Alcatraz Open Air 2024

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.212
7.473
Voor lamb of god lijkt me de kans groot dat die weer eens alle grote juni festivals af gaan, is al 6 jaar geleden tegen die tijd. Augustus festivals hebben ze in 2022 nog gedaan.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.715
7.512
Gisteren Feuerschwanz in Osnabrück gezien. Dat kan echt heel goed werken op een festival a la Alestorm, gewoon ff flink feesten!

Zeker een aanrader als er niks tegelijk speelt, van het rijtje Eclipse, Orden Ogan, Feuerschwanz en Beast in Black wel degene die je dan echt moet zien qua uniekheid
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Loek123

Totochon

Playlistbediener
31 jan 2024
21
29
Gisteren Feuerschwanz in Osnabrück gezien. Dat kan echt heel goed werken op een festival a la Alestorm, gewoon ff flink feesten!

Zeker een aanrader als er niks tegelijk speelt, van het rijtje Eclipse, Orden Ogan, Feuerschwanz en Beast in Black wel degene die je dan echt moet zien qua uniekheid
Gisteren Feuerschwanz in Osnabrück gezien. Dat kan echt heel goed werken op een festival a la Alestorm, gewoon ff flink feesten!

Zeker een aanrader als er niks tegelijk speelt, van het rijtje Eclipse, Orden Ogan, Feuerschwanz en Beast in Black wel degene die je dan echt moet zien qua uniekheid
Bedankt voor uw terugkeer! Het is altijd leuk om een mening te hebben over bepaalde groepen. Als ik me concentreer op de Running Order of Limboluus, zullen deze 4 groepen het opnemen tegen Mantah / Cutthroat / The Casualties en Cro-Mags. Ik zal dus mijn beurt moeten doorgeven 😁.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Koekdoos

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.715
7.512
@Totochon zou inderdaad gewoon gaan zien waar je zin in hebt, zeker als je gewoon tegelijkertijd ook zo’n rijtje van 4 hebt.

Als je besluit toch eentje op de Prison mee te pakken, is Feuerschwanz wel de uniekste in ieder geval
 
  • Geweldig
Waarderingen: Totochon

Totochon

Playlistbediener
31 jan 2024
21
29
Dag iedereen,
Zijn er verbeteringen gepland? Podiumopstelling, decoraties, uitzendschermen...
Ik heb geprobeerd foto's te vinden van de verschillende scènes, maar niet gemakkelijk voor "Helldorado" en "La Morgue". Bovendien is het podium van “La Morgue” toegankelijk voor publiek voor slam?

Wat betreft pyrotechniek: zijn er die over de “Prison” en het “Swamp”? Is het vuurwerk alleen op de laatste avond of aan het einde van elke avond op de "Prison"?

Alvast bedankt 😉
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.660
5.134
Van pyro heb je sinds vorig jaar die vogel die wel een serieuze publiekstrekker was en dit jaar gaat de randanimatie alleen maar uitbreiden.Bekijk bijlage 8763
Ik stond vorig jaar nog bij die vogel te kijken en filmen toen er enkele vuurspuwers een showtje aan het uitvoeren waren, totdat de achterste vuurspuwer, die achterop de vogel stond, zichzelf half in brand stak... 😳🔥
 
  • Wow
Waarderingen: Dr. Hannibal

won666

Support act
17 mei 2019
1.179
1.239
Geen idee van buiten niet meer of het hier al gemeld was, maar zaterdag vip en combi vip zijn uitverkocht
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.660
5.134
Dag iedereen,
Zijn er verbeteringen gepland? Podiumopstelling, decoraties, uitzendschermen...
Ik heb geprobeerd foto's te vinden van de verschillende scènes, maar niet gemakkelijk voor "Helldorado" en "La Morgue". Bovendien is het podium van “La Morgue” toegankelijk voor publiek voor slam?

Wat betreft pyrotechniek: zijn er die over de “Prison” en het “Swamp”? Is het vuurwerk alleen op de laatste avond of aan het einde van elke avond op de "Prison"?

Alvast bedankt 😉
Alcatraz lijkt qua aankleding wel iets meer op Hellfest.
Met name de Prison (Main) Stage is mooi aangekleed met een (hoe kan het ook anders) gevangenis-thema als achtergrond over de volledige breedte van het veld, compleet met vuurspuwende wachttorens en al, en ook op het podium zelf wordt er aardig wat weggevlamd. Vuurwerk was er volgens mij alleen aan het eind van de laatste dag, maar kan me vergissen.

banner_alcatraz_bottom.jpg

Powerwolf_Alcatrazfestival_Jonasdemeulemeester_20230811-011-scaled.jpg
kreatorfb.jpg
images


De Swamp Stage is een grote marquee tent met ook een achtergrondthema (moeras uiteraard), maar verder niet heel erg speciaal.
Ik weet niet meer of daar ook pyro wordt afgestoken.

yq2qjrll9hdykrgmht.jpg


De Helldorado Stage is sinds 2022 de nieuwste stage, en is een kleinere tent dan de Swamp. Tevens is het een ander soort tent dan de Swamp, waardoor er zich masten in de tent bevinden. Verder eveneens niet erg speciaal qua aankleding ofzo, op wat doeken na.

Drain_Alcatraz_JVP_2023-_1.jpg


De kleinste stage is La Morgue. Voor het eerst sinds 2019 als een heel kleine, stikdonkere circustent, gepresenteerd as 'an obscure experience', met ook de allerdonkerste muziek (en achteraf gezien een heel mooi programma waar ik toen veel meer tijd aan had moeten besteden...).
51969844_10156834837306007_7827969168480665600_n.jpg

Helaas was die geweldige setting eenmalig, en de afgelopen jaren is La Morgue een iets grotere, maar nog steeds vrij kleine, halfopen circustent, met een laag podium zonder hekken of beveiliging. Het is dus ideaal voor hardcore en goregrind achtige bands, waar het publiek vrijelijk het podium op en af kan, inclusief ouderwets stagediven. Maar ook voor rustigere bands (stoner, doom, post, etc.) is het een heel fijne plek waar je heel intieme optredens kan beleven voor vaak maar een (relatief) handjevol mensen.

f3c8762f-5949-4284-9ede-7d90a7c9f60b.jpg


Tenslotte moet natuurlijk ook El Presidio benoemd worden (gelegen tussen Helldorado en La Morgue), een mooi ingericht 'café' waar de hele dag DJ's draaien en mensen op tafels staan te dansen, een waar gekkenhuis, zeker later op de dag, wanneer mensen er steeds zatter worden. Dat laatste zal niet in de laatste plaats ook te wijten zijn aan de diverse speciaalbieren die er te krijgen zijn (vandaar dat ik er ook regelmatig wel even naar binnen wip ;))...

9e42-ea63-4c61-88c6-9a18128f4c14
 
Laatst bewerkt:

jbj

Dagopener
11 okt 2022
546
737
Alcatraz lijkt qua aankleding wel iets meer op Hellfest.
Met name de Prison (Main) Stage is mooi aangekleed met een (hoe kan het ook anders) gevangenis-thema als achtergrond over de volledige breedte van het veld, compleet met vuurspuwende wachttorens en al, en ook op het podium zelf wordt er aardig wat weggevlamd. Vuurwerk was er volgens mij alleen aan het eind van de laatste dag, maar kan me vergissen.

banner_alcatraz_bottom.jpg

Powerwolf_Alcatrazfestival_Jonasdemeulemeester_20230811-011-scaled.jpg
kreatorfb.jpg
images


De Swamp Stage is een grote marquee tent met ook een achtergrondthema (moeras uiteraard), maar verder niet heel erg speciaal.
Ik weet niet meer of daar ook pyro wordt afgestoken.

yq2qjrll9hdykrgmht.jpg


De Helldorado Stage is sinds vorig jaar de nieuwste stage, en is een kleinere tent dan de Swamp.
Verder niet erg speciaal qua aankleding ofzo.

Drain_Alcatraz_JVP_2023-_1.jpg


De kleinste stage is La Morgue. Voor het eerst sinds 2019 als een heel kleine, stikdonkere circustent, gepresenteerd as 'an obscure experience', met ook de allerdonkerste muziek (en achteraf gezien een heel mooi programma waar ik toen veel meer tijd aan had moeten besteden...).
51969844_10156834837306007_7827969168480665600_n.jpg

Helaas was die geweldige setting eenmalig, en de afgelopen jaren is La Morgue een iets grotere, maar nog steeds vrij kleine, halfopen circustent, met een laag podium zonder hekken of beveiliging. Het is dus ideaal voor hardcore en goregrind achtige bands, waar het publiek dus vrijelijk het podium op en af kan, inclusief ouderwets stagediven. Maar ook voor rustigere bands (stoner, doom, post, etc.) is het een heel fijne plek waar je heel intieme optredens kan beleven voor vaak maar een (relatief) handjevol mensen.
f3c8762f-5949-4284-9ede-7d90a7c9f60b.jpg


Tenslotte moet natuurlijk ook El Presidio benoemd worden (gelegen tussen Helldorado en La Morgue), een mooi ingericht 'café' waar de hele dag DJ's draaien en mensen op tafels staan te dansen, een waar gekkenhuis, zeker later op de dag, wanneer mensen er steeds zatter worden. Dat laatste zal niet in de laatste plaats ook te wijten zijn aan de diverse speciaalbieren die er te krijgen zijn (vandaar dat ik er ook regelmatig wel even naar binnen wip ;))...

9e42-ea63-4c61-88c6-9a18128f4c14
Goed overzicht!

Kleine aanvulling: in de Swamp is er ook pyro, althans tijdens Heaven Shall Burn heel wat pyro. Geen idee of dat andere jaren ook reeds was of niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Totochon

Playlistbediener
31 jan 2024
21
29
Hartelijk dank dat u de tijd heeft genomen om te reageren! Uitstekende uitleg 😎 Heel leuk dit “Morgue" met “gratis” toegang tot het podium! Het belooft een leuke sfeer.

Wat betreft "Heaven Shall Burn". Een concert van hen zonder vuurwerk is als doggy style zonder pak slaag 😅.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.660
5.134
O.a. Turbeau (Franky De Smet-Vandamme van Channel Zero) is vaste partner en enkele klassiekers. Stonden op de prijslijst vorig jaar (enkele weken voor start festival bekend), misschien heeft iemad die nog?
In 2022 was er ook de Turbeau Noir, die was wel top, maar vorig jaar was die er helaas niet meer..
Verder is er in ieder geval ook Tripel Karmeliet. 👌
 
  • Leuk
Waarderingen: Totochon

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
166
204
zalig die 10 november!!! ik vond mijn draai niet echt op de eerste lading namen.
 

Totochon

Playlistbediener
31 jan 2024
21
29
Denkt u dat we de running order snel genoeg zullen hebben of zal het een paar dagen eerder zijn, zoals vorig jaar?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken