Jouw duurste concertticket ooit

won666

Support act
17 mei 2019
1.195
1.252
Eigenlijk is het bij mij best verrassend als ik er zo over nadenk. Ik ga namelijk sinds 2016 minstens een maal per week naar concert (corona niet meegerekend). Daarvoor ging ik ook al naar concerten (sinds 2007 sporadisch, sinds ongeveer 2009 vaak, en sinds 2016 zodus wekelijks). Dat zijn niet alleen maar dure concerten waar ik naar toe ga maar ook goedkopere concerten (en festivals) tot gratis concerten (en festival). Mijn eerste grote concerten waren Nightwish in de Antwerpse Lotto Arena in 2008 en Greenday in het Sportpaleis in Antwerpen. Ik ben eigenlijk best wel eens benieuwd hoeveel die tickets toen kostte en hoeveel goedkoper ze waren ten opzichte van nu. Zelf heb ik het eigenlijk nooit geweten aangezien ik toen nog het voordeel had dat mijn vader mij nog sponsorde (ik was nog student).

Maar wat is dan het zo verrassende? Dat als ik er over nadenk, ik in al die jaren denk ik nooit dan 150 euro voor een concert heb betaald. En het zijn echt niet alleen maar de gratis concerten ofzo waar ik naar toe ga. Zoals ik al zei: Green Day bv. maar in tussentijd zag ik ook bands live zoals Metallica, Iron Maiden, Rammstein, Red Hot Chili Peppers, Blink 182, Manowar, Foo Fighters, ... . En vaak heb ik het geluk via Ticketswap echte koopjes te kunnen doen. Het beste koopje dat ik denk ik in jaren heb kunnen doen: vorig jaar Blink 182 in het Antwerpse Sportpaleis voor ... hou u vast aan de takken van de bomen ... 26 euro 39 :). Ik ben eens gaan kijken en het duurste dat ik terug vond was op Ticketswap precies Manowar in Oberhausen voor 103.25 euro. Ik zag ook dat ik bv Iron Maiden gezien heb voor amper 79.97 euro, wat denk ik best goedkoop is. Red Hot Chili Peppers zag ik voor 60 euro in Stade De France en Foo Fighters in het Sportpaleis heeft me 70 euro gekost. En allemaal redelijk recente shows. Daarmee bedoel ik na 2017.

Rammstein in Groningen heb ik wel direct gekocht toen het in voorverkoop ging en heeft me 116.45 euro gekost. En natuurlijk heb ik niet steeds geluk, in 2017 geloof ik nog (toen TS nog niet echt een ding was en er nog niet echt een medium was tegen woekerprijzen zeg maar) heb ik geloof ik 150 euro betaald om Iron Maiden in het Sportpaleis te kunnen zien. Ticket overgekocht van iemand.


Uiteraard heb ik ook al momenten gehad dat ik meer betaalde dan 150 euro voor een concertticket en dan kijk ik vooral naar m'n goede vrienden in Metallica. Al moet ik daar een hele grote kanttekening bij maken: dat waren VIP tickets (niet om ze te ontmoeten want dat kan ik financieel niet aan, wel voor met eten en een tentoonstelling en dergelijke) in het ene geval. En toen ik er 196 euro voor betaald had (voor een gewoon ticket dus), toen was dat ticket wel geldig voor 2 shows. Dus eigenlijk maar 98 euro per show.


Ik heb zeker al best veel bands ontmoet. Trivium, Sum 41, Amon Amarth, Powerwolf, Primal Fear, Sinsaenum (met Slipknot drummer Joey Jordison), Arch Enemy, enkele leden van Slipknot (al was dat niet al te duur in the end, daarvoor moest ik gewoon 2 flessen whiskey kopen die daarna toch geconsumeerd werden), Machine Head, Megadeth, Fleshgod Apocalypse, ... zijn enkele van de bands die ik al in persoon ontmoet heb maar de surplus op die tickets (of de tickets die ik er extra voor moest bijkopen) ga ik niet mee opnemen in dit topic. Dat is denk ik ook niet de bedoeling. En dan zwijg ik veel gevallen nog over transport- en hotel kosten.


In verhouding is wel denk ik het duurste concertticket dat ik ooit heb gehad Parkway Drive in de AB in Brussel, in de club daar. In 2018 deed PWD een kleine releasetour zeg maar waarbij ze in kleinere clubs speelden en dat pas 2 dagen op voorhand aankondigde. Ik wou toen echt heel graag gaan, maar die verkoop begon toen onaangekondigd tijdens mijn werkuren, uiteraard direct uitverkocht. Tickets waren 40 euro. Een kameraad van mij had impulsief een ticket gekocht en kon niet gaan. Ik mocht het toen overnemen voor, en hou u opnieuw vast aan de taken van de bomen maar dit maal voor een overdreven hoog bedrag, 110 euro. Ik heb toen door de zure appel gebeten, want ik wou Parkway Drive echt wel eens zien in een kleine zaal. Dus ik denk wel in verhouding tot hoe "groot" de band toen was (en eigenlijk nog steeds is) dat dit mijn duurste ticket ooit zal zijn geweest. En eigenlijk was Parkway Drive zijn 110 euro wel echt waard, want de show was echt puik! Vandaag zou ik het er niet meer aan geven wel niet denk ik, laatste platen van hun zijn wat plat vind ik. Te poppy.
 
  • Leuk
Waarderingen: spongebobsong en tho

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.793
3.748
123 voor de Feurzone bij Rammstein. (Voor destijds Nijmegen en Groningen. Dit jaar ga ik niet.)

Daar zal het waarschijnlijk wel bij blijven. De enige twee waar ik nog meer voor neerleggen (tot ac/dc prijzen, dus €170) zijn SOAD en RATM. Beide hoogst onwaarschijnlijk dat die nog ooit naar Europa komen. Dat zijn de enige legacy bands die ik echt graag nog op mijn lijstje zou willen hebben.

Edit: dit jaar dan nog 125 neergelegd voor vooral Tool, dat er dan een hele Graspop dag omheen zit is extreem mooi meegenomen.
Ja potverdorie Soad en/of Ratm, dan trekken we de portemonnee!
 
  • Leuk
Waarderingen: BamischijfMetMayo

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.437
2.995
Simpel; €168 voor AC/DC. Zou ik er anders niet voor betalen. Maar de kans om samen met zoonlief zijn droomband vanaf zijn zesde jaar te zien is het waard.
 
  • Winning
Waarderingen: Grunt149

BetterDays

Randprogramma
17 jan 2018
150
157
Mijn duurste concert ticket is die van Adele in Munchen, €229,90 en alsnog 1 van de achterste plekken. Tot op de dag van vandaag zit ik te twijfelen of het dat wel waard zal gaan worden...
Verder nog 2x TOOL voor ongeveer 150 euro. Terwijl ik eigenlijk liever op festivals sta.
 
  • Wow
Waarderingen: slyke

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
764
983
Bij mij is het precies wat minder in vergelijking, maar 107 euro vind ik persoonlijk al héél veel. Mijn vriendin zit aan 199 euro voor Taylor Swift deze zomer in Amsterdam; die is nog wat gekker :ROFLMAO:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.064
6.110
ik dacht dat 145 voor Springsteen 2023 wel het toppunt was, weliswaar voor Golden Circle...
Maar 152,80 voor een sta-plaats AC/DC 2024 is tot nu wel het duurste concert ticket!
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Bassie78

spongebobsong

Campingartiest
10 mrt 2023
86
121
Mijn duurste concerttickets zijn toch wel de popshows waar ik het afgelopen jaar een ticket voor heb gekocht. Harry Styles €90, Billie Eilish €140 en Olivia Rodrigo €150. Ik ging voorheen eigenlijk nooit echt naar dat soort shows. Mijn duurste tickets waren tot een jaar geleden denk ik Ziggo Dome shows van Pearl Jam, RHCP, Gorillaz... €80 of zoiets?
 

Novis95

Campingartiest
11 mei 2023
87
226
Ik heb zojuist pakweg 250 euro neergelegd voor David Gilmour in de Royal Albert Hall. Dat is meteen bijna dubbel zo duur als mijn vorige duurste ticket, maar ik wil de (waarschijnlijk) laatste ronde van Gilmour voor geen goud missen.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.613
2.100
Ik heb zojuist pakweg 250 euro neergelegd voor David Gilmour in de Royal Albert Hall. Dat is meteen bijna dubbel zo duur als mijn vorige duurste ticket, maar ik wil de (waarschijnlijk) laatste ronde van Gilmour voor geen goud missen.
Ik ga er eigenlijk toch wel van uit dat hij ook nog naar Europa komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Novis95

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.303
3.910
Ik ga er eigenlijk toch wel van uit dat hij ook nog naar Europa komt.

ROME SHOWS ANNOUNCED
Circo Massimo
27, 28, 29 September
1, 2, 3 October

First access to tickets for Italian residents pre-ordering Luck and Strange from the official David Gilmour Italian Album Store at https://DavidGilmour.lnk.to/storeIT (including those who have already done so)

General sale, Friday 17 May
 
  • Leuk
Waarderingen: Novis95 en Sjakie de Wit

The Black

Campingartiest
27 feb 2015
79
63
Tot op heden, Billy Joel voor 250 Britse ponden per kaartje. We hopen dat dit het waard is...
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.183
1.660
Je hebt uiteraard de standaard dure tickets van de laatste jaren als Billie in het Sportpaleis, Coldplay in KBS en Metallica.

Maar relatief gezien het duurste was Katy Perry voor honderd Euro in het Sportpaleis in 2015. Haar podium was in de vorm van een driehoek en voor honderd Euro kon je dus in het midden van die driehoek staan. Toffe ervaring met tientallen dansers en choreo en visuele ditjes en datjes en uiteraard de Katy Perry van een kleine tien jaar geleden, toen Roar en Dark Horse net uit waren.
 
  • On fire
Waarderingen: Tinus101

NiekBBQ

Randprogramma
21 nov 2016
168
88
2x €107,- voor Harry Styles. Mooie ervaring samen met dochter.

Maar ik denk dat dit de laatste keer is waar ik 100+ voor ga betalen.
Artiesten die 100+ vragen kunnen de ****** krijgen wat mij betreft.
 
  • Winning
Waarderingen: visdave34

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
296
252
Naar aanleiding van dit topic ben ik toch eens gaan kijken hoe vaak ik meer dan 100 euro voor een artiest betaald heb. Voor mijn gevoel was dit pas een handjevol keren voorgekomen. Blijk ik toch al zestien keer gedaan te hebben:

2023 Bruce Springsteen in Parijs [zitplaats ver van podium] 151,20 euro
2017 Bruce Springsteen in Sydney [zitplaats pal naast het podium] 151 euro
2023 Bruce Springsteen in de ArenA [Golden Circle] 150,00 euro
2017 Bruce Springsteen in Auckland [Golden Circle] 144,90 euro
2024 P!nk in de ArenA [zitplaats vlakbij podium] 140,12 euro
2018 Guns N'Roses Goffert [Golden Circle] 135,00 euro
2023 Rammstein in Brussel [Feuerzone] 131,41 euro
2023 Rammstein in Groningen [Feuerzone] 128,83 euro
2024 Bruce Springsteen Goffert [veldkaart] 123,20 euro
2024 AC/DC in de ArenA [zitplaats ver van podium] 117,60 euro
2022 Tool Ziggo Dome [zitplaats vlakbij podium] 112,60 euro
2022 Eagles GelreDome [zitplaats pal naast het podium] 110,88 euro
2019 Queen + Adam Lambert Ziggo Dome [zitplaats] 109,00 euro
2016 Bruce Springsteen in Milaan [zitplaats ver van podium] 106,40 euro
2022 Rolling Stones in Arena 103,72 euro
2019 Metallica in Arena 103,63 euro

Wel stuk voor stuk artiesten van het kaliber waar ik ook wel meer dan 100 euro voor over heb.
Zeker Bruce, die geeft natuurlijk meer waar voor je geld dan wie dan ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: Novis95

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken