met slechts een basgitaar en een drum zo een krachtige sound kan produceren, het blijft mij fascineren. Moet ik gewoon live gezien hebben.

19:40-20:55 Bazart (The Barn) : En nog eens lopen naar The Barn. Blijkbaar moeten niet veel mensen hier iets van hen weten, ik vind het nog steeds goeie muziek. In het begin was het even wennen, maar eigenlijk maken ze echt wel fijne nummertjes. Misschien een iets te hoge spot op de affiche, dat dan weer wel. Maar die tent zal in no-time weer vol staan. Hopelijk sta ik daar ook ergens tussen.

20:55-21:55 The Pretenders (KluB C) : Een week eerder zie ik hen ook al op TW Classic, maar een legende twee keer zien, dat is echt niet erg (bovendien doe ik alles om James Blake te vermijden). Het zal wel een moeilijke keuze worden om ofwel de hele show van The Pretenders te zien en een mindere plaats te hebben bij Radiohead, of vroeger weg te gaan uit de KluB C om toch nog ergens vooraan te raken bij Mainstage. Dat zal echt een beslissing van het moment worden, denk ik. Toen de line-up nog niet aangepast was, kwam het einde van The Pretenders en James Blake mooi tegelijk. You win some, you lose some, I guess.

22:30-01:00 Radiohead (Mainstage) : Behoeft niet veel uitleg. Knappe boeking, en dat 2,5 uur. Al hoop ik wel op veel van het oudere werk en van hun nieuwste album. Op het erg alternatieve ben ik niet zo happig. Ik kruis mijn vingers voor Karma Police, Just, No Surprises, Paranoid Android, en natuurlijk CREEP! Bring it on, Radiohead!


Als ik het zo allemaal eens goed bekijk, wordt het een dag met veel lopen. Maar dat is goed voor de hamburgers er af te werken zeker? :p
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ik was eerst ook niet volledig overtuigd van die vrijdag, heb eigenlijk een dagticket enkel voor Radiohead gekocht. Maar inderdaad, wordt nog hollen die dag, want uiteindelijk toch best een mooi gevulde dag hoor. Met opschuiving van die tijden kan ik ook nog meer zien dan voordien, dus kom ik op:

13.00 - 13.30 : Lany
13.30 - 14.00: Tamino
14.00 - 14.50: Kaleo
(Warhaus ga ik niet voor 20 min. checken, zie ze toch op Cactus wellicht)
15.25 - 15.45: Nathaniel rateliff eventjes meepikken, 20 minuten lijkt me wel voldoende, is niet zo mijn ding
15.55 - 16.55: Future Islands
17.00 - 18.00: White Lies
(Birdy ga ik wellicht niet checken, weer op en af lopen voor een 20tal minuutjes buiten te kijken lijkt 't me niet waard)
18.40 - 19.40: Royal Blood
19.40 - 20.55: Bazart: Deze week enkele nummers gehoord, en ik moet zeggen dat ik ze qua sound echt wel oké vind hoor. Ik begrijp eigenlijk de haat niet zo tegenover de band. Oké, ze spelen op zowat ieder festival, maar ze zijn hot en lijkt me gewoon een prima optreden te gaan worden. Zal helaas wel buiten te kijken zijn wss.
20.55 - 21.55: The Pretenders - lijkt me gewoon leuk en een stuk meer ambiance te gaan worden dan James Blake, ook al ken ik eigenlijk niet zoveel van hun muziek
22.30 - 01.00: Radiohead - WOOHOOW :)
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.994
565
Tja, die vrijdag is inderdaad een beetje een vreemde dag. Niet veel dat ik echt heel graag wil zien, op Radiohead na uiteraard. Maar wel veel acts waarbij ik me waarschijnlijk wel ga vermaken.

13:00-14:00: even kijken of ik op tijd op het terrein ben. Moet Lany nog inluisteren, maar de kans is groot dat de keuze hier grotendeels door het weer zal worden bepaald.
14:00-14:30: waarschijnlijk wel even kijken bij Kaleo, hangt er ook een beetje vanaf of ik hen bij BKS al heb mee kunnen pakken of niet. Blokkenschema daar maar even afwachten.
14:30-15:15: Warhaus: super toffe plaat gemaakt en erg benieuwd hoe dat live gaat klinken. Voor ze weer met Balthazar verder gaan, wil ik Maarten toch een keer solo aan het werk gezien hebben.
15:15-15:55: Maggie Rogers: prachtige stem, ben door die paar tracks op Spotify toch wel benieuwd geworden...
15:55-16:55: Future Islands: qua muziek vind ik het eigenlijk niet eens zo interessant. Maar de live-reputatie dwingt me toch om er even te gaan kijken.
17:00-18:00: White Lies: beetje een gevalletje van 'bij gebrek aan beter', heb niks met Birdy en JAIN. Dus achterop het veld met een biertje en wat te eten, hopen dat ze wat van de oude hitjes doen.
18:40-19:40: Royal Blood: beetje hetzelfde verhaal als bovenstaande. Al 2x op RW gezien, dus hangt ook een beetje van het nieuwe album af hoe aandachtig ik hiernaar ga kijken/luisteren.
19:40-??: Bazart: ik snap die haat op Bazart ook niet zo goed. Ze doen iets origineels met hun Nederlandse teksten op wat hippere elektronische muziek. Zag ze in 2016 op een heel klein festival in de buurt en beviel me prima. Ben benieuwd hoe dat met een paar duizend hysterische Vlamingen zal zijn... ;-)
20:30-21:55: James of Chrissie... Loop voor beide niet direct warm (zeker voor James op main?!) dus ik laat me wel een keer leiden door de rest van de groep.
22:30-01:00: Radiohead: niks toe te voegen.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.510
785
Hai hai !

