Hardrock & Metal Chat

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Nou. Om bij deze de eer te pakken van de eerste post in dit topic. Op de weg terug van Dark Fortress in Baroeg. Ik verklaar het bij deze een misdaad tegen de menselijkheid dat deze band na deze tour stopt. Wat een ongelofelijk strak en intens optreden. Van rustig tot extreem en tempowisselingen om elke minuut. Deze show is een serieuze uitdager voor de top 3 black metal shows na Emporer en Dimmu Borgir/1914. Wat. Een. Show.
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Dus als ik het goed begrijp dient dit topic om te discussiëren over bvb nieuwe album / single / video releases van Hardrock & Metal bands.
Algemeen nieuws dus.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Wellicht dat mensen hiernog aanraders voor mij hebben voor de Dynamo line up?

zit nog te twijfelen om naar Dynamo te gaan, denk wel dat ik ga maar weet niet welke dag of beide dagen
vooral trivium, en die headline show van In Flames lijken me heel vet. als die nou op dezelfde dag stonden had ik mijn dagticket al.
Anderen op het lijstje: Windrose, KSE, Rudeboy, Hanabie, Gloryhammer en wellicht Fleddy (laatste nog nooit gaan zien op graspop)
heb nooit echt iets met Megadeth gehad maar misschien zou ik wel een kijkje nemen als ik er toch ben

is wel een aanrader verder trouwens dit festival, ook heel goed betaalbaar met 59 per dag en 89 voor 2 dagen.
ben vorig jaar voor het eerst 1 dagje gegaan en heb me goed vermaakt
dit jaar hebben ze het festival uitgebreid met een extra podium en een camping.

1683614421279.png
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Wellicht dat mensen hiernog aanraders voor mij hebben voor de Dynamo line up?

zit nog te twijfelen om naar Dynamo te gaan, denk wel dat ik ga maar weet niet welke dag of beide dagen
vooral trivium, en die headline show van In Flames lijken me heel vet. als die nou op dezelfde dag stonden had ik mijn dagticket al.
Anderen op het lijstje: Windrose, KSE, Rudeboy, Hanabie, Gloryhammer en wellicht Fleddy (laatste nog nooit gaan zien op graspop)
heb nooit echt iets met Megadeth gehad maar misschien zou ik wel een kijkje nemen als ik er toch ben

is wel een aanrader verder trouwens dit festival, ook heel goed betaalbaar met 59 per dag en 89 voor 2 dagen.
ben vorig jaar voor het eerst 1 dagje gegaan en heb me goed vermaakt
dit jaar hebben ze het festival uitgebreid met een extra podium en een camping.

Bekijk bijlage 4821
Die zondag is inderdaad wel erg fijn met de headlineshow van In Flames. Kan je verder Obituary aanraden. Vind ik zelf één van de beste deadmetalbands met een heerlijke zompige sound. Tevens mede grondleggers in het genre. En zelf vind ik Bleed from Within best een aardige metalcore band. Met name het nummer The End of All We Know vind ik beresterk. Rudeboy vrijdag gezien op bevrijdingsfestival en dat is toch wel vergane glorie hoor. Vind het eigenlijk bizar dat die boven Obituary staat.
 
  • Verdrietig
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en Loek123

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.620
7.341
Wellicht dat mensen hiernog aanraders voor mij hebben voor de Dynamo line up?

zit nog te twijfelen om naar Dynamo te gaan, denk wel dat ik ga maar weet niet welke dag of beide dagen
vooral trivium, en die headline show van In Flames lijken me heel vet. als die nou op dezelfde dag stonden had ik mijn dagticket al.
Anderen op het lijstje: Windrose, KSE, Rudeboy, Hanabie, Gloryhammer en wellicht Fleddy (laatste nog nooit gaan zien op graspop)
heb nooit echt iets met Megadeth gehad maar misschien zou ik wel een kijkje nemen als ik er toch ben

is wel een aanrader verder trouwens dit festival, ook heel goed betaalbaar met 59 per dag en 89 voor 2 dagen.
ben vorig jaar voor het eerst 1 dagje gegaan en heb me goed vermaakt
dit jaar hebben ze het festival uitgebreid met een extra podium en een camping.

Bekijk bijlage 4821

Gloryhammer en Wind Rose zijn live echt geweldig, een groot feest. Zeker de moeite waard
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Die zondag is inderdaad wel erg fijn met de headlineshow van In Flames. Kan je verder Obituary aanraden. Vind ik zelf één van de beste deadmetalbands met een heerlijke zompige sound. Tevens mede grondleggers in het genre. En zelf vind ik Bleed from Within best een aardige metalcore band. Met name het nummer The End of All We Know vind ik beresterk. Rudeboy vrijdag gezien op bevrijdingsfestival en dat is toch wel vergane glorie hoor. Vind het eigenlijk bizar dat die boven Obituary staat.
Thanks voor de tips, bleed from within linkt inderdaad niet verkeerd. zal obituary ook nog even checken
Ik vind inderdaad zondag ook de betere line up hebben, alleen de band waar ik eigenlijk net het meest naar uit keek van die line up was Trivium. Dus wellicht dat ik toch gewoon een combi pak.
Gloryhammer en Wind Rose zijn live echt geweldig, een groot feest. Zeker de moeite waard
Ik kijk er wel echt naar uit om voor het eerst met een hele weide mee te schreeuwen met I AM A DWARF AND I'M DIGGING A HOLE, DIGGY DIGGY HOLY, DIGGY DIGGY HOLE. dat moet toch geweldig zijn.

Vraag me af of er nog bands gaan clashen met hun 2 stages, of dat ze gewoon om en om spelen.
 
Laatst bewerkt:

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.550
11.039
Die zondag is inderdaad wel erg fijn met de headlineshow van In Flames. Kan je verder Obituary aanraden. Vind ik zelf één van de beste deadmetalbands met een heerlijke zompige sound. Tevens mede grondleggers in het genre. En zelf vind ik Bleed from Within best een aardige metalcore band. Met name het nummer The End of All We Know vind ik beresterk. Rudeboy vrijdag gezien op bevrijdingsfestival en dat is toch wel vergane glorie hoor. Vind het eigenlijk bizar dat die boven Obituary staat.
@DennisvdBr wordt gek.
 
  • Thinking
  • Haha
Waarderingen: DennisvdBr en Joslittel

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
291
741
Ik, maar dat wist je al. 🙋‍♂️ 😉

Kick-off festivalseizoen met i.i.g.:
  • mei - Durbuy Rock Festival
  • juni - Graspop Metal Meeting
  • augustus - Alcatraz Open Air
  • augustus - W-Festival
  • november - The Rock Circus
😎🤘
Rock Circus twijfel ik nog over! Is wel echt lekker dichtbij voor mij dus kan gewoon op en af rijden.. Prijs staat me ook zeker niet tegen met 99 euro voor combi. Ben alleen nog niet 100% overtuigd.. wie helpt me 😂
 

xRoossie

Playlistbediener
7 feb 2023
43
84
Rock circus wil ik misschien ook wel heen, maar de bands trekken me nog niet genoeg 😅 Maar zou wel lekker zijn een festival in november.
Verder twijfel ik ook nog over into the grave, ze doen lang over hun tijdschema.. Snap niet dat we over graspop zeurden 😂 Ik wil voornamelijk voor Dragonforce, maar ik wil ook thuis slapen, dus als DF afsluit (lijkt me niet) dan sla ik over

En misschien nog de zaterdag van Dynamo :unsure: HOOTS
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.610
5.010
Rock Circus twijfel ik nog over! Is wel echt lekker dichtbij voor mij dus kan gewoon op en af rijden.. Prijs staat me ook zeker niet tegen met 99 euro voor combi. Ben alleen nog niet 100% overtuigd.. wie helpt me 😂
Het is natuurlijk afwachten wat er nog allemaal bij komt, maar de namen in de eerste 2 worpen waren voor mij in ieder geval bijna allemaal voltreffers, wat uiteraard niet zo vaak voor komt bij een festival.
Misschien hebben ze daarmee nu al hun kruit verschoten, en volgen er alleen nog maar relatief kleine of nietszeggende bands, maar voor mij persoonlijk is deze line-up toch nu al ruim de moeite waard!

Ok, de meeste van de aangekondigde bands heb ik vrij recent nog gezien en/of kan/ga ik de komende maanden op andere festivals zien (behalve Avatar op GMM wegens clash), en het is natuurlijk ook wel een beetje vreemd, zo'n indoor festival in november, en niet echt te vergelijken met een outdoor zomerfestival, maar het vult toch ook wel mooi een relatief festival- en concertarme periode. :)

Hoe ik je kan overtuigen, weet ik niet. Ik neem aan dat je al bekend bent met de meeste van de (grotere) aangekondigde namen?
Wat genre betreft is het eigenlijk vanalles wat: power, symphonic, folk, melodic death, black metal, metalcore, post-hardcore, electronicore...
Dat kan dus zowel een voordeel als een nadeel zijn, afhankelijk van de breedte van iemands muzieksmaak.
Het zijn over het algemeen in ieder geval wel heel opvallende bands, met een duidelijk eigen, unieke stijl en show (wat mij toch heel vaak aan trekt in een band, naast de muziek vanzelfsprekend), maar ook dat zal natuurlijk voor velen een kwestie van love it or hate it zijn.

1683618911981.png
1683618946922.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Ghostattack

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
291
741
Rock circus wil ik misschien ook wel heen, maar de bands trekken me nog niet genoeg 😅 Maar zou wel lekker zijn een festival in november.
Verder twijfel ik ook nog over into the grave, ze doen lang over hun tijdschema.. Snap niet dat we over graspop zeurden 😂 Ik wil voornamelijk voor Dragonforce, maar ik wil ook thuis slapen, dus als DF afsluit (lijkt me niet) dan sla ik over

En misschien nog de zaterdag van Dynamo :unsure: HOOTS
Als je Dynamo gaat, dan ga ik ook. Maar dan ga ik zondag ook want Brand of Sacrifice
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.153
7.379
Het is natuurlijk afwachten wat er nog allemaal bij komt, maar de namen in de eerste 2 worpen waren voor mij in ieder geval bijna allemaal voltreffers, wat uiteraard niet zo vaak voor komt bij een festival.
Misschien hebben ze daarmee nu al hun kruit verschoten, en volgen er alleen nog maar relatief kleine of nietszeggende bands, maar voor mij persoonlijk is deze line-up toch nu al ruim de moeite waard!

Ok, de meeste van de aangekondigde bands heb ik vrij recent nog gezien en/of kan/ga ik de komende maanden op andere festivals zien (behalve Avatar op GMM wegens clash), en het is natuurlijk ook wel een beetje vreemd, zo'n indoor festival in november, en niet echt te vergelijken met een outdoor zomerfestival, maar het vult toch ook wel mooi een relatief festival- en concertarme periode. :)

Hoe ik je kan overtuigen, weet ik niet. Ik neem aan dat je al bekend bent met de meeste van de (grotere) aangekondigde namen?
Wat genre betreft is het eigenlijk vanalles wat: power, symphonic, folk, melodic death, black metal, metalcore, post-hardcore, electronicore...
Dat kan dus zowel een voordeel als een nadeel zijn, afhankelijk van de breedte van iemands muzieksmaak.
Het zijn over het algemeen in ieder geval wel heel opvallende bands, met een duidelijk eigen, unieke stijl en show (wat mij toch heel vaak aan trekt in een band, naast de muziek vanzelfsprekend), maar ook dat zal natuurlijk voor velen een kwestie van love it or hate it zijn.
Dit festival wil ik eigenlijk ook nog wel naar toe ja, staan op beide dagen slechts 1 band die ik NIET wil zien tot nu toe. zal me wel vermaken dus
hoe doen jullie dat met overnachten? vind de accomodatie opties echt belachelijk duur. hutje voor 2 personen is even duur als een 8 persoons huisje voor 7 nachten bij Graspop bijvoorbeeld. hotelletje in de stad zal wellicht een betere optie zijn?
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken