Eurovision

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
397
318
Ik vind dat liedje van Kroatië, samen met Nederlands, gewoon het leukst. Finland, Griekenland en Estland zijn op die manier ook 'gewoon leuk'. Zo zullen veel mensen wel kijken. Zwitserland, Oekraïne, Italië, Frankrijk (dat spelen van de zanger met de camera is wel erg cringe), Portugal, en Israël hebben de wat 'mooiere' liedjes, maar het is nu ook weer niet alsof dat zóveel kwaliteit heeft dat het moet winnen van 'leuk', vind ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raoul en Joris

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.211
3.037
Die krijgen natuurlijk ook gewoon zero points van de vakjury.
Ik volg Eurovision zelf totaal niet maar heb wat zitten lezen in fan communities en blijkbaar werd er juist verwacht dat Israël relatief veel stemmen zou krijgen van de vakjury maar nooit zou winnen door lage televoting. Als je dan deze scores ziet... Blijkbaar zat Oekraïne bij hun monsterscore twee jaar geleden 'slechts' rond de 30%.
Ik schat dat de kans dat Israël dit met de vingers in de neus wint best aanzienlijk is. En dat kan dan ook meteen het einde betekenen van Eurovision in z'n huidige vorm.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.719
2.386
Blijkbaar zat Oekraïne bij hun monsterscore twee jaar geleden 'slechts' rond de 30%.
In Italië of over alle landen heen?

Die percentages van gisteren waren natuurlijk in een land waar fascisme een aanzienlijk deel uitmaakt van de samenleving. Dat daar veel mensen op Israël stemmen vind ik niet abnormaal.

Daarnaast ook niet duidelijk hoeveel Italianen hebben gestemd, want deden zelf natuurlijk niet mee. Als je dan met wat extremere groepen zit die zich mobiliseren om voor wat polarisatie te zorgen, beland je al snel bij zulke resultaten.

(Maar zou me daarnaast ook niet verbazen mochten er ook in andere landen veel mensen zijn die op Israël stemmen als 'tegenstem')
 
Laatst bewerkt:

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.211
3.037
In Italië of over alle landen heen?

Die percentages van gisteren waren natuurlijk in een land waar fascisme een aanzienlijk deel uitmaakt van de samenleving. Dat daar veel mensen op Israël stemmen vind ik niet abnormaal.

Daarnaast ook niet duidelijk hoeveel Italianen hebben gestemd, want deden zelf natuurlijk niet mee. Als je dan met wat extremere groepen zit die zich mobiliseren om voor wat polarisatie te zorgen, beland je al snel bij zulke resultaten.

(Maar zou me daarnaast ook niet verbazen mochten er ook in andere landen veel mensen zijn die op Israël stemmen als 'tegenstem')
Enkel Italië. Blijkbaar is de openbare omroep daar verplicht om de televoting resultaten openbaar te maken maar normaal gezien gebeurt dat pas na de finale. Dit waren hun stemmen vorig jaar.

Inderdaad nog even een slag om de arm houden want een compleet andere politieke context en zoals je zegt, kan stemgedrag sterk verschillend zijn per land. Ik vrees echter dat de trend duidelijk is en we dit ook in veel andere landen gaan zien.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.660
11.484
Enkel Italië. Blijkbaar is de openbare omroep daar verplicht om de televoting resultaten openbaar te maken maar normaal gezien gebeurt dat pas na de finale. Dit waren hun stemmen vorig jaar.

Inderdaad nog even een slag om de arm houden want een compleet andere politieke context en zoals je zegt, kan stemgedrag sterk verschillend zijn per land. Ik vrees echter dat de trend duidelijk is en we dit ook in veel andere landen gaan zien.
Waarom 'vrees'? Je weet toch dat het een politiek schouwspel is, alleen het valt nu gewoon de kant van Israël op.

Misschien gewoon teruggaan naar simpelweg optredens en geen wedstrijd ervan maken met allerlei stemmen? Of verliest dat dan al haar charme, als het festival dat al heeft?
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.235
Ja dat is veel minder leuk. Die punten bij de finale is altijd fantastisch.

En charme te over! Juist!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.235
BBC

At a Eurovision press conference on Thursday, Golan was asked whether she had "ever thought that by being here you bring risk and danger for other participants and public?"

When the Israeli singer was told by the moderator that she did not have to answer the question, Klein chimed in: "Why not?"

Golan replied: "I think we're all here for one reason, and one reason only, and the EBU is taking all safety precautions to make this a safe and united place for everyone, and so I think it's safe for everyone and we wouldn't be here [if not]."

Earlier, when Klein was asked if his song could live up to the Eurovision slogan and unite people by music, he replied: "I think that's a good question for the EBU."

On Friday afternoon, the EBU cancelled a press conference involving UK entry Olly Alexander and the other "big five" acts who did not need to compete in the semi-finals.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.235
Telegraaf heeft het nav geruchten Zweden over een fysieke confrontatie met fotograaf.

Ieder hult zich wel in stilzwijgen nog. Is zoiets ooit eerder voorgevallen?
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.305
3.917
Telegraaf heeft het nav geruchten Zweden over een fysieke confrontatie met fotograaf.

Ieder hult zich wel in stilzwijgen nog. Is zoiets ooit eerder voorgevallen?

Uit andere berichten haal ik vooral intimideren en uitlokken van de Israël delegatie. Ze hebben goed geleerd van kwaadaardige Netanyahu papa.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.257
4.534
Op social media, I know; even betrouwbaar als de regering van Rusland en Israël tezamen, gaat het verhaal dat leden van de afvaardiging van Israël een opmerking zouden hebben gemaakt over de ouders van Joost. Hetgeen daarna uit de hand liep.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Dr. Hannibal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.423
6.117
Heel sneu voor Joost dat hij zich nu midden in zo'n drama bevindt, dat sowieso. Hij zal dat niet gewild hebben, ongeacht hoeveel hij er zelf uiteindelijk al dan niet aan bijgedragen zal blijken te hebben. Hij wordt zo het slachtoffer van de geopolitieke situatie (en het feit dat hij zijn mond niet kan houden, vooruit, maar vind ik persoonlijk heel begrijpelijk) terwijl het zo'n droom voor hem is...
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
573
542
Op social media, I know; even betrouwbaar als de regering van Rusland en Israël tezamen, gaat het verhaal dat leden van de afvaardiging van Israël een opmerking zouden hebben gemaakt over de ouders van Joost. Hetgeen daarna uit de hand liep.
Agressie valt af te keuren maar met alle emoties van dit ESF voor Joost wiens enorme droom dit nu is, valt een menselijke reactie wel te begrijpen (mocht dit zo zijn).
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.617
4.593
1 Ding is zeker, ze maken zichzelf volledig belachelijk daar bij de organisatie. Eerst de (naar mijn mening onbegrijpelijke) keuze om een ´land´ dat aan hedendaagse borderkolonisatie en genocide doet, mee te laten doen.
Daarna niet de consequenties van die keuze aanvaarden, maar alle protest verbieden en het gejoel wegfilteren en zelfs gejuich doen weerklinken (liveshow?).
En dan dit gedoe ook nog eens. Ik vind het alleen maar mooi dat het niet zonder problemen verloopt. Wel spijtig voor Joost, want ik vind hem een sympathieke gast (met nog eens bonuspunten voor zijn opmerking na die vraag).
Ik kijk morgen gewoon naar Anderlecht en zet daarna Netflix ofzo op (niet dat het iets verandert).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken