Rock Werchter 2026

Werchter blijft elk jaar een van de beste line ups neerzetten van Europa. Het kan niet elk jaar je smaak zijn. Maar er valt toch verdomd veel te zien en te ontdekken. Ook ik was jaren geleden altijd aan het roepen "wie? of wat moeten die hier. Maar hier heb ik me echt overheen gezet en enorm veel artiesten en bands ontdekt en echt de kans gegeven. Of het nu mijn genre is of niet. Ik heb weer enorm veel zin in mijn 15e Werchter en met de kennis van wat er allemaal op tour is kan er nog wel een hele mooie undercard komen waar van alles te ontdekken valt.

Rock Werchter 2022, nog maar 3 jaar geleden. Wat een mooie namen toen :love:, voor ieder wat wils.
Voor mij persoonlijk gaat de kwaliteit er jaar na jaar jammer genoeg op achteruit. Hetgeen misschien ook wel logisch is aangezien Live Nation zowat alle festivals in handen is aan het krijgen. Gezond kan je dit toch niet noemen (organisatie festivals, ticketverkoop, artiestenmanagement en promotieorganisatie allemaal in de handen van 1 bedrijf).
Vorig jaar ondanks mindere programma voor mezelf toch naar Rock Werchter gegaan en voelde me achteraf toch wat bekocht als ik bekeek hoeveel geld ik op Werchter achtergelaten heb en wat ik er voor terug gekregen heb en dit in een jubileumjaar.
Ik blijf dit jaar toch nog hopen op een paar mooie namen.
Natuurlijk: de gustibus et coloribus non est disputandum

Waarschijnlijk zullen er weer reacties komen dat ik te negatief ben maar heb toch de indruk dat er meer mensen zijn die mijn mening delen.
En een kritische noot moet toch ook nog altijd kunnen gedeeld worden vind ik. ;)

Bekijk bijlage 16789
Na twee jaar geen inkomsten uit live optredens gehaald te hebben wegens corona en dit wereldwijd waren bands maar al te gretig om in 2022 direct te gaan touren. Dat was geen normaal jaar dus slechte referentie. Maar als je twintig jaar verder teruggaat

Na twee jaar geen inkomsten uit live optredens gehaald te hebben wegens corona en dit wereldwijd waren bands maar al te gretig om in 2022 direct te gaan touren. Dat was geen normaal jaar dus slechte referentie. Maar als je twintig jaar verder teruggaat
Lees jij eigenlijk wel de reacties door? Want dit bericht werd eigenlijk 1 op 1 al gepost door @jefferke

Rock Werchter 2022, nog maar 3 jaar geleden. Wat een mooie namen toen :love:, voor ieder wat wils.
Voor mij persoonlijk gaat de kwaliteit er jaar na jaar jammer genoeg op achteruit. Hetgeen misschien ook wel logisch is aangezien Live Nation zowat alle festivals in handen is aan het krijgen. Gezond kan je dit toch niet noemen (organisatie festivals, ticketverkoop, artiestenmanagement en promotieorganisatie allemaal in de handen van 1 bedrijf).
Vorig jaar ondanks mindere programma voor mezelf toch naar Rock Werchter gegaan en voelde me achteraf toch wat bekocht als ik bekeek hoeveel geld ik op Werchter achtergelaten heb en wat ik er voor terug gekregen heb en dit in een jubileumjaar.

Waarschijnlijk zullen er weer reacties komen dat ik te negatief ben maar heb toch de indruk dat er meer mensen zijn die mijn mening delen.
En een kritische noot moet toch ook nog altijd kunnen gedeeld worden vind ik. ;)

Bekijk bijlage 16789
Des gouts et des couleurs, on ne discute pas... ;-)

Ik was ook aanwezig in 2022, en vond dat één van de zwakste edities.
Akkoord, de grote namen waren gróót. Maar het merendeel daaronder vond ik eerder matig (m.u.v. donderdag). Toegegeven: Turnstile kende ik toen wel onvoldoende.

Als ik moet terugvallen op "vroeger was alles toch beter", dan kijk ik richting 2017. Een bovenkant met KoL-Arcade Fire / Radiohead / Linkin Park-System of a Down / Foo Fighters vond ik waanzinnig, maar dan kreeg je daaronder ook nog namen als Lorde, Prophets of Rage, Alt-J, Blink-182, James Blake, The Kills, The Avalanches, Frank Carter, Thurston Moore...

En met alle geruchten van dit jaar, is die bovenkant misschien niet van dat niveau (hoewel The Cure - 21 Pilots - Gorillaz ook wel breedgedragen zijn), maar kan de undercard zomaar deze overtreffen. Zeer benieuwd!

• Leuk
Waarderingen: rockplease
Waarom niet? Pixies, A Perfect Circle, Jack White, Turnstile ... zouden dit voor mij kunnen compenseren.
+ ook in de geruchtentrommel voor mooie posities op mainstage of in een tent: Rise Against, The Offspring, The War on Drugs, IDLES, Richard Ashcroft, Manic Street Preachers, Landmvrks, Sex Pistols ft. Frank Carter ...

Ik heb weer vertrouwen in de organisatie dat ze een mooie mix maken, zélfs als Sabrina Carpenter er zal staan :)

• Leuk
Waarderingen: V.Axl, tosti en roluf
Heeft niets te maken met niet openstaan voor nieuwe muziek maar wel met persoonlijke smaak.
Ik hoop dat sabrina of benson niet goed vinden of geen ideale werchter afsluiter niet wijst op conservatief zijn, dan gaan er veel mensen dat zijn. Smaken verschillen (gelukkig), daarom bestaan forums.
Wel ja, inderdaad. Want onder die nieuwe namen zitten ook veel goede zaken, zoals The Marias of Clairo. Dat zijn geen headliners, maar die zijn wel kwalitatief.

Maar van zodra iemand hier zegt dat Carpenter crap is, dan wordt het weggezet als iemand die niet openstaat voor nieuwe muziek.

• Leuk
Waarderingen: phil en Joslittel

Bekijk bijlage 16789
Het is dankzij Live Nation dat die namen nog naar hier komen.

Soms mogen we niet vergeten dat Werchter eigenlijk een boerengat is, gelegen in een landje dat de meeste artiesten beschouwen als een pittoresk dorpje van Europa.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel

Bekijk bijlage 16789
Met alle respect, maar leg me eens uit hoe Live Nation de kwaliteit laat zakken door alle festivals in handen te hebben?

Dit is een opmerking die je enkel maar kan maken door een zeer gebrekkige kennis van zaken.

Wel ja, inderdaad. Want onder die nieuwe namen zitten ook veel goede zaken, zoals The Marias of Clairo. Dat zijn geen headliners, maar die zijn wel kwalitatief.

Maar van zodra iemand hier zegt dat Carpenter crap is, dan wordt het weggezet als iemand die niet openstaat voor nieuwe muziek.
Staat genoteerd. Carpenter al live gezien?

Betreffende Carpenter. Als Primavera haar direct het volle vertrouwen geeft, je 2x Hyde Park uitverkoopt, Coachella mag headlinen…
Dan zal er wel iets inzitten, vooral het Primavera argument boezemt me vertrouwen in.
Ik vond ze persoonlijk van de drie (Charli en Roan) echt wel het minste, maar dat die headliner is op een mainstream festival begrijp ik wel. De jonge garde zal dit zeker smaken.

Staat genoteerd. Carpenter al live gezien?
Nee, maar wel beluisterd en op plaat vind ik het echt geen leuke sound itt die andere bands die ik vernoemde.
Het kan natuurlijk dan nog altijd dat het live wél meevalt, maar op plaat vind ik Carpenter niet echt aangenaam.

+ ook in de geruchtentrommel voor mooie posities op mainstage of in een tent: Rise Against, The Offspring, The War on Drugs, IDLES, Richard Ashcroft, Manic Street Preachers, Landmvrks, Sex Pistols ft. Frank Carter ...

Ik heb weer vertrouwen in de organisatie dat ze een mooie mix maken, zélfs als Sabrina Carpenter er zal staan :)

Vergeet Pendulum niet!

Nee, maar wel beluisterd en op plaat vind ik het echt geen leuke sound itt die andere bands die ik vernoemde.
Het kan natuurlijk dan nog altijd dat het live wél meevalt, maar op plaat vind ik Carpenter niet echt aangenaam.
Liever een oordeel van wat je zelf hebt kunnen zien en ervaren, dan van horen zeggen of een YouTube filmpje, hoor.
Beetje jammer dat je ze als crap omschrijft, terwijl je misschien beter kan oordelen eens je ze hebt gezien😉

Rise Against zou qua tour perfect passen op zondag. Op Pukkelpop hebben die aantal keer de tent gespeeld ipv grote podium.

Zondag Barn: Rise Against - A Perfect Circle - Pixies

Zoiets?
Dit i.c.m. The Cure zou al een zondag ticket zijn.

Users who are viewing this thread