Rock Werchter 2026

Zolang het maar live is gezongen, hé (langs de goede kant van de microfoon - dat is soms nog wat moeilijk, voor sommigen).

Bekijk bijlage 16799

Beetje grotendeels terzijde, niet? Anyways...voor full context: Tate McRae haar shows zijn enorm onderhevig aan dans en choreografie...wat betekent dat er constant een backing track loopt. Dat is geen nieuws, nagenoeg elke grote popshow met veel bewegende onderdelen heeft dat. Heeft die een foutje gemaakt? Ja. Maar..

Die zingt dus wel live over haar backtrack.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
In elk geval...terug wat acts betreft die WEL relevant zijn voor Werchter 2026.

The xx dus. Ik was een koele minnaar bij de aankondiging. Ik had niks met die band toen ze huge waren bijna tien jaar geleden, en zat dan vast in de Red Hot Chili Foo Fighter vijver te dobberen.

Maar kijk..we geven altijd alles een kans, en de beste plek om te beginnen is live beelden op YouTube.

Ik ben er nog niet helemaal met Romy en Jamie, maar...het groeit wel. The xx lijkt me een band die sets van rond de 75 minuten speelt op festivals, dus er moet iets stevig nog onder om die dag echt wat body te geven bovenaan denk ik, maar twijfel ik eraan dat The xx een memorabel optreden gaat geven? Nee. Geenszins. Daar waar ik op Deftones bij het luisteren echt afknapte, voel ik bij The xx dat er iets kan ontluiken.

Om een band te ontdekken en de puzzel te leggen, heb je gewoon de stukjes nodig. Dit was een mooi stukje.

Laatst bewerkt:
Nee, maar wel beluisterd en op plaat vind ik het echt geen leuke sound itt die andere bands die ik vernoemde.
Het kan natuurlijk dan nog altijd dat het live wél meevalt, maar op plaat vind ik Carpenter niet echt aangenaam.
Zoals eerder in het Pinkpop forum neergeschreven heb ik gisteren haar eens bewust geluisterd en na 10 liedjes had ik naar mijn gevoel nog geen enkel “slecht” liedje gehoord. En dat zegt iemand die twijfelt om een dagticket voor Graspop (zaterdag) te kopen straks 🤣

Echt, waarom blijft iedereen hier zo over Sabrina Carpenter babbelen? Die heeft toch geen EU data aangekondigd, de kans dat ze op RW staat is dus gewoon klein?
*Nog niet, kans is wel groot dat ze EU festivals aandoet in 2026 imo

Vrouwelijke headliner? Laten we gaan voor Rosalia. Nieuw album op komst, met een live band gaat dat waanzinnig worden.

Bjork mee zou ook tof zijn trouwens.
Rosalia - Sabrina als laatste 2 acts op de Main, ja tof, kom maar door!

• Leuk
Waarderingen: Joss
Vrijdag 16u een kansje mss, zoals vorige jaren

Er zijn nog 2 dinsdagen voor de ticketverkoop, waaronder wapenstilstand, en nog minstens 2 headliners en een pakketje namen te gaan. Lijkt me dus wel dat ze nog een week een tweede aankondiging doen. Kan natuurlijk ook mumford zijn de 13e november op hun optreden in de AFAS, maar weet nog steeds niet of ze er dan geraken - zeker als er nog grotere namen naast de headliners te gaan zijn met een individuele aankondiging voor de ticketverkoop.

Laatst bewerkt:
Does anyone know when the presale starts? I assume that we'll get a head for each of the four days leading up to the presale, and then receive a package and the first poster on the Friday before the official sales launch.

Nooit het nut van ingezien. Maar het zal de organisatie wel een indicatie geven zeker in de cijfers?

Users who are viewing this thread