Rock Werchter 2025

Wat mij nog hard opvalt trouwens. Elders staat girl in red nooit op een hoge spot, op Werchter wel.
Idem Wet Leg.
Heeft dat niet te maken met de combi met Olivia Rodrigo? In 2023 Girl in Red in de namiddag op PKP gezien in een tent, imo goede festivalgroep maar geen subheadliner. Op NOS Late staat Girl in Red ook op een subheadliner plaats afgaande op de poster.

Heeft dat niet te maken met de combi met Olivia Rodrigo? In 2023 Girl in Red in de namiddag op PKP gezien in een tent, imo goede festivalgroep maar geen subheadliner. Op NOS Late staat Girl in Red ook op een subheadliner plaats afgaande op de poster.
Op Franse festivals staan die zowat ergens verstopt. En hier staat ze bij de 10-15 grootste namen van het festival.

• Leuk
Waarderingen: jova
Maar Wet Leg en girl in red aanvaarden wel die spots op die Franse Main stream festivals.

Eurockeennes was vroeger wel de moeite ook trouwens, maar die zitten ook in een soort van crisis.

Maar het moeten daarom geen nieuwe alternatieve headliners zijn. The cure zou er bvb nog gewoon zn plek hebben net als pearl jam. Of een oudere headliner die met een nieuw album komt. Zullen altijd verkopen
Het zou niet verkeerd zijn als er wel wat meer nieuwe alternatieve headliners komen anders word het wel veel van het zelfde over een jaar of 10

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en jarne
Maar het moeten daarom geen nieuwe alternatieve headliners zijn. The cure zou er bvb nog gewoon zn plek hebben net als pearl jam. Of een oudere headliner die met een nieuw album komt. Zullen altijd verkopen
Maar er zijn er veel die roepen om nieuwe headliners. Maar geen popheadliners. Tja, die zijn er niet.

Ik was bij Dean Lewis in Vorst (aan het tappen gelukkig). Wat een zaaddodend saaie, vreselijke nummers heeft die mens. Of nee, nummer moet ik zeggen, want ik ben er redelijk zeker dat hij 18 keer hetzelfde nummer telkens opnieuw speelde, en één keer een halfweg geslaagde cover van Iris van The Goo Goo Dolls.

Ik hoop toch dat de andere grote popnamen op zondag wat beter gaan zijn.

Het zou niet verkeerd zijn als er wel wat meer nieuwe alternatieve headliners komen anders word het wel veel van het zelfde over een jaar of 10

Maar er zijn er veel die roepen om nieuwe headliners. Maar geen popheadliners. Tja, die zijn er niet.
Ik zie fontaines wel doorgroeien, net zoals IDLES die nu toch al een mooie positie krijgen op pukkelpop. Post punk is zowat het main stream gitaargenre geworden op festivals als werchter en pukkelpop 😅
BMTH lijkt me ook klaar voor de stap naar co-head op werchter of head op pukkelpop.
Sam fender (ja ik reken die bij rock) gaat zich dit jaar meer dan bewijzen.

Binnen de rock moeten artiesten zich gewoon door live te overtuigen naar boven werken en jaren zwoegen, bij pop gaat het vaak sneller en kan je met een hit of 2 ineens bovenaan de affiche komen.

Ik was bij Dean Lewis in Vorst (aan het tappen gelukkig). Wat een zaaddodend saaie, vreselijke nummers heeft die mens. Of nee, nummer moet ik zeggen, want ik ben er redelijk zeker dat hij 18 keer hetzelfde nummer telkens opnieuw speelde, en één keer een halfweg geslaagde cover van Iris van The Goo Goo Dolls.

Ik hoop toch dat de andere grote popnamen op zondag wat beter gaan zijn.
Ja die muziek begrijp ik ook niet. En elk jaar hebben zulke artiesten wel een abonnement op Werchter precies.

• Leuk
Waarderingen: phil en swissepfan

Users who are viewing this thread