Countdown to Rock Werchter 2017

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Nou, nog 1 opmerking over de donderdag als het mag. Ik ben zeer positief verrast over de twee nieuwe singles van Lorde. Had niet superveel met haar maar die singles vind ik sterk. Hierdoor wel aan het twijfelen geslagen of ik toch niet afsla naar de Barn. Mis hierdoor een stuk IM maar erger zou het missen van een goede plek bij AF zijn. Dilemma..

Misschien had je minder met singles als Team/Royals maar Lorde haar debuutalbum morgen we toch zeker wel een sterk album noemen.

Misschien vind je dit wat.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=4qaeoz_7cyE[/video]
 

thomke

Playlistbediener
16 mrt 2015
34
2
Zo, het aftellen gaat verder en Rock werchter komt steeds dichterbij. We laten de donderdag achter ons en gaan verder met de vrijdag (30 juni) programmering. Wat moet er gezien worden? Wat valt op? Wat wil je kwijt over de festivaldag? Laat van je horen de komende 24 dagen. Let's go:

Line-up: Vrijdag 30 juni, Rock Werchter.

- Radiohead.
- James Blake.
- Oscar and the wolf.
- Royal Blood.
- Bazart.
- Birdy.
- Dua Lipa.
- Future Islands.
- Jain.
- Kaleo.
- Nathaniel Rateliff & the night sweats.
- The Pretenders.
- Warhaus.
- White Lies.
- Maggie Rogers.
- Tamino.
- Vuurwerk.

 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Deze 2e dag kent 1 grote uitschieter en dat is Radiohead. Daarna valt op deze dag misschien toch wel het grootste gat.
Future Islands een top live-act die helaas wel eens tegen wil vallen maar zeker weer een mooie set kan leveren met een aantal leuke songs.
Ben erg benieuwd wat jullie van Kaleo gaan vinden aangezien die live volgens mij goed overeind blijven.
Verder zal Blake moeten bewijzen dat hij overeind blijft op de main-stage maar daar ben ik erg bang voor...
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Deze kwam ik zojuist tegen via het Coachella youtube kanaal. Ja, de zangert klinkt dus even sterk als op plaat.

Altijd leuk om na Coachella de eerste festivalsetjes van alle bandjes te bekijken.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=XFxXTvbaFqo[/video]
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
Ben erg benieuwd wat jullie van Kaleo gaan vinden aangezien die live volgens mij goed overeind blijven.

Ik hoop het, staan natuurlijk wel main stage. Kijken of ze dat ook vol kunnen houden.
Maar voor mij is dit persoonlijk de minste dag. Radiohead maakt natuurlijk veel goed. Hoop dat ze daar niks schokkends tegenover gaan zetten zoals Avalanches. Dan heb ik een probleempje.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.995
2.043
15:25 - 16:25 Nathaniel Rateliff & The Night Sweats

17:00 - 18:00 White Lies

18:40 - 19:40 Royal Blood

20:30 - 21:30 The Pretenders

22:30 - 01:00 Radiohead

Misschien tussen Royal Blood en The Pretenders nog even een stukje Bazart meepikken.
 

marsupilami

Campingartiest
27 jan 2017
57
0
Mijn vrijdag:

14:00 - 14:50 Kaleo
(14:45 - 15:25 Maggie Rogers)
15:25 - 16:25 Nathaniel Rateliff & The Night Sweats

18:40 - 19:40 Royal Blood

22:30 - 01:00 Radiohead

Maggie Rogers valt net kut vind ik. In de middag zowel White Lies en Birdy even meepakken voor Royal Blood. Daarna heb ik geen flauw idee waar ik heen zou moeten gaan, misschien toch ff Oscar & The Wolf stukje kijken voor Radiohead.

Wat raden jullie aan, James Blake of The Pretenders?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Wat raden jullie aan, James Blake of The Pretenders?


Voor zulke keuzes zeg ik altijd kijk waar je op dat moment zin in hebt. Tijd om een uurtje goed naar de muziek te luisteren? ga naar Blake. Zin in iets vrolijkers? The Pretenders.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Ik denk dat dit mijn vrijdag word:

- Kaleo (Lekker bandje dat ik eerst nog niet kende. Tamino en Vuurwerk vind ik niks, dus mijn dag begint hier. Vind het jammer dat het tijdens Warhaus is, maar ik ga heel misschien nog naar Vestrock dus dan kan ik Warhaus daar zien.)
- Future Islands (Nog niet veel van beluisterd, maar het klonk wel lekker toen ik het eens aanzette. Ga wel Nathaniel Rateliff nog eens proberen, aangezien men hier best enthousiast over hen is, maar de eerste paar luisterbeurten greep het mij niet echt)
- White Lies (In 2014 vond ik het vies tegenvallen, dus heeel misschien dat ik naar Birdy ga, maar wil wel op dit moment ook ff nog wat eten/plassen/drinken om na White Lies het vak in te duiken(en Birdy duurt net wat langer)
- Royal Blood (Boh, heb ze in 2014 toen als één van de eerste acts van de dag in een tent gezien, heftig lekkere live muziek. Proberen een degelijk plaatsje hier al te vinden)
- James Blake (Geen Pretenders voor mij, maar een goede plek bij Radiohead en dan wordt het maar James Blake)
- RADIOHEAD! (Na Foo Fighters de band waar ik het meeste naar uitkijk. NIet iets wat ik zo maar leuk vind, maar iets wat ik minstens 2 a 3 keer per week aanzet. Wat kijk ik hier naar uit zeg, wordt geweldig dit!)

Best wel een programma wat al vast staat, maar wil Nathaniel Rateliff wel nog gaan proberen. Iemand een suggestie waarmee ik anders kan proberen te beginnen?)

Moet wel zeggen dat als ik kijk naar wat ik echt wil zien deze dag, dat het dan maar 3 namen zijn(Radiohead, Royal Blood en Kaleo).
 

NiekBBQ

Randprogramma
21 nov 2016
167
87
10 namen die ik graag zou willen zien. Voor mij dus alles behalve de minste dag...
Wat waarschijnlijk mijn vrijdag zal worden:

Warhaus
Future Islands
JAIN
Birdy/White Lies
Royal Blood
James Blake
Radiohead

Helaas mis ik dan Kaleo en Oscar & the Wolf.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Voor mij wordt 't:

Kaleo
Nathaniel Rateliff of Future Islands (grote twijfel hier, omdat ik Live veel verwacht van Rateliff, maar de muziek van Future Islands wel meer m'n smaak is ...)
White Lies
Royal Blood
???
Radiohead


Ik weet totaal nog niet hoe ik het gat tussen RB en RH ga opvullen. Misschien toch gewoon blijven plakken bij James Blake om goed bij Radiohead te staan. Of misschien toch na RB naar The Pretenders en ondertussen even een stukje Bazart meepikken. Dan zou ik zo maar even een 20tal minuutjes OATW kunnen bekijken (kan ik daar meteen ook een oordeel over vellen) en heb ik nog steeds een ruim halfuur om op een goede plaats voor RH te geraken. Lastig dit ...
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.790
3.746
Ik denk dat dit mijn vrijdag word:

– Kaleo (Lekker bandje dat ik eerst nog niet kende. Tamino en Vuurwerk vind ik niks, dus mijn dag begint hier. Vind het jammer dat het tijdens Warhaus is, maar ik ga heel misschien nog naar Vestrock dus dan kan ik Warhaus daar zien.)
– Future Islands (Nog niet veel van beluisterd, maar het klonk wel lekker toen ik het eens aanzette. Ga wel Nathaniel Rateliff nog eens proberen, aangezien men hier best enthousiast over hen is, maar de eerste paar luisterbeurten greep het mij niet echt)
– White Lies (In 2014 vond ik het vies tegenvallen, dus heeel misschien dat ik naar Birdy ga, maar wil wel op dit moment ook ff nog wat eten/plassen/drinken om na White Lies het vak in te duiken(en Birdy duurt net wat langer)
– Royal Blood (Boh, heb ze in 2014 toen als één van de eerste acts van de dag in een tent gezien, heftig lekkere live muziek. Proberen een degelijk plaatsje hier al te vinden)
– James Blake (Geen Pretenders voor mij, maar een goede plek bij Radiohead en dan wordt het maar James Blake)
– RADIOHEAD! (Na Foo Fighters de band waar ik het meeste naar uitkijk. NIet iets wat ik zo maar leuk vind, maar iets wat ik minstens 2 a 3 keer per week aanzet. Wat kijk ik hier naar uit zeg, wordt geweldig dit!)

Best wel een programma wat al vast staat, maar wil Nathaniel Rateliff wel nog gaan proberen. Iemand een suggestie waarmee ik anders kan proberen te beginnen?)

Moet wel zeggen dat als ik kijk naar wat ik echt wil zien deze dag, dat het dan maar 3 namen zijn(Radiohead, Royal Blood en Kaleo).

Ik zelf vind howling at nothing en i need never get old in ieder geval 2 leuke nummers
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
Ik blijf het een minder dagje vinden, ondanks die dikke headliner.

14:00 - 14:45 Warhaus
Hier kijk ik eigenlijk wel naar uit. Ik heb hun album vrij hoog zitten.

15:25 - 16:25 Future Islands
Goede boeking. Heb ze nog nooit gezien, dus ik ben benieuwd hoe ze live zijn. Sommigen vinden hen fantastisch zijn, anderen potsierlijk. Ik hou wel van hun sound.

16:25 - 17:15 Jain
Bij gebrek aan beter. Ik versta dat ze nogal groot is in Frankrijk dus ben benieuwd hoe veel volk ze trekt in België. Ze heeft wel redelijk unieke popliedjes, dus het kan wel goed komen.

18:40 - 19:40 Royal Blood
Ik ben geen groot fan van dit duo, maar je moet ergens heen hé. Zag ze een stukje in 2015 maar vond dat niet zo bijzonder, aangezien al hun nummers zo hard op elkaar lijken. Hopelijk brengt hun nieuw materiaal wat meer variatie.

En dan twijfel ik... Ik wil dolgraag een goede plek hebben voor Radiohead (dé act van deze editie voor mij). Maar ik wil ook gewoon naar The Pretenders gaan, aangezien het toch wel een legendarische band is en het de enige echte legacy act op de affiche is. Het zou zonde zijn om die niet meet te pikken nu die er staan. Daarnaast vond ik James Blake als sub voor RH op Lollapalooza Berlijn echt niet goed... Er zit een uur tussen Pretenders en Radiohead, zou dat genoeg zijn om redelijk vooraan te geraken?

22:30 - 01:00 Radio-fucking-head
Twee-en-half-uur pure magie op de Werchterse wei. In het donker. Wat een prachtige spot heeft RW hen gegeven. En damn, wat kijk ik hier naar uit mensen. Ik weet niet wanneer Radiohead ooit nog terugkeert naar België na deze tour. Dus mis dit niet mensen.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
@mattman: Een uur op voorhand lijkt me toch heel redelijk om nog op een goeie plek te raken. Hoe enthousiast wij hier ook zijn over Radiohead, ik denk dat een doorsnee Werchter ganger niet zoveel meer waarde hecht aan RH dan aan pakweg Kings of Leon of Linkin Park. Het gros van de mensen met een dagticket zal uiteraard wel voor Radiohead komen, maar dan nog: die dag is nog steeds niet uitverkocht en velen zullen ook het maximum uit hun ticket willen halen en bv. wel The Pretenders of zelfs Oscar and the wolf proberen mee te pikken.

De voornaamste reden dat ik bij James Blake zou blijven, is voor het gemak, maar los daarvan denk ik echt wel dat het te doen moet zijn om nog vrij vooraan (natuurlijk het voorvak niet) te komen.
 

E.B.B.A

Playlistbediener
18 jan 2017
9
0
Mijn dag gaat er ongeveer zo uitzien...

Tamino:
ik vind persoonlijk Habibi wel goed.

Kaleo:
vind persoonlijk hun nummers wel goed!
Hopelijk zijn live ook straf!

Nathaniel R.:
Heb ze vorig jaar niet kunnen zien...
Hopelijk nu wel!

Birdy:
Persoonlijk ben ik van haar nieuwste album niet echt wild, maar haar oudere liedjes hoor ik wel graag.

Royal Blood/Dua Lipa:
Hier ben ik nog niet echt uit... Mijn vrienden zullen beslissen.

BAZART:
Ja ik ben er zo een...
:wink:

Oscar & The Wolf:
Was eerst niet zo zot van hun muziek, maar sinds ik ze 2 jaar geleden op Werchter heb gezien ben ik toch wel van hun muziek gaan houden.

Radiohead:
Heb ze dit jaar pas echt goed leren kennen. Voordien wist ik wel van hun muziek af, maar meer niet... Nu kijk ik er persoonlijk wel naar uit!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Een uur op voorhand lijkt me toch heel redelijk om nog op een goeie plek te raken.
Hou rekening dat de Barn compleet gaat uitpuilen van volk voor Bazart en Oscar & The Wolf hé, een uur op voorhand lijkt me doenbaar hoor.

OT:

Vuurwerk; leerde hen een aantal jaren geleden door een zeer donkere remix die ze hadden gedaan en daarna een beetje uit het oog verloren. Ik kijk wel uit naar hun optreden tho, jammer dat het in het daglicht zal zijn. Zelfs in een tent merk je dat verschil (was bij Mura Masa of Aurora vorig jaar ook bv zo).
Tamino; Ken 'm niet zo goed, maar een vriendin kent hem via via en stelde 'm dus aan me voor, voor hij aan DNL meedeed en de nummers die ze me toen lieten horen vond ik zeer fijn. Overigens is Habibi een zeer leuk nummer, jammer dat hij zo word gehypet (wat bepaalde verwachtingen met zich meebrengt maar afin).
Kaleo; Na hun zeer goede performance gezien te hebben op Coachella dit weekend, nog een beetje meer fan geworden van hen. Ze krijgen op RW ook maar 50 min wat ik 10 minuutjes te weinig vind, hun album A/B vond ik een zeer sterk album en luistert heerlijk weg. Ijslanders weten gewoon hoe ze goeie muziek moeten maken, punt.
Future Islands; Verkies ik zelf net iets meer boven Nathaniel Rateliff, de nieuwe plaat vind ik wel goed en gewoon de stem van die zanger is zo charmant, tsja
White Lies; Of misschien Birdy, hangt er vanaf wat de groep verkiest. Mij maakt 't niet zoveel uit.
Royal Blood; Die nieuwe single vind ik best vet en had een aantal weken terug hun debut eens opgezet, lekker rocken zen
James Blake; Enerzijds omdat zijn plaat één van m'n favoriete platen was van 2016 anderzijds voor een goede plaats te hebben bij Radiohead.
Radiohead; :roll:

Ben nog steeds naarstig op zoek naar een combi dus als iemand eentje te veel heeft of iemand kent iemand die onzeker is en van z'n kaart afwil, hit me up haha
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.190
3.018
- Warhaus: Ik heb Kaleo al gezien en Warhaus nog niet, dus die clash valt al makkelijk weg.
- Future Islands of Nathaniel Rateliff: misschien een stukje van allebei want ik vind ze beide de moeite waard.
----- Pauze of stukje Jain en Birdy meepikken -----
- Royal Blood: gewoon lekker
- ???, waarschijnlijk blijf ik aan de mainstage hangen, maar wie weet ga ik wel even Oscar & The Wolf kijken. Een plaats in het eerste vak bij Radiohead is niet nodig voor mij, dus geen stress.
- Radiohead: nog maar fan sinds het laatste album, maar ik kijk er enorm naar uit!

Uiteindelijk toch een mooi dagje met een prachtige headliner.

Wessel wrote:
Ben erg benieuwd wat jullie van Kaleo gaan vinden aangezien die live volgens mij goed overeind blijven.

Ik hoop het, staan natuurlijk wel main stage. Kijken of ze dat ook vol kunnen houden.

Ik heb ze in januari in de AB gezien en ik vond ze wat tegenvallen. De zang is live inderdaad even sterk als op de plaat, maar het gitaarspel van de zanger was slordig en de show en muziek bevatte veel dezelfde voorspelbare trucjes. Ik moet wel vermelden dat het hun eerste show van de tour was toen, dus ik hoop dat ze ondertussen al wat beter zijn ingespeeld op elkaar. (Er werd met de belichting ook heel veel aandacht gevestigd op de zanger, alsof hij daar solo stond, terwijl in de achtergrond de drummer en gitarist als beesten tekeer gingen, jammer vond ik maar goed, op de main in het licht zal dit al minder opvallen natuurlijk)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Ik moet wel vermelden dat het hun eerste show van de tour was toen, dus ik hoop dat ze ondertussen al wat beter zijn ingespeeld op elkaar. (Er werd met de belichting ook heel veel aandacht gevestigd op de zanger, alsof hij daar solo stond, terwijl in de achtergrond de drummer en gitarist als beesten tekeer gingen, jammer vond ik maar goed, op de main in het licht zal dit al minder opvallen natuurlijk)

[video]https://www.youtube.com/watch?v=rg4GyHZA7xE[/video]
Hun optreden op Coachella +1 zenne en ik denk eerlijk gezegd dat die band liever buiten speelt dan in een tent, dus dat komt wel in orde!
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.190
3.018
Hun optreden op Coachella +1 zenne en ik denk eerlijk gezegd dat die band liever buiten speelt dan in een tent, dus dat komt wel in orde!

Het komt zeker in orde, daar heb ik ook geen twijfel aan, ze hebben nog altijd hun geweldige sound! Ik had misschien gewoon ook iets te hoge verwachtingen na enkele live videos gezien te hebben...
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
574
423
13:00-13-30 Tamino, als we op tijd op de wei zijn

13:30-14:00 Vuurwerk, als was het alleen om de naam. Hiervoor nog nooit van gehoord (dat heb je zo als hollander :wink: ), maar wel lekkere muziek eigenlijk

14:00-14:50 Kaleo , ook nog nooit van gehoord voor het bekend maken van de line up, maar (zoals eerder hier ook al gezegd), wat een lekker band en volgens mij werkt dit perfect begin van de middag op de main.

15:35-16:25 Future islands of Nathaniel Rateliff , het is me een beetje om het even, maar ik wel wel 1 van de 2 zien, allebei heel tof

16:25-18:15 Jain/White Lies/Birdy/Eten, allemaal wel leuk, ligt ook een beetje aan de stemming en er moet natuurlijk ook wat gegeten worden op zo'n dag

18:40-19:40 Royal Blood , al een keer gemist in 2014 (toen nog begin van de dag), die gaan we nie nog een keer missen. Wat een lekkere herrie is dat toch hé

19:40-21:30 stukje Bazart/James Blake/The Pretenders, allemaal wel leuk, maar allemaal ook niet echt mijn ding, maar ga er zeker 1 (of 2) checken

21:30-22:30 Oscar and the wolf?? Met een groot vraagteken er bij, grote kans dat we het skippen. Al is er bij Oscar and the wolf (en Bazart natuurlijk ook) wel waarschijnlijk super veel sfeer in de tent, wat je ook van de muziek vindt.

22:30-01:00 Radiohead , geen diehard fan ofzo, maar wel hele mooie muziek natuurlijk en live zee rzeker één van de hoogtepuntjes van het weekend denk ik zo
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken