Rock Werchter 2026

The Cure is toch een hele fijne afsluiter 🤔?
Zeker! 1e naam is spot on

De vijver waar "we" nog meer uit kunnen vissen is nog lang niet helder.
Er kunnen nog headliners het circuit in komen, en er kunnen ook nog heeeeel voor de hand liggende namen wegvallen.

Heerlijk nu er links en rechts in Europa de eerste namen gestrooid worden.

• Leuk
Waarderingen: jules1994
Zeker! 1e naam is spot on

De vijver waar "we" nog meer uit kunnen vissen is nog lang niet helder.
Er kunnen nog headliners het circuit in komen, en er kunnen ook nog heeeeel voor de hand liggende namen wegvallen.

Heerlijk nu er links en rechts in Europa de eerste namen gestrooid worden.
Helemaal eens, maar stiekem mag de mist ook wel snel optrekken zodat ik binnenkort een keuze kan gaan maken 😉

• Leuk
Waarderingen: musicislife en ChrisV
Wat wordt er morgen aangekondigd door Europese festivals of tourende artiesten?
Wanneer zou Mad Cool festival met namen komen? Vorig jaar kwamen eerste namen oa Rodrigo en Benson Boone op 19/12/2024.

Weer een Muse of Foo Fighters zou wel balen zijn, ja.

Je krijgt dan weer elk jaar dat riedeltje: "maar de rest van de affiche gaat goed zijn!!!!" Om dan uiteindelijk met élk jaar een serieuze kwaliteitsdrain te zitten.
Weer foo fighters? Ik vind 3x in 10 jaar nu niet zo veel hoor. Als muse of foo fighters er staat ga je toch niet praten van kwaliteitsdrain. Dat t minder bij jouw persoonlijke smaak past, dat kan

Weer foo fighters? Ik vind 3x in 10 jaar nu niet zo veel hoor. Als muse of foo fighters er staat ga je toch niet praten van kwaliteitsdrain. Dat t minder bij jouw persoonlijke smaak past, dat kan
Ja, tuurlijk is dat persoonlijk.

Maar het gaat niet enkel om de headliners, dat bedoel ik. Ik kan wel plaatsen dat er een Foo Fighters staat, maar om dan iedereen te horen die zegt "ja maar als je niet voor FF bent, zal de rest van de affiche zeker meevallen!".

Nu, dat is gewoon niet meer de afgelopen jaren, laat ons eerlijk zijn. De kwaliteit wordt bepaald met wat er toert uiteraard, maar je kan nu niet zeggen dat er een écht kwalitatieve undercard stond de afgelopen jaren? Hier en daar eens een dag of een paar acts. Maar het perfecte voorbeeld is hier al aangehaald: die zondag dit jaar was toch écht zwaar te verteren.

Maar idd, iedereen z'n ding.

• Leuk
Waarderingen: johanra en Joslittel

Maar het gaat niet enkel om de headliners, dat bedoel ik. Ik kan wel plaatsen dat er een Foo Fighters staat, maar om dan iedereen te horen die zegt "ja maar als je niet voor FF bent, zal de rest van de affiche zeker meevallen!".

Nu, dat is gewoon niet meer de afgelopen jaren, laat ons eerlijk zijn. De kwaliteit wordt bepaald met wat er toert uiteraard, maar je kan nu niet zeggen dat er een écht kwalitatieve undercard stond de afgelopen jaren? Hier en daar eens een dag of een paar acts. Maar het perfecte voorbeeld is hier al aangehaald: die zondag dit jaar was toch écht zwaar te verteren.

Ja eens hiermee. Hier komt mijn 'chagrijn' ook deels vandaan. Je kon er bij RW altijd wel blind op vertrouwen dat er een prima route was uit te stippelen voor de liefhebber van de wat alternatievere muziek. De afgelopen twee jaar is dit vertrouwen op de proef gesteld. Als dan de headliners niet echt mee lijken te gaan vallen en je niet uit kunt gaan van een boeiende undercard, dan is een bezoekje RW plots geen zekerheid meer. Wat het tot een maand geleden nog wel was voor mij. Voor het totaalbedrag dat we samen kwijt zijn, wil ik ook wel echt muzikaal verwend worden.

The Cure met daarachter The Prodigy als afsluiter zou heel leuk zijn....maar verwacht meer The Prodigy op Pukkelpop...

Tgoh. Kwalitatief is dat op zich wel natuurlijk.
Die donderdag bulkte van de top acts en de vrijdag was ook gewoon een topdag.

Die zondag ook maar dan weer met acts waar ik en een hele hoop anderen bijna niets aan hadden.
Maar objectief gezien waren dat langs de ene kant heel sterke dagen maar, zeker die zondag, wel heel gericht naar een bepaald genre. Dit mag men toch effe vermijden als dat mogelijk is.

• Leuk
Waarderingen: jules1994 en RuneBrico
Tgoh. Kwalitatief is dat op zich wel natuurlijk.
Die donderdag bulkte van de top acts en de vrijdag was ook gewoon een topdag.

Die zondag ook maar dan weer met acts waar ik en een hele hoop anderen bijna niets aan hadden.
Maar objectief gezien waren dat langs de ene kant heel sterke dagen maar, zeker die zondag, wel heel gericht naar een bepaald genre. Dit mag men toch effe vermijden als dat mogelijk is.
Allemaal subjectief gewoon. Ik vond de zaterdag eruit springen qua sterke undercard. Aan die vrijdag had ik dan weer het minste.

Allemaal subjectief gewoon. Ik vond de zaterdag eruit springen qua sterke undercard. Aan die vrijdag had ik dan weer het minste.
Ja klopt, dat is wat ik wil zeggen. Als je het objectief bekijkt zijn het stuk voor stuk heel sterke dagen maar Rock Werchter is geen Lokerse Feesten waar themadagen de regel is dus hoop ik dat dit jaar een toeval was en dat ze dit niet doorzetten in de komende edities.

Users who are viewing this thread