Ik ben naar … geweest en het was …

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.751
2.335
Wat maakt ze een vervelende band volgens jou?
Ik heb die eerste EP helemaal grijsgedraaid, maar de act (zowel live als in interviews) voelt volkomen onoprecht. Ze hebben zelf ook ooit toegegeven puur voor deze act gekozen te hebben omdat het toevallig hip was op het moment. En dat ze daarmee waarschijnlijk snel een groot publiek op konden bouwen. Nu kun je dat ook weer met een korreltje zout nemen, aangezien het misschien wederom een act is. Maar wat blijft kleven is dat er genoeg super urgente bands zijn die minder aandacht krijgen dan Yard Act.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
569
421
Ik heb die eerste EP helemaal grijsgedraaid, maar de act (zowel live als in interviews) voelt volkomen onoprecht. Ze hebben zelf ook ooit toegegeven puur voor deze act gekozen te hebben omdat het toevallig hip was op het moment. En dat ze daarmee waarschijnlijk snel een groot publiek op konden bouwen. Nu kun je dat ook weer met een korreltje zout nemen, aangezien het misschien wederom een act is. Maar wat blijft kleven is dat er genoeg super urgente bands zijn die minder aandacht krijgen dan Yard Act.
Duidelijk! Voor mijn eigen vermaak ben ik wel heel benieuwd naar jouw lijstje met urgente bands, wil je, als je tijd hebt, eens wat doorspelen? Heb het gevoel dat je er heel goed zicht op hebt wanneer ik voorbij zie komen wat je allemaal kent op de ontdekfestivals enz. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris en teunajax

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.041
2.671
Het enige wat ik van Yard Act op PKP22 nog weet is dat die de hele tijd zat te zagen over zijn broek. Er zat weinig vaart in het optreden.
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.751
2.335
Duidelijk! Voor mijn eigen vermaak ben ik wel heel benieuwd naar jouw lijstje met urgente bands, wil je, als je tijd hebt, eens wat doorspelen? Heb het gevoel dat je er heel goed zicht op hebt wanneer ik voorbij zie komen wat je allemaal kent op de ontdekfestivals enz. :)
Het is lastig om een sluitend lijstje te maken. Een paar namen (waaronder veel van LOTD) die wat mij betreft meer aandacht zouden mogen krijgen:
  • Them Airs
  • Dumb
  • Splint
  • Wych Elm
  • Moor Jewelry
  • Model/Actriz
  • Straw Man Army
  • Deliluh
  • Tee Vee Repairmann
  • Joyeria
  • Moreish Idols
  • Purling Hiss
  • Island of Love
  • Die Verlierer
  • Humour
  • Maruja
  • Yung
  • Legss
  • Blue Bendy
  • Ugly
  • Man/Woman/Chainsaw
  • Flip Top Head
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
569
421
Het enige wat ik van Yard Act op PKP22 nog weet is dat die de hele tijd zat te zagen over zijn broek. Er zat weinig vaart in het optreden.
Heb ze zelf gezien op Little Waves en in Manchester. Vond beide wel goed eigenlijk, wel minder poespas dan veelal hier beschreven.
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
569
421
Het is lastig om een sluitend lijstje te maken. Een paar namen (waaronder veel van LOTD) die wat mij betreft meer aandacht zouden mogen krijgen:
  • Them Airs
  • Dumb
  • Splint
  • Wych Elm
  • Moor Jewelry
  • Model/Actriz
  • Straw Man Army
  • Deliluh
  • Tee Vee Repairmann
  • Joyeria
  • Moreish Idols
  • Purling Hiss
  • Island of Love
  • Die Verlierer
  • Humour
  • Maruja
  • Yung
  • Legss
  • Blue Bendy
  • Ugly
  • Man/Woman/Chainsaw
  • Flip Top Head
Mijn dank is groot. Veel tussen wat ik nog niet (goed) ken.
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
474
696

Dit geeft het beeld wel weer dan. Al krijg ik van die 4e alinea een beetje Johan Derksen vibes
Haha ik snap die review wel hoor maar desondanks heb ik een prima avond gehad (weliswaar geholpen door het feit dat ik voordat ik naar Paradiso ging een borrel had waar ik op kosten van de baas de nodige Punk IPA's had genuttigd).
 
  • Leuk
Waarderingen: Lawaaipapegaai

Lawaaipapegaai

Campingartiest
2 feb 2024
71
72
Haha ik snap die review wel hoor maar desondanks heb ik een prima avond gehad (weliswaar geholpen door het feit dat ik voordat ik naar Paradiso ging een borrel had waar ik op kosten van de baas de nodige Punk IPA's had genuttigd).
Ik had ook de nodige borrels op, maar had dus PUNK IPA's nodig gehad :D
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Ik kan natuurlijk niet beoordelen hoe de show in Paradiso was, maar vanavond was Yard Act gewoon dikke prima in Roosje. Die recensie herken ik totaal niet. Gewoon gedreven optreden zonder flauw gedoe.
Leuke avond gehad.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
474
696
Ik kan natuurlijk niet beoordelen hoe de show in Paradiso was, maar vanavond was Yard Act gewoon dikke prima in Roosje. Die recensie herken ik totaal niet. Gewoon gedreven optreden zonder flauw gedoe.
Leuke avond gehad.
Gingen de zangeressen niet overdreven knuffelen met de zanger enzo? En deden ze ook niet dat rad?
 

Zwaan

Playlistbediener
8 dec 2022
38
72
Ja ze deden dat rad maar dat duurde 30 seconden, verder geen overdreven geknuffel. Gewoon rechttoe rechtaan gespeeld.
Met alle respect, maar hoe kun jij om 21:30 al een oordeel hebben over de hele show terwijl die naar alle waarschijnlijkheid op dit moment nog steeds bezig is. Begrijp mij niet verkeerd, ik vond het immens saai en ben dan ook eerder weggelopen, maar ik heb dan verder ook geen commentaar.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.562
2.043
Gisteren A place to bury strangers in de Muziekgieterij. Het had even nodig om op gang te komen, maar het is uiteindelijk een hele gave, luide, fuzzy trip geworden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.176
Met alle respect, maar hoe kun jij om 21:30 al een oordeel hebben over de hele show terwijl die naar alle waarschijnlijkheid op dit moment nog steeds bezig is. Begrijp mij niet verkeerd, ik vond het immens saai en ben dan ook eerder weggelopen, maar ik heb dan verder ook geen commentaar.
Je kunt na een dik uur toch al grotendeels je oordeel hebben?
 

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
474
696
Met alle respect, maar hoe kun jij om 21:30 al een oordeel hebben over de hele show terwijl die naar alle waarschijnlijkheid op dit moment nog steeds bezig is. Begrijp mij niet verkeerd, ik vond het immens saai en ben dan ook eerder weggelopen, maar ik heb dan verder ook geen commentaar.
Optreden is na een uur en een kwartier klaar.
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
569
421
Duurde inderdaad geen anderhalf uur (voelde ook kort?). Ben wel tot de conclusie gekomen dat het eerste album echt meer dan raak was, maar het tweede album voor mij, vooral live, nog minder overkomt dan op plaat. Keren dat ik ze gezien heb vond ik heel nice, maar nu kon 't me echt niet meer goed bekoren. Door de delivery soms zelfs wat slecht te volgen. Ik haat het om te zeggen omdat ik mezelf echt wel tot fan zou rekenen, maar 't was veelal vrij oninteressant.

Ohja, wel blij dat ook wij fixer upper kregen, die had ik dan nog niet eerder gehoord.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lawaaipapegaai

Tinus101

Dagopener
21 nov 2022
516
583
Voel me doodziek dus had mijn kaartje verkocht voor vanavond. Gelukkig geeft het forum me geen fomo
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.024
3.706
The Bony King of Nowhere. Ik was een beetje huiverig na die hele goede plaat begin dit jaar. Zouden ze het live even mooi kunnen brengen? Nou, maak je geen zorgen: ze brengen het live wellicht nog mooier. Regelrecht betoverend met vlagen. Ga hen ergens zien, zou ik zeggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.305
6.506
Als Enschedeër geen verslagje over de Reactie, maar wel over Manfred Mann's Earth Band in Metropool Hengelo. Ik heb mijzelf van te voren niet ontzettend verdiept in de band en ging door de swingende Blinded By The Light cover ervan uit dat het een beetje een disco achtige band was. Daar zat ik dus mooi naast. Het was meer progrock(/progpop i guess?). Eerste halfuur zat de zanger er nog niet helemaal lekker in en de gitarist verprutste de gitaarsolo waarbij die alleen op het podium stond. Laten we het erop houden dat ze duidelijk warm moesten spelen (een opmerking over iets met leeftijd, vul zelf in). Hierna werd het wel leuk en vermakelijk. De 2 Bruce covers kwamen hierna (For You, Blinded by the Light en helaas geen Spirits in the Night) en Davy's on the Road Again, wat natuurlijk ook een cover bleek. Het publiek ontving dit gedeelte goed en de band speelde inmiddels naar kunnen. In de toegift nog oa Do Wah Diddy, wat een leuk nummer is live. Al met al, leuk om een keer gezien te hebben, maar ik was teleurgesteld geweest als ik hier de volle mep voor had betaald.

En de beats van De Reactie klonken niet heel verkeerd 200m verder toen ik weer in mijn bed lag ;)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Met alle respect, maar hoe kun jij om 21:30 al een oordeel hebben over de hele show terwijl die naar alle waarschijnlijkheid op dit moment nog steeds bezig is. Begrijp mij niet verkeerd, ik vond het immens saai en ben dan ook eerder weggelopen, maar ik heb dan verder ook geen commentaar.
De show was om 21.35 afgelopen. Dat hielp mee in het kunnen vormen van een oordeel. Ik tikte mijn oordeel tijdens het laatste nummer van de toegift en ging ervan uit dat mijn waardering voor de show in die laatste minuten niet meer zou veranderen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken