Rock Werchter 2025

Scissor Sisters zijn aangekondigd voor twee festivals op het Iberische schiereiland in juni. Lijkt mij toch ook nog een inkopper voor Werchter. Ergens late namiddag/vroege avond een uurtje hits knallen in The Barn.

Hits? Ze hebben er letterlijk twee, waarvan één dan nog een slechte Pink Floyd cover is. Er zijn echt betere vergane glorieën om nu nog op Werchter te willen. Een Bloc Party bvb.

There are still 20 names to be announced, including Franz Ferdinand (logically). Can we really expect any more pretty names to raise the general level of the 50th anniversary?

• Leuk
Waarderingen: phil
Met name de opmerking over evenwicht onderschrijf ik volledig. RW zorgde er altijd goed voor dat elke muziekliefhebber elke dag een vol programma kan krijgen. De popliefhebbers hebben op donderdag een zware dag en de rockliefhebbers op de zaterdag en zondag. Maar het gaat me niet alleen op pop versus rock maar ik mis ook de 'alternatieve pop/indie acts'. Boekingen zoals Archive, Steven Wilson, David Byrne of Deus. Het hoeft niet allemaal rock zijn maar het mag me wel meer uitdagen dan de meeste bands die er nu staan.

En ik ben bang dat je gelijk hebt dat dit de nieuwe koers van festivals wordt. En ergens ook begrijpelijk omdat de populaire muziek die kant op gaat en festivals publiek moeten blijven trekken.
als Graspop wat opschuift naar ( Indie) rock is er geen probleem dat RW Poppy blijft.

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: Piranha43 en musicislife
amai, wat is dat zeg. Zo'n heerlijke old school hip hop. Zalig, en dat voor de eerste naam van de slope die ik beluister.
Top inderdaad! Die vrijdag is sowieso niet normaal op The Slope, dat wordt heen en weer rennen of clashen...

Ik ga niks meer zeggen over de dag verdelingen😅

Mijn gokje hoe het is nu:

Zondag:
Main Stage: ... - David Kushner - Pommelien Thijs - Dean Lewis - Gracie Adams - Noah Kahan - Olivia Rodrigo
Barn: Jokke - Shaboozey - ... - ... - ... - Rufus Du Sol
KluB C: ... - ... - Bolis Pupul - Dasha - Overmono - Goose
Slope: Wunderhorse

Waarschijnlijk te optimistisch, maar altijd het gokje waard.
Hiervoor zou ik willen tekenen op zondag!

amai, wat is dat zeg. Zo'n heerlijke old school hip hop. Zalig, en dat voor de eerste naam van de slope die ik beluister.
Mooi hoe het kan verschillen. Voor mij draait die act alweer jaren mee. Best Kept Secret en Pukkelpop reeds platgespeeld. Een waanzinnige live-act die wat mij betreft ook perfect in KlubC had kunnen staan. Wordt een bommetje op The Slope hoor.

• On fire
  • Leuk
Waarderingen: frank foert en 1979
Yeah, I don't know exactly how to describe it, I wanted to keep it polite and not use the term "sleep-inducing".

I just think it's all very tame, nice for a sunset on the beach with a cocktail in your hand. That's the vibe I get from it.

There is a chance that I will go and see Rufus du Sol indeed, I have already listened to some of it and I think I could enjoy it. But hey, that doesn't change the fact that a day with only Wunderhorse and RdS (for lack of anything better) doesn't really appeal to the imagination.
"Sleep-inducing" is great! I call it "Coffee queue promoter".

• Haha
Waarderingen: visdave34
Great indeed! That Friday is definitely not normal on The Slope, that means running back and forth or clashing...

I'm not going to say anything more about the day distributions😅
Sme great discoveries so far. As well as the ones I knew and were excited for I also just started listening to The Scratch. Something very much like Mary Whalloper esque

Users who are viewing this thread