Ik ben naar … geweest en het was …

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.370
4.003
Gisteren Newmoon in de Oefenbunker. Echt ontzettend goed, heerlijke shoegaze. Ogendichtenweg. Fantastische muzikanten met een hele goede (wall of) sound. Maar van de 28 (bizar weinig) aanwezigen was ik zo ongeveer de enige die het echt kon waarderen. Heb al wel vaker een dood publiek (toe schouwers is een treffender benaming) gezien maar Landgraaf is de overtreffende trap. Hoe ze daar terecht zijn gekomen mag Joost weten maar hopelijk snel eens in Maastricht want dat verdienen ze.
Was er ook en kon er gedeeltelijk van genieten. In de kleine zaal van de Muziekgieterij of bij een Geleen Calling was dit veel beter tot zijn recht gekomen. Blijft toch apart volk daar in Parkstad...
 

EAZy

Campingartiest
19 feb 2017
79
77
Was er ook en kon er gedeeltelijk van genieten. In de kleine zaal van de Muziekgieterij of bij een Geleen Calling was dit veel beter tot zijn recht gekomen. Blijft toch apart volk daar in Parkstad...
Ik kon me gelukkig goed afsluiten van de omgeving. Maar hopelijk snel eens "gewoon" in de MG. Newmoon is er iig meer dan goed genoeg voor en zal in Maastricht ook meer landgenoten trekken.
 

DanielNedelko

Randprogramma
4 jul 2022
110
208
Gisteren naar London Calling in Paradiso geweest.

Autotje neergezet bij de QPark om de hoek, kost een duit maar je bent binnen 5 minuutjes in Paradiso. Voor herhaling vatbaar.

Hoogtepunten waren Abby Sage (gaat echt giga worden) en Vacations (was dan ook de band waarvoor we in principe kwamen). Voor de rest vond ik het niveau qua bands erg laag. Dieptepunten wat mij betreft waren Do Nothing en Divorce. Kon daar werkelijks niks mee. The Mysterines geskipt: die waren helaas rond 1 uur ingepland en we wilden een beetje op tijd richting huis naar het mooie Brabant.

P.S. Ik verbaasde me over het aantal 50-plussers in de venue. Bij Abby Sage vond een groep het nodig er continu doorheen te lullen, daar heb ik maar wat van gezegd en ze vertrokken vrij snel erna.

Altijd leuk hoe smaken verschillen. Ik was ook twee dagen naar London Calling, heb heel veel goeie muziek gezien en Do Nothing was juist één van mijn hoogtepunten. “Handshakes” heb ik de afgelopen jaren ontzettend veel gedraaid. Ik vind het echt een pareltje. Wat mij betreft kwam het live ook goed uit de verf, met een verrassend theatrale / Caveiaanse frontman. Die wil ik zeker nog een keer zien. Vacations viel voor mij juist een beetje dood, dus we zijn boven Being Dead gaan kijken. Wat een maffe band is dat, heel leuk.

Vandaag stond HotWax op eenzame hoogte. Pas de tweede show in Europa, oneindig materiaalpech en nog een beetje onwennig, maar dan toch de grote zaal van Paradiso compleet inpakken. Echt heel erg vet. Ik keek uit naar King Isis, baalde dat ze de band niet mee had, maar solo was ‘t ook leuk. Adwaith kan me op plaat nooit zo bekoren. Live blijkbaar wel, want het stond als een huis. Je merkte (zeker ten opzichte van veel van de andere bands) wel dat die al wat jaartjes mee gaan. Ook gaaf om legende Dan Carey twee keer op het podium te zien. Eén keer met Miss Tiny zoals gebruikelijk, en één keer als invaller voor de bassist van Viji, want die zat vast in Frankrijk. Paar uurtjes de nummers van de set oefenen, hup het podium op en dan nog retestrak spelen ook. Jaloersmakend…

Dat van die vijftigplussers viel me ook op. Echt helemaal prima, een gemengd publiek is alleen maar leuk, maar waarom steeds allemaal vooraan staan… om vervolgens het hele concert te filmen. Soort boomerbuffer voordat de rest van het publiek begint.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: fred alweer.. en Thieske

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.441
5.190
Gisteren naar de eerste eindshow geweest van NOFX. Zelf geen groots fan, maar in mijn vriendenkring zijn er wel bij die echt fan zijn.

Persoonlijk vond ik het een vrij matig dagje:
Crowns: Alleen de laatste 2 nummers gezien, klonk niet bijzonder
The Meffs: Die vond ik wel ok, niet altijd echt punk, maar best aardig en toch ook niet heel bijzonder.
Versus The World: Niet mijn ding, slecht te verstaan.
Scream: Vond ik van te voren wel leuk klinken (Dave Grohl heeft ooit in deze band gespeeld), maar zelf vond ik dit ook weer niet echt goed van de grond komen.
Talco: Misschien wel de leukste show van de dag. de mix tussen punk en vooral ska zorgde wel voor wat variatie op de dag. Dit was best vermakelijk.
Circle Jerks: Heel rommelig, heb ze welleens beter gezien:
NOFX: Ik vond ze persoonlijk niet echt in vorm, te veel flauwe (en gewoon slechte) grapjes, zang was niet goed, setlist vond ik meh. En vooral na de "pauze" (tsja) kwam het eigenlijk ook niet meer goed. Al hoewel Linoleum als 2e song van de setlist echt wel knalde over het veld. Ook eigenlijk de enige echte moment dat vrij globaal los ging op die avond. Maar helaas bleef het daar wel een beetje bij.

Nee we missen eerlijk gezegd ook niet heel veel als NOFX gaat stoppen.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.319
2.275
Gisteren naar de eerste eindshow geweest van NOFX. Zelf geen groots fan, maar in mijn vriendenkring zijn er wel bij die echt fan zijn.

Persoonlijk vond ik het een vrij matig dagje:
Crowns: Alleen de laatste 2 nummers gezien, klonk niet bijzonder
The Meffs: Die vond ik wel ok, niet altijd echt punk, maar best aardig en toch ook niet heel bijzonder.
Versus The World: Niet mijn ding, slecht te verstaan.
Scream: Vond ik van te voren wel leuk klinken (Dave Grohl heeft ooit in deze band gespeeld), maar zelf vond ik dit ook weer niet echt goed van de grond komen.
Talco: Misschien wel de leukste show van de dag. de mix tussen punk en vooral ska zorgde wel voor wat variatie op de dag. Dit was best vermakelijk.
Circle Jerks: Heel rommelig, heb ze welleens beter gezien:
NOFX: Ik vond ze persoonlijk niet echt in vorm, te veel flauwe (en gewoon slechte) grapjes, zang was niet goed, setlist vond ik meh. En vooral na de "pauze" (tsja) kwam het eigenlijk ook niet meer goed. Al hoewel Linoleum als 2e song van de setlist echt wel knalde over het veld. Ook eigenlijk de enige echte moment dat vrij globaal los ging op die avond. Maar helaas bleef het daar wel een beetje bij.

Nee we missen eerlijk gezegd ook niet heel veel als NOFX gaat stoppen.
Als "best vermakelijk" je beschrijving is van de leukste show dan is het niet heel best geweest....
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.676
2.195
Gisteren naar Lentekabinet geweest.

Job Jobse altijd goed, meteen beginnen met een van de hoogtepunten.

Spray was wat minder interessant.

Fafi Abdel Nour doordat hij op de line up voor DTRH staat, heb ik wel al ingeluisterd en vond ik het wel interessant op voorhand. De set was echter weinig interessant.

Wonder boven wonder de vrienden allemaal zover gekregen om zich te laten verrassen door Charlotte Adigery en Bolis Pupul. Dit was helemaal top, iedereen enthousiast. Muzikaal hoogtepunt.


Eris Drew & Octo octa tja, ook hier verheugde ik me wel op, maar het viel tegen.


Young Marco voor het laatste uurtje gezien. Top setje met als absoluut hoogtepunt Tribulations van LCD Soundsystem waar ook echt iedereen op aanslaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: piep

Thieske

Gouden Tip
23 feb 2023
404
333
Ik ben gisteravond naar Corella in Ekko geweest.
De band had wat problemen met de tourbus, waardoor ze via Instagram iemand zochten om de spullen naar Ekko te vervoeren, maar gelukkig is dat gelukt en kwamen ze! Het was m'n eerste keer dat ik in Ekko was en vond het een leuk klein zaaltje, ben zeker bereid om hier vaker naar toe te gaan.
Wat een geweldige band en wat een leuke sfeer! Ze waren trots, want het was hun eerste eigen show in Europa. Na het eerste nummer hadden ze de hele zaal mee en je kon echt zien dat ze het naar hun zin hadden. Na de show kwamen de boys nog wat handtekeningen uitdelen en foto's maken met iedereen. Al met al een geweldige avond en ik kijk nu al uit naar de volgende keer dat ze hier weer heen komen:)
 
  • Leuk
Waarderingen: DanielNedelko

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.794
2.407
Gisteren naar de eerste eindshow geweest van NOFX. Zelf geen groots fan, maar in mijn vriendenkring zijn er wel bij die echt fan zijn.

Persoonlijk vond ik het een vrij matig dagje:
Crowns: Alleen de laatste 2 nummers gezien, klonk niet bijzonder
The Meffs: Die vond ik wel ok, niet altijd echt punk, maar best aardig en toch ook niet heel bijzonder.
Versus The World: Niet mijn ding, slecht te verstaan.
Scream: Vond ik van te voren wel leuk klinken (Dave Grohl heeft ooit in deze band gespeeld), maar zelf vond ik dit ook weer niet echt goed van de grond komen.
Talco: Misschien wel de leukste show van de dag. de mix tussen punk en vooral ska zorgde wel voor wat variatie op de dag. Dit was best vermakelijk.
Circle Jerks: Heel rommelig, heb ze welleens beter gezien:
NOFX: Ik vond ze persoonlijk niet echt in vorm, te veel flauwe (en gewoon slechte) grapjes, zang was niet goed, setlist vond ik meh. En vooral na de "pauze" (tsja) kwam het eigenlijk ook niet meer goed. Al hoewel Linoleum als 2e song van de setlist echt wel knalde over het veld. Ook eigenlijk de enige echte moment dat vrij globaal los ging op die avond. Maar helaas bleef het daar wel een beetje bij.

Nee we missen eerlijk gezegd ook niet heel veel als NOFX gaat stoppen.
Gisteren ook bij NOFX geweest, zonder daadwerkelijk fan te zijn. Had nog geen plannen voor die dag en voor €25 kon ik hem niet laten liggen op Ticketswap. Alles bij elkaar vond ik het ook een wat tegenvallende dag.

Clowns vond ik een prima begin. Goed energie. The Meffs daarna was oké. Wat cliché maar vermakelijk. Versus the World vond ik heel matig en ronduit vervelend. Bij Scream begon te leeftijd inmiddels wel te tellen. Ze hadden er zin in maar waren de houdbaarheid voorbij.

Talco was leuk voor de afwisseling. Normaal niet iets dat ik thuis snel op zou zetten maar hier werkte het wel. Circle Jerks wilde ik altijd nog een keer zien dus dat was een mooie bijkomstigheid. Over houdbaarheid gesproken... Ach, het was geinig voor een keer.

Daarna de naam waar het voor velen om draaide: NOFX. Het enthousiasme voor die band was uiteraard ook duizendmaal groter. Voor mij was het meer een afsluiter van een festival. Ik stond vrij ver vooraan. Daar werkt ik vooral geconfronteerd met het feit dat ik als enige niet elk woord mee kon zingen (lees: helemaal niks). Me wat uit laten zakken, waar ik aan de rand van de pit vooral veel stinkende heren ontmoette met een borrel te veel op. 10 minuten voor het einde vertrokken om de trein te pakken. Aardige dag maar als niet-fan niet perse voor herhaling vatbaar.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.794
2.407
Deze week ook onder andere nog bij Yasiin Bey (Mos Def) geweest die MF DOOM covers kwam spelen in 013. Hij had er duidelijk zin in. Wat een positieve verrassing was. De beats ook legendarisch natuurlijk. De uitvoering prima maar toch wat mager voor dat geld natuurlijk. Gelukkig heb ik dat er niet voor betaald.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.650
4.663
Beter laat dan nooit:
King Gizzard - Vorst Nationaal

Grace Cummings

Ik wilde goede zitplekken hebben (aangezien staan spijtig genoeg nog niet lukt voor zo lang), dus was op tijd. Vooral bij het eerste nummer klonk de galm door de zaal en hoewel het beter werd, was het geluid de eerste helft van het optreden matig. Het helpt dan ook niet dat ze vooral muziek spelen, die wel een goede sound nodig heeft. Een ongelooflijke stem en de band deed ook niets verkeerd, maar persoonlijk vond ik het toch eerder saai, ook wanneer het geluid eindelijk beter was.

King Gizzard
Eindelijk! De eerste keer voor mij en meteen een mooie kennismaking met deze getalenteerde heren. Het uitgesponnen begin toonde dat talent ook meteen aan en leverde zelfs al hier en daar moshpits, circle pits en crowdsurfers op. Daarna gingen ze helemaal los met het livedebuut van Flamethrower, maar ook witchcraft en supercell, die er stevig inhakten. De zaal stond echt op zijn kop. Cool om te zien tot hoe ver iedereen aan het springen en moshen was op het middenplein. Fijn om daarna ook meteen Crumbling Castle te mogen afstrepen. This Thing was misschien wel mijn favoriet van de avond, hiermee speelden ze echt alles aan flarden en vlogen de pinten door de lucht. Daarna kregen we weer meer psychedelische nummers, die ook gewoon goed tot hun recht kwamen en me ook zeker meenamen op hun muzikale trip. Zeker Magma vond ik heel fijn live en zorgde voor een extase.
Al bij al een mooie avond dankzij dit topconcert. Hier gaat deze zomer moeite mogen voor gedaan worden om erover te gaan.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.118
3.856
Gisteren Newmoon in de Oefenbunker. Echt ontzettend goed, heerlijke shoegaze. Ogendichtenweg. Fantastische muzikanten met een hele goede (wall of) sound. Maar van de 28 (bizar weinig) aanwezigen was ik zo ongeveer de enige die het echt kon waarderen. Heb al wel vaker een dood publiek (toe schouwers is een treffender benaming) gezien maar Landgraaf is de overtreffende trap. Hoe ze daar terecht zijn gekomen mag Joost weten maar hopelijk snel eens in Maastricht want dat verdienen ze.
Geluid was niet altijd even goed vond ik, soms was de mix niet ideaal. Maar wel heel sterk ja. De mensen die daar waren wisten volgensmij niet eens waar ze naar aan het kijken waren inderdaad, beetje erg jammer. Zoiets moeten ze gewoon die kilometer verderop neerzetten in de Nieuwe Nor, dan was het vast drukker geweest. De Oefenbunker programmeert wel vaker mooie dingen, maar helaas komt er nooit echt veel publiek op af. Jammer.
Was er ook en kon er gedeeltelijk van genieten. In de kleine zaal van de Muziekgieterij of bij een Geleen Calling was dit veel beter tot zijn recht gekomen. Blijft toch apart volk daar in Parkstad...

Beetje jammere reactie (maar vast niet zo bedoelt), vaak genoeg mooie shows in de Nor met heel fijn publiek. Volt is treuriger wat dat betreft, daar stonden gisteren 25 man bij Glauque, sowieso een dramatische programmering daar. Oefenbunker trekt gewoon amper mensen helaas. De mensen die daar waren (ik was er ook), zijn veelal vaste gasten. A Burial At Sea vond ik vorige week trouwens sterker, ook qua publiek. Kom er zelf haast nooit, maar toevallig nu twee weken achter elkaar haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.370
4.003
Beetje jammere reactie (maar vast niet zo bedoelt), vaak genoeg mooie shows in de Nor met heel fijn publiek. Volt is treuriger wat dat betreft, daar stonden gisteren 25 man bij Glauque, sowieso een dramatische programmering daar. Oefenbunker trekt gewoon amper mensen helaas. De mensen die daar waren (ik was er ook), zijn veelal vaste gasten. A Burial At Sea vond ik vorige week trouwens sterker, ook qua publiek. Kom er zelf haast nooit, maar toevallig nu twee weken achter elkaar haha.
Dat ik Parkstad volk apart vind? Bij optredens in die regio ervaar ik dat toch wel zo. Ook toen ik zelf in een band speelde en regelmatig in die regio optrad. Apart is overigens niet negatief, maar ik heb er niet meteen een klik mee.
In de Nieuwe Nor is er altijd een mooie mengelmoes van mensen uit diverse regio's en zelfs landen. Dat is bij de Muziekgieterij precies hetzelfde, al programmeren die nog sterker voor mijn smaak. Daarom zijn dat voor mij de favoriete podia in Limburg. Vanaf het moment dat Volt geen poppodium meer was (hoewel het wel in hun naam staat) en onder het cultuurbedrijf van de gemeente viel, is het alleen maar achteruit gegaan. Als ze daar ooit weer een zelfstandig poppodium van maken, wordt het wellicht weer een toplocatie (zoals Fenix vroeger was). Met alle bruine partijen in de gemeente vrees ik echter het ergste...
 
Laatst bewerkt:

Lawaaipapegaai

Campingartiest
2 feb 2024
94
103
Vandaag bij Yowl geweest in podium 't Beest in Goes. Voor anderhalve man en een paardenkop (ca. 30 personen) zetten ze toch best een energieke show weg. Vind ik toch altijd weer knap in een vrijwel lege zaal. Wel een leuk zaaltje trouwens. Al met al heb ik mij 50 minuten prima vermaakt en vond ze net zo lekker spelen als bij Left of the Dial.

Yowl verdient meer publiek!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

elo

Headliner
3 dec 2013
5.118
3.856
Dat ik Parkstad volk apart vind? Bij optredens in die regio ervaar ik dat toch wel zo. Ook toen ik zelf in een band speelde en regelmatig in die regio optrad. Apart is overigens niet negatief, maar ik heb er niet meteen een klik mee.
In de Nieuwe Nor is er altijd een mooie mengelmoes van mensen uit diverse regio's en zelfs landen. Dat is bij de Muziekgieterij precies hetzelfde, al programmeren die nog sterker voor mijn smaak. Daarom zijn dat voor mij de favoriete podia in Limburg. Vanaf het moment dat Volt geen poppodium meer was (hoewel het wel in hun naam staat) en onder het cultuurbedrijf van de gemeente viel, is het alleen maar achteruit gegaan. Als ze daar ooit weer een zelfstandig poppodium van maken, wordt het wellicht weer een toplocatie (zoals Fenix vroeger was). Met alle bruine partijen in de gemeente vrees ik echter het ergste...
Ah nee helder dan ben ik mee in je verhaal. De Muziekgieterij heeft zeker een nog veel beter programma, maar ook een groter achterland en meer subsidie. Voor mij is de kleine zaal van de Muziekgieterij wellicht de fijnste zaal in Nederland zelfs.
 

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
227
193
Deze week ook onder andere nog bij Yasiin Bey (Mos Def) geweest die MF DOOM covers kwam spelen in 013. Hij had er duidelijk zin in. Wat een positieve verrassing was. De beats ook legendarisch natuurlijk. De uitvoering prima maar toch wat mager voor dat geld natuurlijk. Gelukkig heb ik dat er niet voor betaald.
Vond het ook best prima inderdaad. Zat tot het laatste moment te twijfelen door de toch veelal negatieve verhalen, maar vond dat allemaal behoorlijk meevallen. Uiteindelijk op de avond zelf nog een kaartje gehaald voor minder dan de helft van de reguliere prijs en me gewoon heel goed vermaakt. Maar ik had ook gelezen dat zijn performance sterk afhankelijk is van zijn stemming en dat je hem net op het juiste moment moet treffen. En hij had er deze avond inderdaad gewoon zin in, dus dat was top. Maar voor de volle prijs was ik misschien ook net wat minder positief gestemd.
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
603
454
Vandaag bij Yowl geweest in podium 't Beest in Goes. Voor anderhalve man en een paardenkop (ca. 30 personen) zetten ze toch best een energieke show weg. Vind ik toch altijd weer knap in een vrijwel lege zaal. Wel een leuk zaaltje trouwens. Al met al heb ik mij 50 minuten prima vermaakt en vond ze net zo lekker spelen als bij Left of the Dial.

Yowl verdient meer publiek!
Hier was ik ook en nu moeten we elkaar dus eens gezien hebben haha. Wat een stem heeft die zanger zeg. Erg gaaf optreden van hele sympathieke gasten. Als ze nog eens in de buurt staan: ga het zien!
 
  • Leuk
Waarderingen: Lawaaipapegaai

Lawaaipapegaai

Campingartiest
2 feb 2024
94
103
Hier was ik ook en nu moeten we elkaar dus eens gezien hebben haha. Wat een stem heeft die zanger zeg. Erg gaaf optreden van hele sympathieke gasten. Als ze nog eens in de buurt staan: ga het zien!
Ik stond midden voor de PA met mijn rug er tegenaan. Jij gaat ook naar Sniester toch? Hebben we weer een kans ;-)
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.104
2.801
Beter laat dan nooit:
King Gizzard - Vorst Nationaal

Grace Cummings

Ik wilde goede zitplekken hebben (aangezien staan spijtig genoeg nog niet lukt voor zo lang), dus was op tijd. Vooral bij het eerste nummer klonk de galm door de zaal en hoewel het beter werd, was het geluid de eerste helft van het optreden matig. Het helpt dan ook niet dat ze vooral muziek spelen, die wel een goede sound nodig heeft. Een ongelooflijke stem en de band deed ook niets verkeerd, maar persoonlijk vond ik het toch eerder saai, ook wanneer het geluid eindelijk beter was.

King Gizzard
Eindelijk! De eerste keer voor mij en meteen een mooie kennismaking met deze getalenteerde heren. Het uitgesponnen begin toonde dat talent ook meteen aan en leverde zelfs al hier en daar moshpits, circle pits en crowdsurfers op. Daarna gingen ze helemaal los met het livedebuut van Flamethrower, maar ook witchcraft en supercell, die er stevig inhakten. De zaal stond echt op zijn kop. Cool om te zien tot hoe ver iedereen aan het springen en moshen was op het middenplein. Fijn om daarna ook meteen Crumbling Castle te mogen afstrepen. This Thing was misschien wel mijn favoriet van de avond, hiermee speelden ze echt alles aan flarden en vlogen de pinten door de lucht. Daarna kregen we weer meer psychedelische nummers, die ook gewoon goed tot hun recht kwamen en me ook zeker meenamen op hun muzikale trip. Zeker Magma vond ik heel fijn live en zorgde voor een extase.
Al bij al een mooie avond dankzij dit topconcert. Hier gaat deze zomer moeite mogen voor gedaan worden om erover te gaan.
Was Vorst goed gevuld?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken