Countdown to Rock Werchter 2017

superginger

Dagopener
5 feb 2016
567
167
Wessel wrote:
Brian wrote:
Al mijn vrienden willen hier dus naar toe terwijl ik hun eigen nummers echt ruk vind en hun “covers” van hun eigen oude bands dus veel minder vind dan het orgineel. Mijn verwachtingen liggen dus qua optreden best wel laag, maar misschien dat het inderdaad met de sfeer wordt gecompenseerd.


Ik heb dus ook datzelfde gevoel…

Vocaal gezien klinkt het allemaal maar matig. Maar ik deel uiteraard de hype rond de RATM nummers.


Nuja, Chuck D klinkt wel honderd keer meer badass dan die schreeuwer van een De La Rocha, maar de combinatie van de 2 valt wel wat minder uit.

Hopelijk zien we ooit nog eens Public Enemy op de wei.
Heb zelf ooit public enemy gezien in t voorprogramma van the prodigy en ik vond 't echt niet heel bijzonder. Van de hele groep was telkens 1 rapper aan t woord en dan stond de rest er maar een beetje bij.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
mattman wrote:
Wessel wrote:
Brian wrote:
Al mijn vrienden willen hier dus naar toe terwijl ik hun eigen nummers echt ruk vind en hun “covers” van hun eigen oude bands dus veel minder vind dan het orgineel. Mijn verwachtingen liggen dus qua optreden best wel laag, maar misschien dat het inderdaad met de sfeer wordt gecompenseerd.


Ik heb dus ook datzelfde gevoel…

Vocaal gezien klinkt het allemaal maar matig. Maar ik deel uiteraard de hype rond de RATM nummers.


Nuja, Chuck D klinkt wel honderd keer meer badass dan die schreeuwer van een De La Rocha, maar de combinatie van de 2 valt wel wat minder uit.

Hopelijk zien we ooit nog eens Public Enemy op de wei.


Heb zelf ooit public enemy gezien in t voorprogramma van the prodigy en ik vond ’t echt niet heel bijzonder. Van de hele groep was telkens 1 rapper aan t woord en dan stond de rest er maar een beetje bij.

Ah, oké. Dan hou ik het misschien het best bij die fantastische albums van hen. ;-)
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.400
1.907
Mijn donderdag:
- Het Zesde Metaal: goeie band, goeie sound, goeie teksten. West vlaams met diepgang.
- Declan McKenna: leuke singer song writer, luisterbeurten waren de moeite waard.
- Cigarettes After Sex: nog even rustig aan doen voor de rock alles over neemt.
- Savages: ruig, top live blijkbaar, hopelijk verzuipen ze niet op de Main stage.
- Mark Lanegan: Cult figuur, niet te missen.
- Prophets of Rage: supergroep die je gewoon niet mag missen, live opname van vorige week in Mexico (ondanks de mindere kwaliteit) zag er fantastisch uit.
- Imagine Dragons: leven op een eerste meer dan degelijke plaat + hitjes.
- Arcade Fire: nooit gezien, was absoluut geen fan na luisterbeurten in 2010, nu daarentegen, het ouder worden?
- Kings of Leon: Vaste Werchtergangers kennen het recept en het blijft een fantastisch recept.

Druk dagje als ik het zo bekijk, maar het zal wel lukken :p
 

thomke

Playlistbediener
16 mrt 2015
34
2
Nog 91 dagen tot rock werchter.

Het nieuwe nummer van arcade fire. Zin in!

[video]https://m.youtube.com/watch?v=f6jma9VQEls[/video]
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Mijn route voor de donderdag. Voor mij een vd sterkste dagen.
-eerst even rondlopen want de eerste bands boeien mij totaal niet.
- Decklan Mckenna. Jong talent, nummers verraste mij zeer. Goeie teksten en goed gitaarspel. Verwacht hier wel wat van.
- Cigarettes after Sex. Misschien wat te soft, maar lekker om erin te komen. Cover van Keep on Loving You is erg gaaf.
- Whitney. Goede live recensies en de nummers vielen me op in positieve zin.
- Mark lanegan. Toelichting niet nodig. Eerder weg helaas voor de volgende act
- Phophets of rage. Een van mijn hoogte punten. Fan van alle drie de groepen. Ga voor het voorste vak en de volle pit. Zin in!
- Imagine dragons. Beetje poppie maar de nummers pakken mij wel allemaal.
- Lorde. Laatste stuk ff meepakken. Nieuwe singles zijn verrassend sterk.
- Arcade Fire. Band waar ik het meest naar uit kijk. Hoop voorste vak. Wordt een fantastisch optreden.
- Kings of Leon. Fan van hun muziek masr niet vd performance. Al lees ik positieve dingen over nieuwe show. Laat me verrassen.

Kortom, veel goede muziek en een mooie eerste dag!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.296
6.491
Ik zit vooral nog te twijfelen wat ik ga doen bij de Savages/Whitney/Mark Lanegan Band clash. Vond Savages vorig jaar heel sterk en ben ze sindsdien gaan luisteren. Maar Mark Lanegan wil ik ook erg graag zien. Vraag me ook af of Savages wel werkt op een zonnige middag op zo'n groot podium. Terwijl the Barn altijd meer sfeer geeft. Kan ik meteen nog even een klein stukje Whitney meepakken. Ik neig meer die kant op nu.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Ik denk dat ik dit ga doen:

Zesde Metaal(stukje meepakken met een pintje erbij) - Declan McKenna - Cigarrettes after Sex(Ever maar ff als ik er voor kies naar Savages te gaan) - (Savages)(Hangt er van af of ik wel of niet naar Mark Lanegan ga) - (Mark Lanegan)(Wil eigenlijk wel een goede plek bij Prophets of Rage, dus mss dat ik naar Savages ga en dan blijf staan) - Prophets of Rage - Imagine Dragons - Arcade Fire - Zat worden bij Kings of Leon

Grootste probleem heb ik rond Savages/Mark Lanegan. Wil ze eigenlijk beide zien, maar wil ook een goede plek bij POR. Denk/Vrees dat ik Mark Lanegan zal laten schieten als ik mezelf goed ken. Verder kan Kings of Leon me vrij weinig boeien(Vond ze in 2014 niet veel aan) dus ga maar lekker op de biertjes inzetten dan.
 

NiekBBQ

Randprogramma
21 nov 2016
164
85
Mijn donderdag zal er als volgt uitzien.

Whitney - Kende deze band nog niet voordat het op het affiche kwam. Daarna wat gaan luisteren. Positief verrast. Zeer benieuwd hoe ze het live doen.
Mark Lenegan - Dit is geen zekerheidje. Weet niet of mijn maten deze donkere muziek kunnen waarderen. Misschien wordt het ook wel een goed plaatsje uitzoeken voor:
Prophets of Rage - Killing in the Name Of live over de wei van Werchter...nuff said.
Lorde - Helaas maar voor de helft waarschijnlijk. Want mooi plekje uitzoeken voor:
Arcade Fire - Geweldige muziek, super live band.
Kings Of Leon - Omdat Mura Masa me niet boeit. Ik laat me graag verrassen door de Kings of Leon. Ik heb weinig met hun muziek.

 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik moet een hoop nog goed luisteren om een definitieve keuze te maken:

Tout va Bien/Het Zesde Metaal/Declan McKenna - Cigarettes after Sex - Whitney (Savages heb ik het eerste album van, vond hem in het begin tof maar begon me er steeds meer aan te irriteren dus denk niet dat ik daar heen ga) - Mark Lanegan Band/Prophets of Rage/Warhola - Imagine Dragons/Beth Ditto (Ik vond Ditto als zangeres van Gossip een enorm goede indruk maken, geen idee wat voor muziek ze nu maakt dus moet ik ook nog ff goed checken, Lorde lijkt me niet want ik wil Arcade Fire wel zien aangezien iedereen hier zo lyrisch over AF is) - Arcade Fire - Kings of Leon
 

marsupilami

Campingartiest
27 jan 2017
57
0
Mijn donderdag:

Declan McKenna - Cigarettes After Sex - (even wat eten tijdens Savages, meekijken op de schermen denk ik) - Mark Lanegan Band (helaas eerder weg) - Prophets of Rage - Beth Ditto - Lorde - Arcade Fire (na Lorde aansluiten) - Kings of Leon

Heb vooral veel moeite met eerder weggaan bij Mark Lanegan, maar een goede plek bij Prophets of Rage is toch wel een must voor mij. Wel een erg drukke dag als ik het zo nog een keer zie haha.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.985
2.025
15:00 - 16:00 Savages

16:45 - 18:00 Prophets of Rage

18:45 - 20:00 Imagine Dragons

20:50 - 22:20 Arcade Fire

23:10 - 00:40 Kings of Leon

Als we op tijd op de wei geraken zal dit het worden denk ik.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
13:15 - 14:15 - Het Zesde Metaal, Main Stage
14:10 - 15:00 - Cigarettes After Sex, The Barn
15:00 - 16:00 - Savages, Main Stage
15:45 - 16:45 - Mark Lanegan Band, The Barn
16:45 - 18:00 - Prophets of Rage, Main Stage
18:45 - 19:30 - Imagine Dragons, Main Stage
19:35 - 20:45 - Lorde, The Barn
20:50 - 22:00 - Arcade Fire, Main Stage
23:10 - 00:40 - Kings of Leon, Main Stage
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Wordt een heel druk dagje, die donderdag:
(Tout Va Bien) - (Declan McKenna) - (Cigarettes After Sex) deze zijn even afhankelijk of we een beetje op tijd binnen zijn...
Savages/Whitney: waarschijnlijk Whitney, maar bij lekker weer willen we misschien wel gewoon bij main stage rondhangen op zo'n eerste middag.
Mark Lanegan
Stukje PoR
Agnes Obel
Stukje Imagine Dragons
Lorde
Arcade Fire
Kings of Leon

Tijdens PoR en/of Imagine Dragons maar wat te eten scoren, denk ik.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Sterke dag, deze:

13:15 - 14:15 - Het Zesde Metaal (leuk dat ze, voor een opener, toch een uur krijgen)
15:00 - 16:00 - Savages (begin)
15:45 - 16:45 - Mark Lanegan Band (dikke must see voor mij)
16:45 - 18:00 - Prophets of Rage (gewoon om het eens gezien te hebben)
om een pak friet met andalouse, twee pintjes en een keer uitgebreid naar de dixies tijdens Imagine Dragons, dan naar de main
20:50 - 22:20 - Arcade Fire (hoogtepunt dag 1, lekker goed vooraan, sfeer wat opzoeken)
23:10 - 00:40 - Kings of Leon (die nieuwe show ziet er wel weer leuk uit eigenlijk)
 

thomke

Playlistbediener
16 mrt 2015
34
2
Nog 90 dagen!! Kings of leon speelt take it easy van the eagles. Pretty well done i might say.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=uhvb9bRKJXs[/video]
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Opvallend hoe rustig die donderdag (en het festival) eigenlijk begint. De eerste naam op elk podium is eigenlijk op het randje van saai te klasseren. Het Zesde Metaal spreekt mij niet aan, ik heb het niet echt op gezongen West-Vlaams (hoewel ik best wel hou van het dialect op zich). Tout Va Bien, tja, daarvoor is saai zelfs nog te zacht uitgedrukt. Declan McKenna vormt dan nog een redelijk alternatief. Mijn eerste festivaldag zal er dus ongeveer zo uitzien:

(vet = must-see)

13:40-14:10 Declan McKenna (KluB C) : Niet heel speciaal, maar er zit wel een voorzichtig rockgehalte aan. Waarschijnlijk de beste manier om de dag te starten, en ik ben wel benieuwd of hij zijn opkomende populariteit waard is.

14:10-15:00 Cigarettes After Sex (The Barn) : Meer om de tijd te doen voorbij gaan in afwachting van betere muziek dan echt uit interesse. Ook lichtjes saaie muziek, al kan het live misschien nog meevallen.

15:00-15:45 Whitney (KluB C) : Best een interessante sound, ben ik wel benieuwd naar.

(15:45-16:45 Mark Lanegan Band (The Barn) : Niet helemaal mijn ding. Klein stukje kijken misschien, maar toch snel genoeg weg voor een goeie plek bij PoR.)

16:45-18:00 Prophets of Rage (Main Stage) : Eerste keer dat het echt gaat losbarsten. Dit wordt wel een stevig feestje, met als hoogtepunt natuurlijk Killing in the Name of!

(17:35-18:35 Agnes Obel (The Barn) : Mocht het lukken pik ik hier graag een stukje van mee. Prachtige muziek, veel talent. Maar anderzijds wil ik ook een goed plaatsje vooraan bij Main Stage houden voor de rest van de avond. Dit wordt een beslissing van het moment.)

18:45-20:00 Imagine Dragons (Main Stage) : Hier kijk ik enorm naar uit. Zeer goeie eerste plaat uitgebracht, en wat daarna komt kan ik ook nog wel smaken. Meer dan genoeg meezingmomenten.

20:50-22:20 Arcade Fire (Main Stage) : Ik ken deze groep nog maar een tweetal jaar, maar ik heb toch wel regelmatig een nummertje opstaan. Geen heel grote fan, maar het mag er best zijn. Ik wil vooral wel eens weten waarom iedereen zo lyrisch is over hun live optredens, en kijken of ik daar zelf ook over kan meespreken achteraf.

23:10-00:40 Kings of Leon (Main Stage) : Op hun twee klassiekers na, had ik niet heel veel met deze band. Maar ik moet zeggen dat hun nieuwste album hen toch wel weer een trapje omhoog brengt. Ik heb hen ondanks hun vele optredens in België nog nooit aan het werk gezien, dus dit wil ik wel afvinken op mijn lijstje.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken