Rock Werchter 2025

Dat is vaak het probleem met werchter hé, eenmaal uitverkocht de programmatie volstompen met Belgische bands...
Dus de Sam Fender saus pakt nog niet blijkbaar aangezien dat LP en OR wel hun dag op hun alleen kunnen uitverkopen...
time for fact check
2024:
donderdag 1 belg
vrijdag 3
zaterdag 3
zondag 5

totaal 12

2023
donderdag: 4
vrijdag: 6
zaterdag: 4
zondag: 2

totaal 16

2022
donderdag: 3
vrijdag: 7
zaterdag: 1
zondag: 4

totaal 15

2019
donderdag: 4
vrijdag: 2
zaterdag: 4
zondag: 2

totaal 12
waarvan 2 last minute vervangingen

2018
donderdag: 1
vrijdag: 1
zaterdag: 9
zondag: 3

waarvan 3 last minute toevoegingen als vervanging

Mijn collega, jongedame van 22 à 23, was niet van plan om te gaan voor Olivia (ook al is ze grote fan), maar ging wel enthousiast overstag toen ook nog eens Noah, Gracie en Dean toegevoegd werden. Die zo samen op een affiche zou nooit meer gebeuren, zei ze.
Precies dat. Die zondag is gewoon een belachelijk sterke dag. Misschien niet persé voor Rock Werchter gangers op dit forum, maar zijn allemaal grote spelers. Het is echt knap dat ze deze 4 namen op 1 dag hebben gekregen, daar wordt later nog wel op teruggekeken.

Olivia Rodrigo: 2x Ziggo Dome uitverkocht (en veel zoekenden)
Noah Kahan: Ziggo Dome uitverkocht
Gracie Abrams: Ziggo Dome uitverkocht en op dit moment 9k kaartzoekenden. Ook Vorst met veel kaartzoekenden.
Dean Lewis: 2x Ziggo Dome

Uiteindelijk is dat nooit precies een goede weerspiegeling van wat je op de weide gaat trekken, maar met deze 4 namen richt je je echt op een specifieke doelgroep die met deze combi op 1 dag dus duidelijk overstag gaan.

Ik zie Olivia, Noah en Gracie allemaal makkelijk headlinen in de komende jaren. Misschien niet voor Werchter, maar voor een meer pop gericht festival zeker.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje, jova en JP5
Precies dat. Die zondag is gewoon een belachelijk sterke dag. Misschien niet persé voor Rock Werchter gangers op dit forum, maar zijn allemaal grote spelers. Het is echt knap dat ze deze 4 namen op 1 dag hebben gekregen, daar wordt later nog wel op teruggekeken.

Gracie Abrams: Ziggo Dome uitverkocht en op dit moment 9k kaartzoekenden. Ook Vorst met veel kaartzoekenden.

Uiteindelijk is dat nooit precies een goede weerspiegeling van wat je op de weide gaat trekken, maar met deze 4 namen richt je je echt op een specifieke doelgroep die met deze combi op 1 dag dus duidelijk overstag gaan.

Ik zie Olivia, Noah en Gracie allemaal makkelijk headlinen in de komende jaren. Misschien niet voor Werchter, maar voor een meer pop gericht festival zeker.
En stel je voor dat Pommelien daar nog voor komt met haar twee Sportpaleizen en negen AB's :p

(sorry kon het niet laten)

• Leuk
Waarderingen: swissepfan en phil
Hangt ervan af of daar een grote hit opstaat. Heeft hij denk ik wel nodig, voor het grote publiek.
People Watching is als eerste single eigenlijk al een hit. Kwam in De Afrekening na 3 weken al op plek 6 te staan. Ik volg die lijst niet echt, maar begrijp dat er nu enkele weken pauze is wegens einde van het jaar, maar ik neem aan dat het begin volgend jaar nog steeds in de hoogste regionen zal staan.

Wereldwijd had het nummer gisteren alleen al 250.000 streams, 70.000 meer dan Seventeen Going Under, dus dat loopt ook wel lekker. Schijnt live ook al meteen een hoogtepunt te zijn. Hij is momenteel uiteraard nog veruit de kleinste naam van de vier headliners, maar ik zie die dag in maart, ten laatste april gewoon uitverkopen eigenlijk. Temeer omdat het net de zaterdag is.

Had niet anders verwacht dat die dag goed zou verkopen. Denk dat Olivia Rodrigo best een leuk kan worden maar voor de rest echt een draak van een dag voor mij persoonlijk. Hopelijk nog wat geweld bij Klub C en The Slope.

• Leuk
Waarderingen: rw83

Het is volgens mij Dean Lewis zijn 3e(?) passage op Werchter. Ik heb de eerste keer meegepikt in de KluBC en was niet echt onder de indruk terwijl ik er op voorhand wel naar uitkeek. Het is voor mij echt verrassend dat daar zo'n fuzz rond is tegenwoordig. Al is zijn laatste hit niet slecht.
Olivia Rodigro kende ik niet tot ze werd aangekondigd. Intussen zit ik thuis met de dochter Let's Sing 2025 mee te zingen op Nintendo Switch op haar nummers. Ik ga dus getraind zijn.
Noah Kahan, daar heb ik het hier al over gehad. Gracie Adams is nog de grote onbekende maar ga het zeker een kans geven (of Goose moest in The Barn staan).
Het blijft voor mij als vaste RW ganger een vreemde zondag, aangezien ik meer een gitaren man ben. Al ben ik wel eens blij om nieuwe talenten te ontdekken.

Klinkt als Werchter boutique

Laat ons hopen dat de goede verkoop er niet voor zorgt dat die zondag in de breedte niet sterker wordt.
Zou toch juist veel logischer zijn om nu vol in te zetten op de weekendtickets. De doelgroep voor wat er nu staat is vrij jong en zullen dan misschien ook minder snel een weekendkaart kopen. Als je die dag nu divers maakt en ervoor zorgt dat het ook nog een schappelijke dag wordt voor de gitaarliefhebber verkoop je die weekendtickets ook weer makkelijker.

• Leuk
Waarderingen: Everyknight
Denk niet dat Olivia Rodrigo haar dag alleen heeft uitverkocht. De toevoeging van Noah Kahan en Gracie Ambrams gaan ook geholpen hebben.

Inderdaad! Ik heb best wel wat kennissen die helemaal enthousiast worden van die combinatie op één dag. Denk dat de organisatie best een goede doelgroep heeft bereikt hiermee. Ook al is het niet ieders smaak, zoals hier op het forum te lezen valt.
Die zondag is blijkbaar ook echt viraal aan het gaan volgens mijn vriendin op internet. Voor velen zijn die 3 (en vaak die Dean Lewis er ook nog bij) op 1 dag echt ongelooflijk en bijna onbegrijpelijk dat ze die nog op 1 dag geboekt krijgen ipv aparte headliners. De combo zal dus ook veel doen.
Hopelijk zwieren ze bij de volgende drop idd wat meer namen in de breedte erbij (ook op donderdag uiteraard)

Ik als 36er overweeg zelfs een zondagticket maar ik zie dat ik haast moet maken haha. Heb al een pinkpop weekendticket dus daar zit de twijfel met de nog niet bekendgemaakte artiesten....

Die zondag is blijkbaar ook echt viraal aan het gaan volgens mijn vriendin op internet. Voor velen zijn die 3 (en vaak die Dean Lewis er ook nog bij) op 1 dag echt ongelooflijk en bijna onbegrijpelijk dat ze die nog op 1 dag geboekt krijgen ipv aparte headliners. De combo zal dus ook veel doen.
Hopelijk zwieren ze bij de volgende drop idd wat meer namen in de breedte erbij (ook op donderdag uiteraard)
Hopelijk is dan niet al het budget voor zondag naar die namen gegaan 🥴. Had niet verwacht dat het zo straf zou zijn om al die namen te boeken op één dag.

Ik als 36er overweeg zelfs een zondagticket maar ik zie dat ik haast moet maken haha. Heb al een pinkpop weekendticket dus daar zit de twijfel met de nog niet bekendgemaakte artiesten....
Herkenbaar. iMijn vriendin heeft net ook nog vlug jaar ticket voor die dag gekocht. Want Olivia, want Noah.

Lik op stuk voor de vele weners op social media die OR een onterechte headliner vonden.

Stel je voor dat ze er nog Benson Boone aan toevoegen. Vallen er een aantal flauw denk ik.
X - Pommelien Thijs - Benson Boone - Dean Lewis - Gracie Abrams - Noah Kahan - Olivia Rodrigo

Mensen worden gek. (In goede én slechte zin)

Leuk voor de fans dat dit blijkbaar zo'n bijzondere dag is, maar ik zal denk ik geen seconde op de mainstage te vinden zijn. Vind ik ergens ook wel jammer op zo'n laatste dag, het was juist heerlijk dit jaar om het weekend met de nodige energie af te sluiten.

Maar goed, hopelijk goeie alternatieven op de andere stages.

• Leuk
Waarderingen: Joe, musicislife en phil
was
That Sunday is apparently also really going viral according to my girlfriend on the internet. For many those 3 (and often Dean Lewis too) on 1 day are really unbelievable and almost incomprehensible that they can still book them on 1 day instead of separate headliners. So the combo will also do a lot.
Hopefully they will throw in some more names in the width at the next drop (also on Thursday of course)
Yeah ive seen lots talking about going to Sabrina At BST and then heading for Werchter for Olivia, Noah and Gracie.

Users who are viewing this thread