Countdown to Rock Werchter 2017

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.026
599
Gewoon omdat het kan: een Radiohead setlist voorstellinkje.
1f609.svg


Er vanuit gaande dat ze een set van 25 nummers brengen:

1. Daydreaming
2. Decks Dark
3. Ful Stop
4. My Iron Lung
5. 15 Step
6. I Might Be Wrong
7. Pyramid Song
8. Identikit
9. Everything In Its Right Place
10. Idioteque
11. Planet Telex
12. Present Tense
13. A Wolf At The Door
14. Let Down
15. Burn The Witch
16. Lotus Flower
17. How To Disappear Completely

18. Talk Show Host
19. Climbing Up The Walls
20. The Tourist
21. Lift
22. Bodysnatchers

23. You And Whose Army?
24. Reckoner
25. Street Spirit (Fade Out)
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.381
6.631
Ik hoop op de nummers die me wel aanspreken. Burn the witch, fake plastic trees, paranoid android, no surprises, creep, karma police, street spirit en just. Die laatste (mijn favoriete) spelen ze bijna nooit of wel?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.142
8.824
Ik hoop op de nummers die me wel aanspreken. Burn the witch, fake plastic trees, paranoid android, no surprises, creep, karma police, street spirit en just. Die laatste (mijn favoriete) spelen ze bijna nooit of wel?

Je zal niet te klagen hebben gok ik. ;-) Bijna al die nummers worden geregeld bovengehaald door de band. Behalve Just, inderdaad. maar ze kunnen die straks zomaar weer bovenhalen. Radiohead is namelijk vrij onvoorspelbaar. Gelukkig maar.

Ook publieksfavorietjes als Exit Music, Let Down, Nude, There There, My Iron Lung, 2+2=5 en Lotus Flower kunnen de revue passeren. Deze band heeft te veel goede nummers, haha.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Eerlijk gezegd kan ik gewoon geen lijst van 25 nummers maken, omdat er veel te veel goede Radiohead nummers zijn.

Hoop wel heel erg dat ze Lucky, die ze niet vaak live spelen volgens mij, live spelen. Ik ga me vooral laten verrassen die dag haha.
 

thomke

Playlistbediener
16 mrt 2015
34
2
Nog 48 dagen tot Rock Werchter 2017. Van de vrijdag gaan we over op de zaterdagprogrammering. Laat de komende 24 dagen van je horen! Heb in de afgelopen dagen al veel tips teruggelezen. Let's go!

Line-up zaterdag 1 juli:

- Linkin Park.
- System of a down.
- Blink-182.
- Above & Beyond.
- Bonobo (live).
- Kodaline.
- Milky Chance.
- Passenger.
- Seasick Steve.
- Chrystal Fighters.
- Jimmy Eat World.
- Blues Pills.
- Charli XCX.
- Frank Carter & The Rattlesnakes.
- Glass Animals.
- J. Bernardt.
- Machine Gun Kelly.
- Sohn.
- Tash Sultana.
- Toothless.[video]https://www.youtube.com/watch?v=v2H4l9RpkwM[/video]
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
573
172
Naast de grote namen van deze dag kijk ik ook erg uit naar Frank carter. Die laatste plaat is echt fantastisch.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.026
2.102
Drukste dag;
13:00 - 13:40 Frank Carter & The Rattlesnakes

14:10 - 14:55 Blues Pills

15:30 - 16:20 Seasick Steve

17:00 - 18:00 Jimmy Eat World

18:50 - 20:05 Blink-182

20:55 - 22:25 System Of A Down

23:15 - 01:00 Linkin Park

Gelukkig staat er niets interessants in de tenten die dag.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.142
8.824
Tja. Dit is m'n planning zowat:


14:35 - 15:25 Glass Animals

20:55 – 22:25 System Of A Down

21:50 - 23:05 (stukje) Bonobo


Daarna heb ik geen enkele reden meer om op die wei te blijven. Uit de 10 jaar (jubileum!) Werchter heb ik nog nooit zo'n teleurstellende dag gekend. Heb echt ook enkele dingen proberen ontdekken/appreciëren, maar zo'n Kodaline, Passenger of Blink 182 trek ik echt niet. Bovendien vond ik die laatste al heel slecht op RW12 (extreem rommelig, super vals, heel kinderachtige bindteksten en lyrics, voorspelbaar). Wil ik niet nog eens doorstaan. En Linkin Park was zo mogelijk nog erger op Pukkelpop. Hoe glad, nep en Amerikaans kan je zijn, los van de verschrikkelijke muziek die ze maken. Maar die discussie wil ik niet meer aangaan.

Ook System Of A Down is helemaal mijn ding niet, maar die heb ik nog nooit gezien en wie weet valt het wel mee. En je moet iets doen op een dag hé.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.978
6.273
Enige must see op die dag is Above & Beyond. Tash Sultana, Bonobo en SOHN zie ik hoogstwaarschijnlijk op DTRH. Ik ben wel benieuwd naar Frank Carter, ik kon z'n album wel appreciëren en ook Glass Animals interesseert me wel. Verder ook nog wat jeugd sentiment bij Blink-182. System Of A Down en Linkin Park interesseren me weinig tot niks. Misschien blijven we na Blink wel gewoon staan om SOAD te zien om daarna naar A&B te gaan en het laatste deel daarna van Linkin Park te zien. Voor mij persoonlijk valt deze dag niet zo goed maar ik snap het wel dat dat voor anderen wél zo is :)

Frank Carter (als we dat halen)
J Bernardt (maar hoeft niet per sé)
Glass Animals
Seasick Steve / SOHN (beide hoeven niet per sé)
Blink-182
SOAD / Bonobo
Above & Beyond
Linkin Park
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Zeer interessante dag dit voor mij en ook een vol programma meer. Er is slechts 1 plek(heel mss 2) waar ik nog niet over uit ben.

- Frank Carter & The Rattlesnakes: Wat een ontdekking is dit voor mij zeg, toen ze aangekondigd waren en ik ging luisteren was ik echt gelijk fan. Dit is een no brainer en ga hier ook zeker naartoe. Lekker mijn wekker zetten.

- Blues Pills/Glass Animals/J. Bernhardt: Ken t alledrie niet zo goed. Allemaal eens een kans gaan geven de komende tijd. Qua eerste indruk neig ik naar J. Bernhardt, maar t zou ook Blues Pills rustig op een afstandje kunnen worden gezien wat er nog komt.

- Seasick Steve: Hier kijk ik toch ook wel naar uit. Lekkere bluesrock waar ik zeer zeker heen wil gaan. Ergens had ik het misschien wel leuk gevonden om MGK te zien(leek me wel lachen), maar Seasick Steve heeft zeker de voorkeur.

- Jimmy Eat World: Hierbij ga ik op een afstandje wat drinken, eten en ook ff pissen om waarschijnlijk hierna het vak in te gaan. Er is een kleine kans dat ik een paar maten join om mee naar Kodaline te gaan, maar eigenlijk denk ik dat ik dat niet zal gaan doen.

- Blink 182: Ondanks dat ik geen goede verhalen lees hier over hun vorige passage, lijkt me dit wel leuk. Beetje punkrock wat gewoon een lekker feestje kan worden op de weide.

- System of a Down: Hier kijk ik echt naar uit. Het is volgens mij een band die niet heel vaak tourt(zou er niet apart heen gaan tho), maar het is wel echt heerlijke pokkeherrie. Mooi is het zeker niet te noemen, maar wel heerlijk ruig en direct vind ik. Hou op zijn tijd ook best wel van metal muziek(ben er wel kieskeurig in, vind veel ook gewoon kut), dus dit wordt zeer zeker genieten.

- Linkin Park: Jup, ik ben er zo een. Linkin Park is echt een band waar ik non-stop naar luisterde na hun eerste 2/3 platen. Zijn hun nieuwe nummers kut, mja best wel. Maar hey, het wordt voor mij een mix van nostalgie en meebleren en uiteindelijk ook genieten. Moet ook zeggen dat ik best wel wat nummers van hun plaat uit 2014 uiteindelijk leuk vond, dus ik ga hier gewoon genieten.

Kijk dus erg uit naar deze dag en misschien na de Zondag wel mijn favoriete dag over de breedte.

 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Must sees voor mij van de zaterdag zijn Frank Carter, Glass Animals, Blink 182, System Of A Down en Linkin Park. Naar mijn mening echt een topdag!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.386
566
14:35 – 15:25 Glass Animals

20:55 – 22:25 System Of A Down

21:50 – 23:05 (stukje) Bonobo

Ga Jimmy Eat World zien, dat is echt wel cool. SoaD zou ik niet gaan kijken, maar ja je moet misschien inderdaad toch wat. Ik zou alleen Jimmy Eat World en Bonobo te zien hebben in elk geval die dag. Gelukkig was er niet zo'n zwakke dag bij toen ik op Werchter was.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.142
8.824
Black Lies wrote:
SoaD zou ik niet gaan kijken

Jeroooooen, komaaaaaan.

Zijn ze zo goed dan, live? Ik vind ze op plaat niet overtuigend (bij momenten klinken ze ronduit irritant) maar een aanbeveling van iemand die ze al gezien heeft kan helpen.

 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
589
433
13:00 - 13:40 Frank carter & the rattlesnakes (als we op tijd de tent uit zijn)
14:10 - 15:10 Blues Pills of Glass animals (allebei wel tof, keuze van het moment)
15:30 - 16:50 Seasick Steve of Sohn (Klein clashje voor mij. Misschien bij beide een stukje meepikken)
17:00 - 18:00 Jimmy Eat World (Lekkere band, hapje eten der bij, biertje, helemaal prima)
18:00 - 18:35 Misschien nog een stukje Kodaline meepakken...
18:50 - 20:05 Blink-182 (heel misschien milky chance en/of nog een stukje passenger)
21:00 - 22:25 System of a Down (Niet echt mijn muziek, maar dit moet live tof zijn)
23:15 - 01:00 And In The end Linkin Park!!

Het nieuwe album van Linkin Park mag dan misschien een beetje ruk zijn, maar een rustmomentje in de set is toch ook lekker :p
Verder snap ik al die negativiteit om Linkin Park niet zo. Het kan je genre niet zijn, je hoeft het ook zeker niet goed of leuk te vinden en ja het is misschien een beetje gladjes en 'Amerikaans'...
Maarrrrr, om ff positief af te sluiten:
- Het is zeker niet plat, er zijn weinig mensen met zo veel muzikaliteit als Mike Shinoda (ja, die rapper uit de groep)
- Het is in z'n genre een gerenommeerde naam, die zeker in een co-headline constructie goed een dag kan dragen
- Hits, hits en nog is hits. Anderhalf uur meezingen met kneiters van hits.

Oh en ik ben geen mega fan hoor btw, maar het stond nog wel op m'n lijstje om een keer te zien :wink:

Al met al, zeker niet mijn favoriete dag, maar prima dagje hoor, ik ga me goed vermaken.
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Voor mij is dit dé beste dag van het festival. Geen moment ga ik mij vervelen, en ik heb nauwelijks clashes. Voor mij wordt het een volledige dag voor de mainstage. Lekker opwarmen met punk en blues, en dan 4 zalige bands na elkaar om de dag af te sluiten. Gelukkig staat in de tenten nauwelijks tot niks interessants. Het enige wat ik nog wel zou gaan kijken zijn is Kodaline of Passenger, maar die komen over 2 jaar wel terug. Echt knappe boekingen van Werchter!

Eigenlijk is dit overbodig, maar voor de volledigheid gooi ik toch nog eens even mijn lijstje bij. :)

13:00-13:40 Frank Carter & The Rattlesnakes (Mainstage) : Britse punk, dat mag ook wel eens. Ik kende het niet voor de aankondiging, maar ik ben er wat naar beginnen luisteren sindsdien en ik vind het best goed. Niet iets waar ik meer dan een uur zou naar kunnen kijken, maar het is een letterlijk stevige beginner van deze rauwe gitarendag.

14:10-14:55 Blues Pills (Mainstage) : Een groepje dat ik wel al kende, maar waarvan het mij toch wel verbaast dat ze op Werchter staan, en dan nog op Mainstage. Maar goed voor hen. Hun muziek en performance straalt iets heerlijk 70s-80s uit, en dat gaat hen zeer goed af. De goede tijden van de muziek in een moderne jas.

15:30-16:20 Seasick Steve (Mainstage) : Blij om deze legende aan het werk te kunnen zien - want hoe lang zal hij nog optreden? Zijn semi-authentieke zwerver-/straatmuzikantstijl lijkt mij echt wel eens geestig om mee te maken. Niet dat ik hier nummertjes echt van ken, eigenlijk, maar dit is toch wel vrij origineel en dat is al genoeg.

17:00-18:00 Jimmy Eat World (Mainstage) : Absolute topband! Eén van de bands die ik al het langst ken, en ik kijk zo hard uit naar hun optreden! Misschien is dit wel het optreden waar ik het meest van verwacht op deze dag. Geniale muziek en op video's afgaande ook steeds strak gebracht. Top!

18:50-20:05 blink-182 (Mainstage) : Dat Tom DeLonge niet meer bij de band is, is tegelijk een verlies en een winst. Zijn stemgeluid was behoorlijk uniek, maar zijn manier van optredens afwerken de laatste tijd zou zeker gezorgd hebben voor een rotoptreden. Matt Skiba vult volgens mij de leegte in de band perfect op. Zijn stem ligt dicht genoeg tegen die van Tom om niet vervelend te zijn, en hij staat tenminste niet als een assh*le op het podium. De nieuwe nummers mogen er zeker zijn, maar de nostalgie krijgt hier natuurlijk de bovenhand.

20:55-22:25 System of a Down (Mainstage) : Van mijn must-sees op deze dag, is dit mijn minste must-see, if that makes any sense. Een redelijk deel van hun muziek is eigenlijk niet mijn ding. Maar pareltjes als Aerials, Hypnotize, Toxicity en Lonely Day zijn toch wel heerlijk om naar te luisteren. Ik verwacht vooral een energiek optreden, waar ik mij best niet in de buurt van de moshpits zal begeven. Maar meebrullen, o ja, dat graag!

23:15-01:00 Linkin Park (Mainstage) : Zoals al zo veel aangegeven hier en op gelijk welke andere plaats: ja, het nieuwe album suckt. Gaan die nummers live tegenvallen? Waarschijnlijk wel. Op die momenten ga ik dus ook even de Amerikaanse concertganger uithangen: zero enthousiasme. Maar voor de andere nummers ga ik echt wel los. Die blijven goed. Jammer als het je genre niet is, maar dat kan gebeuren. Hun vorige plaat, The Hunting Party, was nochtans echt een heerlijke plaat. Beetje vreemd dat ze hier vanaf geweken zijn. De setlists van de shows in Zuid-Amerika beloven niet al te veel goeds, maar ik hoop dat we niet al te veel van de nieuwe rommel krijgen en vooral veel van de echt stevige nummers. Een nummertje of 3 van The Hunting Party, een stuk of 6 van Hybrid Theory, en nog wat toppers van de andere albums, pretty please? Het zal wel niet, maar ik ga er toch van genieten, yes sir!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken