Rock Werchter 2024

festirock

Support act
1 dec 2015
853
578
Voor sommige mensen is een headliner dan ook geen headliner wanneer die niet van de grootorde Foo Fighters, AC/DC, Pearl Jam, Muse of Rammstein is, en is het idee van een popartieste die een dag afsluit haast blasfemisch.

Hun verlies.

Over de categorie onder de afsluiters valt wel wat te zeggen. (Is ook al uitvoerig gedaan), maar wat mij betreft staan Dua, de Foo's en ook Måneskin en Lenny Kravitz terecht op die headlining spots. Dat de Italiaanse jonkies en ome Lenny iets kleiner uitvallen, wordt met een sterk programma in de breedte meer dan goed gemaakt...het gaat weer vier dagen muzikaal feest worden.
Ik denk dat het niet zozeer gaat over pop maar over persoonlijke smaak. Dua lipa, vermakelijk voor een paar songs maar na een paar houdinis heb ik het wel gehad. Nieuw album is niet echt wauw. Maar genoeg andere dingen te beleven en 4 dagen mooie bands, goede muziek, pintjes en hopelijk zon (is de weerman al aanwezig? :) )
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.717
2.384
Liever ergens een scherm waar de voetbalfans kijken dan allemaal schermpjes voor je met mensen die voetbal kijken en het concert niet volgen.
Dit inderdaad. Snap sowieso niet goed waarom mensen echt veel last hebben van die schermen? Zorgt er net voor dat mensen die de voetbal willen zien en mensen die het festival ten volle willen beleven elkaar niet in de weg lopen. En is bij Werchter ook echt een aparte ruimte voor gecreëerd aan de NWW.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.414
3.386
Glastonbury kiest ervoor om geen voetbal te tonen op het festival.

Mooi. Hopelijk trekken veel festivals dezelfde kaart.

Geen voetbalfan?

Maar inderdaad zoals hierboven al gezegd echt oliedom, beter 1 centraal punt op het terrein dat de sfeer ten goede komt, zowel daar als bij de shows.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Geen voetbalfan?

Maar inderdaad zoals hierboven al gezegd echt oliedom, beter 1 centraal punt op het terrein dat de sfeer ten goede komt, zowel daar als bij de shows.
Echt? Was in 2018 anders niet echt geweldig hoor. Vond dat zo'n London Grammar toen voor écht weinig volk moest spelen.

Afin, ik vind het een fijn initiatief van Glastonbury.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jo &Sky

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.065
2.722
Echt? Was in 2018 anders niet echt geweldig hoor. Vond dat zo'n London Grammar toen voor écht weinig volk moest spelen.
Idem met At The Drive In in 2016. Dankzij het voetbal kon ik wel vooraan gaan staan bij Rammstein, want de wedstrijd was nog bezig na The Offspring, waardoor er weinig volk was om de voorste vakken te bestormen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Echt? Was in 2018 anders niet echt geweldig hoor. Vond dat zo'n London Grammar toen voor écht weinig volk moest spelen.

Afin, ik vind het een fijn initiatief van Glastonbury.
Maar het alternatief is spelen voor een grotendeels ongeïnteresseerd publiek, waaronder mensen die zich irriteren omdat er een zee van mobieltjes om ze heen hangt.

Op Glasto is het al helemaal onnozel - daar is zo ontiegelijk veel ruimte dat een groot scherm een goed plan was geweest. Nu is het loselose. (Al is het internet daar zo brak dat die zee met livestreams vooral een zee met haperend beeld en chagrijnig volk gaat worden)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Had je dan liever gehad dat er 15K meer stond voor de Main om de voetbal op hun telefoon te volgen, en er bij iedere goal gejuich was tijdens LG?
Mensen die per se naar de voetbal willen kijken op hun schermpje gaan toch niet voor die main staan? En al zeker geen 15K man, komaan.

Maar goed, zie ze zoiets wel weer uitzenden op de Hive.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jo &Sky

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.717
2.384
Mensen die per se naar de voetbal willen kijken op hun schermpje gaan toch niet voor die main staan? En al zeker geen 15K man, komaan.

Maar goed, zie ze zoiets wel weer uitzenden op de Hive.
Dat is wat je net zegt, dat er te weinig volk aan de Main stond omdat er te veel volk bij de voetbal stond te kijken? Dan lijkt het mij toch duidelijk wat die mensen op dat moment verkiezen.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.211
3.036
Mja, ik begrijp het wel dat de organisatie zelf geen schermen voorziet. Voor de hoeveelheid voetbalfans in de UK die daar rondlopen zou je al een heel groot veld nodig hebben. Zoals ook in het persbericht staat, staan de matchen momenteel gepland 's avonds op vrijdag en zaterdag. Je kan toch moeilijk een paar dagen voor het festival beginnen schuiven met podiumheadliners om genoeg plek te hebben?

Maar Glasto kennende, zullen er wel voldoende opties zijn voor de fans, gewoon niets officieel. Vanuit de filosofie van het festival, even een paar dagen in een andere wereld, begrijp ik deze beslissing. Echt sfeerverhogend vind ik die schermen ook niet. Maar wees maar zeker dat veel kleine tentjes/barren in de velden een scherm gaan voorzien. Dat loopt dus wel los. En dat 'telefoonschermpjes kijken' zal vast ook wel meevallen aangezien je de helft van de tijd amper internet hebt :LOL:
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Mensen die per se naar de voetbal willen kijken op hun schermpje gaan toch niet voor die main staan? En al zeker geen 15K man, komaan.
Wel als er geen alternatief is omdat ze geen groot scherm willen plaatsen. Waar gaan die mensen anders heen?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Maar het alternatief is spelen voor een grotendeels ongeïnteresseerd publiek, waaronder mensen die zich irriteren omdat er een zee van mobieltjes om ze heen hangt.

Op Glasto is het al helemaal onnozel - daar is zo ontiegelijk veel ruimte dat een groot scherm een goed plan was geweest.
Misschien liggen ze er al uit tegen het festival natuurlijk, moeten ze geen probleem oplossen.

Jij denkt nu dat pakweg Dua Lipa op Glastonbury (want naar verwachtingen zou het VK tijdens de headliners spelen) last zou hebben van een 'grotendeels ongeïnteresseerd publiek' omdat er toevallig voetbal bezig is?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken