Welke artiesten heb je het vaakst live gezien?

Indrukwekkend lijstjes hoor, wow.

Ik ben niet zo’n grootgebruiker maar waar kan ik dit het beste, ook met terugwerkende kracht, gaan bijhouden? Is er een gebruiksvriendelijke - gratis - optie met een fatsoenlijke mobiele app?

Concert archives is makkelijk, zeker voor festivals, weet alleen niet of er een app bij zit

• Leuk
Waarderingen: gretz, JP5 en teunajax
Van mijn Setlist FM pagina. Hoewel deze bij lange na niet compleet is (veel lokale HC / punk bands gezien die er niet in staan en tot wel 25-30 x heb gezien).

1757915669964.png

• Leuk
Waarderingen: gretz
Indrukwekkend lijstjes hoor, wow.

Ik ben niet zo’n grootgebruiker maar waar kan ik dit het beste, ook met terugwerkende kracht, gaan bijhouden? Is er een gebruiksvriendelijke - gratis - optie met een fatsoenlijke mobiele app?
Ik zou dan voor ConcertArchives gaan. Prima mobiele app, laagdrempelig en precies de functionaliteit die je zoekt denk ik. Naast ConcertArchives ben ik ook nog een Excel met Power BI rapportage bij gaan houden omdat ik nog meer statistieken/mogelijkheden wilde, maar dat gaat vrij ver.

• Leuk
Waarderingen: gretz en JP5
Er zitten momenteel 4 acts boven de 10 keer:
  1. Personal Trainer - 14
  2. Tramhaus - 12
  3. Canshaker Pi - 11
  4. Pip Blom - 10
Aangezien Canshaker Pi, Mozes and the Firstborn en Charlie & The Lesbians uit elkaar zijn zullen Personal Trainer en Tramhaus wel heel lang hun posities behouden. Amyl and the Sniffers en Thou zijn met 7 de hoogst genoteerde buitenlandse acts.

1757917125056.png

Vond het idee van zo'n grafiek die het in de tijd zet ook wel leuk.

1757917918893.png

1757918397370.png

Geen idee, maar Editors zal wellicht wel de winnaar zijn met twintigtal keer. Kort op de voet gevolgd door 't Hof van Commerce en Balthazar. En dan wellicht nog heel wat groepen tussen vijf en tien keer zoals Muse, Green Day, The Killers, enz. Namen die regelmatig op de grotere festivals passeren.

• Leuk
Mijn lijstje ziet er als volgt uit.
John Coffey: 42x
De Staat: 35x
Alestorm: 25x (enkel dit jaar al 5x :ROFLMAO:)
Volbeat: 12x

Eigenlijk staat Delain hier ook nog tussen, maar ik werk voor ze, dus dat vind ik niet tellen :ROFLMAO:

• Leuk
  • Wow
Voor iedereen die Concertarchives als suggestie gaf: ziet er interessant uit! 👌 Even uitzoeken hoe ik het beste met festivals omga maar een mooi project om hier de komende tijd mee aan de slag te gaan. Zal dit topic niet verder kapen nu, dank voor de hulp!

• Leuk
Haha wauw, de dedication bij sommigen, respect!

Volgens Concertarchives heb ik 3x Maneskin gezien, maar die heb ik toch echt 3x ontlopen 😅 Neem aan dat je dat er niet uit kan filteren als je een heel festival aan je archief toevoegt.

Linkin Park (1x met Chester en 2x met Emily) en The Reytons wel 3x gezien, maar ik kom pas net kijken wat betreft "alternatieve" shows. Heb denk ik 100+ hardstyle feesten bezocht, dus vooral DJ's als B-Front, Headhunterz, Noisecontrollers etc ontelbare keren gezien.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
top10.jpg

edit meer info
You attended 659 concerts of 413 different artists.

eerste show: rage against the machine 2008
eerste keer Rammstein 2009, laatste keer 2024 in Veltins Arena (2022 in New York wat ineens mijn verste afstand is voor een concert)
eerste keer QOTSA 2010, laatst keer 3 keer in 2023 (dit jaar zal de eerste keer zijn zonder een QOTSA show te zien in belgie, 2de verste show ooit namelijk Budapest Hongarije)
eerste keer Channel Zero 2010, laatste keer 2014
eerste keer brutus 2022
honorabele mentions
Amenra op 11de plek met 5 shows vanaf 2023

Oasis 3 gezien (Vorst en werchter 2009 en nu wembley)
Noal Gallagher 4 keer
Liam/Beady Eye 3 keer

andere buitenlandse shows
Metallica in Arena & Muse in Keulen

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Volgens Concertarchives heb ik 3x Maneskin gezien, maar die heb ik toch echt 3x ontlopen 😅 Neem aan dat je dat er niet uit kan filteren als je een heel festival aan je archief toevoegt.

Linkin Park (1
Jawel. Als je naar het evenement gaat, kan je klikken op 'Select the bands you saw' en kan je de optredens die je niet hebt gezien simpelweg niet aanvinken.
Voor iedereen die Concertarchives als suggestie gaf: ziet er interessant uit! 👌 Even uitzoeken hoe ik het beste met festivals omga maar een mooi project om hier de komende tijd mee aan de slag te gaan. Zal dit topic niet verder kapen nu, dank voor de hulp!
Makkelijk als festivals zich op één locatie afspelen en dan alle acts toevoegen en, zoals hierboven gezegd, alles wat je niet hebt gezien niet aanvinken. Als het meerdere locaties zijn, de artiesten per locatie toevoegen. Al moet ik zeggen dat ik waarschijnlijk de enige ben die dat doet en sommige gewoon alles op één zaal gooien (zoals bijvoorbeeld bij Roadburn). Vind ik zelf voornamelijk vervelend als iemand een evenement aanpast waar ik dan ook ben geweest, omdat dat automatisch ook gevolgen voor mijn profiel heeft.

Ik heb het niet bijgehouden, maar Spinvis en De Baron heb ik allebei een keer of 10 gezien. Qua internationale acts.. pff.. er was een tijd dat Editors en Franz Ferdinand bijna niet te ontlopen waren op festivals, maar dat zal allebei een keer of 5 zijn geweest. Wilco, Belle & Sebastian, Sigur Ros en Radiohead ook zoiets.

• Leuk
Zo uit het blote hoofd kunnen mijn vaakste geziene shows zich wel laten raden.

Nick Cave en the Bad Seeds (7) - RW09, Lotto Arena13, Sportpaleis17, RW18, Primavera22, TWC22, Sportpaleis 24 (de keren solo of met Warren Ellis nog niet meegerekend).

Radiohead (7) - PkP06 (wel vage herinneringen, m'n eerste festival ooit), RW08, Sportpaleis12, HMH16, NOS Alive 16, Lolla Berlijn16, RW17 (Thom Yorke, The Smile en Atoms For Peace ook niet meegerekend natuurlijk)

The National (6) - RW08, PkP14, Vorst17, TWC18, Ziggo23, LiL24, DTRH24

Nee ik heb geen depressie.

Laatst bewerkt:
24x Eefje de Visser

19x Spinvis

18x Gorillaz

11x Wolf Alice

10x St. Vincent

9x Damon Albarn

8x Beach House, The National

7x alt-J, Arcade Fire, Balthazar, Blonde Redhead, Sigur Rós, Warpaint

6x Elbow, Foals, Future Islands, Radiohead

5x Agnes Obel, Mitski

4x Blur, CHVRCHES, Fontaines D.C., Interpol, Pixies, Tame Impala, The Good, The Bad & The Queen

Ik heb het redelijk bijgehouden, maar met alle festivals erbij is het niet heel accuraat.

dEUS en Balthazar voeren de lijst overduidelijk aan. dEUS een keer of 10 en Balthazar keer of 8.

Editors staan ook hoog, 6 of 7 schat ik. Daar struikelde je op een gegeven moment over op festivals. Woven Hand een keer of 6. The Cure ook 6 keer.

Massive Attack zeker 5 keer. JvT ook, misschien wel vaker.

Sigur Ros, Radiohead, Killers en Arcade Fire, Pearl Jam, Levellers, Iggy Pop, Oi Va Voi, Luwten, Urban Dance Squad, Osdorp Posse 4 keer.

• Leuk
Laatst bewerkt:
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Bert, AngieH en gretz

Users who are viewing this thread