Graspop Metal Meeting 2024

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
378
537
Jamel. Het spijt mij echt. Maar ik snap de mop niet.

Vandaag is gewoon werkdag in België. Ik heb de nachtshift vandaag

Het probleem van deze dag was dat het kennelijk een feestdag is in België. Ik ken hem ook niet verder, maar op feestdagen zie ik niet zo snel wat nieuws van het festival langskomen.
--> Het ging hier over het feit dat het op 1 mei een feestdag was, niet vandaag. Maar uit jouw post interpreteerde je "deze dag" als vandaag. Vandaar de verwarring, denk ik ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Bokirules en MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.653
5.121
Jep, die kans groeit. Al is 3 mei ook nog een goede optie nu. Iets in mij zegt dat het sowieso een vrijdag wordt. Laat het dan maar 10 mei zijn, de dag na Hemelvaartsdag. Dan heb ik twee keer feest met ook nog m’n verjaardag.
Haha, dat is ook mijn verjaardag. 😅
Maar doe maar niet, dan ben ik op Durbuy Rock Festival. ;)

Overigens is het natuurlijk wel logisch dat de kans op iedere datum groeit naarmate het langer duurt... 😄
 
  • Leuk
Waarderingen: Bokirules en Rockbeer

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.653
5.121
Komende woensdag is inderdaad een feestdag ja. Zoals ik dus reeds zei. 1 mei is in België de dag van de arbeid.
Lees nog eens alles terug, alle berichten gingen over 1 mei, niet over afgelopen woensdag.
Iedereen weet inmiddels wel dat 1 mei een feestdag (Dag van de Arbeid) is in België, net als in veel andere landen.
Nederland is daarop een uitzondering, wat met name te maken heeft met andere feestdagen rond deze datum die specifiek zijn voor ons land, oftewel Koningsdag/Koninginnedag en Bevrijdingsdag. Kwestie van keuzes maken dus.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
892
992
Mag de eerste weersvoorspelling doorkomen? Hobbyweerman Geri geeft zijn voorspelling voor de rest van het jaar. Hij is best vaak correct 🤔 Geen idee hoe hij het doet.
Screenshot_20240427_081545_Chrome.jpg
Kan dus een natte Graspop worden volgens hem.
De grond is al vrij nat sinds oktober vorig jaar, dus het weer moet wel echt omslaan voor het een stofeditie zal worden.
(Geen betrouwbare bron, voor ik hier als weerman wordt aanzien)
Waar zit onze weerman eigenlijk? Is wel nog wat ver op voorhand
 

Bokirules

Playlistbediener
19 jan 2017
36
8
Vergeet niet dat het band introductie topic nog bestaat mensen, vorig jaar was dit topic erg actief en stond het vol met intressante stukken, dit jaar is het aantal een stuk lager en gebeurt er vrijwel niets. in totaal zijn er 7 bands geintroduceerd van de ruim 130 bands op de line up :)
Erg benieuwd naar iedereen zijn favoriete band, altijd leuk om nieuwe bands te leren kennen op die manier
Kijk ook vooral naar de prachtige bandintroducties die reeds geschreven zijn, als je dit nog niet gedaan hebt!
Dank voor deze tip... Was er niet van op de hoogte maar verhoogd zeker de aanloop naar GMM 🤩🤙🏻
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: niels485g en Loek123

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.526
3.035
Heeft iemand ervaring met het betalen van consumpties (ontbijt en drank) op camping Inferno? Ik slaap er dit jaar voor het eerst. Ben benieuwd of je er cash moet betalen of dat het ook gaat met de skully's? Dit in verband met het aantal munten dat ik vooraf moet inslaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

saurus

Dagopener
4 feb 2019
542
640
Heeft iemand ervaring met het betalen van consumpties (ontbijt en drank) op camping Inferno? Ik slaap er dit jaar voor het eerst. Ben benieuwd of je er cash moet betalen of dat het ook gaat met de skully's? Dit in verband met het aantal munten dat ik vooraf moet inslaan.
Vorig jaar kon je daar enkel met skullies betalen.
Er stonden ook automaten om ze op te laden zodat je de lange wachtrij op de wei zelf kon ontlopen.
En op maandagmorgen was er ook nog drinken en ontbijt te krijgen.
Ontbijt varieerde van koffiekoeken tot belegde broodjes, spek en ei...
De ontbijtbar is wel pas open vanaf 8u ofzo.
Douches zijn 24/24 gratis toegankelijk.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: redbaron en Rockbeer

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.205
7.459
Vorig jaar kon je daar enkel met skullies betalen.
Er stonden ook automaten om ze op te laden zodat je de lange wachtrij op de wei zelf kon ontlopen.
Een wachtrij om op te laden? Dat kon toch gewoon via een qr code op je telefoon?

Of natuurlijk nog beter, genoeg in de voorverkoop halen om niet bij te moeten kopen

Overigens wel bedankt voor de info, sta zelf ook voor het eerst op Inferno dit jaar :)
 

King810

Playlistbediener
17 apr 2024
38
65
Mag de eerste weersvoorspelling doorkomen? Hobbyweerman Geri geeft zijn voorspelling voor de rest van het jaar. Hij is best vaak correct 🤔 Geen idee hoe hij het doet.
Bekijk bijlage 8725
Kan dus een natte Graspop worden volgens hem.
De grond is al vrij nat sinds oktober vorig jaar, dus het weer moet wel echt omslaan voor het een stofeditie zal worden.
(Geen betrouwbare bron, voor ik hier als weerman wordt aanzien)
Waar zit onze weerman eigenlijk? Is wel nog wat ver op voorhand
Paar graden kouder dan vorige editie zou wel prettig wezen. Het mag van mij wel regenen maar alleen als de scorpions spelen. Want dan maakt heel eventjes helemaal niks mij meer uit. "To the magic of the moment on a glory night"
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

King810

Playlistbediener
17 apr 2024
38
65
Zijn er trouwens mensen hier die al eerder op devils lake hebben verbleven? Wat ik kon vinden over de shuttlebus is dat er van 8:00 tot 03:00 elk half uur bussen vertrekken. Is dit echt zo of echt absoluut niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Rellikagem

Playlistbediener
8 mei 2022
25
49
Voor degene die al twintig keer de videos van Billy Mayhem had bekeken, hij wil wel naar een meeting komen. Hij heeft een video gestuurd, maar krijg hem hier niet geupload
Ik kende Billy Mayhem al een tijdje, toen ik in 2023 zag dat hij naar Graspop kwam had ik hem toen ook een berichtje gestuurd met wat uitleg en dergelijke, we hadden toen ook afgesproken en was toen uitermate dankbaar voor de hulp en aanbevelingen.

En ze zijn echt wel zoals op YouTube, easy going, vriendelijk en maken er totaal geen probleem van dat ons Engels er niet altijd zo vlotjes uitkomt.

Voor dit jaar komen er 2 nieuwe mensen mee, Joe en Aston, ook gekend op YouTube en lijken mij toch ook wel vrij zware feesters.

Maar volgende week is dus de week?
 

Valthys

Playlistbediener
19 jan 2024
19
37
Een van de leukste dingen aan een festival is toch wel het ontdekken van nieuwe bands. Inmiddels heb ik de playlist al een aantal keer gedraaid en heb ik er een aantal nieuwe artiesten bij die ongetwijfeld in mijn 2024 Recap zullen verschijnen. Om de tijd te vullen tot de timetable zal ik eea delen!

De grootste ontdekking is toch wel Kamelot. Toen het de eerste keer langs kwam was ik nog niet helemaal verkocht. Ik kan wel genieten van het theatrale maar vond het net wat te gelikt/poppy.. Inmiddels ben ik om en kan ik al menig liedje uit volle borst (vals) meezingen. Wat kunnen zowel de oude als nieuwe zanger ontzettend goed zingen. Soul Society heeft inmiddels wel de top bereikt van favoliedjes van het moment.

Enigszins in die zelfde hoek heb je Dynazty zitten. De muziek voelt toch een beetje fout, maar één ding is het zeker en dat is dat het catchy is.

Mijn "gym playlist" is inmiddels verrijkt met de liedjes van Wargasm. Heerlijk chaotisch waar je direct een tandje harder op gaat.

Health is ook een aanval op je zintuigen, maar dan op een hele andere manier. Het zorgt voor een golf van geluid waar je aangenaam op mee kan drijven.

En zo zijn er wel meer, maar dat zijn de voornaamste ontdekkingen voor mij. Verder wordt Moon van Borknagar ook al grijs gedraaid (al kom ik nog niet helemaal in de rest van de liedjes, als iemand tips heeft van soortgelijke liedjes hoor ik het graag).

Wat zijn jullie grootste ontdekkingen?
 
Laatst bewerkt:

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.690
7.472
Enigszins in die zelfde hoek heb je Dynazty zitten. De muziek voelt toch een beetje fout, maar één ding is het zeker en dat is catchy.

De zanger van Dynazty neemt ook de mannelijke clean vocals van Amaranthe voor zijn rekening, mocht je die nog niet kennen!

Wat zijn jullie grootste ontdekkingen?

Ook Dynazty, Eisbrecher en erachter komen dat Brian Downey's Alive and Dangerous een Thin Lizzy set is. Tarja kende ik al wel, maar nooit geluisterd, de bekendste nummers zijn ook wel gaaf!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.653
5.121
Een van de leukste dingen aan een festival is toch wel het ontdekken van nieuwe bands. Inmiddels heb ik de playlist al een aantal keer gedraaid en heb ik er een aantal nieuwe artiesten bij die ongetwijfeld in mijn 2024 Recap zullen verschijnen. Om de tijd te vullen tot de timetable zal ik eea delen!

De grootste ontdekking is toch wel Kamelot. Toen het de eerste keer langs kwam was ik nog niet helemaal verkocht. Ik kan wel genieten van het theatrale maar vond het net wat te gelikt/poppy.. Inmiddels ben ik om en kan ik al menig liedje uit volle borst (vals) meezingen. Wat kunnen zowel de oude als nieuwe zanger ontzettend goed zingen. Soul Society heeft inmiddels wel de top bereikt van favoliedjes van het moment.

Enigszins in die zelfde hoek heb je Dynazty zitten. De muziek voelt toch een beetje fout, maar één ding is het zeker en dat is catchy.

Mijn "gym playlist" is inmiddels verrijkt met de liedjes van Wargasm. Heerlijk chaotisch waar je direct een tandje harder op gaat.

Health is ook een aanval op je zintuigen, maar dan op een hele andere manier. Het zorgt voor een golf van geluid waar je aangenaam op mee kan drijven.

En zo zijn er wel meer, maar dat zijn de voornaamste ontdekkingen voor mij. Verder wordt Moon van Borknagar ook al grijs gedraaid (al kom ik nog niet helemaal in de rest van de liedjes, als iemand tips heeft van soortgelijke liedjes hoor ik het graag).

Wat zijn jullie grootste ontdekkingen?
Crownshift (begint steeds meer op me te groeien, voor fans van Children Of Bodom, In Flames, etc.)
Dominum
Ereb Altor
Hanabie.
HEALTH
Kampfar
Karnivool
Pain (ben al langer groot fan van Hypocrisy, maar kende dit zijproject van Peter Tägtgren nog niet)
Pendulum (naam kende ik uiteraard al langer, maar nu pas echt de moeite genomen om te luisteren)
Svartsot

Kamelot, Dynazty, Borknagar, Eisbrecher, Amaranthe, Tarja, Brian Downey staan ook allemaal hoog op mijn lijstje.
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken