Rock Werchter 2025

Weet niet of t hier al voorbij gekomen is (en geen trek om 600 paginas terug te lezen) maar is er nog kans op FKA TWIGS? Ze is natuurlijk zelfde weekend op DTRH dus in de buurt. Heb namelijk geen kaartjes voor DTRH (en ga ik wss ook niet kopen) maar oog van de vriendengroep ligt wel op Werchter 😉

• Leuk
Waarderingen: Onne
Pommelien zonet ook haar try-out in de Vooruit uitverkocht op enkele minuten, onze groep in totaal met vele toestellen en meer dan 10 browsers niet dichter geraakt dan plek 1800 in de wachtrij. Ik blijf haar de ideale donderdag Barn-headliner vinden.

• Thinking
Waarderingen: festirock
Pommelien zonet ook haar try-out in de Vooruit uitverkocht op enkele minuten, onze groep in totaal met vele toestellen en meer dan 10 browsers niet dichter geraakt dan plek 1800 in de wachtrij. Ik blijf haar de ideale donderdag Barn-headliner vinden.
De hype... ik begrijp het écht niet... En ja ik heb ze al live gezien.

Barn headliner al ja? Die stond afgelopen jaar nog op Stage 4 op Pinkpop (Slope op Werchter)

• Leuk
Waarderingen: festirock
Weet niet of t hier al voorbij gekomen is (en geen trek om 600 paginas terug te lezen) maar is er nog kans op FKA TWIGS? Ze is natuurlijk zelfde weekend op DTRH dus in de buurt. Heb namelijk geen kaartjes voor DTRH (en ga ik wss ook niet kopen) maar oog van de vriendengroep ligt wel op Werchter 😉
Zowel te vinden op DTRH als op Open'er (4juli). Dan is de vraag speelt zij 2 dagen na elkaar? Het is al gebeurd, maar niet al te vaak heb ik de indruk.

• Verdrietig
Waarderingen: BeWario
Hier met drie op het werk voor collega, ene 4.400 voor, ik 2.200 en nog iemand 1.600, maar niet gelukt :p

Als ze komt is dit sowieso mainstage hoor. Als.

Barn headliner al ja? Die stond afgelopen jaar nog op Stage 4 op Pinkpop (Slope op Werchter)
Natuurlijk niet. Ook op Pukkelpop afgelopen jaar een dagopener (op de main). Ook vorig jaar namen als Snow Patrol als Barnafsluiter, die plek gaat Pommelien echt nog niet krijgen. Hetzelfde is dat als je nu zou zeggen dat je Fontaines de perfecte slope afsluiter zou vinden

In Nederland is ze uiteraard nog niet zo groot, maar ik schat haar in België eigenlijk echt wel groot genoeg in. Alles wat ze aankondigt is meteen uitverkocht, en dan moet haar nieuwe album er nog aankomen.

Maar zal wel niet gebeuren hoor, Jamie XX of London Grammar zijn logischere namen voor die spot. Pommelien zal wel mainstage namiddag worden.

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Natuurlijk niet. Ook op Pukkelpop afgelopen jaar een dagopener (op de main). Ook vorig jaar namen als Snow Patrol als Barnafsluiter, die plek gaat Pommelien echt nog niet krijgen. Hetzelfde is dat als je nu zou zeggen dat je Fontaines de perfecte slope afsluiter zou vinden
Ik zou Fontaines de perfecte Mainstage-afsluiter vinden, maar dat terzijde :). Samen met Elton John beste dagafsluiter die ik ooit op Glasto gezien heb.

Maar één jaar tijd is een eeuwigheid tegenwoordig wat festivalaffiches betreft. Pakweg Noah Kahan had vorig jaar ook ergens in de namiddag in een tent gestaan mocht ie geboekt zijn, terwijl ie dit jaar wellicht de main zal subben. Eppo Janssen heeft ook al aangegeven dat Pommelien een véél hogere spot zal krijgen de volgende keer ze PKP aandoet.

Zowel te vinden op DTRH als op Open'er (4juli). Dan is de vraag speelt zij 2 dagen na elkaar? Het is al gebeurd, maar niet al te vaak heb ik de indruk.
Dat zou wel zonde zijn. Ze heeft natuurlijk wel al die zaalshow in Brussel die nu instant uitverkocht is (ik kreeg geen vrienden mee helaas) dus zou haar nog graag eens zien

Dat zou wel zonde zijn. Ze heeft natuurlijk wel al die zaalshow in Brussel die nu instant uitverkocht is (ik kreeg geen vrienden mee helaas) dus zou haar nog graag eens zien
Nuja, voor zo'n naam is zo'n mini zaalshowtje niets natuurlijk.

Moeilijk te vergelijken natuurlijk, maar voelde voor mij wel drukker aan dan bij pakweg Fontaines DC of Electric Callboy of The Offspring of... bijna alles eigenlijk.

Maar zou gewoon geen slimme zet zijn om die in de Barn te zetten. Waarschijnlijk gaat zij akkoord met een vroege spot op een Main Stage. En ook al zijn er veel sceptische mensen over Pommelien op Werchter. Je weet dat de weide op welk uur dan ook bomvol gaat staan voor haar.

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Verdorie, FKA Twigs in Brussel helemaal niet doorgekomen. Instant uitverkocht. Album ook echt geweldig.

RW, zie maar dat jullie deze hebben... Baal echt als een stekker hier.
Als Werchter ze niet heeft, kun je de zondag van We Love Green (Parijs) ook nog overwegen. Daar speelt ze samen met Beach House en LCD Soundsystem.

En het is de dag voor Pinkstermaandag, dus je moet niet eens werken de volgende dag. ;)

Heb je Goldband al geprobeerd daar? Alles voor de wetenschap zeg maar.
Van oudsher zijn ze van de Led Zeppelin, CCR, Black Sabbath. Vader ook nog wel van de Prince, Yes & Frankie goes to Hollywood.
Metalcore viel altijd wel in de smaak. Muse en Amy Winehouse bijvoorbeeld ook toen ik dat vroeger luisterde.
Toen ik ooit een k-pop CD opzette kreeg ik de leus "Ik dacht dat jij van muziek hield?" naar mijn hoofd, dus ben gestopt met pop opzetten (ongeacht de herkomst).
Goldband kan ik proberen, maar Doe Maar, Acda en De Munnik en ander Nederlandstalig worden ze altijd boos van. Dus acht de kans klein dat ze Goldband wat vinden haha.

• Geweldig
Waarderingen: jefferke
Als Werchter ze niet heeft, kun je de zondag van We Love Green (Parijs) ook nog overwegen. Daar speelt ze samen met Beach House en LCD Soundsystem.

En het is de dag voor Pinkstermaandag, dus je moet niet eens werken de volgende dag. ;)
Dat is stiekem nog een beter idee. Zie dat Charli XCX daar ook staat 😏

Ik blijf nog wel hopen op FKA Twigs. RW vrijdag speelt ze inderdaad in Polen. Op RW zaterdag of zondag op DTRH. De andere dag dan op RW. Is dit jaar wel een no-brainer eigenlijk.

Maar dan speelt ze 3 dagen achter elkaar, of zie ik het verkeerd?

Donderdag RW, Vrijdag Polen, Zondag DTRH lijkt me dan de enige optie, en zelfs die is overvol.

Users who are viewing this thread