Rock Werchter 2025

Donderdag uitverkocht, zondag bijna uitverkocht, dat zijn ook wel de echte doelgroepdagen. Volgende maand tijd voor het uit de kast trekken van de brede undercard zodat de combitickets een lift krijgen.

• Leuk
Waarderingen: theblackmadness
Tijdens deze rustigere periode op het forum ben ik wel eens benieuwd naar jullie 3 favoriete artiest van de line-up met de bijhorende 3 beste songs van de artiest.
(Hoeft niet in volgorde)

1.Elbow
- lippy kids
- the seldom seen kid
- magnificent

2. Green day
- good riddance
- are we the waiting
- boulevard of broken dreams

3. Fontaines D.C.
- Rocket to Russia
- Starbuster
- I Don't Belong
1. Fontaines DC
- A Lucid Dream
- A Hero’s Death
- Skinty Fia

2. Elbow
- Any Day Now
- Friends of Ours
- Mirrorball

3. Franz Ferdinand
- Auf Asche
- Darts of Pleasure
- Jacqueline

Laat ons hopen dat de goede verkoop er niet voor zorgt dat die zondag in de breedte niet sterker wordt.
Dat is vaak het probleem met werchter hé, eenmaal uitverkocht de programmatie volstompen met Belgische bands...
Dus de Sam Fender saus pakt nog niet blijkbaar aangezien dat LP en OR wel hun dag op hun alleen kunnen uitverkopen...

Laat ons hopen dat de goede verkoop er niet voor zorgt dat die zondag in de breedte niet sterker wordt.
De combi's zijn toch het leeuwendeel van de kaarten, dus daar maak ik me geen zorgen over. Voor de liefhebber van gitaren moet er op vrijdag/zaterdag/zondag nog wel wat bij komen.

Dat de zondag snel zou gaan had ik wel gedacht, maar dat het ZO snel zou gaan... Had op zijn minst wel gedacht dat Pommelien nodig zou zijn voor die finale push.

Knap gedaan hoor.

Dat is vaak het probleem met werchter hé, eenmaal uitverkocht de programmatie volstompen met Belgische bands...
Dus de Sam Fender saus pakt nog niet blijkbaar aangezien dat LP en OR wel hun dag op hun alleen kunnen uitverkopen...
Denk niet dat Olivia Rodrigo haar dag alleen heeft uitverkocht. De toevoeging van Noah Kahan en Gracie Ambrams gaan ook geholpen hebben.

• Leuk
Waarderingen: Tinus101
Denk dat er niemand verwacht had dat Sam Fender aan eenzelfde tempo zou uitverkopen, laat staan al de status te hebben van een LP of Olivia (met hulp van Noah Kahan en co). Het is ook uitzonderlijk dat er twee dagen al zo snel uitverkopen. Rest zal wel volgen. Eerst vrijdag over enkele maanden en dan uiteindelijk ook zaterdag, als ze die nog wat extra kunnen stofferen. Combitickets zullen wellicht nog lastigst worden, maar dat vangen ze dan op met extra dagtickets (ook al is dat niet ideaal).

• Leuk
Waarderingen: mattman
Denk niet dat Olivia Rodrigo haar dag alleen heeft uitverkocht. De toevoeging van Noah Kahan en Gracie Ambrams gaan ook geholpen hebben.

Inderdaad! Ik heb best wel wat kennissen die helemaal enthousiast worden van die combinatie op één dag. Denk dat de organisatie best een goede doelgroep heeft bereikt hiermee. Ook al is het niet ieders smaak, zoals hier op het forum te lezen valt.

Inderdaad! Ik heb best wel wat kennissen die helemaal enthousiast worden van die combinatie op één dag. Denk dat de organisatie best een goede doelgroep heeft bereikt hiermee. Ook al is het niet ieders smaak, zoals hier op het forum te lezen valt.
Mijn collega, jongedame van 22 à 23, was niet van plan om te gaan voor Olivia (ook al is ze grote fan), maar ging wel enthousiast overstag toen ook nog eens Noah, Gracie en Dean toegevoegd werden. Die zo samen op een affiche zou nooit meer gebeuren, zei ze.

Mijn collega, jongedame van 22 à 23, was niet van plan om te gaan voor Olivia (ook al is ze grote fan), maar ging wel enthousiast overstag toen ook nog eens Noah, Gracie en Dean toegevoegd werden. Die zo samen op een affiche zou nooit meer gebeuren, zei ze.
Gracie, Noah en Olivia zullen wel als laatste 3 op mainstage staan. Nu je het zo schrijft ligt het voor de hand dat Dean Lewis daarvoor een plekje op mainstage krijgt (en niet in de Barn of Klub C).

Gracie, Noah en Olivia zullen wel als laatste 3 op mainstage staan. Nu je het zo schrijft ligt het voor de hand dat Dean Lewis daarvoor een plekje op mainstage krijgt (en niet in de Barn of Klub C).
Ben heel benieuwd welke kant ze opgaan in de Barn en Klub C

Ik denk dat allevier de dagen vlot zullen uitverkocht. De zaterdag zal nog een serieuze lift krijgen in februari/maart wanneer Sam Fender z'n nieuw album uitkomt en z'n show in Vorst Nationaal zal spelen. De Stubru-hypetrain zal overuren draaien.
Terecht wel, deze keer, Fender is voor mij alleszins de headliner waar ik het meest naar uitkijk.

Dit jaar werden alle Belgische bands in januari aangekondigd (dEUS al vorig jaar), dus gaat niet altijd op.
En voor de Linkin Park dag kregen we nog een héél mooie toevoeging na die dag al hopeloos was uitverkocht.

De overgrote deel van bands zijn al lang op voorhand geboekt en gaan ze heus niet afzeggen omdat een festival dag vlot verkoopt.

• Leuk
Waarderingen: zero, SvenH23 en Paddy
Ik denk dat allevier de dagen vlot zullen uitverkocht. De zaterdag zal nog een serieuze lift krijgen in februari/maart wanneer Sam Fender z'n nieuw album uitkomt en z'n show in Vorst Nationaal zal spelen. De Stubru-hypetrain zal overuren draaien.
Terecht wel, deze keer, Fender is voor mij alleszins de headliner waar ik het meest naar uitkijk.
Hangt ervan af of daar een grote hit opstaat. Heeft hij denk ik wel nodig, voor het grote publiek.

Met Goose, Overmono en Rüfüs du Sol kan Klub C een aardige danskant opgaan. Dan the Barn en the Slope vullen met wat meer indie-/soul-/gitaarwerk.
Overmono, Rüfüs, Goose en Nia Archives lijken met wel de 4 grootste tentnamen te worden die dag? Zie Nia Archives - als die komen - ook niet echt op de main terechtkomen.

Die zaterdag zal vooral wel een boost krijgen van de mensen die elk jaar een dagje Werchter meepikken.

Ben wel benieuwd hoe de verkoop van de combitickets loopt en hoeveel daarvan ze in dagtickets gaan omzetten. Om daarmee rendabel te zijn moeten ze toch drie stijf uitverkochte dagen hebben.

Users who are viewing this thread