Ik ga dit jaar naar Werchter en ik ga alleen haha.
Ik weet niet precies hoe het is om daar alleen heen te gaan en ik ga ook het liefste naar festivals met een groepje:)

Ken of zit je in een groep waar ik misschien bij kan aansluiten dan laat even iets van je horen hierrr:)

Byeee

En vergeet de Festi-meeting niet! Wordt waarschijnlijk donderdag gehouden. Kom je gelijk met meer mensen in aanraking :)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.236
10.674
Als ik alle routeschema's zo zie dan gaat het nog gezellig druk worden bij The Pretenders in Klub C. Gun ze ook zeker een volle zaal, zolang ik er maar bij pas :)

Ik heb overigens het vermoeden dat het daarna nog goed mogelijk is om een mooi plekje voor Radiohead te vinden. Oscar & The Wolf speelt dan nog in The Barn en verwacht daar topdrukte. Er zullen genoeg mensen zijn die het oke vinden om het eerste half uurtje Radiohead te missen. Des te beter voor ons :)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.236
10.674
Ik hoop een klein en kort sprongetje naar de zondag te mogen maken.

Ik heb me de afgelopen verdiept in The Avalanches, ik kende deze band nog niet zo goed. Maar ik ben positief verrast! Erg veelzijdige en goede muziek. Ik vraag me alleen sterk af hoe ze dit live voor elkaar gaan krijgen. Heeft iemand hier hen al eens live gezien? Hoe is dit?
 

jarne

Support act
14 feb 2013
975
298
Ik heb overigens het vermoeden dat het daarna nog goed mogelijk is om een mooi plekje voor Radiohead te vinden. Oscar & The Wolf speelt dan nog in The Barn en verwacht daar topdrukte. Er zullen genoeg mensen zijn die het oke vinden om het eerste half uurtje Radiohead te missen. Des te beter voor ons ?

idd, ik ga ook eerst O&tW zien en daarna Radiohead. Vind ze echt wel goed, maar ik vrees dat ik 2u en half te lang ga vinden dus vind ik het helemaal niet erg om een stukje te missen :)
 

NiekBBQ

Randprogramma
21 nov 2016
168
88
Ik hoop een klein en kort sprongetje naar de zondag te mogen maken.

Ik heb me de afgelopen verdiept in The Avalanches, ik kende deze band nog niet zo goed. Maar ik ben positief verrast! Erg veelzijdige en goede muziek. Ik vraag me alleen sterk af hoe ze dit live voor elkaar gaan krijgen. Heeft iemand hier hen al eens live gezien? Hoe is dit?

Werd op Coachella blijkbaar goed ontvangen:

http://pitchfork.com/news/72866-coachella-2017-watch-the-avalanches-perform-first-us-show-in-15-years/

Melbourne 03-01-2017:
https://youtu.be/o1nOybR_YEo
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.510
785
Werd op Coachella blijkbaar goed ontvangen:

http://pitchfork.com/news/72866-coachella-2017-watch-the-avalanches-perform-first-us-show-in-15-years/

Melbourne 03-01-2017:

Vraag mij toch af wat ze dan live zingen. Since I left you of Since I met you, sinds The Avalanches dat laatste van een oud nummer gewoon gekopieerd geplakt hebben zonder de tekst er van te veranderen. Maar door de titel hoor je op de plaat toch sterker Since I left You. Vragen...

Wel echt super chillheid met The Avalanches op een zomerse avond!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.713
Gewoon omdat het kan: een Radiohead setlist voorstellinkje. ;-)

Er vanuit gaande dat ze een set van 25 nummers brengen:

1. Daydreaming
2. Desert Island Disk
3. Ful Stop
4. Lucky
5. 15 Step
6. Kid A
7. Where I End And You Begin
8. Paranoid Android
9. Identikit
10. Idioteque
11. Planet Telex
12. The Numbers
13. Let Down
14. Burn The Witch
15. Lotus Flower
16. Fake Plastic Trees

17. Give Up The Ghost
18. No Surprises
19. The Tourist
20. Lift
21. There There

22. You And Whose Army?
23. Reckoner
24. Creep
25. Karma Police

Daarna mag je mij komen oprapen. Ergens aan de tweede dranghekken.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
573
172
Gewoon omdat het kan: een Radiohead setlist voorstellinkje.
1f609.svg


Er vanuit gaande dat ze een set van 25 nummers brengen:

1. Daydreaming
2. Desert Island Disk
3. Ful Stop
4. Lucky
5. 15 Step
6. Kid A
7. Where I End And You Begin
8. Paranoid Android
9. Identikit
10. Idioteque
11. Planet Telex
12. The Numbers
13. Let Down
14. Burn The Witch
15. Lotus Flower
16. Fake Plastic Trees

17. Give Up The Ghost
18. No Surprises
19. The Tourist
20. Lift
21. There There

22. You And Whose Army?
23. Reckoner
24. Creep
25. Karma Police

Daarna mag je mij komen oprapen. Ergens aan de tweede dranghekken.
Mooie lijst. Hoop dan echt op planet telex en 2+2=5 en ny Iron lung zouden ook nog welkom zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken